Moet ie alleen wel gemapt zijn op 98indolicious1980 schreef:Wat ik alleen weet is dat een voor octaan 98 gemapte turbomotor het verschil in topvermogen wel 5 tot 10 pk kan schelen met 98 t.o.z. van het gebruik van 95

Moet ie alleen wel gemapt zijn op 98indolicious1980 schreef:Wat ik alleen weet is dat een voor octaan 98 gemapte turbomotor het verschil in topvermogen wel 5 tot 10 pk kan schelen met 98 t.o.z. van het gebruik van 95
Ik bedoel met omrijden en alles erbij... Minimaal 22 km en kans op zoeken naar een pomp in een vreemde omgeving als het eerste de beste station geen 98 heeft. Volgens Henk is V-Power voldoende voor deze door hem gemapte motor...Adinsx schreef:Te duur? Reken eens uit wat het je elke tankbeurt extra kost. Met de 182 tankte ik altijd trouw BP Ultimate.
Wordt tijd dat ik dat met de R26 ook weer ga doen, want ook gechipt en ik denk 98. Tank alleen nu nog de Fuelsave 95
Ligt eraan welke er ontbreken (als het al waar is)PaulM schreef:witte pomp 98 schijnt volgens kennis ook niet al te denderend te zijn vanwege afwezigheid addictieven...
Mijn kennis zegt dat Witte pomp net zo goed of slecht is als de normale merken benzine.PaulM schreef:witte pomp 98 schijnt volgens kennis ook niet al te denderend te zijn vanwege afwezigheid addictieven...
ja iedereen roept wat anders dus zal me rotten, als maar van a naar b kanArno17 schreef:Mijn kennis zegt dat Witte pomp net zo goed of slecht is als de normale merken benzine.PaulM schreef:witte pomp 98 schijnt volgens kennis ook niet al te denderend te zijn vanwege afwezigheid addictieven...
Het is al bewezen dat al die namen de peut alleen maar duurder maken en niks extra's brengen.
Waar is dat bewezen?Arno17 schreef:Mijn kennis zegt dat Witte pomp net zo goed of slecht is als de normale merken benzine.PaulM schreef:witte pomp 98 schijnt volgens kennis ook niet al te denderend te zijn vanwege afwezigheid addictieven...
Het is al bewezen dat al die namen de peut alleen maar duurder maken en niks extra's brengen.
Alle benzine in west Nederland, komt uit 1 (!!!!) distributie punt
We hebben het niet over de 100 in Duitsland maar de 102 in Engeland! 102 is zelfde als octaangetal als racebenzine, alleen niet in vat (en racebenzine zal waarschijnlijk per lot gecontroleerd worden).Maarten-Jan schreef:V-Power / Aral / Ultima 102 is wel wat duurder als 98 in DL maar echt geen 2 keer zo duur. Daar kun je overigens ook E85 tanken als je motor daarvoor geschikt is (octaan 104-110), voor 1,05 (zwaar gesubsidieerd).
dat het vanuit 1 distributiepunt komt dat kan niet worden ontkendWouter de Wit schreef:nou Riel,
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... r/speel/1/
en nog eentje
http://www.keuringsdienst.nl/page/18558/nl
Quote;Alle benzine in west Nederland, komt uit 1 (!!!!) distributie punt
Die octaan wordt dus bereikt door additieven, als je zuivere benzine wilt hebben van 102 of hoger zit je wel aan die 4 euro de liter.Maarten-Jan schreef:V-Power / Aral / Ultima 102 is wel wat duurder als 98 in DL maar echt geen 2 keer zo duur. Daar kun je overigens ook E85 tanken als je motor daarvoor geschikt is (octaan 104-110), voor 1,05 (zwaar gesubsidieerd).
