ACT: Algemeen Chat Topic
ik hoor positieve dingen ivm hun onderdelen. Geen idee wat chiptuning betreft. Tot zover heb ik nog niks van hen kunnen meten (in Goes). Meten is weten.
btw, als het gaat over GrN ecu's of iets dergelijks...Albano heeft afgelopen zaterdag met een 172 grN ecu komen rollen. 10 pk (wielen) minder dan Henk's programma.
btw, als het gaat over GrN ecu's of iets dergelijks...Albano heeft afgelopen zaterdag met een 172 grN ecu komen rollen. 10 pk (wielen) minder dan Henk's programma.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Jo, waar is de rest van de resultaten eigenlijk?-jo- schreef:ik hoor positieve dingen ivm hun onderdelen. Geen idee wat chiptuning betreft. Tot zover heb ik nog niks van hen kunnen meten (in Goes). Meten is weten.
btw, als het gaat over GrN ecu's of iets dergelijks...Albano heeft afgelopen zaterdag met een 172 grN ecu komen rollen. 10 pk (wielen) minder dan Henk's programma.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: za 2 mei 2009 17:06
- Locatie: Nijverdal
Bedankt voor je snelle reactie. Ik denk dat ik begin volgend jaar daar maar even ga shoppen-jo- schreef:ik hoor positieve dingen ivm hun onderdelen. Geen idee wat chiptuning betreft. Tot zover heb ik nog niks van hen kunnen meten (in Goes). Meten is weten.
btw, als het gaat over GrN ecu's of iets dergelijks...Albano heeft afgelopen zaterdag met een 172 grN ecu komen rollen. 10 pk (wielen) minder dan Henk's programma.


no idea, ben direct na Goes naar Ardennen gereden. Geen idee waar de rest gebleven is en eerlijk gezegd nog niet bij stil gestaan.Arno17 schreef: Jo, waar is de rest van de resultaten eigenlijk?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
groep N ecu van een 172 nog nooit van gehoord was dat Jo?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ach wat is groep n. Het is een mapping die binnen het regelement van groep n valt. Elke tuner kan er één maken. Er is dus niet één groep n mapping. Dus je kan verschillende mappings niet met elkaar vergelijken.
Renault zal ook zeker zo'n mapping hebben. Maar deze moet je dan ook gebruiken met een groep n uitlaat en inlaat spruitstuk (geflowd). Van die 2 dingen weet ik toevallig dat ze anders zijn bij een groep n rs motor. Maar er zijn er vast meer.
Groep n is gewoon een klasse binnen de rally. Het idee is dat het de standaart klasse is maar daar valt ook genoeg mee te spelen. Groep n uitlaten bijvoorbeeld mogen geen grotere diameter hebben dan de standaard uitlaten, maar wel volledig open. Ook zijn de versnellingsbakken vrij maar moeten ze handgeschakeld zijn. Dus een echte groep n clio rijd met een sadev klauw bak.
Dus een group n chip in een willekeurige straat rs stoppen heeft weinig zin. Ik geloof dus best dat henk een betere mapping kan maken.
Groep n is gewoon een klasse binnen de rally. Het idee is dat het de standaart klasse is maar daar valt ook genoeg mee te spelen. Groep n uitlaten bijvoorbeeld mogen geen grotere diameter hebben dan de standaard uitlaten, maar wel volledig open. Ook zijn de versnellingsbakken vrij maar moeten ze handgeschakeld zijn. Dus een echte groep n clio rijd met een sadev klauw bak.
Dus een group n chip in een willekeurige straat rs stoppen heeft weinig zin. Ik geloof dus best dat henk een betere mapping kan maken.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
vraag ik me dus het volgende af:
Henk schrijft een chip op maat en behaalt wel vermogenswinst in een verder standaard RS.
De groep N chip brengt je wel wat, maar minder dan.....dat zegt toch meer over de mapping zelf dan over de aanpassingen aan de auto.
Zou je dus kunnen stellen dat die mapping van Henk niet zou werken in een Group N Clio??...
Henk schrijft een chip op maat en behaalt wel vermogenswinst in een verder standaard RS.
De groep N chip brengt je wel wat, maar minder dan.....dat zegt toch meer over de mapping zelf dan over de aanpassingen aan de auto.
Zou je dus kunnen stellen dat die mapping van Henk niet zou werken in een Group N Clio??...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
De mapping van Henk is custom made voor die clio. Net als de groep n chip custom made is voor een groep n motor. Chips uitwisselen is altijd kansloos.
verkeerd topic en heb hier eigenlijk geen zin meer in. Renault verkoopt grN software voor de rs'n, punt andere lijn. Henk's custom doet veel beter. Bewijzen op papier, zelfde bank, zelfde omstandigheden. Wat valt er nu nog te discussieren ?
Ik vraag Albano even zijn print, daar staan de grN en Henk's mapping bij elkaar.
Ik vraag Albano even zijn print, daar staan de grN en Henk's mapping bij elkaar.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ONZIN, en trouwens een rs heeft geen chip. De software wordt rechtstreeks via OBD ingelezen.Geert schreef:De mapping van Henk is custom made voor die clio. Net als de groep n chip custom made is voor een groep n motor. Chips uitwisselen is altijd kansloos.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Een groep n mapping is voor een clio met groep n aanpassingen. Dat lijkt me toch duidelijk. Zo'n mapping zal in een niet groep n clio dus niet optimaal presteren. De renault sport groep n mapping moet je dus alleen gebruiken bij een renault sport groep n motor (gemaakt om het uiterste uit het groep n regelement te halen).
Dat de custom mapping van Henk dus meer vermogen haalt op een niet groep n clio is dus logisch. Maar dat moet niks nieuws voor je zijn jo. Een mapping die is gemaakt op een andere motor zal alleen het zelfde presteren in een 100% dezelfde motor.
p.s. een groep n motor is geen standaart motor.
Dat de custom mapping van Henk dus meer vermogen haalt op een niet groep n clio is dus logisch. Maar dat moet niks nieuws voor je zijn jo. Een mapping die is gemaakt op een andere motor zal alleen het zelfde presteren in een 100% dezelfde motor.
p.s. een groep n motor is geen standaart motor.
Ik spreek even uit bankervaring. Een grN auto zou in principe niet anders mogen zijn qua motorisatie dan een straatwagen (zie fia regulation). Zij werken op alle onderdelen met toleranties en gewichten (mooiste voorbeeld zijn de klepmaten). Qua uitlaat, spruitstukken, managment wordt het andere koek maar goed, nu komt het:
de rs'n zijn al dusdanig door renault uitgeperst dat het een kunstwerk wordt om er meer uit te halen. Jij zegt, een open lijn voor de grN icm de grN software ? Als er een orbisoud uitlaatsysteem voor een straatwagen onder een rs zit presteerd die rs net hetzelfde als de grN, geloof me maar.
Henk heeft zelfs std programmas die je zo in een RS zet (geen custom) en die zelfs meer geeft dan de renault sport software.
de rs'n zijn al dusdanig door renault uitgeperst dat het een kunstwerk wordt om er meer uit te halen. Jij zegt, een open lijn voor de grN icm de grN software ? Als er een orbisoud uitlaatsysteem voor een straatwagen onder een rs zit presteerd die rs net hetzelfde als de grN, geloof me maar.
Henk heeft zelfs std programmas die je zo in een RS zet (geen custom) en die zelfs meer geeft dan de renault sport software.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
R.I.P.
Dan Wheldon
Dan Wheldon
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik ben weer een jaartje? lid van het Youngtimer magazine ... apart dat er weer een blad van komt

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja 15 auto's bij betrokken, race afgelast.
Hebben daarna nog 5 ererondjes voor Wheldon gereden, Franchetti stapte huilend in zijn auto om dat te doen.
