Clio 16v naar een hoger fun factor.

Vertel hier alles over je project.
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

klopt als een bus, twan was vandaag nog bij ons om zijn mk1golf vr6 over te laten spuiten..

ik zit met wat vragen over de b18ft..

ik heb nog 2 meters waar ik niet zo zeker van ben of het klop.

Ik heb een water meter die schommelt tussen de 105 en 110’C
Bij stationair 115’C . zodra de 120’C is bereikt , schakel ik handmatig de ventilator aan.
Ik gebruik de watertemp sensor naast de thermostaat als meet punt voor het klokje. Ik denk niet dat de bedoeling is deze was dacht ik voor het laten aanslaan van de ventilator.
Misschien pis ik er weer naast maar goed, dat heb ik wel vaker gedaan in dit project.

Olietemperatuurmeter waar kan ik die op aansluiten?

De turbo druk/vacuüm meter geeft bij vol gas 0.2 druk en stationair 0.7 vacuüm.
Nou had ik gehoopt dat ik door de wastegate in te draaien wat meer druk kon krijgen. Maar niet dus!!
Ik had beetje bij beetje de wastegate ingedraaid en telkens gebeurde er niks na 4 kwartslagen was ik het zat en dus draaide ik hem maar 3x extar in. Na totaal +- 1cm koter gemaakt te hebben en dikke brandblaar op mijn hand merkte ik wel wat verschil. Die avond reed ik naar huis en na een 5km..knallende uitlaat.. maar reed wel als een dolle op de snelweg. Vlak bij huis komt een civic naast me staan, het was het proberen waard maar niks meer dan hokken en stoten na rustig optrekken ging ie weer als een dolle en dan weer kut.
Alles weer terug gedraait en gister met iemand van rica gesproken. Chippen dus.

En nog meer shit!
Heb vandaag een 5je 1.4 er bij gekocht gekocht en wil van de winter dit blok in het 5je planten, nu vraag ik me ook af wat ik van de clio16v qua ophanging over kan zetten om het 5je omte toveren tof wolf in schaapskleding.

subframe, schokbrekers, achteras remmerij????

Mocht iemand tegen die tijd een strakke 16v carrosserie willen kopen!
Heb hem net 1,5 maand geleden gespoten met 3lagen RM blank. Keihard dus.

Geldverspilling???? Nee hoor geld uitgeven zolang je er plezier aan beleeft is geen verspilling.

Pfffff wat een verhaal :bonk: .
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

water op 115 graden ?

volgens mij kookt het dan..

85 tot 95 is beter..?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Koelmiddel heeft hoger kookpunt door additieven en dat i.c.m. druk kan een betekenen dat het kookpunt een stuk hoger ligt dan dat van water. :wink:

Desalniettemin vind ik 115 graden ook wel errug hoog.

En om terug te komen op bovenstaande vraag :

Ja, dat is mogelijk. Zie topic van Menno.

Subframe is 1 op 1 over te zetten. Achteras ook. Je zal alleen wat mod's moeten maken aan de wielkastranden.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

Heb het idee : r5 met een b18ft motor van de baan geschoven. Maar tog bedankt voor de info.

Maar zit nu met een druk probleem. :sad:

Ben vorige week met de clio naar wateringen gereden en heb hem laten chippen.
Jammer genoeg konden ze hem niet afgesteld krijgen op 1 bar omdat de veer van de acurator of zoiets te slap was. Heb een gele veer in dat ding gedaan en knallen maar!!
4 dagen fun gehad! :pompomcrazy:
Afgelopen vrijdag heb ik de computers, hoofd en systeem relais door het schutbord naar binnen gebracht.
De 2 stekkers en 2 relais weer aangesloten en wat denk je???
Start ie niet meer!! G#tv&rdomme!!
De relais doen het niet .. nieuwe relais er ingedaan en nog niks.

Startmotor gaat wel rond- gaat via de kabelboom van de clio.
Computers krijgen genoeg stroom maar relais niet.
Heel vreemd omdat er niks is verandert..

Nu heb ik het volgende gedaan..
Direct vanaf het contact een + draad naar de relais om ze zo te voeden. Bij het starten schakelen ze niet aan..relais er uit en de hoedertjes door gelust op de manier zoals het zou moeten zijn als ze ingeschakeld zijn
Starten en vroem!!
Loopt stationair goed en rijdend gaat het volgas goed tot de 4000 t/pm. Dan is het net of je van een klein kind zijn lolly af pakt… druk valt weg motor houd in hokken stoten. Als je voorbij de 3500t./pm rustig opbouwd dan gaat het wel maar langzaam het gas loslaten zit er niet bij zonder hok of stoot.

Ik snap er :nopom: van. 10 minuten de stekkers los gehad en nu deze ellende
Wat kan het zijn……

Rica gebeld, die snapt er ook niet veel van..
Dumpvalve (dualpiston) veer te slap? Heb er een van autostyle op gedaan de veer zo strak mogelijk gezet en het hokken en stoten is nu een stuk minder maar nog steeds k*t.

