ik zit met wat vragen over de b18ft..
ik heb nog 2 meters waar ik niet zo zeker van ben of het klop.
Ik heb een water meter die schommelt tussen de 105 en 110’C
Bij stationair 115’C . zodra de 120’C is bereikt , schakel ik handmatig de ventilator aan.
Ik gebruik de watertemp sensor naast de thermostaat als meet punt voor het klokje. Ik denk niet dat de bedoeling is deze was dacht ik voor het laten aanslaan van de ventilator.
Misschien pis ik er weer naast maar goed, dat heb ik wel vaker gedaan in dit project.
Olietemperatuurmeter waar kan ik die op aansluiten?
De turbo druk/vacuüm meter geeft bij vol gas 0.2 druk en stationair 0.7 vacuüm.
Nou had ik gehoopt dat ik door de wastegate in te draaien wat meer druk kon krijgen. Maar niet dus!!
Ik had beetje bij beetje de wastegate ingedraaid en telkens gebeurde er niks na 4 kwartslagen was ik het zat en dus draaide ik hem maar 3x extar in. Na totaal +- 1cm koter gemaakt te hebben en dikke brandblaar op mijn hand merkte ik wel wat verschil. Die avond reed ik naar huis en na een 5km..knallende uitlaat.. maar reed wel als een dolle op de snelweg. Vlak bij huis komt een civic naast me staan, het was het proberen waard maar niks meer dan hokken en stoten na rustig optrekken ging ie weer als een dolle en dan weer kut.
Alles weer terug gedraait en gister met iemand van rica gesproken. Chippen dus.
En nog meer shit!
Heb vandaag een 5je 1.4 er bij gekocht gekocht en wil van de winter dit blok in het 5je planten, nu vraag ik me ook af wat ik van de clio16v qua ophanging over kan zetten om het 5je omte toveren tof wolf in schaapskleding.
subframe, schokbrekers, achteras remmerij????
Mocht iemand tegen die tijd een strakke 16v carrosserie willen kopen!
Heb hem net 1,5 maand geleden gespoten met 3lagen RM blank. Keihard dus.
Geldverspilling???? Nee hoor geld uitgeven zolang je er plezier aan beleeft is geen verspilling.
Pfffff wat een verhaal