Startmotor probleem Clio 2 ph.2 RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

hallo,

Ik heb vorige week een clio 2 ph.2 RS gekocht.
De startmotor was kapot dus een gereviceerde gekocht.
helaas grijpt de bendix de starterkrans niet aan.
Poging 2. Weer een andere gereviceerde erop - zelfde verhaal

Conclusie, Vliegwiel kapot.
Van het weekend nieuw vliegwiel + koppeling gemonteerd.
Startmotor erop - zelfde verhaal :discrunt:

Vandaag een Originele Renault startmotor gemonteerd.
en je raad het al. Nog niet.

Bendix schuift gewoon uit en draaid rond.
Voor een RS zijn er 3 verschillende starters dus morgen een andere proberen.
Weet iemand wat ik fout doe? ( en een Renault monteur met 30 jaar ervaring)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

"Voor een RS zijn er 3 verschillende starters dus morgen een andere proberen. "

lijkt me ansich al vaag dat er 3 verschillende zijn. misschien heb je alleen 1 specifiek type nodig. die moet wel te herleiden zijn aan de hand van je type/chassnr ofzo toch?
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

schijnbaar kan renault dat niet herkennen. Ik heb nu de meest gangbare meegekregen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

derbimarcel schreef:hallo,

Ik heb vorige week een clio 2 ph.2 RS gekocht.
De startmotor was kapot dus een gereviceerde gekocht.
helaas grijpt de bendix de starterkrans niet aan.
Poging 2. Weer een andere gereviceerde erop - zelfde verhaal

Conclusie, Vliegwiel kapot.
Van het weekend nieuw vliegwiel + koppeling gemonteerd.
Startmotor erop - zelfde verhaal :discrunt:

Vandaag een Originele Renault startmotor gemonteerd.
en je raad het al. Nog niet.

Bendix schuift gewoon uit en draaid rond.
Voor een RS zijn er 3 verschillende starters dus morgen een andere proberen.
Weet iemand wat ik fout doe? ( en een Renault monteur met 30 jaar ervaring)
Ik heb vorige week ook zoiets meegemaakt maar dan met een Clio I 1.2 uit '94 ofzo. eigenaar had startmotor stuk, die eerst overigens een tijdje over het vliegwiel aan het schrapen is geweest voordat ie echt stuk ging.

Daarna heeft hij een ruilstartmotor opgehaald en die raakte de starterkrans al helemaal niet, daarna heb ik een Clio 2.0 16V F7R starter geprobeerd maar die had zelfs nog een tandje minder, vliegwiel was wel beschadigd maar er zaten nog wel tandjes op. hij zou 't zelf even uitzoeken maar heb er nog niets van gehoord.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Het vliegwiel met starterkrans is er net nieuw ingegaan omdat al 2 startmotoren niet gingen. Als de overige 2 van Renault niet passen weet ik het niet meer.
dan heb ik het vliegwiel en alle soorten startmotoren voor een F4R-S gehad.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

als jullie de nieuwe spullen testen, is alles dan electrisch aangesloten zoals het hoort ?

Ik heb het onlangs meegemaakt dat de starter wel uitsprong maar niet draaide. Bleek aan de aansluitingen te liggen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Misschien een stomme vraag, maar staat de motor niet vast toevallig??
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Nou hier mag een slotje op.
Wat heeft Renault weer een klote systeem gemaakt zeg.

Als je de starter monteerd met 3 bouten pakt de Bendix het vliegwiel niet.
Nu na 5 starters en een nieuw vliegwiel ben ik er achter dat je de starmotor +- 3mm kan kantelen als er maar 2 bouten in zitten.
Bij maximale kanteling pakt de bendix de starterkrans.
Maar zodra je de 3e bout erin doet, Staat die er weer te ver vanaf |:

Ik ben er uit starter verdraaien en lekker met 2 bouten vast of misschien even eraf en 1 gat uitfrezen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Dan heb je dus een startmotor te pakken met 1 tandje te weinig. :)
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

heb je gekeken of alle pasbussen wel in de bak zitten? ik heb het ooit gehad met een espace 2.016v bak eraf andere bak erop en ook geen tandkrans meer raken. startmotor verdraaien ook starten .. toen pasbussen gemonteerd in bak en alles opgelost en alle bouten erin kunnen draaien... je weet het ooit niet?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

derbimarcel schreef:Nou hier mag een slotje op.
Wat heeft Renault weer een klote systeem gemaakt zeg.

Als je de starter monteerd met 3 bouten pakt de Bendix het vliegwiel niet.
Nu na 5 starters en een nieuw vliegwiel ben ik er achter dat je de starmotor +- 3mm kan kantelen als er maar 2 bouten in zitten.
Bij maximale kanteling pakt de bendix de starterkrans.
Maar zodra je de 3e bout erin doet, Staat die er weer te ver vanaf |:

Ik ben er uit starter verdraaien en lekker met 2 bouten vast of misschien even eraf en 1 gat uitfrezen.
KAK man, zeg nooit "nooit" maar mij overkomt nu precies hetzelfde. Het gaat dan niet over een F4R maar over een C1J (5gtt) met RS bak (JC5-089).

Vliegwiel en koppeling gtt, bak rs, starter gtt, pasbus erin...rakketakketak op de krans. H0MO systeem !!!! :@
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie