Nieuwe dynodagen Goes 17 September

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Erg knap dat je het weg krijgt Jo (Y) Die 2" was in sommige bochten al aardig lastig :smile:

Wel bijzonder mooi vermogen met een carb moet ik zeggen (Y) Met zoiets zou ik straks ook wel tevreden zijn :p
Laatst gewijzigd door MartijnG op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Had inderdaad meer moeten zijn.

Echter maak je hier wel een fout: je bent zelf degene die een discussie aan gaat. Ik ventileer alleen mijn mening waar jij om vroeg.

Corky bell geen ervaring met zuigermotoren? :lol:
Laatst gewijzigd door tutuur op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

tutuur schreef:Had inderdaad meer moeten zijn.

Echter maak je hier wel een fout: je bent zelf degene die een discussie aan gaat. Ik ventileer alleen mijn mening waar jij om vroeg.

Corky bell geen ervaring met zuigermotoren? :lol:
Zullen we het gezellig houden :D (Y)
Laatst gewijzigd door Patrick RS op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

No hard feelings van mijn kant!

Miss had er een :) extra bij moeten staan..
Laatst gewijzigd door tutuur op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Nou nee, als ik iets zeg kom je gelijk met een stuk txt aandraven dat je hier of daar van het net hebt geplukt. Zaterdag werd er ook een vraag gesteld waarom sommige zaken bij jappen zus gaan en dit bij renault niet werkt. Simpel, bij elke fabrikant spelen er andere factoren. Dit komt niet van mezelf maar van Henk en als er nu iemand is die het wel zal weten ...

Nu stel ik mij de vraag, als je dan toch zo sterk bent in de theorie, waarom rijd je dan niet met een superblok dat je zelf hebt gebouwd ipv eentje te kopen in UK waarvan je de achtergrond niet kent ??? Ik ben bij de opbouw van de C1J uitgegaan van persoonlijke ervaring met die ouwe zooi en een beetje logisch nadenken. Het resultaat staat er, niet ?

@Martijn, het onderblok balanceren, aanrader ;)
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

.... (S)

Ik zal de laatste zijn die zegt dat jij geen ervaring hebt met Renault motoren! En idd het resultaat staat er ook!

Echter zijn buizen, buizen en lucht is lucht. Natuurwetten zijn natuurwetten en daar ga je echt niks aan veranderen.

Ik vind je een beste man alleen jammer dat je soms zo koppig kunt zijn...
Laatst gewijzigd door tutuur op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

koppig ??? Neen, schijteigenwijs maar wat ben jij dan ? Ik heb het nog al gezegd, denk eerst even na alvorens je iets neerzet. Wat ik daarnet in de quote al zei (met Martijn):

- ik kies bewust voor 2.5"

-momenteel 176 adw met 1.2 bar, 0.05 bar verlies maar perfecte inlaattemp bij vollast.

-er moet nog een upgrade komen in de vorm van injectie

Redenering:

-Stel dat ik de injectie upgrade doorvoer en gezien het huidige vermogen blijkt dat de 2" niet volstaat (temp te hoog, of iets anders).
Dan kan ik alles terug gaan ombouwen, 2x kosten en samco is niet bepaald goedkoop.

-In deze opstelling (2.5") kan ik bij eventueel verlies gewoon de bleedvalve bij stellen.

Aangezien ik diverse gt's heb gezien met meer dan 195 adw bij 1.6 bar met injectie dan denk ik dat deze gt daar probleemloos overgaat (gezien de huidige prestaties), zodoende denk ik de juiste keuze te hebben gemaakt.

Is mijn redenering duidelijk of moet ik tekeningen beginnen maken ? (F)
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

koppig? ben jij dat ook niet Tuur?
Laatst gewijzigd door Hessel op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

jo je moet minder typen en een serieuze auto opbouwen zonder 582,12pk maar met een echt onderstel.

:smile: :smile:
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Nu snap ik waarom je het gedaan hebt. Maar waarom meteen mijn redenatie afkraken met zo'n reactie.

Zoals ik al zei: no hard feelings van mijn kant!
Enige wat ik grappig vond was dat jij Corky Bell benoemd als iemand zonder ervaring...
Laatst gewijzigd door tutuur op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Martijn Kool schreef:jo je moet minder typen en een serieuze auto opbouwen zonder 582,12pk maar met een echt onderstel.

:smile: :smile:
Eikel :lol: Ik moet geen 580 pk, met de helft ben ik meer dan tevreden.

Ophanging, alles op zen tijd...de geldboom is gestorven.
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

tutuur schreef:Nu snap ik waarom je het gedaan hebt. Maar waarom meteen mijn redenatie afkraken met zo'n reactie.

