Wel bijzonder mooi vermogen met een carb moet ik zeggen
Nieuwe dynodagen Goes 17 September
-
MartijnG
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Erg knap dat je het weg krijgt Jo
Die 2" was in sommige bochten al aardig lastig
Met zoiets zou ik straks ook wel tevreden zijn 
Laatst gewijzigd door MartijnG op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Had inderdaad meer moeten zijn.
Echter maak je hier wel een fout: je bent zelf degene die een discussie aan gaat. Ik ventileer alleen mijn mening waar jij om vroeg.
Corky bell geen ervaring met zuigermotoren?
Echter maak je hier wel een fout: je bent zelf degene die een discussie aan gaat. Ik ventileer alleen mijn mening waar jij om vroeg.
Laatst gewijzigd door tutuur op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Patrick RS
- Moderator
- Car: Megane
Zullen we het gezellig houdentutuur schreef:Had inderdaad meer moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Patrick RS op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
No hard feelings van mijn kant!
Miss had er een
extra bij moeten staan..
Miss had er een
Nou nee, als ik iets zeg kom je gelijk met een stuk txt aandraven dat je hier of daar van het net hebt geplukt. Zaterdag werd er ook een vraag gesteld waarom sommige zaken bij jappen zus gaan en dit bij renault niet werkt. Simpel, bij elke fabrikant spelen er andere factoren. Dit komt niet van mezelf maar van Henk en als er nu iemand is die het wel zal weten ...
Nu stel ik mij de vraag, als je dan toch zo sterk bent in de theorie, waarom rijd je dan niet met een superblok dat je zelf hebt gebouwd ipv eentje te kopen in UK waarvan je de achtergrond niet kent ??? Ik ben bij de opbouw van de C1J uitgegaan van persoonlijke ervaring met die ouwe zooi en een beetje logisch nadenken. Het resultaat staat er, niet ?
@Martijn, het onderblok balanceren, aanrader
Nu stel ik mij de vraag, als je dan toch zo sterk bent in de theorie, waarom rijd je dan niet met een superblok dat je zelf hebt gebouwd ipv eentje te kopen in UK waarvan je de achtergrond niet kent ??? Ik ben bij de opbouw van de C1J uitgegaan van persoonlijke ervaring met die ouwe zooi en een beetje logisch nadenken. Het resultaat staat er, niet ?
@Martijn, het onderblok balanceren, aanrader
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
....
Ik zal de laatste zijn die zegt dat jij geen ervaring hebt met Renault motoren! En idd het resultaat staat er ook!
Echter zijn buizen, buizen en lucht is lucht. Natuurwetten zijn natuurwetten en daar ga je echt niks aan veranderen.
Ik vind je een beste man alleen jammer dat je soms zo koppig kunt zijn...
Ik zal de laatste zijn die zegt dat jij geen ervaring hebt met Renault motoren! En idd het resultaat staat er ook!
Echter zijn buizen, buizen en lucht is lucht. Natuurwetten zijn natuurwetten en daar ga je echt niks aan veranderen.
Ik vind je een beste man alleen jammer dat je soms zo koppig kunt zijn...
koppig ??? Neen, schijteigenwijs maar wat ben jij dan ? Ik heb het nog al gezegd, denk eerst even na alvorens je iets neerzet. Wat ik daarnet in de quote al zei (met Martijn):
- ik kies bewust voor 2.5"
-momenteel 176 adw met 1.2 bar, 0.05 bar verlies maar perfecte inlaattemp bij vollast.
-er moet nog een upgrade komen in de vorm van injectie
Redenering:
-Stel dat ik de injectie upgrade doorvoer en gezien het huidige vermogen blijkt dat de 2" niet volstaat (temp te hoog, of iets anders).
Dan kan ik alles terug gaan ombouwen, 2x kosten en samco is niet bepaald goedkoop.
-In deze opstelling (2.5") kan ik bij eventueel verlies gewoon de bleedvalve bij stellen.
Aangezien ik diverse gt's heb gezien met meer dan 195 adw bij 1.6 bar met injectie dan denk ik dat deze gt daar probleemloos overgaat (gezien de huidige prestaties), zodoende denk ik de juiste keuze te hebben gemaakt.
Is mijn redenering duidelijk of moet ik tekeningen beginnen maken ?
- ik kies bewust voor 2.5"
-momenteel 176 adw met 1.2 bar, 0.05 bar verlies maar perfecte inlaattemp bij vollast.
-er moet nog een upgrade komen in de vorm van injectie
Redenering:
-Stel dat ik de injectie upgrade doorvoer en gezien het huidige vermogen blijkt dat de 2" niet volstaat (temp te hoog, of iets anders).
Dan kan ik alles terug gaan ombouwen, 2x kosten en samco is niet bepaald goedkoop.
-In deze opstelling (2.5") kan ik bij eventueel verlies gewoon de bleedvalve bij stellen.
Aangezien ik diverse gt's heb gezien met meer dan 195 adw bij 1.6 bar met injectie dan denk ik dat deze gt daar probleemloos overgaat (gezien de huidige prestaties), zodoende denk ik de juiste keuze te hebben gemaakt.