:H:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Kabelbreuk, kabelboom beschadigd bij het naar binnen voeren, losse stekker ergens?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

DV moet er niks mee te maken hebben, dan hoor je alleen een hoop geblaas maar weinig actie :) En het stotteren heeft daar ook niks mee te maken. Ik denk ook dat je het in je kabelboom/ontsteking moet zoeken.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zeker omdat je ook aan je bedrading gezeten hebt moet er daar toch iets niet goed meer zijn.
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

hee alvast bedankt voor het reageren.
een kabelbreuk lijkt me onwaarschijnlijk aangezien ik het redenlijk voorzichtig heb gedaan,maar zal morgen de kabelboom eens uitelkaar halen. ik had trouwens niet het idee dat een van de 2 relais iets doen rond de 4000 t/pm.
zijn er meer opties waar ik naar kan kijken?
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

dik 3 jaar later ben ik weer eigenaar van mijn project.

hij heeft hier nog even te koop gestaan.
hij is 3 jaar geleden naar mijn maat gegaan die er een VEMS vrij programmeerbare computer aan toegevoegt heeft en alles zeer stabiel loopt.


http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ft#2280923

maar nu is ie weer terug in mijn handen en ben er super gelukkig me.
en een hoger fun factor heeft ie zeker gekregen maar niet met 800 euro zeg maar gerust 5x zo veel als het niet meer is.
ik las even terug wat ik destijds had gepost. wat was ik toen een eigenwijze aap.

wijsheid komt met de jaren.(denk ik)

nu zit ik met het volgende.
de 16v bak die nu onder zit is echt aan revisie toe.
nu heb ik nog de originele volvo bak en nog een r5 gtt bak.
ze zij beide passent over te zetten . allen de tellerkabel an de 16v bak past dacht ik niet op de originele bak, is deze wel
over te zetten op een gtt bak.

ik ben er al een tijdje uit wat betreft dit project
dus hoop ik op antwoord vanuit jullie
alvast bedankt.

hier wat foto's toen ik hem van de hand deed
[img]http://94.100.120.17/1433650001-1433700 ... _OLup.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.147/1433650001-143370 ... _rery.jpeg[/img]
[img]http://94.100.120.223/1433650001-143370 ... _I_iY.jpeg[/img]
[img]http://94.100.120.106/392650001-3927000 ... v6p_2.jpeg[/img]
[img]http://94.100.122.184/392650001-3927000 ... _VXD5.jpeg[/img]

en to slot 2 foto's toen ik net een paar dagen uit mijn spuitkabine rolde en compleet gepolijst had. ik denk wel 30uur aan polijst werk. gekkenwerk denk ik nu. maar wel mooi dat de struktuur van de lak minimaal tot geen is geworden. vooral met ral9005 krijg je echt een spiegel.
[img]http://94.100.118.184/1433650001-143370 ... _oHF-.jpeg[/img]
[img]http://94.100.113.2/1433650001-14337000 ... _BK8w.jpeg[/img]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Spiegeltje, spiegeltje... (Y)
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Zo, die staat (/stond) er zeker strak bij (Y)
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

nice ride!!! en de fotos van hoe hij er nu bijstaat? mooi blok ook trouwens!!!
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Gaaf (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zeker strak inderdaad! weet je ook hoeveel vermogen hij heeft?

en de tellerkabel kun je toch gewoon even proberen of hij past?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

@ tuur, deze clio turbo stond laatst ook in zevenaar.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik zat het me net te bedenken :p
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

Gerald schreef:@ tuur, deze clio turbo stond laatst ook in zevenaar.
als je deze link even bekijkt dan zie je ook het test raport.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ft#2280923
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

B&B Oss?
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

coupe16v schreef:B&B Oss?
ja dat klopt daar heb ik in mijn slechte jaren gewerkt... grappig dat jij me daar van kent. leuk.
ben nu werkzaam bij de kroon autoschade, hoofdmode restauratie en exclusieve auto's
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

Gerald schreef:@ tuur, deze clio turbo stond laatst ook in zevenaar.
klopt mijn maat was daar toen. heb hem net gesproken en hij bevestigde dat. leuk dat jullie mijn project herkennen.
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Ik ken je niet, maar zag aan de foto's dat het daar was.
Kom er regelmatig over de vloer.
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

coupe16v schreef:Ik ken je niet, maar zag aan de foto's dat het daar was.
Kom er regelmatig over de vloer.
werk die dikkop van een arjan er nog? i
ik heb er inderdaad 1,5 jaar gewerkt en de mogenlijk gehad om de clio te maken tot wat hij nu is . daar ben ik ze dankbaar voor maar voor de rest is het rond uit een k*t bedrijf dat met b producten werkt. snel geld pakken en de volgende. maar goed laat ik mij teveel lijden door mijn eigen ervaringen daar. mocht je eerste klas werk willen kom dan naar oirschot, kost wel iets meer maar de kwaliteit is gewoon super super.
mischien moet ik dit ook niet schijven. maar goed ik kan wel een boekje open trekken. no boddy is perfect zelf ik niet.
blamo
Berichten: 88
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:51

Ben vandaag naar Dp-engineering geweest voor de laatste loodjes.
Zij hebben het vems systeem laten afstellen en het resultaat mag er zijn.
190.2 pk met 304.7Nm. ben best wel in mijn nopjes.
Plaats reactie