ACT: Algemeen Chat Topic
Gelukkig, ik ben niet de enige. Voor en nabeschouwing volg ik helemaal maar de races zijn soms echt TE saai.-jo- schreef:door het hele F1 seizoen heb ik geen enkele wedstrijd volledig kunnen uitkijken. Viel steeds in slaap. Ligt het aan de luie zondag,saaie bedoening of ééntonig geluid... geen idee.
-
- Contacteer:
Vond deze foto's op een site ...
[img]http://img13.imageshack.us/img13/96/90tbxz1.jpg[/img]
[img]http://img836.imageshack.us/img836/8260/90tbxz.jpg[/img]
[img]http://img836.imageshack.us/img836/8260/90tbxz.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
een mooie foto om een onderschrift op te verzinnen.Leon Cozijn schreef:Vond deze foto's op een site ...

"zegt de ene slak tegen de andere: Heb laatst nog een sprintje gewonnen van zo'n clio...."

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
+1 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Als het door was gegaan zal ie wel uitgezonden moeten worden.Rudo schreef:Wat dan, heb je aandelen Kadaffi??tutuur schreef:goed bezig! helaas wel jammer voor mijLex schreef:Zo met Kadaffi is het ook gedaan

Project: GTT Blue Sport
Ik zit liever op een duitse oefen basis op Decimomannu met alle voorzieningen en zonder gevaar dan in de zandbak waar raketten je om de oren vliegen 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Nepsoldaattutuur schreef:Ik zit liever op een duitse oefen basis op Decimomannu met alle voorzieningen en zonder gevaar dan in de zandbak waar raketten je om de oren vliegen

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Tjonge jonge, en wij maar aan de staat betalen omdat Tuur zo nodig in een luxe-oord wil oefenen ipv een zandbak...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Sorry hoor, Tuur. Maar ik hoor dat ik wat belasting minder moet gaan betalen. Ergens voor opgeleid worden en dan niet naar een oorlogs gebied wil gaan..tutuur schreef:Ik zit liever op een duitse oefen basis op Decimomannu met alle voorzieningen en zonder gevaar dan in de zandbak waar raketten je om de oren vliegen
1 van mijn goede vrienden (Chris voor de mensen die hem wel eens op een verjaardag spreken) die is nu voor een maand in Kunduz. Hij is doet verbindingstechniek en gaat nu voorbereidingen treffen voor zijn collega's die op uitzending gaan. Hij had er zin in. Terwijl hij hier een zoontje en vriendin achterlaat. Het is zijn werk en daar is hij voor getraint.
Toen hij naar Afghanistan ging op uitzending, stond hij ook meer te trappelen dan wij. Maar hij zei zelf hier heb ik jaren voor getraint en nu kan ik het toepassen. Overigens heeft hij daar ook echt gevochten en diverse Taliban ingerekend.

Wordt dan It-er ofzo

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Blijkbaar hebben we een hele andere kijk op dat soort dingen. Ik ben gegaan voor de techniek en dit hoort er nou eenmaal bij.
En als hij Afghanistan verkiest boven Italië... Zit er in mijn ogen toch een steekje bij hem los!
Vergeet niet dat ik in Afghanistan niks anders zal doen dan ik hier doe alleen dan met risico's. Talibanner zal niet in mijn buurt komen...
En als hij Afghanistan verkiest boven Italië... Zit er in mijn ogen toch een steekje bij hem los!
Vergeet niet dat ik in Afghanistan niks anders zal doen dan ik hier doe alleen dan met risico's. Talibanner zal niet in mijn buurt komen...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Das waar, jij sleutelt op het kamptutuur schreef:Blijkbaar hebben we een hele andere kijk op dat soort dingen. Ik ben gegaan voor de techniek en dit hoort er nou eenmaal bij.

Ik respecteer je keuze welke kant je kiest. Alleen ik vind het vreemd dat je voor defensie gaat werken en dan niet naar een oorlogs gebeid wil

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
alsof Afghanistan nog iets met oorlog te maken heeft. Ik geef je groot gelijk tutuur.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Even voor de duidelijkheid, mijn reactie was echt ouwehoerderij. Ik vind t moeilijk om een echte mening te vormen. Aan de ene kant begrijp ik tutuurs mening wel, maar aan de andere kant kies je bij defensie wel heel bewust voor het risico dat je uitgezonden wordt. Als je dat niet wil moet je maar voor de fabrikant van de voertuigen gaan werken.
Leuke discussie... 
Ik ben vroeger best ver door de voorselectie gekomen om piloot bij defensie te worden, maar heb er van afgezien, omdat ik me besefte dat ik graag wilde vliegen, maar niet om voor hoge heren die veilig in hun dure villa zitten, mensen in een ander land wil afmaken, omdat ze toevallig andere ideeen hebben dan wij en omdat wij westerlingen graag geld willen verdienen aan de grondstoffen die zo'n land rijk is.
Vredesmissies bestaan niet...

Ik ben vroeger best ver door de voorselectie gekomen om piloot bij defensie te worden, maar heb er van afgezien, omdat ik me besefte dat ik graag wilde vliegen, maar niet om voor hoge heren die veilig in hun dure villa zitten, mensen in een ander land wil afmaken, omdat ze toevallig andere ideeen hebben dan wij en omdat wij westerlingen graag geld willen verdienen aan de grondstoffen die zo'n land rijk is.
Vredesmissies bestaan niet...

Als je zo redeneert was WOII toch ook een vredesmissie??
Hitler was ook een persoon met een bepaalde ideologie, die net als destijds in Bosnië, bepaalde etnische zuiveringen ten uitvoer bracht.
Hitler was ook een persoon met een bepaalde ideologie, die net als destijds in Bosnië, bepaalde etnische zuiveringen ten uitvoer bracht.
Mrtn = Maarten
vind het een gevaarlijke discussie, waarin ik me liever afzijdig houd. Ik heb zelf aktieve dienst gedaan. Helaas hebben wij een nonkel verloren op missie in Somalië. Risico van het vak ? F*ck off, daar teken je niet voor.
Zoals ik al zei, een gevaarlijke discussie.
Zoals ik al zei, een gevaarlijke discussie.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Het deeltje waar ik heb gezegd dat ik niet wíl mis ik even, ik zeg alleen dat ik liever voor een veiligere locatie kiesLex schreef: Ik respecteer je keuze welke kant je kiest. Alleen ik vind het vreemd dat je voor defensie gaat werken en dan niet naar een oorlogs gebeid wil

Net wat Merijn zegt: het heeft niks meer met oorlog te maken! In Afghanistan helpen we de bevolking te blijven bestaan. Uiteindelijk kunnen we niks meer voor ze betekenen en beloofd de Taliban meer.
Kortom: elke burger die wij redden en beschermen stapt uiteindelijk over. We houden onze eigen vijanden dus gewoon staande.
Als er nou écht wat te winnen is wil ik zelfs graag mee om deel te nemen!
-
met oorlog zijn er geen winnaars...tutuur schreef:Als er nou écht wat te winnen is wil ik zelfs graag mee om deel te nemen!
-
- Contacteer:
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
Bedankt voor die link, Erik!
Ik had al eerder gelezen over het plan van Gaddafi om een nieuw monetair systeem te willen starten dat gekoppeld is aan goud. En de leiders in het westen zijn er erg aan gelegen dat dat niet gebeurt. Dan komen hun wandaden pijnlijk aan het licht en valt het doen voor de mannen die achter de schermen aan de touwtjes trekken.
Ik hoop dat mensen zelf eens na gaan denken, in plaats van de eenzijdige berichtgeving van de westerse propaganda-machine klakkeloos te geloven! Ik zeg niet dat je dit filmpje zomaar moet geloven, maar denk in elk geval na voordat je je mond opentrekt. En de mensen die hun schouders ophalen bij het zien van dit soort nieuws, moeten zich eens afvragen of ze daadwerkelijk weten waar de door hun betaalde rente naartoe gaat en hoe het financiële systeem in elkaar zit. Er klopt geen ene fuck van! Maar ondertussen zijn we wel slaven van hit systeem geworden en houdt het ons in hun greep. We leven in schijnvrijheid, maar de meesten van ons weten het niet eens...
Ik had al eerder gelezen over het plan van Gaddafi om een nieuw monetair systeem te willen starten dat gekoppeld is aan goud. En de leiders in het westen zijn er erg aan gelegen dat dat niet gebeurt. Dan komen hun wandaden pijnlijk aan het licht en valt het doen voor de mannen die achter de schermen aan de touwtjes trekken.
Ik hoop dat mensen zelf eens na gaan denken, in plaats van de eenzijdige berichtgeving van de westerse propaganda-machine klakkeloos te geloven! Ik zeg niet dat je dit filmpje zomaar moet geloven, maar denk in elk geval na voordat je je mond opentrekt. En de mensen die hun schouders ophalen bij het zien van dit soort nieuws, moeten zich eens afvragen of ze daadwerkelijk weten waar de door hun betaalde rente naartoe gaat en hoe het financiële systeem in elkaar zit. Er klopt geen ene fuck van! Maar ondertussen zijn we wel slaven van hit systeem geworden en houdt het ons in hun greep. We leven in schijnvrijheid, maar de meesten van ons weten het niet eens...
Ik heb de hele reactie aangepast, PaulM hieronder
\
Maar dit is een erg eenzijdig filmpje. Onze berichtgeving klopt ook niet en zal zeker niet compleet zijn, maar bedenk eens hoe e.e.a. gestart is in Lybie. De mensen die er daadwerkelijk wonen dansen op straat. Deze pro-Gadaffi propaganda ontstaat uiteraard bij de enkele aanhangers, die het misschien wel beter hadden tijdens het bewind!
Geldt hetzelfde voor Syrië? Misschien nog wel ergere situatie. Mensen uit Tunesië gaan voor het eerst in 23 jaar weer stemmen en krijgen nu een grondwet.
Ons systeem is niet heilig, maar ik geloof nog wel dat we het hier beter hebben. En ondanks dat je verneemt dat wij slaven zijn Merijn, wat kunnen we tegenwoordig NIET wat we liever wel willen doen? Wordt ik hier beperkt in mijn vrijheid?