Is mijn redenering duidelijk of moet ik tekeningen beginnen maken ?
-
Martijn Kool
jo je moet minder typen en een serieuze auto opbouwen zonder 582,12pk maar met een echt onderstel.

Laatst gewijzigd door Martijn Kool op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Nu snap ik waarom je het gedaan hebt. Maar waarom meteen mijn redenatie afkraken met zo'n reactie.
Zoals ik al zei: no hard feelings van mijn kant!
Enige wat ik grappig vond was dat jij Corky Bell benoemd als iemand zonder ervaring...
Enige wat ik grappig vond was dat jij Corky Bell benoemd als iemand zonder ervaring...
EikelMartijn Kool schreef:jo je moet minder typen en een serieuze auto opbouwen zonder 582,12pk maar met een echt onderstel.
![]()
Ophanging, alles op zen tijd...de geldboom is gestorven.
ik heb niks afgekraakt, enkel mijn mening neergezet omdat jij precies alles in twijfel trekt.tutuur schreef:Nu snap ik waarom je het gedaan hebt. Maar waarom meteen mijn redenatie afkraken met zo'n reactie.
Crocky zal wel weten waar hij mee bezig is maar betwijfel of hij zich bezig houd met 25 jaar ouwe meuk. Ik heb trouwens nergens gezegd dat die meneer geen ervaring heeft. Althans, kan dat toch nergens terug vinden.
Hey Tuut, bij een GTT moet die lucht 300x de bocht om, Cocky is leuk maar hij gaat uit van een recht stuk pijp.
Laatst gewijzigd door Riël op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
En dan zeggen dat ik niet weet waar ik over praat....
Ik trek niet alles in tijfel, zo vat je dat misschien op?
Ik was alleen van mening dat 2,5" wat overdreven is....
Mja, alles wat ík tegen je zeg is toch niet goed...
Ik trek niet alles in tijfel, zo vat je dat misschien op?
Ik was alleen van mening dat 2,5" wat overdreven is....
Mja, alles wat ík tegen je zeg is toch niet goed...
-
indolicious1980
Jo bedoel je met het volgende decatten?-jo- schreef:wat doen die dingen std ??
We hebben het al 1001x gezegd maar bij turbomotoren de cat vervangenEen catback systeem is leuk maar daar houd het ook mee op. Decatten !!!!
High Performance Downpipes
- Larger bore downpipe
- Stainless steel construction
- High flow catalytic converter
- Reduced back pressure
- Significant improvements in power and torque
- Improved turbocharger spool-up
- Optimised RICA ECU software recommended
- Ideal for Stage 2 and Stage 3 upgrades
Dit vond ik nl bij Rica engineering.
Laatst gewijzigd door indolicious1980 op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Joost van der Hammen
- Contacteer:
mooi verhaal zo als we het dan over restrictie hebben in het inlaat traject bij mij met dubbele cap. intercooler (die er af gaat voor een FMIC) 0,3 bar..... en een iets gammele mb300 (die er ook af gaat voor een GT2560R) heb je het dus goed voor elkaar met 176 ADW
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
hoezo gammel?
hoe meten jullie het verlies eigenlijk? gewoon een drukmeter voor en na?
hoe meten jullie het verlies eigenlijk? gewoon een drukmeter voor en na?
-
Joost van der Hammen
- Contacteer:
ja een boven de gasklep en een er onder want dan weet je het verschil
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
Leon Cozijn
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Leon Cozijn op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Patrick RS
- Moderator
van wie is die blauwe?? En is er een uitdraai van? Ben wel bnieuwdLeon Cozijn schreef:
]
EDIT: Van Boy dus. Wel nog steeds benieuwd naar de uitdraai
Laatst gewijzigd door Patrick RS op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Patrick RS
- Moderator
tanx
-
Leon Cozijn
- Contacteer:
Nog een paar:
Laatst gewijzigd door Leon Cozijn op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet iemand wanneer de volgende datum is?
Laatst gewijzigd door disciple op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Rond welke maand denk je aan Jo?
Wellicht dat ik ook weer aanwezig ben
Wellicht dat ik ook weer aanwezig ben
Fasttech is er ook op de grote RTC meeting, maar wellicht zonder rollerbank neem ik aan? Weet iemand dit?
Laatst gewijzigd door disciple op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
bedoelk...
de Openingsmeeting 2012 ?disciple schreef:Fasttech is er ook op de grote RTC meeting, maar wellicht zonder rollerbank neem ik aan? Weet iemand dit?
weet niet of daar al een datum voor vast gezet is....
Laatst gewijzigd door Fastchip op ma 16 sep 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik dacht dat ik dat tegenkwam op een banner, is de meeting bij een Renault dealer in Nijkerk geloof ik. Weet je al wanneer je weer in Goes komt?
ik zie nu dit topic:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Dus als ik daar terecht kan, graag
Heb me daar aangemeld, ook via PB naar Jo.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Dus als ik daar terecht kan, graag