ACT: Algemeen Chat Topic
Ik rijd een Impreza, dan wel normale 2.0 maar de rest van de techniek is aardig hetzelfde.
Ik zou het iig niet doen, 1:10 moet je echt je best voor doen, 1:8 is meer een richtgetal. Daarnaast is die hele 4WD en ophanging vrij gevoelig, bakken en differentielen gaan vrij gemakkelijk stuk en de motoren moet je ook wel in de gaten blijven houden.
Rijd wel mooi hoor met wat serieus vermogen, maar je rijd echt wel met een hele andere portomonee als met je Clio.
Ik zou het iig niet doen, 1:10 moet je echt je best voor doen, 1:8 is meer een richtgetal. Daarnaast is die hele 4WD en ophanging vrij gevoelig, bakken en differentielen gaan vrij gemakkelijk stuk en de motoren moet je ook wel in de gaten blijven houden.
Rijd wel mooi hoor met wat serieus vermogen, maar je rijd echt wel met een hele andere portomonee als met je Clio.
zo'n auto en zuinig rijden gaat niet samen, zet dat maar uit je hoofd
Immer wieder die verdammte Holländer
collega van mij heeft ook zon blauwe impreza turbo de eerste generatie. Wat hij wel niet aan onkosten heeft van normaal onderhoudt daar wordt je niet vrolijk van. Ding rijdt wel uber, wel eens meegereden maar betaal je ook goed voor.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Motoren zijn niet heel geweldig. Nogal gevoelig voor lagerschade en kantelende zuigers. Vooral als je de rommel gaat chippen gaat 't hard achteruit. Je kunt nergens bij, bij drijfstanglagers moet je het onderblok splitsen en kleppen stellen is ook nog wel eens nodig. Met een setje andere zuigers en drijfstangen is het spul wel aardig hufterproof te krijgen maar dan begint de koppeling te roken. Vervang je die voor een steviger exemplaar dan valt de versnellingsbak uit elkaar en als je daar wat beters voor monteerd (STi bak bv.) dan sneuvelt je achterdiff.
Over het verbruik hoef je het niet te hebben. Als je je een beetje gedraagd is 1 op 8 net haalbaar. Bij een wat zwaardere rechter voet is de schade niet meer te overzien.
Maat van mij had er 1tje. Eerst een chipje, toen sneuvelden uiteindelijk de drijfstanglagers. Toen JE zuigers en Carrilio drijfstangen en een leuk formaat turbo en downpipe. Toen ging de koppeling er aan. Toen de bak en uiteindelijk voor de 2e keer 't achterdiff. Na 15.000 km sneuvelde er weer een drijfstanglager en was de hele zooi weer verrot. Uiteindelijk een andere originele motor gemonteerd en verkocht
Zo'n turboloze 2.0 wat Steven heeft is nog wel aardig. Al is 't verbruik nog niet ideaal vanwege de permanente 4x4. Geluidje is wel goed
Over het verbruik hoef je het niet te hebben. Als je je een beetje gedraagd is 1 op 8 net haalbaar. Bij een wat zwaardere rechter voet is de schade niet meer te overzien.
Maat van mij had er 1tje. Eerst een chipje, toen sneuvelden uiteindelijk de drijfstanglagers. Toen JE zuigers en Carrilio drijfstangen en een leuk formaat turbo en downpipe. Toen ging de koppeling er aan. Toen de bak en uiteindelijk voor de 2e keer 't achterdiff. Na 15.000 km sneuvelde er weer een drijfstanglager en was de hele zooi weer verrot. Uiteindelijk een andere originele motor gemonteerd en verkocht

Zo'n turboloze 2.0 wat Steven heeft is nog wel aardig. Al is 't verbruik nog niet ideaal vanwege de permanente 4x4. Geluidje is wel goed

-
Weinig boxer aan hoor, da's gewoon een Suzuki Swift..Wouter de Wit schreef:Kan je ook een subaru justy nemen, die heeft ook een 1.3 boxer motor

Laatst gewijzigd door Ronald1916V op do 25 aug 2011 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nee hoor. gewoon een Suzuki lijn motortje ligt daar in.Wouter de Wit schreef:Zo'n oudere Justy heeft toch wel een boxermotortje?

-
Ik moet er ook nog even goed over denken en moet ook de koppeling van de clio laten vervangen. Het druklager komt sinds de laatste dagen bijna naar buiten lijkt het wel
Maar een impreza heeft me altijd wel getrokken al vind ik het interieur ook niet alles.
Als de koppeling vervangen is weet ik iig wel wat ik heb met de clio. En van een verbruik van 1 op 8 voor dagelijks gebruik wordt ik ook niet vrolijk.

Maar een impreza heeft me altijd wel getrokken al vind ik het interieur ook niet alles.
Als de koppeling vervangen is weet ik iig wel wat ik heb met de clio. En van een verbruik van 1 op 8 voor dagelijks gebruik wordt ik ook niet vrolijk.
-
Zo spannend is dat toch niet ? die koppeling wisselen van de RS ? zou niet echt een reden wezen om 'm te verkopen. mocht je 'm weg doen met gare koppeling. ik begin vast te bieden met 500.Christiaan schreef:Ik moet er ook nog even goed over denken en moet ook de koppeling van de clio laten vervangen. Het druklager komt sinds de laatste dagen bijna naar buiten lijkt het wel![]()

-
Uiteraard is dat niet de reden, maar na 3.5 jaar is het zo gewoontjes geworden hè. En begint het soms toch te kriebelen om wat anders te kopen.
Voor 500 euro mag je m'n schroefset kopen
Voor 500 euro mag je m'n schroefset kopen

-
Moet er minimaal een Clio bij zitten, wat moet ik anders met die schroefset. 
En als het begint te kriebelen en je het idee krijgt een Impreza GTT te kopen kun je beter gewoon even krabben, da's goedkoper.

En als het begint te kriebelen en je het idee krijgt een Impreza GTT te kopen kun je beter gewoon even krabben, da's goedkoper.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Waarom niet even een tijdelijk brik rijden tot de Meggie wel binnen bereik komt. Werkte bij mij prima, alleen van het half jaar werd het 1,5 week brik rijden
Overigens ongelofelijk dat zo'n Subaru 1:8 haalt als je wat sportief rijdt.
Damn...

Overigens ongelofelijk dat zo'n Subaru 1:8 haalt als je wat sportief rijdt.
Damn...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Car: R19.R
Je leest niet goed, dat is als je rustig rijdt 

- Adinsx
"Als je je een beetje gedraagd is 1 op 8 net haalbaar"Maarten-Jan schreef:Je leest niet goed, dat is als je rustig rijdt
Een beetje gedraagt = nu en dan sportief toch?

Zuipboten, wat lust een STi geval dan wel niet

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Diesel.Adinsx schreef: Zuipboten, wat lust een STi geval dan wel niet

Project: GTT Blue Sport
-
Een impreza is toch een brik
1 op 8 is inderdaad veel duurder dan nu. Wat jij rij met je megane tom?

1 op 8 is inderdaad veel duurder dan nu. Wat jij rij met je megane tom?
- Adinsx
eh..
Clio deed ik 1:10,5 gemiddeld waarbij ik regelmatig CC op 150 a 160 had. Redelijk sportief rijden zeg maar.
Met de Mégane rij ik rustiger (CC op 130 en zo nu en dan even wat lol trappen) maar zit ik op 1:8,7 (11,4L/100 nu)
Valt me nog wel tegen moet ik zeggen. Waarschijnlijk deels te maken met de tuning en aanpassingen die er al op zitten. Ik meen dat Patrick, GJ, etc. de 1:9,5 halen?
130 op de CC levert in ieder geval 10,2L/100km op volgens de boordcomputer.
Clio deed ik 1:10,5 gemiddeld waarbij ik regelmatig CC op 150 a 160 had. Redelijk sportief rijden zeg maar.
Met de Mégane rij ik rustiger (CC op 130 en zo nu en dan even wat lol trappen) maar zit ik op 1:8,7 (11,4L/100 nu)
Valt me nog wel tegen moet ik zeggen. Waarschijnlijk deels te maken met de tuning en aanpassingen die er al op zitten. Ik meen dat Patrick, GJ, etc. de 1:9,5 halen?
130 op de CC levert in ieder geval 10,2L/100km op volgens de boordcomputer.
-
Zoals gezegd haal ik altijd de 1 op 12 wel met de clio. Mijn woon-werk route leent zich dan ook niet om hard/sportief te rijden.
Ik verwacht dat ik met een megane dan rond de 1 op 10 uit kom. Dat is voor mij acceptabel. Een sportieve auto kost nu eenmaal meer, maar zou voorlopig niet anders willen
Ik verwacht dat ik met een megane dan rond de 1 op 10 uit kom. Dat is voor mij acceptabel. Een sportieve auto kost nu eenmaal meer, maar zou voorlopig niet anders willen

- Adinsx
Herkenbaar
Nee, met constante snelheid heb je met de Mégane natuurlijk de 6e versnelling die hem lekker laag in toeren houdt. Het scheelt bij 130 bijna 1000tpm tov de Clio.

Nee, met constante snelheid heb je met de Mégane natuurlijk de 6e versnelling die hem lekker laag in toeren houdt. Het scheelt bij 130 bijna 1000tpm tov de Clio.

Ik rij ongeveer 1 op 10 met de Megane. Standaard R26 op de custom Henk-chip na.
Is dan met 98 en rij ongeveer 100km per tank snelweg.
Is dan met 98 en rij ongeveer 100km per tank snelweg.
Megane R26 -> Megane 4 RS
Ik rij met mijn Megane na chiptuning van Henk, gemiddeld 1 op 11, dus de plankgas stukken meegerekend, (tja dat rekenen doet ie zelf) dus valt mij nog hartstikke mee!
Ritje Normandie met de cruise op 130 kwam ik uit op 1 op 11.4 dus dat vind ik prima te doen!
Alleen in de bergen (noujah bergen) in Frankrijk kwam ik met 1 tank op een gemiddelde van 1 op 10 uit.
Ik tank overigens exelium, en in Frankrijk Ron 98
Ritje Normandie met de cruise op 130 kwam ik uit op 1 op 11.4 dus dat vind ik prima te doen!
Alleen in de bergen (noujah bergen) in Frankrijk kwam ik met 1 tank op een gemiddelde van 1 op 10 uit.
Ik tank overigens exelium, en in Frankrijk Ron 98

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Of gewoon met het OV naar je werk, alleen dat was hier maar 2 weken noodzakelijkAdinsx schreef:Waarom niet even een tijdelijk brik rijden tot de Meggie wel binnen bereik komt. Werkte bij mij prima, alleen van het half jaar werd het 1,5 week brik rijden![]()

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
- Adinsx
Nop, we hebben 2 auto's nodig. Daarnaast is mijn vertrouwen in het OV gedaald na 5 jaar Didam-> Arnhem Presikhaaf.
OV wordt wel de optie als meneer agent me nog eens betrapt. Enig nadeel dat je hem tegenwoordig 2 maanden kwijt bent ipv 10 dagen.
Dus ik blijf nu (meestal) onder de 170 op de snelweg.
OV wordt wel de optie als meneer agent me nog eens betrapt. Enig nadeel dat je hem tegenwoordig 2 maanden kwijt bent ipv 10 dagen.
Dus ik blijf nu (meestal) onder de 170 op de snelweg.

Heel verstandig 

OV van Sittard naar Eindhoven is betrouwbaarder dan de snelweg hoor 

yeah Chuck Norris incl matje in zijn nek op RTL 7

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Weet je dat een enigzins simpel aangepakte Impreza (320pk) met serieuze rondetijden op de ring welgeteld.... 2:1 loopt? Geen geintje!Adinsx schreef:"Als je je een beetje gedraagd is 1 op 8 net haalbaar"Maarten-Jan schreef:Je leest niet goed, dat is als je rustig rijdt
Een beetje gedraagt = nu en dan sportief toch?![]()
-
Belachelijk verbruik inderdaad, valt niet tegen de tanken bij circuitgebruik. Hoor er wel meer verhalen over. die maat van mij liep ook compleet leeg op het verbruik, die heeft een tijdje 380PK gedraaid en toen was 't helemaal niet meer te harden..Steven schreef:Weet je dat een enigzins simpel aangepakte Impreza (320pk) met serieuze rondetijden op de ring welgeteld.... 2:1 loopt? Geen geintje!Adinsx schreef:"Als je je een beetje gedraagd is 1 op 8 net haalbaar"Maarten-Jan schreef:Je leest niet goed, dat is als je rustig rijdt
Een beetje gedraagt = nu en dan sportief toch?![]()
@Adinges: Met een beetje gedragen bedoel ik: een beetje netjes aan de snelheid houden en gewoon netjes schakelen bij het juiste toerental. Beetje sportieve rijstijl gaat het al hard naar 1 op 5 en net als wat Steven zegt, bij een loden rechterpoot draaien er wat cijfers om.
Ik heb ooit een richtgetal gehoort van Paul van Klaveren (TH Delft verbrandingsmotoren) Je moet rekenen op ongeveer 250 gr benzine per Pk per uur.
De Pk's zijn niet gratis. Dus een uurtje 320Pk is 80 Liter.
Rondje ring is 10 minuten. 6 rondjes in een uur. ca 80 liter verstookt en 140 km gereden. Dat zou bijna 1 op 2 zijn. (Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb en correcties zijn welkom)
Rondje ring is 10 minuten. 6 rondjes in een uur. ca 80 liter verstookt en 140 km gereden. Dat zou bijna 1 op 2 zijn. (Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb en correcties zijn welkom)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
Als je met een Impreza met 320 PK niet onder de 10 minuten zit met een rondje ring moet je je rechter voet even na laten kijken.jacques schreef:Ik heb ooit een richtgetal gehoort van Paul van Klaveren (TH Delft verbrandingsmotoren) Je moet rekenen op ongeveer 250 gr benzine per Pk per uur.