tutuur schreef: het zou kunnen dat de turbolag minder word maar verder zal je er niet veel van merken.
hallo ? Minder ? Meer bedoel je !
tutuur schreef: pure theorie? theorie is toch echt de basis van de praktijk....
Neem nou van me aan dat dit precies de uitspraak is van iemand die geen ervaring heeft met het opbouwen van ouwe renaultmotoren.
tutuur schreef: dat het wat af kan wijken is waar. maar zie de verschillen...
bewuste keuze, puur gebaseerd op mijn ervaringen. Trouwens Tuur, ik snap niet waarom je hier een discussie over aangaat ? Was je op de carbdag ? Die 5 gaat als de brandweer en nog leuker...hij wordt als daily gebruikt !
MartijnG schreef: Turbolag zal m.i. alleen maar iets groter worder aangezien het volume van je inlaattraject ook toeneemt.
precies
MartijnG schreef: Normaal wordt volgens mij de diameter van de gasklep aangehouden als diameter voor het inlaattraject. Maar grotere diamater heeft weer wat minder weerstand, dus het zal ook vast zn voordelen hebben

Ik heb het traject in 2" gelaten. Die turbo blaast het er toch wel doorheen...

daarom heb ik ervoor gekozen, om de weerstand/restrictie zo laag mogelijk te houden. Een verlies van 0.05 bar is aanvaardbaar en indien nodig kan ik dit compenseren met gewoon de druk te verhogen met 0.1 of meer.