m1n1 (Jasper) schreef:Mijn piper 300 loopt op 1500 toeren prima stationair, 1200 kan ook nog wel denk ik en ik heb er geen verstelbaar tandwiel opzitten, wel de klepveren veranderen natuurlijk!
Kan ook niet anders met zo'n scherpe stok
Ik heb de piper 270 gemonteerd, die is dus 260° MAAR...je moet verdomd goed opletten met die spullen. Zoals de meesten wel weten zijn al deze assen op ruilbasis en worden ze geslepen van gebruikte assen. Als je even goed gaat nameten kan hier wel wat verschil opzitten. Tenzij je beslist om een blank te kopen.
Als er naar een mening gevraagd wordt zeg ik heel simpel, probeer het wiel niet opnieuw uit te vinden en houd het simpel. Onderblok revisie, std kop (GEEN GEZEIK MET POORTEN-FLOWEN-ANDERE ONZIN), std spruitstukken (GEEN GEZEIK MET GEPOLIJSTE RVS DINGEN), piper 270 + versterkte klepveren, geen verniers gewoon std poulie, grA carb, fmic en goeie turbo.
Even op de bank afstellen, KLAAR ! En met die KTR krijg je een heel leuke vlotte gtt.
@Mark, gewoon doen, meestal zit er een 10° verschil tussen atmo's en drukvulling. (ongeveer)
En als iemand zich moest afvragen waarom de bijhorende klepveren die niet eens aangeraden worden bij een 270 ? Ik ben een beetje vooruitziend en heb er rekening mee gehouden dat de druk wel eens omhoog zou kunnen van zodra de injectie erop komt. Hoef ik het blok niet open te maken.