Maar dit is een erg eenzijdig filmpje. Onze berichtgeving klopt ook niet en zal zeker niet compleet zijn, maar bedenk eens hoe e.e.a. gestart is in Lybie. De mensen die er daadwerkelijk wonen dansen op straat. Deze pro-Gadaffi propaganda ontstaat uiteraard bij de enkele aanhangers, die het misschien wel beter hadden tijdens het bewind!
Geldt hetzelfde voor Syrië? Misschien nog wel ergere situatie. Mensen uit Tunesië gaan voor het eerst in 23 jaar weer stemmen en krijgen nu een grondwet.
Ons systeem is niet heilig, maar ik geloof nog wel dat we het hier beter hebben. En ondanks dat je verneemt dat wij slaven zijn Merijn, wat kunnen we tegenwoordig NIET wat we liever wel willen doen? Wordt ik hier beperkt in mijn vrijheid?
Laatst gewijzigd door Riël op za 22 okt 2011 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.
oorlogje voeren, hebberigheid, macht zit gewoon in de mens. de holbewoners sloegen elkaars hoofden ook al in voor de beste chick, mooiste grot of meeste vreten. dus wen er maar aan

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Riël, het feit dat jij denkt dat je in vrijheid leeft, is nog geen bewijs dat het zo is...
Bekijk deze filmpjes eens:
http://youtu.be/qBQWvo-WKpA
http://youtu.be/x8-jwPSFPjw
http://youtu.be/tX22AWJGGp4
Je hoeft niet alles te geloven, maar kijk om je heen, besef wat er gebeurt en probeer het grotere geheel te zien. Denk na over de welvaart die we hebben en waar die nu werkelijk om draait en wat het ons nu daadwerkelijk oplevert. Denk groter en breder.
Bekijk deze filmpjes eens:
http://youtu.be/qBQWvo-WKpA
http://youtu.be/x8-jwPSFPjw
http://youtu.be/tX22AWJGGp4
Je hoeft niet alles te geloven, maar kijk om je heen, besef wat er gebeurt en probeer het grotere geheel te zien. Denk na over de welvaart die we hebben en waar die nu werkelijk om draait en wat het ons nu daadwerkelijk oplevert. Denk groter en breder.
Naar mijn idee draait Vrijheid om het afstemmen van belangen en het naleven van gemaakte afspraken, tussen overheden/werelddelen onderling. Zolang die regels enigzins worden nageleefd heeft het meerendeel van de bevolking het idee dat ze in vrijheid leven en kunnen de meesten zich hierin schikken. Wat er allemaal achter de schermen plaatsvindt hebben wij geen idee van, wat de overheden graag zo wensen te houden.
Zolang de motor achter de afspraken blijft draaien, kunnen velen onder ons 'vrijheid' dus weldegelijk als 'vrijheid' ervaren.
Zolang de motor achter de afspraken blijft draaien, kunnen velen onder ons 'vrijheid' dus weldegelijk als 'vrijheid' ervaren.
Mrtn = Maarten
Als je het als vrijheid beschouwd dat je dagelijks MOET werken om de rente van je hypotheek op te kunnen hoesten, dan vind ik dat je gelijk hebt... Jouw perceptie van vrijheid is een andere dan die van mij. Maar je hebt de filmpjes niet gezien, denk ik.
Het vervelende van dit soort onderwerpen en mijn kijk op zaken is dat ik nu waarschijnlijk massaal neergezet zal worden als werkschuw tuig en het op die manier weggewuifd wordt. Het geeft echter vooral weer hoe goed mensen nadenken over wat er in de wereld waar ze in leven gebeurt. Lees, luister en ben kritisch... Make up your own mind!
Het vervelende van dit soort onderwerpen en mijn kijk op zaken is dat ik nu waarschijnlijk massaal neergezet zal worden als werkschuw tuig en het op die manier weggewuifd wordt. Het geeft echter vooral weer hoe goed mensen nadenken over wat er in de wereld waar ze in leven gebeurt. Lees, luister en ben kritisch... Make up your own mind!
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
zo, dat is wel een nare klap zeg 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
overleden 

Bah die twee fietsen lijken hem beide op zijn hoofd te raken. Treurig en akelig:(