Na jaren van trouwe dienst ben ik tot de conclusie gekomen dat m'n Hifonics Zeus ZX 8000 zo zachtjes aan aan het overlijden is.
Tijd voor wat nieuws dan maar... Echter, ben ik niet echt meer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Wat is dus een gelijkwaardige (al dan niet iets betere) vervanger voor de Zeus? (Het hoeft hard te gaan, als het maar goed en zuiver klinkt.)
Alvast dank voor het meedenken.
Heb van het weekend een deh-p700bt in de gp
Gezet, alles werkt behalve de externe mic lijkt niet te werken, ik krijg wel verbinding
Via bt, kan ook bellen
Alleen de andere kant hoort mij niet
Ik heb al 3 mic's geprobeert.....
Handleiding staat er ook niets over.....
Ik rijd nu al ruim een jaar rond zonder carkit (Parrot wel uit de Golf gehaald, maar in de Clio nooit ingebouwd..) en dat moet toch wel veranderen; bel veel te vaak niet handsfree en dat gaat gewoon een keer mis. Daarnaast wordt ik een beetje beu van al die cd's in mijn auto, gezien de originele Renault radio geen mp3's afspeelt uiteraard.
Dus besloten de centen van een eventuele boete maar te besteden aan een andere radio, maar ben daar niet zo in thuis. Een beetje de dingen waar ik aan zit te denken/wat ik er mee wil:
- radio/mp3
- ingebouwde BT carkit
- usb aansluiting voorzijde
- mogelijkheid voor versterker enz (die rommel heb ik ook nog thuis staan)
- eventueel aan te sluiten op de stuurbediening (geen harde eis)
Waar kan ik nou nog meer aan denken? Denk niet dat ik snel overstap naar een Iphone, dus die aansluiting/bediening hoef ik me niet op te richten. Wat zijn nog meer mogelijkheden, hebben jullie nog tips of goede apparaten? Budget is altijd een moeilijk punt, maar laten we eens zeggen, max 300 eu?
EDIT: geen idee of daar nu inmiddels minder problemen mee zijn, maar mijn Parrot kon absoluut niet overweg destijds met mijn Nokia N72. Daarvoor mijn HTC Mteor had geen problemen, dus die verwacht ik ook niet met mijn HTC Hero nu, of ben ik dan te voorbarig?
waarom de papegaai niet inbouwen? Dan heb je een (veel) bredere radio keus. En ik zou persoonlijk altijd voor een achteringang gaan (bij USB dan he ). Verlengkabel eraan en je kunt je bron wegstoppen waar jij dat wilt (dashboard kastje bijv.) persoonlijk vind ik het vreselijk als er allemaal van die losse kabels hangen te bungelen.
Liefst de USB aan de achterzijde inderdaad, kan hij mooi in mijn dashboardkastje komen.
Ik ben een beetje jeukerig om die losse carkit in de auto in te bouwen, aangezien ik dan moet gaan schroeven in het dashboard en kabels weg moet werken enz. Heb een Parrot CK3200.
Is de compatibiliteit van een ingebouwde carkit dan veel slechter dan een losse?
dat kan ook zonder schroeven wel hoor. Evt. een stukje goed plakklitteband of goede tape en blijft prima zitten. En een carkit aansluiten is toch geen monsterklus?
Er zal sowieso een microfoon bij de hemel geplaatst moeten worden, dus schroeven zal zeker moeten ook al neem je een radio met ingebouwde carkit.
Een paar jaar geleden liet de compatibiliteit nog wel eens te wensen over bij de radio's met ingebouwde carkit, vooral Pioneer was erg beroerd.
Hoe het nu zit weet ik niet, daar zou je per radio specifiek naar moeten googlen.
ik had er nooit een microfoon aanhangen, dat ding heeft ook een mic in het scherm zitten. Niet dat dat ideaal was, maar goed.... Wil nu wel iets wat kwalitatief fatsoenlijk is en ik niet hoef te schreeuwen
Dan heb je de CK3200 Plus die maar heel even in productie is geweest, die had inderdaad de microfoon in het display ingebouwd.
Mag jij raden waarom ze deze maar heel even in productie hebben gehad.
Maar van de andere kant. We praten hier niet echt over een collectors item dus een klein gaat op een plaats die niet zo opvalt zal geen duizenden euro's inruilwaarde schelen
Robke schreef:Dan heb je de CK3200 Plus die maar heel even in productie is geweest, die had inderdaad de microfoon in het display ingebouwd.
Mag jij raden waarom ze deze maar heel even in productie hebben gehad.
Ik geloof je meteen... Ik gaf als excuus altijd maar op dat mijn Golf zoveel herrie maakte
Tom schreef:Maar van de andere kant. We praten hier niet echt over een collectors item dus een klein gaat op een plaats die niet zo opvalt zal geen duizenden euro's inruilwaarde schelen
Nee, dat is ook zo, maar ik heb een hekel om in mijn dashboard te moeten schroeven. Daarbij is dat scherm ook niet het kleinste, dus een handige plek vinden is ook nog een uitdaging...
nou, voorlopig parrot toch maar ingebouwd. Hij synchroniseer perfect met mijn telefoon en doet het redelijk goed, dus voorlopig maar even met dit beestje.
Nu heb ik alleen wel een probleempje, in geval van telefoon oid of een spraakmenu grijpt de mutefunctie in. Dit werkt prima, de radio gaat tijdelijk mooi zachter en daarna weer op volle sterkte aan.
nu valt me alleen op dat als ik rijdt, de snelheidsmeter terugzakt naar 0 als de mute actief is. Wat doe ik verkeerd??
Ik zie de link tussen een mute/radio en de snelheidsmeter even niet?
Dan heb je de mutedraad op de snelheidspuls aangesloten.
Er zijn 3 mogelijkheden om de mute aan te sluiten door middel van 3 draden met een amp'tje. Wanneer je carkit het geluid dempt wordt de mutedraad aan massa gelegd, aangezien deze nu op de draad van de snelheidsmeter aan is gesloten, valt hij uit.
Even kijken welke pin de mute is op de radio en daar de mutedraad van de Parrot in prikken.
hmz...er zitten inderdaad 3 mogelijkheden op, maar er komt er maar 1 overeen met de radio, dus heb m daar maar in geknikkerd. Hij deed het prima, tot ik ging rijden en mijn naaldje ter aarde zag storten
Morgen even ompluggen
Volgens mij heb ik exact die in de C-klasse zitten en die voldoet prima! Geluid wordt nooit beter dan een goede radio zender natuurlijk maar dat doet hij ook prima. Let wel, ik ben er voor gegaan omdat ik de oude MB radio/cd speler wilde laten zitten (waar geen line-in optie voor is). Denk dat er bij een nieuwe auto meestal wel betere opties zijn.
Tom schreef:Volgens mij heb ik exact die in de C-klasse zitten en die voldoet prima! Geluid wordt nooit beter dan een goede radio zender natuurlijk maar dat doet hij ook prima. Let wel, ik ben er voor gegaan omdat ik de oude MB radio/cd speler wilde laten zitten (waar geen line-in optie voor is). Denk dat er bij een nieuwe auto meestal wel betere opties zijn.
Helaas bij de Leon niet, ja via de CDwisselaar ingang maar dan moet je alle muziek in 6 mappen zetten
Dus vandaar een FM Modulator
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
mijn rugmassage vertoond sindskort kuren. De sub kickt soms wel en soms niet in (vaker niet dan wel). Heb niks aan de instellingen veranderd (rij er al 6 jaar mee rond zo) en dit is sinds paar dagen. Overlijdende versteker? of gare bedrading ofzo?