PaulM's Clio I 1.8 16v topic

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ja heb dat kreng vorige keer veels te vast gedraaid (ben stront eigenwijs :D) omdat ik dacht dat ie wat olie lekte nog. Maar komt goed :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

zo vanmiddag filter losgekregen en vervangen. Heb zon ketting hulpmiddel gebruikt. Tis ff prutsen hem er goed op het filter te schuiven maar dan is ie ook zo los! :beer:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Top !

Olie verder wel netjes afgeveegd en dat ding niet weer belachelijk hard vastgejoekeld? :P
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ja netjes afgeveegd, rubbertje ingesmeerd en handvast aangedraaid. Kreeg nog een opflikker van de accu toen ik met het hulpmiddel langs de dynamo ging. Accu maar ff losgekoppeld :D auto pruttelt voor de rest prima. Moet zeggen hij houdt het nog best vol voor km stand van 208dkm (afkloppen) :beer:
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

weer ff updatetje, auto rijdt ansich nog prima. Ik merk alleen dat de kleppen wat meer hoorbaar zijn ook nadat de motor goed warm is. Soms gaat het uitzichzelf weer weg en komt het ook weer terug. Nu heeft de clio de 210dkm al aangetikt en is dat nog best een kilometerstand. Wat kan ik nu motorisch gaan verwachten en wat kan ik met zo'n km stand nog doen qua motor? (bv andere olie of?). Heb laatst (juni) de olie vervangen bij standaard olieverversen bij 10dkm. Ik gooi er altijd total quartz 7000 10w40 in. Hij verbruikt wel wat olie, vooral met flink gassen maar zijn geen liters per rit ofzo.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Gewoon lekker 10W40 blijven gebruiken, dikkere olie tegen olieverbruik gebruiken is een lapmiddel.

Voor het mooie de kop er af schroeven, kleppen inschuren en nieuwe klepseals er in. meteen de hydraulische stoters uit de busjes tikken en schoonmaken, 9 van de 10x zijn ze dan weer stil. 16 nieuwe stoters van ebay trekken kan ook voor een eurootje of 100, die heb ik ook gebruikt en doen het ook prima. (Y)

Ik zeg het niet nog een keer maar voor het mooie ook even de drijfstanglagers meepakken. helemaal na het evt. vlakken van de kop. :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ok dank :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

nu ik de clio 2 heb ben ik aan het kijken wat er met dit hok gaat gebeuren. Ik wil eerst even back to basic qua interieur. In de achterbak ligt nu cdwisselaar, versterker en een opgeblazen subwoofer alles op een mdf plaat geschroeft. Die ga ik er als eerste eruit halen (scheelt ook gewicht). Gatloos hoedenplank kan ik via Gabri regelen. De radio is nu een JVC radio maar ik heb nog een originele renault radio van philips (met casettedeck jaja) die ga ik er weer inbouwen. (nog een oldskool bandje regelen om erin te frotten) Voor die keren dat ik er mee ga knallen wil ik toch alleen maar de uitlaat/luchtfilter horen :beer:

daarna ff kijken qua restauratie hoe en wat.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... to0151.jpg[/img]

weet iemand hoe je hier de 4 cijferige code invoert incl getallen hoger dan 5? Als ik hem aan zet krijg ik 'code' in het scherm maar weet niet hoe je het moet invoeren. Iemand idee?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Waarschijnlijk een knop wat langer ingedrukt houden om de code in te kunnen voeren, dan de knoppen 1 t/m 4 gebruiken om de code in te geven voor de respectievelijke positie en dan weer dezelfde knop lang ingedrukt houden om de code te bevestigen.
Geen idee welke knop je daarvoor moet hebben, maar voor zover ik het me kan herinneren ging het bij Renault meestal zo.
Verder kan ik alleen maar zeggen: RTFM.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

maar hoe voer je dan bv de cijfer 7 in? de cijfer 2 lang inhouden? of moet je bv cijfer 1 inhouden voor die positie en dan met de pijltjes de cijfer 7 selecteren ofzo
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

volgens mij is het bij renault vaak zoals rob zegt idd..

voor de code 2345 druk je 2x op de 1, 3x op de 2, 4x op de 3 en 5x op de 5
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

5x op de 4.. ;)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

kreeg net half aan de gang, maar je moet iig met de pijltjes knoppen het juiste nummer invoeren op die toets, ik zag de getallen oplopen aan de hand van hoevaak ik op die pijltjes knop drukte. dus niet 4x op 5 ofzo ;)

wist alleen niet wat de bevestigingsknop is :(

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=330 :bang:
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

nou het invoeren van de code heb ik door. Maar blijk niet de goede code te zijn. Heb al geinformeerd hoe en wat maar ik heb niet het chassisnr van de auto meer waar de radio uit is gekomen. Enige wat ik nog heb is het serienummer van de radio zelf, er zijn wel tooltjes voor meen ik maar krijg deze nog neit aan de praat. Bij de dealer kunnen ze niet op het serienr van de radio zelf de juiste code bijzoeken. Iemand nog een tooltje voorhanden waarmee je het serienummer van de radio in kan voeren? Het is nummer:

RN577FS1029469

Producer: PHILIPS
Model: 22DC577/62
Chassis: RN577

heb ook geen zin er nog meer tijd in te gaan stoppen dan gooi ik hem drek de sloot in :)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ik had die originele Renault radio op voorhand al in de kliko gemikt, erger nog dat is traditie geworden met elke renault die ik heb gekocht :p
Anything worth doing is worth doing right!.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

snap ik :P maar is wel oldskool om weer terug in je barrel te plaatsen :) vooral met casette deck :D
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Het is wel uber hardcore ja :D
Anything worth doing is worth doing right!.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

radio heb ik inmiddels aan de gang met de correcte securitycode. Alleen het lampje achter het lcd schermpje is stuk, nu heb ik deze er al uitgehaald en het lampje lijkt erg op een dashboard lampje van renault maar die fikken door als ik ze aansluit. Lampje zelf is lastig te krijgen maar misschien weet iemand hier het. Ik geef niet snel op maar heb geen zin meer om nog land en waal af te zoeken voor dit kut lampje:

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... to0166.jpg[/img]

iemand idee waar je die nog kan aanschaffen? Zoniet dan gooi ik de bende in de hoek en ga ik wat anders doen :P
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Staat er iets op? of eventueel op het voetje/fitting?
Zijn die niet gewoon nieuw te halen bij de dealer anders.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

oude radio slopen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Tom schreef:Staat er iets op? of eventueel op het voetje/fitting?
Zijn die niet gewoon nieuw te halen bij de dealer anders.
staat niks op verder, kan het proberen bij de dealer. zal eens kijken :)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

lampje? misschien een ledje monteren? Je kunt ook kijken op http://www.conrad.nl Een van de grootste electronicaonderdelen sites van NL.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

heb net even gemeten hoeveel volt er op het lamp staat als ik hem aansluit, er komt 12,30 volt op te staan. is die '30' genoeg om die lampjes door te fikken?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Hang anders even een weerstandje tussen je lampje.
Bv. Lampje 12V 2Watt
formule V=I*R
waarbij V=Voltage [Volt], I=stroom [Ampere] en R de weerstand [Ohm].
lampje gebruikt dan 0,16 Ampere
Kies een spanningsval bv. 3 Volt en uit de forumule volg een weerstand van 18 Ohm
Vermogen door de weerstand I*I*R= 0,16*0,16*18=0,46 Watt

Op naar de winkel en koop een weersand 18 ohm / 0,5 Watt of wat er in de buurt komt.
Weerstand kost een paar dubbeltjes.
succes.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... to0173.jpg[/img]

:bang: :D

lampie bij halfords gehaald, ff getest in de socket en niet met de draadjes tegen de geleiders aan. Hopelijk blijft ie het lang doen. Moet alleen nog 1ding fixen, en dat is de aansluiting van de antenne. Normaal zit er een 'vrouwtje' in de radio zelf, en steek je er een 'mannetje' in, alleen deze is andersom. Zit dus een 'mannetje' in de radio. van de week ff langs een autozaak. :)

jaja ik moet hem er nog goed inbouwen :)
Laatst gewijzigd door PaulM op ma 29 aug 2011 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Er worden ook auto's geleverd met een vrouwtje (meestal haaks).

Dit zoek je denk ik (conrad, 3,99 euro).

[img]http://media.conrad.com/xl/3000_3999/32 ... FB.EPS.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ik zie dat ik het verkeerd heb uitgelegd, er zit in de radio zelf een mannetje. Dus met pin. En aan de kabel van de antenne op het dak zit ook een met pin.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

antenne verhaal was ook een giller, de pin van de vorige stekker zat nog in de radio vandaar rare constructie :lol: pin eruit getrokken en er kan nu een normale aansluiting in. Vanavond even goed inbouwen. :beer:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

lekker opgelet Harrie :beer:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

:D
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ach zijn wel de humor momenten, kan deze wel waarderen :D
Anything worth doing is worth doing right!.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

vanmiddag de clio op de bruggehad. remleiding is zeerwaarschijnlijk afkeur, deze moet iig vervangen worden voor de apk. verder begint het roest duiveltje hier en daar wat aan te vreten.

ben aan het kijken wat ik met de clio wil gaan doen, ga binnenkort er apk op regelen. zit nu te twijfelen of ik hem wegdoe van de lente of ga restaureren.
Laatst gewijzigd door PaulM op di 29 nov 2011 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Shredder :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gesloten