Beste forumleden,
ik heb een 1.4 clio waarvan ik de koppakking en de distributie en de hele zooi van heb vervangen.
Bougie vervangen (De bougies zijn vervangen brug hoogte naar electrode nagemeten),
bougiekabels nagekeken zijn goed, kleppen gesteld,andere bobine erin.
maar het lijk alsof hij om de zoveel tijd een cillinder overslaat
als je voor een stoplicht staat schud de auto (waar ik mij mateloos aan irriteer)
en cillider 1 vanaf de distributie kant zat onder koelvoeistof toen ik de koppakking ging vervangen.
zou het de carb kunne zijn ?
groeten boaz
Clio 1.4 motor loopt niet super lekker
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Cilinderkop ook nagemeten of gevlakt? Compressie gemeten?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Nee dat heb ik nog niet gedaan.
maar het is eens in de zoveel tijd. wel elke rit maar hij loopt niet constant te schudden kan dat dan ook komen door lage compressie ?
het is alleen met stationair draaien.
als je gas geeft schud hij helemaal niet meer.
maar het is eens in de zoveel tijd. wel elke rit maar hij loopt niet constant te schudden kan dat dan ook komen door lage compressie ?
het is alleen met stationair draaien.
als je gas geeft schud hij helemaal niet meer.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Heb je de kop nog laten afpersen voor je 'm weer gemonteerd hebt?
-
Was mischien niet zo gek geweest om 'm even af te laten persen, voor het zelfde idee heb je een kop gemonteerd met een lekke klep door een te weinig klepspeling o.i.d
Als je de verdelerkap e.d. allemaal al gecontroleerd hebt e.d. zou ik eens compressie gaan meten.
Wat is dit voor motor ? een 1.4Energy ? of zo'n ouderwetse C motor.
Als je de verdelerkap e.d. allemaal al gecontroleerd hebt e.d. zou ik eens compressie gaan meten.
Wat is dit voor motor ? een 1.4Energy ? of zo'n ouderwetse C motor.

-
Tijd om compressie te meten dan.