joeri's Megane 2
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
De 19 is eindelijk verkocht, dus kan ik me wat meer gaan richten op de clio.
Deze hebben we al vanaf januari.
Het is een 1.6 16v van 2001 geworden.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C_3549.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C_3550.jpg[/img]
Ondertussen de pioneer radio en sub al ingebouwd en de standaard speakers vervangen voor een composetje voor en 2weg speakers achter.
Voor de rest nog niet echt veel plannen behalve:
-verlagen, hoeveel weet ik nog niet
-zwarte delen in kleur laten spuiten.
-andere velgen natuurlijk, liefst iets van renault zelf in 16''
Deze hebben we al vanaf januari.
Het is een 1.6 16v van 2001 geworden.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C_3549.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C_3550.jpg[/img]
Ondertussen de pioneer radio en sub al ingebouwd en de standaard speakers vervangen voor een composetje voor en 2weg speakers achter.
Voor de rest nog niet echt veel plannen behalve:
-verlagen, hoeveel weet ik nog niet
-zwarte delen in kleur laten spuiten.
-andere velgen natuurlijk, liefst iets van renault zelf in 16''
Laatst gewijzigd door joeri_16V op za 25 aug 2012 23:17, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
De 1e update is binnen, heb mijn oude rs velgen weer terug gekocht.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C_2195.jpg[/img]
Twijfel alleen nog of ik ze zo laat met de gepolijste delen of opnieuw laat spuiten.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C_2195.jpg[/img]
Twijfel alleen nog of ik ze zo laat met de gepolijste delen of opnieuw laat spuiten.
Vind dat gepolijste wel stoer staan 

-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: zo 26 dec 2004 11:02
- Locatie: wijk bij duurstede
daar sluit ik me bij aan! 

-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Zo, eindelijk weer een update.
Sinds gisteren is de clio verlaagd.
Het een setje veren geworden van apex, -40mm voor en achter.
Rijdt iets stugger maar niet te overdreven.
Nu alleen nog bandjes zien te vinden en dan kunnen de rs velgen eronder.
Hoe het was:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... ohoog2.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... ohoog3.jpg[/img]
En nu:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... laagd1.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... laagd3.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... laagd4.jpg[/img]
Sinds gisteren is de clio verlaagd.
Het een setje veren geworden van apex, -40mm voor en achter.
Rijdt iets stugger maar niet te overdreven.
Nu alleen nog bandjes zien te vinden en dan kunnen de rs velgen eronder.
Hoe het was:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... ohoog2.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... ohoog3.jpg[/img]
En nu:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... laagd1.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... laagd3.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... laagd4.jpg[/img]
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Staat een stuk beter 

-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Beste verlaging 

Mooie verlaging zo ja!
dat scheelt wel een stukje ja 

-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Weer een update, deze keer met iets minder nieuws.
Was vanmiddag ff met de auto weg, waarop ik een apart geluid hoorde.
auto stil gezet, motorkap open, waarna ik zag dat de de riem van de dynamo enz, er niet zo fris uitzag.
Daarmee rustig naar de garage willen rijden, maar op een goeie 500m voor dat we er waren viel ie stil en ook niet meer te starten.
Wat blijkt, de riem is tussen de dynamo gedraaid,
Nou het volgende, de auto is naar de garage gesleept, daar zeggen ze dat er mogelijk iets tussen de riem is gekomen, klinkt aannemelijk.
Maar de distributieriem zou ook niet meer goed staan volgens hun als gevolg van dat de dynamoriem er tussen gedraaid is.
Nou ben ik geen techneut wat dat betreft, maar kan dit?
Of is dit gewoon dikke onzin om mn portemonnee eens lekker leeg te kloppen?
Was vanmiddag ff met de auto weg, waarop ik een apart geluid hoorde.
auto stil gezet, motorkap open, waarna ik zag dat de de riem van de dynamo enz, er niet zo fris uitzag.
Daarmee rustig naar de garage willen rijden, maar op een goeie 500m voor dat we er waren viel ie stil en ook niet meer te starten.
Wat blijkt, de riem is tussen de dynamo gedraaid,
Nou het volgende, de auto is naar de garage gesleept, daar zeggen ze dat er mogelijk iets tussen de riem is gekomen, klinkt aannemelijk.
Maar de distributieriem zou ook niet meer goed staan volgens hun als gevolg van dat de dynamoriem er tussen gedraaid is.
Nou ben ik geen techneut wat dat betreft, maar kan dit?
Of is dit gewoon dikke onzin om mn portemonnee eens lekker leeg te kloppen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Gewoon nieuwe dynamoriem erop en kijken of die goed loopt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Gebeurd erg vaak, heb het zelf ook een aantal keer gezien, met meestal een afgeschreven motor als gevolg. Multieriem loopt inderdaad tussen de distributieriem en dus loopt alles in de soep. Ik zou niet doorgereden hebben met die die multiriem...(waarschijnlijk is je dynamo vastgelopen).
Multiriem erop en kijken met de hand of ie nog gewoon rondgaat. Als dat zo is even compressie meten...best kans dat je wat kleppen krom hebt.
Multiriem erop en kijken met de hand of ie nog gewoon rondgaat. Als dat zo is even compressie meten...best kans dat je wat kleppen krom hebt.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Wacht ff wat ze morgen zeggen, ze zouden gaan kijken wat het gaat kosten.
Nou kan ik bijna zeker zeggen dat ik dit samen met een collega op ga proberen te lossen. (áls het nog te repareren is)
Zeker als ik kijk wat ik pasgeleden bij hun kwijt was voor een kleine beurt, apk en wat kleine reparaties.
Dat was ook zowat een rib uit mn lijf.
@martijnG: achteraf sla ik mezelf ook voor mn kop dat ik door ben gereden.
Maar het is nu gebeurd, niks aan te doen.
Nou kan ik bijna zeker zeggen dat ik dit samen met een collega op ga proberen te lossen. (áls het nog te repareren is)
Zeker als ik kijk wat ik pasgeleden bij hun kwijt was voor een kleine beurt, apk en wat kleine reparaties.
Dat was ook zowat een rib uit mn lijf.
@martijnG: achteraf sla ik mezelf ook voor mn kop dat ik door ben gereden.
Maar het is nu gebeurd, niks aan te doen.
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
ze zullen wel ff het onderste kapje vd distributie eraf halen lijkt me, je kunt vaak ook al zien als je achter je krukaspoelie kijkt dat er een stuk multiriem tussen gelopen is,. om dan verdere goeie diagnose te stellen zal de kop eraf moeten,. 1 troost meestal zijn alleen de kleppen krom maar het komt ook weleens voor dat de kleptuimelaartjes ook afbreken!! of zoals we pasgeleden bij een klant hadden met een scenic 1.616v dat het op de snelweg gebeurde en dus de zuigers ook opgestuikt waren.. ander blok erin dus ... succes!!
Valt een multiriempje niet onder een kleine beurt dan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Lijkt mij niet...die gaat wel een langere tijd mee hoor
Echte diagnose zal misschien de kop eraf moeten ja, maar doe eerst maar eens een compressietest tegen die tijd. Kun je kijke hoe ernstig het er aan toe is

Echte diagnose zal misschien de kop eraf moeten ja, maar doe eerst maar eens een compressietest tegen die tijd. Kun je kijke hoe ernstig het er aan toe is

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Balen, waarschijnlijk wel klepschade. gaat meestal niet goed namelijk.
Heb nog wel een K4M 1.6 16V kop liggen met nieuwe kleppen, bij interesse PM'en graag.
Heb nog wel een K4M 1.6 16V kop liggen met nieuwe kleppen, bij interesse PM'en graag.

-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Het oordeel van de garage: €2500.
Incl. uren en btw, wel ruim genomen, maar dan nog, vind het veel geld.
Heb er niet lang over na moeten denken en vanavond de auto naar huis gesleept.
Met andere woorden, we gaan t zelf oplossen.
Kan het geld op dit moment wel beter gebruiken, zeker omdat er een bruiloft aan zit te komen.
Incl. uren en btw, wel ruim genomen, maar dan nog, vind het veel geld.
Heb er niet lang over na moeten denken en vanavond de auto naar huis gesleept.
Met andere woorden, we gaan t zelf oplossen.
Kan het geld op dit moment wel beter gebruiken, zeker omdat er een bruiloft aan zit te komen.
lol, laatst nog een volledige k4m verkocht voor een fractie van die prijs.joeri_16V schreef:Het oordeel van de garage: €2500.
Incl. uren en btw, wel ruim genomen, maar dan nog, vind het veel geld.
Heb er niet lang over na moeten denken en vanavond de auto naar huis gesleept.
Met andere woorden, we gaan t zelf oplossen.
Kan het geld op dit moment wel beter gebruiken, zeker omdat er een bruiloft aan zit te komen.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Vergeet niet dat er heel veel verschillende K4M's zijn, waardoor misschien niet alles hetzelfde is. Je moet wel het nummer achter de motorcode weten.
€2500 is volgens mij compleet blok joh? Gigantisch bedrag in mijn ogen. Op zich denk ik wel dat je veel zelf kan met wat hulp, Kop eraf, zuigers checken, als je het goed doet gewoon 16 nieuwe kleppen erin laten zetten (of alleen de kromme, maar wel goed laten controleren welke precies krom zijn). Nieuwe koppaking, distributie en de hele mikmak en misschien nog even kijken naar de oorzaak van de kapotgelopen multiriem. Draaien alle looprollen nog vrij?
€2500 is volgens mij compleet blok joh? Gigantisch bedrag in mijn ogen. Op zich denk ik wel dat je veel zelf kan met wat hulp, Kop eraf, zuigers checken, als je het goed doet gewoon 16 nieuwe kleppen erin laten zetten (of alleen de kromme, maar wel goed laten controleren welke precies krom zijn). Nieuwe koppaking, distributie en de hele mikmak en misschien nog even kijken naar de oorzaak van de kapotgelopen multiriem. Draaien alle looprollen nog vrij?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
zou er idd gewoon een 1.6 16v blok in hangen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
geen techneut in de zin van; ik weet weet in grote lijnen hoe en wat, maar weet niet alle fijne kneepjes.Tom schreef:Mooi zuur. Nou zeg je dat je geen techneut bent, hoe ga je dit fixen?
Daarom heb ik de hulp van een collega.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Mocht je een andere motor zoeken, houd inderdaad die laatste 3 cijfertjes achter de motorcode gelijk. ze lijken op 't oog hetzelfde maar er klopt geen zak van als je aan het overbouwen gaat, heb daar helaas zelf ook al eens mee zitten klooien met een Scenic 1.6 16V.
Zou gewoon de kop er af halen en kijken wat de schade is, bij die snelheid zal het waarschijnlijk enkel bij wat kromme kleppen blijven.
Zou gewoon de kop er af halen en kijken wat de schade is, bij die snelheid zal het waarschijnlijk enkel bij wat kromme kleppen blijven.

-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
idd wat ronald zegt!! ook ik heb eens zitten kloten met een scenic overbouw. gemotoriseerd smoorklephuis verses gaskabel etc etc..
kop eraf trekken en ook eens kijken of toevallig je dynamopoelie niet tegen je dynamo aanloopt,. dat vergeten de meeste monteurs ook nogal eens te bekijken namelijk. er moet ongeveer een tailleripje tussen je poelie en je dynamo passen !!
kop eraf trekken en ook eens kijken of toevallig je dynamopoelie niet tegen je dynamo aanloopt,. dat vergeten de meeste monteurs ook nogal eens te bekijken namelijk. er moet ongeveer een tailleripje tussen je poelie en je dynamo passen !!
Loopt lekker op hoor met de kosten als je het bij een dealer laat doen. Wij zitten op een uurloon van net geen 90 euro in de BTW.
Paar maanden geleden nog een nieuwe (lees: ruilmotor) in een 206 gehangen, ook een 1.6 16v, totale reparatie kwam toen uit op ruim 4.500 euro!
Paar maanden geleden nog een nieuwe (lees: ruilmotor) in een 206 gehangen, ook een 1.6 16v, totale reparatie kwam toen uit op ruim 4.500 euro!