Ook gelul, racebenzine heb je van 102 tot 110 octaan dus dat is niet te vergelijken met benzine aan de pomp, ook al zeggen ze dat die 102 is, die 102 komt heel anders tot stand bij beide benzines.1975DCS schreef:We hebben het niet over de 100 in Duitsland maar de 102 in Engeland! 102 is zelfde als octaangetal als racebenzine, alleen niet in vat (en racebenzine zal waarschijnlijk per lot gecontroleerd worden).Maarten-Jan schreef:V-Power / Aral / Ultima 102 is wel wat duurder als 98 in DL maar echt geen 2 keer zo duur. Daar kun je overigens ook E85 tanken als je motor daarvoor geschikt is (octaan 104-110), voor 1,05 (zwaar gesubsidieerd).
102 is (of was) de enige voor Rally en Rallycross... Het bedrijf waar mijn vader werkt, fabriceert zelfs 114 voor de Amerikaanse markt, waarschijnlijk voor bepaalde klassen in dragsters. In mijn vorige mail stond duidelijk dat ik niet claimde dat dit hetzelfde is al racebenzine... Alleen het octaangetal is gelijk, dus wel goed lezen! Ik kan me goed voorstellen dat racebenzine juist bewust geen toevoegingen heeft die juist van belang zijn in straatgebruik. Of misschien juist hele andere toevoegingen.Luco/Alpine-racer schreef:Ook gelul, racebenzine heb je van 102 tot 110 octaan dus dat is niet te vergelijken met benzine aan de pomp, ook al zeggen ze dat die 102 is, die 102 komt heel anders tot stand bij beide benzines.1975DCS schreef:We hebben het niet over de 100 in Duitsland maar de 102 in Engeland! 102 is zelfde als octaangetal als racebenzine, alleen niet in vat (en racebenzine zal waarschijnlijk per lot gecontroleerd worden).Maarten-Jan schreef:V-Power / Aral / Ultima 102 is wel wat duurder als 98 in DL maar echt geen 2 keer zo duur. Daar kun je overigens ook E85 tanken als je motor daarvoor geschikt is (octaan 104-110), voor 1,05 (zwaar gesubsidieerd).
Luco/Alpine-racer schreef:?
Juist, dat is een toevoeging op wat ik zeg. Ik zeg dat er kwaliteitsverschil is. Of het zuiniger is of niet hangt van meer factoren af.Wouter de Wit schreef:nou Riel,
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... r/speel/1/
en nog eentje
http://www.keuringsdienst.nl/page/18558/nl
Quote;Alle benzine in west Nederland, komt uit 1 (!!!!) distributie punt
Riël schreef:
Ik ben geen pro-merkbenzine prediker, maar je kunt je voorstellen dat de witte pomp niet voor niks goedkoper is
Dat is aan jouw om te bepalen. De benzine is niet hetzelfde, dat is alles wat ik wil zeggen. Beter, slechter, zuiniger, ruikt lekkerder, whateverPaulM schreef:even of het zuiniger is ja of nee, heeft het effect op de motor wel genoeg invloed om met tanken rekening mee te houden? bedoel, als het bv 2 euro per tank beurt scheelt en je merkt pas na 200dkm dat de motor slechter is door die brandstof... tja.. als voorbeeld dan he
Nee je verdraaid de boel weer, zoals vaker helaas, ze hoeven niet aan de eisen te voldoen van de maatschappij qua station, uitstraling, winkel, assortiment, openingstijden en dergelijke.Riël schreef:Dat is aan jouw om te bepalen. De benzine is niet hetzelfde, dat is alles wat ik wil zeggen. Beter, slechter, zuiniger, ruikt lekkerder, whateverPaulM schreef:even of het zuiniger is ja of nee, heeft het effect op de motor wel genoeg invloed om met tanken rekening mee te houden? bedoel, als het bv 2 euro per tank beurt scheelt en je merkt pas na 200dkm dat de motor slechter is door die brandstof... tja.. als voorbeeld dan he
@luco, tuurlijk speelt minder marge mee. Maar een gewoon tankstation is al geen goudmijn... Dus enkel aan de marges zal zo'n witte pomp niet verdienen. Ook inkoopsprijs speelt een rol. En je zegt het zelf: ze hoeven niet aan de eisen te voldoen, dus