ACT: Algemeen Chat Topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Xabre
Car: 19 16V

-jo- schreef:wat hebben jullie nu te klagen ? Jullie hebben tenminste een regering die je geld door ramen en deuren gooien. :lol: Wij hebben geen idee waar de laatste 450 dagen ons geld heen gaat !
Nouja, er komt bij jullie toch nog steeds water uit de kraam :+
Trust me. I know what I'm doing.
PtrGte
Contacteer:

Bij Jo eerder Duvel... :lol:
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Iemand een idee of er problemen optreden als je de auto van een overleden persoon (schoon-opa) laat overschrijven op iemand anders?
Is inmiddels een maandje dood en de RDW stuurde een brief dat de auto overgezet moet worden op de erfgenamen.

Vrijdag gaat de auto echter naar de nieuwe eigenaresse toe (geen familie) en volgens mij hoeft alleen zij zich te legitimeren. De huidige eigenaar (opa dus) niet.
Ik zie geen problemen volgens mij, maar m'n schoonpa denkt dat er wellicht een aantekening is dat de huidige eigenaar overleden is. Moet ik alsnog iets van machtiging, papieren etc. meenemen?

Iemand met ervaring? (0)

(RDW is al gemaild, maar nog geen reactie, dus ik probeer het ook even hier ;) )
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Volgens mij als je alle papieren bij je hebt. (overschrijf bewijs) Dan moet het gewoon lukken.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

is dit niet gewoon het verhaal tom?

http://overheidsloket.overheid.nl/index ... _id=901786
Adinsx

Hm.. uittreksel GBA? Dat lijkt me toch overdreven moet ik zeggen...

Of geldt dat alleen als je de auto houdt maar op eigen naam zet?
Ga vanmiddag de RDW maar eens even bellen denk ik...

Edit: Zie hier dat een GBA alleen nodig is als je niet met rijbewijs legitimeerd:
Documenten overschrijving kentekenbewijs

Om een kentekenbewijs op uw naam te laten zetten heeft u de volgende documenten nodig:

* Een geldig legitimatiebewijs;
* Het Tenaamstellingsbewijs;
* Het Overschrijvingsbewijs;
* Een recent uittreksel (maximaal 3 maanden oud) van de gegevens uit de basisadministratie persoonsgegevens van uw gemeente (GBA). Dit uittreksel heeft u niet bij alle legitimatiebewijzen nodig. Een overzicht bij welk legitimatiebewijs u een uittreksel van de GBA nodig heeft, vindt u op de website van de RDW.
Martijn Kool

Adinges,

als ik alle papieren van jou megane in handen heb kan ik hem op mijn naam zetten, met andere woorden, de verkoper hoeft niet mee naar het postkantoor bij normale verkoop.

lijkt me dus nu ook niet.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Adinsx

Dat lijkt mij ook inderdaad, schoonpa denkt dat er ivm overlijden van huidige eigenaar wellicht een aantekening is o.i.d.

Maar goed, we gaan het vrijdagmiddag zien, hok is weg voor weinig. ( WagonR 1.3 benzine, zilver 55.000km van 2001, in top-staat -> 2.750,- ) En net op tijd, want de MP-advertentie moet volgende week verlengd worden :lol:

Conclusie, no problemo.
Jeff rsi

Degene waarvan de auto is hoeft niet eens aanwezig te zijn....
Alleen degene die hem op zijn/haar naam zet.

En die meot natuurlijk de tenaamstelling en overschrijvingsbewijs hebben.
R19 16V '91
PaulM

PaulM schreef:vraagje, is het misschien iets om een topic te openen waarbij je tooltjes kan downloaden (freeware) voor je renault? Heb hier namelijk bijvoorbeeld een tooltje voor de securitycode van je renault radio die best handig is voor mensen. (heb er net iemand op clioclub.nl mee blijgemaakt) Topic is dan niet editbaar voor leden maar kan door de moderators beheerd worden. idee? :beer:
ik heb dit idee paar weken terug gepost, en volgens mij kwamen er wel wat positieve reacties op. maar heb het idee dat er verder niks mee gedaan wordt of naar gekeken wordt.

