Ja die heeft hij ook nog niet geplaatst. Erg jammer.Arno17 schreef:nu nog de foto's van de meeting 10 jaar rtc............
edwin`s Megane RS 2.0 turbo F1 team R25
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Mooie foto's!
(idd beetje jammer van die foto's, zullen best wel leuke tussen zitten die toen onderweg zijn gemaakt!)
(idd beetje jammer van die foto's, zullen best wel leuke tussen zitten die toen onderweg zijn gemaakt!)
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
erg langzaam?.........je drukt het zachtjes uit...edwinRS schreef:Het is bekent dat hij erg langzaam is. Heb hem ook 100X achter zijn broek aan moeten zitten
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Auto staat eindelijk bij de tuner.
Kreeg gelijk een slecht bericht te horen een turbotimer past niet op mijn auto ivm de startknop. Elke turbotimer past allen op een auto met een normaal contactslot.
Zal volgende week gelijk pics van de meters plaatsen
Kreeg gelijk een slecht bericht te horen een turbotimer past niet op mijn auto ivm de startknop. Elke turbotimer past allen op een auto met een normaal contactslot.
Zal volgende week gelijk pics van de meters plaatsen
Die is er alleen heel duur en bijna niks werk dan meer. Ze hebben dat heel goed uitgezocht.Tom schreef:Zal vast wel een oplossing voor te vinden zijn.
De meters zitten er eindelijk in hierbij gelijk een foto:
[img]http://94.100.127.193/1375800001-137585 ... Cgz_1.jpeg[/img]
Volgende stap word andere uitlaat en intercooler. Deze intercooler zal de grootste worden die achter de bumper past. De turbo krijgt in de laatste 2.000 toeren te weinig koeling daardoor is er een vermogens dip
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Is dat niet hinderlijk voor je zicht?
Tenminste, daar zou ik mij aan gaan ergeren, denk ik.
Wel mooi dat je nu alles in de gaten kunt houden.
Tenminste, daar zou ik mij aan gaan ergeren, denk ik.
Wel mooi dat je nu alles in de gaten kunt houden.
nee ik vind van nie. dodehoek is wel ietsjes groter geworden maar met goed kijken kijk ik eromheen.
Ze hangen voor mij wel net iets te laag de ene meter overlapt net de andere laat ze als ik er weer ben iets hogen hangen
Ze hangen voor mij wel net iets te laag de ene meter overlapt net de andere laat ze als ik er weer ben iets hogen hangen
nieuw update:
Magane was bijna verkocht geweest en de plannen waren om daarvoor een evo of een skyline r34 te importeren. Na veel geinformeerd te hebben van die plannen afgezien vind er te veel risico aan zitten en te veel geld voor onderhoud dit jaar in de magane gestopt.
Auto staat bij de dealer rechterkoplamp kapot en voor nieuwe distributie riem die gaat volgend vkv 960euro kosten. voor een normale megane is die de helft goedkoper werd me verteld
Tevens informatievraag naargelegt na de kosten van de carbon R26motorkap en de polylexaan acherruiten aangezien bij me rechterachteruit een hoekje uit is.
Als die polylexaan ramen goedkoper of bijna net zo duur zijn als glas komen die er volgend jaar in
Magane was bijna verkocht geweest en de plannen waren om daarvoor een evo of een skyline r34 te importeren. Na veel geinformeerd te hebben van die plannen afgezien vind er te veel risico aan zitten en te veel geld voor onderhoud dit jaar in de magane gestopt.
Auto staat bij de dealer rechterkoplamp kapot en voor nieuwe distributie riem die gaat volgend vkv 960euro kosten. voor een normale megane is die de helft goedkoper werd me verteld
Tevens informatievraag naargelegt na de kosten van de carbon R26motorkap en de polylexaan acherruiten aangezien bij me rechterachteruit een hoekje uit is.
Als die polylexaan ramen goedkoper of bijna net zo duur zijn als glas komen die er volgend jaar in
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
de carbon motorkap ben je in iedergeval ruim 1300 euro voor kwijt
Zie algemeen chat topic. Ruitjes zullen ook vast niet goedkoop zijn...
Zie algemeen chat topic. Ruitjes zullen ook vast niet goedkoop zijn...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
helaas geen prijzen bij de nummers. 8200892119 en 8200892121
K-Tec racing verkoopt een lexaan ramen set, de achterruit en de zijruiten. Carbon motorkap is daar ook vele malen goedkoper. Geen officeel renault sport spul, maar minstens net zo goed.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ik las in een ander topic dat die carbon kappen van K-tec krom trekken van de hitte van de motor..
(zoekt de quote
) gevonden!
(zoekt de quote

-jo- schreef:oooooooooooooooooooowwwww, niet die van Ktec kopen !!!! Ze hebben zelf een kap van renault omdat die van hun scheef trekt wanneer ze in contact komt met de hitte die de motor afgeeft.
Boy spreekt uit ervaring.
daarom wil ik ook de orginele ranault kap. Zoek eerst bij een hoop onderdelen die ik wil de prijzen op en maak dan een lijstje van de aanschaf volgorde
Het lijstje tot nu toe
- zo groot mogelijke interkoeler (max breedte die achter de voorbumper past)
- andere uitlaatlijn met grotere diameter met einddempers
- big break kit
- R26R carbon kap
- R26R polylexaan acherruiten
Het lijstje tot nu toe
- zo groot mogelijke interkoeler (max breedte die achter de voorbumper past)
- andere uitlaatlijn met grotere diameter met einddempers
- big break kit
- R26R carbon kap
- R26R polylexaan acherruiten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En als je die uitlaat toch vervangt, vervang aub dan ook de kat! Als je het dan toch doet, doe het dan goed 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
is en R26R niet goedkoper? 

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Mooie plannen Edwin! Al denk ik niet dat je veel gewicht bespaart door een carbonnen kap en polylexaan ruitjes?
Heb je al een uitlaat en intercooler op het oog? Ik vind zelf de Milltek met ronde sierstukken een mooie uitlaat.
En ik ook benieuwd waarom je voor een bigbrake setup kiest? Bedoel je dan grotere schijven met de orginele brembo schijven, of geheel ander remmen?
Heb je al een uitlaat en intercooler op het oog? Ik vind zelf de Milltek met ronde sierstukken een mooie uitlaat.
En ik ook benieuwd waarom je voor een bigbrake setup kiest? Bedoel je dan grotere schijven met de orginele brembo schijven, of geheel ander remmen?
Nee dat denk ik ook niet maar die carbonkap zal mooier ogen vind ik. Had supersprint op het ook maar die catback diameter schijnt net zo groot te zijn als me huidige dus schiet ik niks mee op. Word miss wel custom laten maken, en die interkoeler word zo groot als achter de bumper past.Christiaan schreef:Mooie plannen Edwin! Al denk ik niet dat je veel gewicht bespaart door een carbonnen kap en polylexaan ruitjes?
Heb je al een uitlaat en intercooler op het oog? Ik vind zelf de Milltek met ronde sierstukken een mooie uitlaat.
En ik ook benieuwd waarom je voor een bigbrake setup kiest? Bedoel je dan grotere schijven met de orginele brembo schijven, of geheel ander remmen?
Remmen word alles vervangen. Grotere schijven en betere remklauwen. Deze set staat na 3 rondjes ring bijna in de fik (die ervaring had een renault monteur met zijn R26 al bijna meegemaakt en hij gaf mij dat advies)
@Erik: Is miss wel goedkoper maar moeilijker te vinden.
Ik denk dat er weinig mis is met de remklauwen. Wanneer je floating Discs van bv Performance Friction of Brembo koopt met goede remblokken,bv Pagid Blue, heb je zeker een goede remsetup.edwinRS schreef: Remmen word alles vervangen. Grotere schijven en betere remklauwen. Deze set staat na 3 rondjes ring bijna in de fik (die ervaring had een renault monteur met zijn R26 al bijna meegemaakt en hij gaf mij dat advies)
Ik geloof niet dat de brembo klauwen niet goed zijn, de warmte van het remmen moet goed worden afgevoerd en de remblokken moeten ook de hitte aankunnen.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Of niet:edwinRS schreef:
@Erik: Is miss wel goedkoper maar moeilijker te vinden.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=wkaonrizugyq
Zit wel een zip tuning op. Dus remappen bij Henk is een must

Hey Edwin,
Mooie auto!
Kun je aangeven waar je de bekabeling voor je extra meters hebt doorgevoerd?
Ik sta op het punt om meters aan te schaffen maar weet nog niet goed hoe ik het moet aanpakken...
Waarom zou je trouwens een turbotimer willen aansluiten..?? De oliepomp blijft nadraaien bij de RS..
Succes met je project verder..!
Mooie auto!

Kun je aangeven waar je de bekabeling voor je extra meters hebt doorgevoerd?
Ik sta op het punt om meters aan te schaffen maar weet nog niet goed hoe ik het moet aanpakken...
Waarom zou je trouwens een turbotimer willen aansluiten..?? De oliepomp blijft nadraaien bij de RS..
Succes met je project verder..!
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Oliepomp blijft nadraaien? Dus ik zit elke keer voor jan l*l te wachten na het rijden 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Kijk boy daar worden we wijzer van
Eneuh edwin heb je die zwarte Radicale nog gezien
http://auto.marktplaats.nl/renault/4977 ... 10-nl.html

Eneuh edwin heb je die zwarte Radicale nog gezien
http://auto.marktplaats.nl/renault/4977 ... 10-nl.html
De uitleg is simpel: Je rijdt een stuk, legt de motor stil en de oliepomp draait door...Adinsx schreef:Oliepomp blijft nadraaien?
Die had ik nog niet gehoord. Hebbie er uitleg / tekening bij?

Meer kan ik er niet van maken, hoor...
De pomp is duidelijk hoorbaar.....
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hoe wordt de pomp aangedreven dan, is deze elektrisch bij de RS?
Dacht dat deze via de krukas werd aangedreven.
Ik ga er maar eens induiken binnenkort (moet de "Power-Start-functie" bij de R26 ook nog uitdokteren, of weet je daar de werking ook al van?
)
Dacht dat deze via de krukas werd aangedreven.
Ik ga er maar eens induiken binnenkort (moet de "Power-Start-functie" bij de R26 ook nog uitdokteren, of weet je daar de werking ook al van?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
De pomp zal ongetwijfeld mechanisch worden aangedreven wanneer de motor draait maar na uitzetten van de motor draait de pomp electrisch na..
Dit is trouwens mijn eigen bescheiden mening en kan ik niet onderbouwen met enige documentatie, hoor.
Mijn R25 heeft geen "power start-functie" voor zover ik weet dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.
Een launch control zou wel erg prettig zijn moet ik zeggen; de RS is een lastige auto om een goede start mee te maken bij een sprintje.. Ik heb al verschillende sprints verloren door een slechte start..
Goed doseren met het gas en ESP UIT levert bij mij de beste resultaten..
Dit is trouwens mijn eigen bescheiden mening en kan ik niet onderbouwen met enige documentatie, hoor.
Mijn R25 heeft geen "power start-functie" voor zover ik weet dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.
Een launch control zou wel erg prettig zijn moet ik zeggen; de RS is een lastige auto om een goede start mee te maken bij een sprintje.. Ik heb al verschillende sprints verloren door een slechte start..

Goed doseren met het gas en ESP UIT levert bij mij de beste resultaten..
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Het na draaien van de oliepomp heb ik nog nooit van gehoord, maar zal er eens induiken 
De R26 heeft een 'powerstart-functie' volgens het persbericht, om optimaal vanaf 0 weg te komen met ingeschakelde ESP etc.
Dat moet ik ook nog zien uit te vissen.
Tot zover, maar laten we dit topic niet vervuilen. Hebben we het II RS topic voor

De R26 heeft een 'powerstart-functie' volgens het persbericht, om optimaal vanaf 0 weg te komen met ingeschakelde ESP etc.
Dat moet ik ook nog zien uit te vissen.
Tot zover, maar laten we dit topic niet vervuilen. Hebben we het II RS topic voor

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ben net ff langs de dealer gegaan om het uit te zoeken...
De RS beschikt NIET over een electrische oliepomp.
Alle turbomotoren hebben wel een electrische waterpomp die nadraait.
Heb alleen niet kunnen vinden wanneer en hoe lang deze draait.
De RS beschikt NIET over een electrische oliepomp.
Alle turbomotoren hebben wel een electrische waterpomp die nadraait.
Heb alleen niet kunnen vinden wanneer en hoe lang deze draait.
zelfde als een 19/clio 16v enz dus.. 