Zoals ik al zei: no hard feelings van mijn kant!
Enige wat ik grappig vond was dat jij Corky Bell benoemd als iemand zonder ervaring...
ik heb niks afgekraakt, enkel mijn mening neergezet omdat jij precies alles in twijfel trekt.

Crocky zal wel weten waar hij mee bezig is maar betwijfel of hij zich bezig houd met 25 jaar ouwe meuk. Ik heb trouwens nergens gezegd dat die meneer geen ervaring heeft. Althans, kan dat toch nergens terug vinden.
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hey Tuut, bij een GTT moet die lucht 300x de bocht om, Cocky is leuk maar hij gaat uit van een recht stuk pijp.
Laatst gewijzigd door Riël op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

En dan zeggen dat ik niet weet waar ik over praat....

Ik trek niet alles in tijfel, zo vat je dat misschien op?
Ik was alleen van mening dat 2,5" wat overdreven is....
Mja, alles wat ík tegen je zeg is toch niet goed...
Laatst gewijzigd door tutuur op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

-jo- schreef:wat doen die dingen std ??

We hebben het al 1001x gezegd maar bij turbomotoren de cat vervangen :) Een catback systeem is leuk maar daar houd het ook mee op. Decatten !!!!
Jo bedoel je met het volgende decatten?

High Performance Downpipes

- Larger bore downpipe
- Stainless steel construction
- High flow catalytic converter
- Reduced back pressure
- Significant improvements in power and torque
- Improved turbocharger spool-up
- Optimised RICA ECU software recommended
- Ideal for Stage 2 and Stage 3 upgrades

Dit vond ik nl bij Rica engineering.
Laatst gewijzigd door indolicious1980 op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

decat=zonder catalisator (Y) (net zo als decafe, geen caffiene)
Laatst gewijzigd door Abel op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

of sportcat (cell100 of 200)
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

mooi verhaal zo als we het dan over restrictie hebben in het inlaat traject bij mij met dubbele cap. intercooler (die er af gaat voor een FMIC) 0,3 bar..... en een iets gammele mb300 (die er ook af gaat voor een GT2560R) heb je het dus goed voor elkaar met 176 ADW
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hoezo gammel?

hoe meten jullie het verlies eigenlijk? gewoon een drukmeter voor en na?
Laatst gewijzigd door tutuur op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

ja een boven de gasklep en een er onder want dan weet je het verschil
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:



Laatst gewijzigd door Leon Cozijn op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Leon Cozijn schreef:

]
van wie is die blauwe?? En is er een uitdraai van? Ben wel bnieuwd :D

EDIT: Van Boy dus. Wel nog steeds benieuwd naar de uitdraai
Laatst gewijzigd door Patrick RS op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Laatst gewijzigd door -jo- op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Laatst gewijzigd door Patrick RS op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Nog een paar:







Laatst gewijzigd door Leon Cozijn op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
disciple
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 6 jul 2011 18:40
Contacteer:

Weet iemand wanneer de volgende datum is?
Laatst gewijzigd door disciple op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

voorjaar 2012, onder voorbehoud van voldoende aanmeldingen.
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Rond welke maand denk je aan Jo?

Wellicht dat ik ook weer aanwezig ben (Y)
Laatst gewijzigd door tutuur op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
disciple
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 6 jul 2011 18:40
Contacteer:

Fasttech is er ook op de grote RTC meeting, maar wellicht zonder rollerbank neem ik aan? Weet iemand dit?
Laatst gewijzigd door disciple op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

niet fastchip? 8)
Laatst gewijzigd door Abel op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
disciple
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 6 jul 2011 18:40
Contacteer:

bedoelk...
Laatst gewijzigd door disciple op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

disciple schreef:Fasttech is er ook op de grote RTC meeting, maar wellicht zonder rollerbank neem ik aan? Weet iemand dit?
de Openingsmeeting 2012 ?
weet niet of daar al een datum voor vast gezet is....
Laatst gewijzigd door Fastchip op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
disciple
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 6 jul 2011 18:40
Contacteer:

Ik dacht dat ik dat tegenkwam op een banner, is de meeting bij een Renault dealer in Nijkerk geloof ik. Weet je al wanneer je weer in Goes komt?
Laatst gewijzigd door disciple op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ja
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
disciple
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 6 jul 2011 18:40
Contacteer:

ik zie nu dit topic:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=

Dus als ik daar terecht kan, graag :) Heb me daar aangemeld, ook via PB naar Jo.
Laatst gewijzigd door disciple op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie