Nou goed aan het begin van de avond maar eens aan de slag gegaan met de Dikke 5 ..
Eerst maar eens de olieleiding aangepakt ..die lekte licht op de aan sluiting bij de turbo omdat het opgetrompte stuk een beetje misvorm is geraakt in de loop van de jaren met als gevolg dat ie niet meer 100% afsloot.
En das best kritisch op een hete turbo
Nou had ik een kleine brain wave jaja.... in de koeltechniek gebruiken we koperen afsluit ring tussen de koppelingen..ik denk hee misschien past dat wel....en jahoor een 1/4 ring paste en sloot de leiding weer 100% af.
Dat scheelt weer een hoop gemiep met een andere leiding laten maken.
Goed het volgende probleem ..het pingelen.
Florus had zijn strobolamp meegenomen en ik het werkplaats handboek ( in het frans maar ach)..
Euh dat ie niet helemaal goed liep dat klopte idd wel..hij stond echt behoorlijk van tijd........een bevestingingsmoertje wat los is gelopen

Die ga ik maar regelmatig tjecken in het vervolg, al kom je er niet fantastisch bij maarja waar wel.
Goed, even de streepjes op het vliegwiel en de bak duidelijk wit gemaakt zodat ze goed te zien zijn met het stroboscoopje.
Gelukkig zit het uitlaatspruitstuk niet in de weg met de lamp richten
Na wat heen en weer getrek en geduw van de auto het bdp bepaald door een staafje in het gat van de 1ste bougie te steken.
En toen afstellen met de lamp....tjeck tkeck dubbeltjeck.
Meteen ook maar een markerings stip gezet op de verdeler mocht ie ooit los lopen onderweg dan weet ik zonder lamp hoe ie zou moeten staan.....je zal maar ergens in la france zitten op een mooie bergpas...
Goed tijd voor een proefritje....alle afdek kappen verwijdert zodat ik tijdens het rijden goed kon horen ofdat ie pingelde.
Gelukkig is het niet zo warm en heb je niet zoveel herrie in de auto....
Maar goed ramen op en niet miepen.....
Florus even mee zodat hij het ff in de gaten kon houden...
Eerst ff rustig aan rijden en langzaam het gas erop de temperatuur liep lekker op binnen in de auto.....poeh poeh.
Maar geen gepingel meer te horen....wel 50 andere geluiden, wat een herrie bak.
Her en der nog een pluim uit de uitlaat ....en omdat er geen afdek kappen in zaten....stond af en toe de auto ook binnen blauw ...kuche kuche kuche
Na wat rondje rijden werd het gelukkig minder....tot nagenoeg niets.
Er zat her en der nog wel wat in de IC en uitlaat hebben gezetten.
Volgende week maar even met Joost mee naar Rica wateringen om op de bank te horen en zien ofdat ie nog pingelt ....dan weet je het 100% zeker.
Ook nog even mijn afdekkap op nieuw met allu bekleed....kost een rolletje tape en wat tijd.....
http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... to1115.jpg[/img]
En dat het warm word onder de kap kan je hier mooi zien...
http://i306.photobucket.com/albums/nn26 ... Afb056.jpg[/img]
Ja echt agent we hebben rustig gereden ...............