Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, bezit sinds kort een megane coupe van 2010.
Nu wil ik weer mijn versterker met subwoofer uit mijn vorige auto aansluiten. Daar had ik deze op een aftermarket HU aangesloten waar gewoon een RCA output op zat.
Maar nu wil ik deze op de originele HU aansluiten en deze heeft geen RCA out. Ik heb al een hi/low converter gehaald maar heb geen flauw idee hoe en waar ik deze moet aansluiten.
Ik heb al een hoop op internet gezocht en daar word vaak verteld dat ik hem achter de HU moet aansluiten maar ik kom er niet uit. Is er misschien iemand die dit zelf heeft aangesloten en hier foto's of info van heeft?
Er zitten stekkerblokjes aan (ISO?) maar die passen nergens in het zwarte blok wat in de radio zit. Moet ik dan in de kabels knippen om dit aan te sluiten?
Deze converter heb ik liggen
http://www.pijlaudio.biedmeer.nl/Webwin ... 20ISO.html
Dank voor jullie steun
Versterker op originele meganeIII radio
Waarschijnlijk heeft je radio een grote vierkante stekker (een zogenaamde quadlock) waarvoor er ook verloopstekkers zijn (die heten car2iso2car) waarmee je dus een iso apparaat zoals een carkit of deze high/low converter aan kunt sluiten zonder te knippen.
Er zijn ook Renault audio systemen waar het versterker gedeelte ergens anders in de auto zit, dit is geheel afhankelijk van het type auto en uitvoering en verschilt enorm vaak. Maak anders een een foto van de stekker op de radio mocht het geen quadlock zijn, dan kunnen we zo zien of de versterker in de radio zelf zit of ergens anders in de auto.
Er zijn ook Renault audio systemen waar het versterker gedeelte ergens anders in de auto zit, dit is geheel afhankelijk van het type auto en uitvoering en verschilt enorm vaak. Maak anders een een foto van de stekker op de radio mocht het geen quadlock zijn, dan kunnen we zo zien of de versterker in de radio zelf zit of ergens anders in de auto.
Dit is het blok wat in mijn radio gaat. Ik denk dat ik inderdaad zo'n car2iso2car kabel moet hebben maar ik weet het niet zeker. Waar kun je zo'n kabel halen, gewoon bij de dealer? Zijn die per auto verschillend?
Bij mijn vorige auto heb ik het allemaal zelf ingebouwd, maar daar zat zo'n aftermarket HU in met gewoon een versterker uitgang.
Die install heeft 5 jaar super gedraaid
Zoals op deze auto is helemaal nieuw voor mij. Kabels trekken en aansluiten is verder geen enkel probleem als ik maar ergens een versterker uitgang op kan maken.
Oja ik heb ook een hi level input op mijn versterker zitten... maakt dit de zaak wat eenvoudiger?
Bij mijn vorige auto heb ik het allemaal zelf ingebouwd, maar daar zat zo'n aftermarket HU in met gewoon een versterker uitgang.
Die install heeft 5 jaar super gedraaid
Zoals op deze auto is helemaal nieuw voor mij. Kabels trekken en aansluiten is verder geen enkel probleem als ik maar ergens een versterker uitgang op kan maken.
Oja ik heb ook een hi level input op mijn versterker zitten... maakt dit de zaak wat eenvoudiger?
Vergeet ik nog de foto's; bij deze.
[img]http://img101.imageshack.us/img101/1408/17353602.th.jpg[/img]
[img]http://img854.imageshack.us/img854/6333/39266121.th.jpg[/img]
[img]http://img101.imageshack.us/img101/1408/17353602.th.jpg[/img]
[img]http://img854.imageshack.us/img854/6333/39266121.th.jpg[/img]
Da's inderdaad een quadlock stekker, deze kun je bij de betere caraudiowinkel wel halen. Er zit wel iets verschil in een aantal merken waar wat draden net even iets anders zitten, dat is wel iets om in de gaten te houden.
Bij de dealer hebben ze misschien ook wel zo'n kabel liggen, maar die kans is minder groot dan de eerste optie.
Bij de dealer hebben ze misschien ook wel zo'n kabel liggen, maar die kans is minder groot dan de eerste optie.

Je moet ze dan bij beide luidsprekers aansluiten, je doet dan in principe hetzelfde als met de stekkers maar dan met knip en plak werk.
Ik zou gewoon een car2is2car kabel halen, hoef je niet in de kabelboom te gaan knippen.
Ik zou gewoon een car2is2car kabel halen, hoef je niet in de kabelboom te gaan knippen.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Is er eigenlijk ook zo'n oplossing voor een normale ISO stekker? Ik zit namelijk met hetzelfde. Wil mn actieve subwoofer weer aansluiten alleen nu in de Clio met de originele radio. En heb eigenlijk geen zin om te gaan knippen in de bedrading...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
iso verlengkabeltje ertussen? Hoeft je iig niet te knippen in je oem bekabeling. Knippen is zowieso meestal niet nodig, enkel effe strippen en erbij solderen.
[img]http://www.witteveencardesign.nl/ShopImages/1230-02.jpg[/img]
[img]http://www.witteveencardesign.nl/ShopImages/1230-02.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik denk dat ik m'n kabel gevonden heb....
Is dit de juiste? Staat bij dat het voor een parrot is maar kan ik hier ook wat mee?
http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... wingo.html
Is dit de juiste? Staat bij dat het voor een parrot is maar kan ik hier ook wat mee?
http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... wingo.html
Hey hey,
Ben druk aan het aansluiten en kabels trekken.
ik heb nog 2 vragen;
1. Uit de hi-low converter komt een klein zwart kabeltje met een plat ringetje eraan. is dit een massa die ik aan een boutje moet bevestigen of is dit iets anders?
2. Ik moet ook mijn remote draad nog aansluiten. uit de radio komt geen snoer hiervoor. ik heb wel een isoblokje waar een rood snoertje in gaat waarop staat 12v + ignation en aan de andere kant van dat iso blokje zit niks. kan ik dan mijn remote daarin pluggen?
alvast bedankt voor jullie hulp hierbij
Ben druk aan het aansluiten en kabels trekken.
ik heb nog 2 vragen;
1. Uit de hi-low converter komt een klein zwart kabeltje met een plat ringetje eraan. is dit een massa die ik aan een boutje moet bevestigen of is dit iets anders?
2. Ik moet ook mijn remote draad nog aansluiten. uit de radio komt geen snoer hiervoor. ik heb wel een isoblokje waar een rood snoertje in gaat waarop staat 12v + ignation en aan de andere kant van dat iso blokje zit niks. kan ik dan mijn remote daarin pluggen?
alvast bedankt voor jullie hulp hierbij
Heeft er iemand ervaring met het trekken van een voedingskabel vanaf de accu naar de kofferbak?
Ik ben al een hele poos aan het zoeken maar ik kan nergens de auto in komen met de kabel door het schutbord.
Nergens is een doorvoer te vinden waar ik mijn kabel bij kan steken.
Heeft iemand tips?
Ik ben al een hele poos aan het zoeken maar ik kan nergens de auto in komen met de kabel door het schutbord.
Nergens is een doorvoer te vinden waar ik mijn kabel bij kan steken.
Heeft iemand tips?
Hoppa heb het helemaal werkenden... voedingskabel was ff lastig maar nu draaid mijn systeem.
ik heb nog een vraag.... mijn versterker gaat niet uit als ik het contact af zet
hij blijft nu dus altijd aan.... ik zit dus op de constante plus met mijn remote draad.
ik heb in mijn iso stekken een rood kabeltje waarop staat 12 V + ignition daar zit ik nu op maar dat is dus een constante plus.
Mijn vraag:
Weet iemand waar ik een geschakelde plus kan vinden in de megane III coupe?
ik heb nog een vraag.... mijn versterker gaat niet uit als ik het contact af zet
hij blijft nu dus altijd aan.... ik zit dus op de constante plus met mijn remote draad.
ik heb in mijn iso stekken een rood kabeltje waarop staat 12 V + ignition daar zit ik nu op maar dat is dus een constante plus.
Mijn vraag:
Weet iemand waar ik een geschakelde plus kan vinden in de megane III coupe?
Ben gisteren al 4 uur aan het demonteren meten en zoeken geweest maar niks.
Achter de radio zit hoe gek dit ook klinkt alleen maar constante plus...
misschien is het massa geschakeld?
sigarette aanstekers zijnook beide constant....
Iemand die dit bij een magane al eerder gedaan heeft?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik zoek m'n eigen suf.
Achter de radio zit hoe gek dit ook klinkt alleen maar constante plus...
misschien is het massa geschakeld?
sigarette aanstekers zijnook beide constant....

Iemand die dit bij een magane al eerder gedaan heeft?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik zoek m'n eigen suf.

Dan zal de radio wel geschakeld worden via can-bus, daar kun je zelf niks mee.
Dan zul je een geschakelde spanning alleen maar van de zekeringkast kunnen halen denk ik.
Weet je wel echt heel zeker dat er geen remote draad op de radio zit?
Dan zul je een geschakelde spanning alleen maar van de zekeringkast kunnen halen denk ik.
Weet je wel echt heel zeker dat er geen remote draad op de radio zit?
Jep, heb alles wel 6 keer gemeten zelfs mijn neef erbij gehaald die is eerste monteur bij de ford dealer, maar hebben alleen wat in de zekeringkast kunnen vinden.
Dat was een geschakelde dus wij helemaal blij en daarop de remote aangsloten. Alles werkte prima... tot ik wilde gaan rijden en de auto in de versnelling zette>>> sub uit.... zette ik hem in zijn vrij>>> sub aan.
Dus das ook niet goed
morgen nieuwe poging wagen, vandaag geen tijd voor gehad. Ik houd jullie op de hoogte!
Dat was een geschakelde dus wij helemaal blij en daarop de remote aangsloten. Alles werkte prima... tot ik wilde gaan rijden en de auto in de versnelling zette>>> sub uit.... zette ik hem in zijn vrij>>> sub aan.
Dus das ook niet goed

he he,
Het is eindelijk gelukt!
De remote draad heb ik aangesloten op de geschakelde plus van de obd stekker.
Dit was achteraf heel einvoudig, maar dan moet je wel weten waar die stekker zit, en dat wist ik niet dus na veel zoeken en vragen achtergekomen.
Dus voor allen met hetzelfde probleem:
Geschakelde + is te vinden op de DataLink Connector (OBD) achter in de middenconsole positie 1 Geel.
[img]http://img543.imageshack.us/img543/2180/obdmegane3.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
Het is eindelijk gelukt!

De remote draad heb ik aangesloten op de geschakelde plus van de obd stekker.
Dit was achteraf heel einvoudig, maar dan moet je wel weten waar die stekker zit, en dat wist ik niet dus na veel zoeken en vragen achtergekomen.
Dus voor allen met hetzelfde probleem:
Geschakelde + is te vinden op de DataLink Connector (OBD) achter in de middenconsole positie 1 Geel.
[img]http://img543.imageshack.us/img543/2180/obdmegane3.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
Beste Ed87,
Heb je toevallig foto's gemaakt van die ISO?
De link naar marktplaats werkt niet meer! ben nu verder aan het zoeken en heb er 1 gevonden maar weet niet of dit dezelfde is als jij hebt!?
Hoor graag of dit de goede is!
Gr. Alex
Heb je toevallig foto's gemaakt van die ISO?
De link naar marktplaats werkt niet meer! ben nu verder aan het zoeken en heb er 1 gevonden maar weet niet of dit dezelfde is als jij hebt!?
Hoor graag of dit de goede is!
Gr. Alex
Hoi Ed87,
Heb even paar vraagjes aan je?
-Langs waar heb je de voedingskabel getrokken en door welke doovoer naar het motorblok?
-hoe heb je de input (RCA rood/ wit) bij de radio aangesloten waar moet deze op? En moet je deze wel knippen?
Hoor graag wat van je
Gr. Alex
Heb even paar vraagjes aan je?
-Langs waar heb je de voedingskabel getrokken en door welke doovoer naar het motorblok?
-hoe heb je de input (RCA rood/ wit) bij de radio aangesloten waar moet deze op? En moet je deze wel knippen?
Hoor graag wat van je
Gr. Alex