Is er bij de RTC/RCN een ideeën bus voor zoiets zodat er ook naar gekeken wordt door diegene die over nieuwe ideeen gaan? ik mis feedback... :)
catrinus

Adinsx schreef:Iemand een idee of er problemen optreden als je de auto van een overleden persoon (schoon-opa) laat overschrijven op iemand anders?
Is inmiddels een maandje dood en de RDW stuurde een brief dat de auto overgezet moet worden op de erfgenamen.

Vrijdag gaat de auto echter naar de nieuwe eigenaresse toe (geen familie) en volgens mij hoeft alleen zij zich te legitimeren. De huidige eigenaar (opa dus) niet.
Ik zie geen problemen volgens mij, maar m'n schoonpa denkt dat er wellicht een aantekening is dat de huidige eigenaar overleden is. Moet ik alsnog iets van machtiging, papieren etc. meenemen?

Iemand met ervaring? (0)

(RDW is al gemaild, maar nog geen reactie, dus ik probeer het ook even hier ;) )
De auto van mijn broer hebben we zonder problemen over geschreven (die is kortgeleden overleden). Verder niets nodig gehad. Je bent immers ook niets extra nodig als de persoon in kwestie leeft. Gewoon met alle papieren heen gaan en over schrijven zoals je dat anders ook doet (Y)
Steven
Car: M536

Waar is de 19 nu heen Cat?
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

catrinus schreef:
Adinsx schreef:Iemand een idee of er problemen optreden als je de auto van een overleden persoon (schoon-opa) laat overschrijven op iemand anders?

Iemand met ervaring? (0)

De auto van mijn broer hebben we zonder problemen over geschreven (die is kortgeleden overleden). Verder niets nodig gehad. Je bent immers ook niets extra nodig als de persoon in kwestie leeft. Gewoon met alle papieren heen gaan en over schrijven zoals je dat anders ook doet (Y)
Ik had het met Jacob er nog even over van de week over de 19 van Marcel, als ik nog een 19 16V achteras tegen kom schuif ik 'm wel door naar het noorden. ik heb op het moment even niets meer liggen maar kom nog wel eens wat tegen. (Y)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

PaulM schreef:
PaulM schreef:vraagje, is het misschien iets om een topic te openen waarbij je tooltjes kan downloaden (freeware) voor je renault? Heb hier namelijk bijvoorbeeld een tooltje voor de securitycode van je renault radio die best handig is voor mensen. (heb er net iemand op clioclub.nl mee blijgemaakt) Topic is dan niet editbaar voor leden maar kan door de moderators beheerd worden. idee? :beer:
ik heb dit idee paar weken terug gepost, en volgens mij kwamen er wel wat positieve reacties op. maar heb het idee dat er verder niks mee gedaan wordt of naar gekeken wordt.

Is er bij de RTC/RCN een ideeën bus voor zoiets zodat er ook naar gekeken wordt door diegene die over nieuwe ideeen gaan? ik mis feedback... :)
Paul ik neem dit even met Riel op, ik kom er binnenkort op terug.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

We zullen het implementeren in het nieuwe forum.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
PaulM

nice! dank! :D
catrinus

Steven schreef:Waar is de 19 nu heen Cat?
Staat bij mijn ouders in de garage. Daar staat hij te wachten tot we hem gaan opknappen
tutuur
Clubsponsor

Mooi gebaar Catrinus (Y)
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

PaulM schreef:
Willem-Jan schreef:
Goed idee (Y)
wat doen we hier mee? :D
Is dit topic misschien handig om te gaan gebruiken? http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=630
Ik kwam hem bij toeval tegen.
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Fijn bericht voor de Ringrijders onder ons:

http://www.autoblog.nl/aegon-schrapt-ve ... post-46706
tutuur
Clubsponsor

belachelijk! :~
PaulM

alleen vrienden op FB al je fotos laten zien... klaar :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Gewoon eens nadenken voordat je al je foto's massaal op internet plaatst... :)
tutuur
Clubsponsor

Als ze gericht gaan zoeken vinden ze gnoeg.
Ringbilder etc.
En zo ook met de vrijrijden dagen...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ja, tuurlijk. Maar als verzekeringsmaatschappijen Facebook betalen voor hun gegevens, dan hoeven ze er maar een simpele tool te gebruiken om al je gegevens op te vragen. Klantnaam = Facebook naam en zoeken maar!

Voor mij geen Vleesboek! (Y)
tutuur
Clubsponsor

Ik heb het wel, staat echter maar 1 foto op als profielfoto...
Puur zodat ik wel rond kan kijken...
Willeon de Zoete

Ik vind het een beetje 'broodje aap' verhaal..

Als ik dus met mijn (of een) auto deelneem aan een sliptraining of rijvaardigheidstraining (om mijn rijvaardigheid dus vergroten) en daarvan foto's op social media zet, dat dan mijn verzekeringsmaatschappij mij kan royeren??

Omdat ze dan aannemen dat ik met de bij hun in verzekering ondergebrachte auto aan races deelneem??

Of er is meer aan de hand geweest met die jongen of dit is verzonnen.
PaulM

Merijn schreef:Ja, tuurlijk. Maar als verzekeringsmaatschappijen Facebook betalen voor hun gegevens, dan hoeven ze er maar een simpele tool te gebruiken om al je gegevens op te vragen. Klantnaam = Facebook naam en zoeken maar!

Voor mij geen Vleesboek! (Y)
dit is een van de reden dat ik niet mijn volledige naam als facebook account heb gebruikt. Je bent stuk minder snel vindbaar. :beer:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Willem-Jan schreef:Fijn bericht voor de Ringrijders onder ons:

http://www.autoblog.nl/aegon-schrapt-ve ... post-46706
Ach, er zijn er wel eens schaden afgewezen vanwege foto's of berichten op RTC.

(Dus pas maar op wat in in "Jouw auto vs een ander" post (0) :lol: )
Willeon de Zoete schreef:Ik vind het een beetje 'broodje aap' verhaal..

Als ik dus met mijn (of een) auto deelneem aan een sliptraining of rijvaardigheidstraining (om mijn rijvaardigheid dus vergroten) en daarvan foto's op social media zet, dat dan mijn verzekeringsmaatschappij mij kan royeren??
Is het ook en ook niet alles wordt weer verteld. Aegon kan en mag zn verhaal vanwege privacy ook niet doen in de media.

Maar ik heb wel begrepen dat er hier veel meer speelt dan dit.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Geert
Contacteer:

Geert schreef:even een korte vraag tussendoor. Hoeveel langer is een 19 16v en megane as tegenover een williams as?
Niemand hier die de precieze maten heeft? Zoek een as die max 15mm langer is dan een williams ass. Zou mooi zijn als een 19 af voldoet.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Geert schreef:
Geert schreef:even een korte vraag tussendoor. Hoeveel langer is een 19 16v en megane as tegenover een williams as?
Niemand hier die de precieze maten heeft? Zoek een as die max 15mm langer is dan een williams ass. Zou mooi zijn als een 19 af voldoet.
Heb zowel Megane als 19 assen wel liggen, zal wel even opmeten vanmiddag :) hoe lang is een Willy as ?
tutuur
Clubsponsor

heeft hier ergens wel eens een post gestaan van meerdere assen naast elkaar.... wie o wie?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Heb die foto ooit eens gepost.

Een williams as links is 62.

Geert, je zoekt denk ik iets van 1cm?
GerryTT

Zoiets?

[img]http://i952.photobucket.com/albums/ae7/ ... 009003.jpg[/img]

Is van boven naar beneden: gtt, clio cup, clio 16v en 19 16v
Edit:zie net dat er geen williams as tussen ligt dus hier heb je niet veel aan :shame:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Een cup as is gelijk aan Williams, en Williams is langer dan 16v.

Het zou dus moeten zijn: gtt, 16v, cup, 19 16v :) .
Plaats reactie