
ACT: Clio I
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ik heb de achteras van mijn oude clio ook vervangen voor een van een GTT. Wat je nodig hebt is de achteras van een RSI of GTT, remleidingen vanaf de hoofdremcilinder en de drukverdeler. Voor de goede orde zou ik ook de bouten van de achteras mee nemen, meestal willen die niet los en is afslijpen de enige oplossing. 

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb eventueel nog wel een Clio achteras met schijven liggen. 

-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
En de remdruk verdeler blijft het zelfde, of moet ik die ook van een RSi /GTT pakken?
En hoe zit het verder met de handrem kabels, zijn deze ook het zelfde als van de RSi?
@Ronald,
Die hou ik in me achterhoofd

En hoe zit het verder met de handrem kabels, zijn deze ook het zelfde als van de RSi?
@Ronald,
Die hou ik in me achterhoofd

Volgens mij zijn er meerderen die er 1 hebben liggen. Ik heb er namelijk ook nog 3 liggen 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
remdrukverdeler zit net boven je achteras, van een GTT RSI of 16v werkt allemaal. handremkabels zijn anders, kan je ze ook weer van een RSI of 16v pakken (ivm de lengte geen GTT)paratroeper schreef:En de remdruk verdeler blijft het zelfde, of moet ik die ook van een RSi /GTT pakken?![]()
En hoe zit het verder met de handrem kabels, zijn deze ook het zelfde als van de RSi?
hoofdremcilinder kan je van een GT of RSI/16v pakken, net als de voorremmen passen ook van alle 3.
anders kan je het er zondag ook nog wel even met me over hebben.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Dat is goed, dat praat allemaal wel makkelijker.
Ik kom zowiezo na aankomst even naar de RTC stand
Zal rond 12:00 uur natuurlijk
Ik kom zowiezo na aankomst even naar de RTC stand

Zal rond 12:00 uur natuurlijk

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane


Waar het voor mij allemaal mee begon is nu ten einde. De Clio 1.4 S is gedemonteerd. Na 19 jaar ligt hij nu op de schroot ergens in NL.
[img]http://img819.imageshack.us/img819/6399/drvp13.jpg[/img]
[img]http://img41.imageshack.us/img41/8041/img0548m.jpg[/img]
[img]http://img687.imageshack.us/img687/7636/dsc03459cq.jpg[/img]
Rest in peace


-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
geen flauw idee. Nadat remon hem een aantal jaar geleden heeft verkocht is hij uit het zicht verloren.
Ik weet dat hij nog is in omgeving Utrecht is gespot. Maar dan houd het dan wel mee op.
Ik weet dat hij nog is in omgeving Utrecht is gespot. Maar dan houd het dan wel mee op.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
sja zeg het maar, grijs of zwart. MIjn vriendin vind zwart helemaal niets
[img]http://img832.imageshack.us/img832/5112/14012010246.jpg[/img]
agg we kunnen afwisselen

[img]http://img832.imageshack.us/img832/5112/14012010246.jpg[/img]
agg we kunnen afwisselen

Laatst gewijzigd door Patrick RS op do 22 dec 2011 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan heeft jou vriendin een goede smaak 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
lol, ik ben ook bang dat ik ze weer kan gaan wisselen 
zou er mij iemand kunnen helpen met de renault-referentie-code voor een aandrijfas + oliekeerring links, voor een clio oasis 1.2 (44KW/60PK) van '97
deze heeft een JB1-versnellingsbak
zodat ik zeker de juiste onderdelen bestel
deze heeft een JB1-versnellingsbak
zodat ik zeker de juiste onderdelen bestel
Zo, de dynamo is verwisseld dus de auto kan vrijdag naar de volgende eigenaar 
Maar welke natte krant heeft de dynamo's van renault ontworpen.
Heb een dynamo van een 16v blok afgetrokken. Op het eerste gezicht identiek maar bij monteren bleek hij toch een paar mm's anders te zijn
Het oog waarmee je hem spant zit net op een andere plek. Met wat hobbywerk dus toch knap weten te monteren maar waarom moet dat nou net ff anders?

Maar welke natte krant heeft de dynamo's van renault ontworpen.
Heb een dynamo van een 16v blok afgetrokken. Op het eerste gezicht identiek maar bij monteren bleek hij toch een paar mm's anders te zijn

Het oog waarmee je hem spant zit net op een andere plek. Met wat hobbywerk dus toch knap weten te monteren maar waarom moet dat nou net ff anders?

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Afgelopen maand was het feest met de clio 1.4 mexx.
Voor de APK zijn de stofhoezen vervangen.
Een week na de Apk bleek dat de voorste uitlaatpijp naar zijn grootje was. Nadat dit gefixt was kwam er weer een vreemd geluid, ditmaal de rv wiellager.
Of te wel even aftikken voor de 2e auto
Maar goed die ouwe van mij is weer lekker bezig geweest en alles is weer top. Enuh de grijze wieldoppen zitten er weer op want mijn vriendin vond zwart helemaal niets
[img]http://img651.imageshack.us/img651/224/dsc00539v.jpg[/img]
[img]http://img135.imageshack.us/img135/2450/dsc00549i.jpg[/img]
Voor de APK zijn de stofhoezen vervangen.
Een week na de Apk bleek dat de voorste uitlaatpijp naar zijn grootje was. Nadat dit gefixt was kwam er weer een vreemd geluid, ditmaal de rv wiellager.
Of te wel even aftikken voor de 2e auto

Maar goed die ouwe van mij is weer lekker bezig geweest en alles is weer top. Enuh de grijze wieldoppen zitten er weer op want mijn vriendin vond zwart helemaal niets

[img]http://img651.imageshack.us/img651/224/dsc00539v.jpg[/img]
[img]http://img135.imageshack.us/img135/2450/dsc00549i.jpg[/img]
Hoi allemaal,
Ben voor mij Clio I 16v ('91) opzoek naar een subtiele verlaging, zeg 15-20mm ofzo. Het ding ligt nu op de grond en ik word daar echt te oud voor.
Ik twijfel om terug te gaan naar originele hoogte, maar een kleine verlaging ziet er wel leuker uit zonder het comfort weer om zeep te helpen.
Weet iemand of dit ergens te kijgen is?
Het minste wat ik heb gezien is -30mm, maar dat vind ik alweer aan de forse kant...
Alvast bedankt
Ben voor mij Clio I 16v ('91) opzoek naar een subtiele verlaging, zeg 15-20mm ofzo. Het ding ligt nu op de grond en ik word daar echt te oud voor.
Ik twijfel om terug te gaan naar originele hoogte, maar een kleine verlaging ziet er wel leuker uit zonder het comfort weer om zeep te helpen.
Weet iemand of dit ergens te kijgen is?
Het minste wat ik heb gezien is -30mm, maar dat vind ik alweer aan de forse kant...
Alvast bedankt
heeft apex geen kleiner setje dan -30? (die heb ik namelijk). achter is torsie as dus kan je zelf instellen.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nope. -30mm of anders standaard. Ben zelf i.i.g. niet minder dan dat tegengekomen...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Bij Apex ook minimaal 30 ja.PaulM schreef:heeft apex geen kleiner setje dan -30? (die heb ik namelijk). achter is torsie as dus kan je zelf instellen.
Lijkt idd of er niets minder is. In ieder geval bij de merken die ik heb bekeken. Maar misschien weet iemand nog een kleiner merk die het wel hebben?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
je kan nog eens -40 veren voor een "normale"clio 1.8 pakken. een 16v is 30 mm lager als een normale clio. 

Project: GTT Blue Sport
Daar is het voor mij ook allemaal mee begonnen! Toevallig dat ik vandaag het kenteken aan het checken was en zag dat ie in april was overgeschreven. Heb toen niet gezien dat hij nu gedemonteerd isPatrick.B schreef:![]()
![]()
Waar het voor mij allemaal mee begon is nu ten einde. De Clio 1.4 S is gedemonteerd. Na 19 jaar ligt hij nu op de schroot ergens in NL.
Rest in peace![]()

Ten ik hem wegdeed (2007) was hij in principe nog goed, alleen begon er al wel roest te vormen op de achterschermen.,, Had hem graag nog wel eens terug willen zien!
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ik dacht dat H&R verlagingsveren leverde van 25 mm.
http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/pr ... 14861.html
http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/pr ... 14861.html
Thanks!

Wie biedt minder?!www.H-R.com schreef:Renault Clio 16V (B/C 57)
Farbe rot, Tieferlegung [mm] 25, Baujahr: ab: 1990

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
ik bood je al minder.Matijs schreef: Wie biedt minder?!

Project: GTT Blue Sport
Absoluut. Ik vind het alleen wat avontuurlijk klinken.
Ik twijfel of de stugheid van de veer dan niet weer aan de hoge kant is, omdat het natuurlijk toch een -40 veer is. En dat stugge is nou precies waar ik vanaf probeer te komen
Ik twijfel of de stugheid van de veer dan niet weer aan de hoge kant is, omdat het natuurlijk toch een -40 veer is. En dat stugge is nou precies waar ik vanaf probeer te komen

Ja het is een drama
Maargoed H&R it is! Klinkt als prima spul.
Bedankt voor jullie hulp!

Maargoed H&R it is! Klinkt als prima spul.
Bedankt voor jullie hulp!
Nou de veertjes zijn binnen. Nog even standaard dempers kopen om ze op te zetten, en dan kan het er onder.
Beetje een ballentent die SKG car tuning... Geen enkele communicatie. Geen bevestiging van de bestelling, geen indicatie van levertijd, geen "uw bestelling is verzonden". Beetje jammer. Maargoed, op de mail reageerde hij wel redelijk vlot en gaf dan alsnog de gevraagde info. Levering verder uitstekend.
Alleen nog even werken aan de klantgerichtheid daar op die zolderkamer
Beetje een ballentent die SKG car tuning... Geen enkele communicatie. Geen bevestiging van de bestelling, geen indicatie van levertijd, geen "uw bestelling is verzonden". Beetje jammer. Maargoed, op de mail reageerde hij wel redelijk vlot en gaf dan alsnog de gevraagde info. Levering verder uitstekend.
Alleen nog even werken aan de klantgerichtheid daar op die zolderkamer

Standaard dempers ruilen voor de schroefset? 

mijn schroefset komt daar ook vandaan, op aanraden van een collega van me. Nou, ik kom er niet meer terugMatijs schreef:Nou de veertjes zijn binnen. Nog even standaard dempers kopen om ze op te zetten, en dan kan het er onder.
Beetje een ballentent die SKG car tuning... Geen enkele communicatie. Geen bevestiging van de bestelling, geen indicatie van levertijd, geen "uw bestelling is verzonden". Beetje jammer. Maargoed, op de mail reageerde hij wel redelijk vlot en gaf dan alsnog de gevraagde info. Levering verder uitstekend.
Alleen nog even werken aan de klantgerichtheid daar op die zolderkamer


ik heb er ooit voor m'n rover achterlichten besteld.
ook niks gehoord, na bellen wisten ze het niet.
gezeik allemaal, uiteindelijk was ik toevallig in de buurt voor m'n werk dus ben ik maar gewoon langs gereden....
ook niks gehoord, na bellen wisten ze het niet.
gezeik allemaal, uiteindelijk was ik toevallig in de buurt voor m'n werk dus ben ik maar gewoon langs gereden....
Haha nee. Ik heb geen schroefset, gewoon een laag setje. Ik ga voor een setje nieuwe dempers. Maar het lage setje gaat dan wel voor een net prijsje op de marktplaats voor de liefhebber.tutuur schreef:Standaard dempers ruilen voor de schroefset?
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Iemand enig idee of een dynamo van een Clio 1 ph 1 en ph2 een W aansluiting heeft? Zou zo'n dynamo ook passen op die van mij ivm andere motor?? 

heb probleem met clio 1 1992. 1,2 energy motor.
heb een rijdende auto zet em stil .
probeer em te starten gooit em rond maar springt niet aan .
heb 1 bougie eruit gedraaid sprong toen wel aan maar met matige vonk .
ding naar huis gesleept en ondertussen vervangen .
rotor en verdelerkap /bougies/bdp/onsteking.
kan em starten krijg je geen vonk en geen benzine .
draai je sleutel terug krijgt ie heel even benzine.
heeft op 3 avonden werken 20 seconden gelopen .
ben aan starten geweest een minuut of 2 dan loopt ie ff op 3 cilinders 4 de cilinder bougie eruit .
zet em uit en draai je bougie 4 er weer in ,niemand thuis .
wat kan dit zijn wordt er moedeloos van .
heb een rijdende auto zet em stil .
probeer em te starten gooit em rond maar springt niet aan .
heb 1 bougie eruit gedraaid sprong toen wel aan maar met matige vonk .
ding naar huis gesleept en ondertussen vervangen .
rotor en verdelerkap /bougies/bdp/onsteking.
kan em starten krijg je geen vonk en geen benzine .
draai je sleutel terug krijgt ie heel even benzine.
heeft op 3 avonden werken 20 seconden gelopen .
ben aan starten geweest een minuut of 2 dan loopt ie ff op 3 cilinders 4 de cilinder bougie eruit .
zet em uit en draai je bougie 4 er weer in ,niemand thuis .
wat kan dit zijn wordt er moedeloos van .