BOY; Megane RS F1 Team

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

Hallo allemaal,

Ik ben Boy van Oosten, 31 jaar jong :smile: en woon in Zeeuws-Vlaanderen.
Sinds een half jaartje actief op het RCB-forum en ook hier heb ik al eerder zitten rondneuzen....
Aangezien ik mijn naam al in verschillende topics voorbij heb zien komen vond ik het tijd worden om me eens te registreren zodat ik mee kan doen in de discussies.

Ik rijd momenteel een Megane RS R25 F1 Team, nr 650.
Deze auto is al aardig onder handen genomen maar het einde is nog niet in zicht, hoor.
Ik ben vooral benieuwd of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met het motorisch tunen van de RS en dan bedoel ik dus verder gaan als een stage 2....

[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 000723.jpg[/img]
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 000709.jpg[/img]
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010193.jpg[/img]
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010194.jpg[/img]
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Hey Kerel welkom hier had al kennis met je gemaakt tijdens de dyno in Goes (Y)
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

Hey Leon,

Had vanmorgen je filmpje gezien, ja.
Nu zou ik een kleine opmerking kunnen plaatsen over het vermogen dat je er bij vermeld had..... maar ik zie dat je het veranderd hebt.. (Y)
Maar zulk vermogen wil ik ooit nog wel eens bereiken 8)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Welkom boy!!

Wat heb jij een dikke bak!!

Ik heb het register topic al eens verwezen naar jou rs op de renault club Belgie. Je hebt zo'n beetje alles gedaan waar de meeste megane rs eigenaren van dromen :worship: (Y) (Y)
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Welkom hier Boy

Mooi interieur zo in de RS !
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Welkom! Ik had je topic op RCB al even doorgelezen. Prachtige R25! :worship:

Ik denk dat er in NL of BE weinig of geen mensen hun RS verder hebben getuned dan stage 2.
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Welkom!! Gave combi zo met de verlaging en de wielen! Wat zijn de specs van de Megane? :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hallo Boy.... :smile:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ey Boy, welkom back (Y)
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

a hier se onze boy :beer: :beer:
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Welkom op het forum!
Cleaned Style
Projecttopic
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

Voor diegenen die het topic op RCB niet gevolgd hebben zal ik even de aanpassingen opsommen.

- Forge DV incl. blankingplate
- K-tec intercooler
- K-tec silicone airpipe kit
- K-tec vervangings luchtfilter met slang naar de bumper
- 2.75" downpipe/decat
- K-tec 3" catback uitlaat
- 5 spaaks wielen met ET60
- schroefset Bilstein/H&R
- K-tec halve rolkooi
- K-tec carbon spoiler
- R26R motorkap
- R26R stoelen + gordels
- R26R bagagenet
- mistlichten en "megane"-badge verwijderd
- Stage 1 by Fastchip

Momenteel 232 PK en 371 Nm op de wieltjes.

Wat er op korte termijn nog gaat komen:

- sperdifferentieel
- licht vliegwiel + koppeling R26R
- sterkere motorsteunen
- extra meters voor oliedruk, -temperatuur en turbodruk
- Stage 2 mapping
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 000958.jpg[/img]
[img]http://i1080.photobucket.com/albums/j33 ... 010211.jpg[/img]
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

zeer geslaagde foto :beer: :beer: :beer:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

I love Piet :lol:

Maar flink wat mods zeg! Daar heeft k-tec vast goed aan verdiend :p
Hij kan achter wel een setje spacers gebruiken...
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

Haha, K-tec heeft natuurlijk goed verdiend.... hoewel ze met de motorkap behoorlijk in hun vingers gesneden hebben... Dit is namelijk al de 3e kap.

Spacers heb ik over gedacht maar ben ik nog niet van overtuigd.... maar wie weet..

BTW: Piet ken ik niet!! :grin:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Maakt k-tec ze zelf dan?
Anders zal het meer voor deleverancier zijn geweest (Y)
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Een orginele r26r kap kent toch geen problemen? Hangt dan ook wel een leuk prijskaartje aan :p

232pk aan de wielen is al fors, dus ben benieuwd naar de stage 2 mapping :smile:
Welke modificaties had je bij de stage 1 map?
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

De eerste kap was K-tec's "eigen" carbon kap, die begon helemaal te golven van de hitte. (hebben ze zelfs uit hun assortiment gehaald nadat de kap retour gegaan is) De tweede was een R26R maar die werd bezorgd met een afgebroken hoek :evil: ... De derde (R26R) was eindelijk in orde... Al met al enkele maanden bezig voor alles rond was.... en de beschadigde R26R kap staat zelfs nog hier... zullen ze nog wel eens op komen halen, zeker??? :grin:

Stage 1 is gedaan met alle mods, behalve de silicone airpipekit (wat toch geen winst geeft, denk ik) en de decat.
Toen 223PK en 366Nm... de decat heeft dus 9PK en 5Nm opgeleverd zonder extra mapping....
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

een megane sport heeft standaard toch 225 pk en 300 nm? ik ben niet zo thuis in de onderlinge verschillen tussen f1 r25 of r26r maar dat is wat ik eens opgezocht heb..??
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Volgens fabrieksopgave 225 aan de krukas en idd rond de 300 nm.

Mijn had standaard al 216.3 pk aan de wielen en 305 nm. Nu 218.5 aan de wielen en 353.5nm. Zonder aanpassingen. (ja een inlegfiltertje)
Laatst gewijzigd door Patrick RS op vr 11 nov 2011 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

huh? je hebt er niks aan gedaan en toch vermogenswinst? maar gelukkig dat ik het dan toch goed onthouden heb...
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik zou ook wel 225 aan de nokkenas willen hebben :smile: :lol:

Hopelijk komen ze ook nog bij de krukas aan :p ;-)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

ochjah het gaat om het idee,. ik las krukas maar er staat inderdaad nokkenas haha (S)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

MartijnG schreef:Ik zou ook wel 225 aan de nokkenas willen hebben :smile: :lol:

Hopelijk komen ze ook nog bij de krukas aan :p ;-)
|: :beer:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

the reaper schreef:huh? je hebt er niks aan gedaan en toch vermogenswinst? maar gelukkig dat ik het dan toch goed onthouden heb...
Wel een remap bij fastchip natuurlijk.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Dit is 232 pk aan de wielen idd, wat omgerekend wel wat meer dan 225pk aan de krukas is ;-)

Het gaat er vooral om hoe de vermogens opbouw verder in het toerengebied is :smile:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Is 232 wielpk niet 265 krukas pk?? (uitgaande van een verlies van 12,5% op je bak.

Ik vind het wel een hele dikke bak (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik weet niet of je bij een moderne auto nog van 12,5% uit kan gaan, maar het zal zeker wel 250pk zijn lijkt me.
Voor m'n Clio RS kon ik ongeveer wielpk x 1.08 + 10 aanhouden zei Henk. Met die formule komt je dan op 260pk voor deze Megane

Dat betekent overigens dat een std Megane er ook wel wat meer pk's heeft dan 225.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Welkom op het RTC forum!

Zeer dikke Mégane! :worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
martino's
Berichten: 12
Lid geworden op: za 19 mar 2011 15:46
Contacteer:

He boy welkom,

Heb jou rs al eens een paar x zien rond rijden hier in de buurt. Woon zelf in axel vandaar.


Greetz martino
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

Hey Martino,

Dat kan goed kloppen, ik rijd geregeld een rondje door Axel.. :grin:
Jouw clio heb ik natuurlijk ook al wel zien rijden.... een opvallende verschijning! (Y)
Volgende keer zal ik ff zwaaien.. :lol: :lol:
martino's
Berichten: 12
Lid geworden op: za 19 mar 2011 15:46
Contacteer:

Ja dat is goed hoor. Je mag me ook aanhouden als je niet van de politie bent tenminste wil je rs wel eens van dichtbij zien!
Tiemen
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 10:58
Contacteer:

Dikke bak! Vraagje over de uitlaat, is deze niet te luid? Ik wil namelijk ook een andere uitlaat, maar wel eentje waarvan ik niet helemaal gek word van het geluid;)
BOY80
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 6 nov 2011 13:54
Locatie: Sas van Gent

Tja, ik hoor de uitlaat vrij goed doordat ik geen interieur meer heb, natuurlijk..
Zolang je de katalysator laat zitten blijft het geluid binnen de perken, zeker tijdens "cruisen". Bij vol gas is het zeker niet één van de stilste....

Ga je voor performance, dan zit je toch vast aan een redelijk open systeem. Als je alleen iets meer sound wil zou ik gewoon één van de dempers laten vervallen.
Ik heb een tijdje gereden met het originele systeem zonder middendemper, een leuke verbetering maar je bent de "fluit" van de turbo kwijt.
Als je de einddemper laat vervallen blijft de "fluit"...

De 3" is overigens erg groot waardoor het lastig is om em goed op te hangen zonder dat ie ergens raakt...
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Plaats reactie