Ook al die stoere kerels langs de baan, monteurs en dergelijke stonden te janken, pffffffff echt bizar. Kippevel.
Hebben daarna nog 5 ererondjes voor Wheldon gereden, Franchetti stapte huilend in zijn auto om dat te doen.
Ook al die stoere kerels langs de baan, monteurs en dergelijke stonden te janken, pffffffff echt bizar. Kippevel.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Erg indrukwekkend afscheid...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Ik heb nog nooit van die gast gehoord.
Pech voor hem en triest voor de nabestaanden, maar part of the deal als je ziet hoeveel ongelukken er met dit races volgen door met abnormale snelheid op een kluitje rondjes te gaan rijden..
Dit soort races worden nooit op reguliere TV uitgezonden, er rijdt iemand zich te pletter en het komt uitgebreid op het nieuws en diverse fora raken in RIP modus...
Pech voor hem en triest voor de nabestaanden, maar part of the deal als je ziet hoeveel ongelukken er met dit races volgen door met abnormale snelheid op een kluitje rondjes te gaan rijden..
Dit soort races worden nooit op reguliere TV uitgezonden, er rijdt iemand zich te pletter en het komt uitgebreid op het nieuws en diverse fora raken in RIP modus...
Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Risico van het vak, en als je dan zoveel risico neemt...
Ik dacht even dat ik de enige was die er zo over denkt
Ik dacht even dat ik de enige was die er zo over denkt

IN de US kijken ze dan weer geen Formule 1. Vind het wel erg kortzichtig. Moet hier Vettel eens omkomen...
@mrtn, ik wed dat er tig keer meer Oval liefhebbers zijn dan Formule 1 fans in de wereld. Dat stomme elite-f1 clubje ...
Al
@mrtn, ik wed dat er tig keer meer Oval liefhebbers zijn dan Formule 1 fans in de wereld. Dat stomme elite-f1 clubje ...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Duidelijk weer niet goed geinformeerd.Mrtn schreef:Ik heb nog nooit van die gast gehoord.
Pech voor hem en triest voor de nabestaanden, maar part of the deal als je ziet hoeveel ongelukken er met dit races volgen door met abnormale snelheid op een kluitje rondjes te gaan rijden..
Dit soort races worden nooit op reguliere TV uitgezonden, er rijdt iemand zich te pletter en het komt uitgebreid op het nieuws en diverse fora raken in RIP modus...
Deze laatste wedstrijd van het seizoen werd dus wel door de reguliere tv uitgezonden ipv achter de decoder en Dan Wheldon zou proberen vanaf de laatste startplaats de race te gaan winnen, er zou dan een fan 5 miljoen dollar krijgen evenals Wheldon.
Tuurlijk hoort het er een beetje bij, maar daarom is het niet minder triest.
Jij mag het saai vinden, misschien omdat je de tactieken niet volg ed, ik vind het iig niet saai.
Bij zon ongeluk heb je ook geen kans om te reageren, ze leggen meer dan 100 meter per seconde af.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wel grappig.
In Nijmegen zit een éénmans klusbedrijf en de eigenaar rijdt voor zijn werk met een Renault 4 bestel uit 1985.
http://tupalo.com/nl/rd/uak0u
In Nijmegen zit een éénmans klusbedrijf en de eigenaar rijdt voor zijn werk met een Renault 4 bestel uit 1985.
http://tupalo.com/nl/rd/uak0u
hehe die zag ik gister nog rijden met aanhanger erachter 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Was vanavond even aan het opruimen en kwam nog wat onderdelen tegen.
Wel een geinig vergelijk zo, links Dodge V8 krukas/nokkenas/zuiger en rechts een F7R krukas/nokkenas/zuiger.
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2356_n.jpg[/img]
Wel een geinig vergelijk zo, links Dodge V8 krukas/nokkenas/zuiger en rechts een F7R krukas/nokkenas/zuiger.

[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2356_n.jpg[/img]
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Leuk, dat miniatuurspul 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Links 140 pk en rechts ook?


