ik ben HVB83 en heb een hele tijd in een VW Corrado gereden. Een auto met een zeer fout imago, ik had ook niet zoveel op met het stereotype petjesvolk, die elke snellere auto die op leeftijd komt automatisch aantrekt, of het nou een Corrado, een Golf GTI, een Kadett, een Impreza of een Megane Coupé is. Maar er zaten ook een hoop gasten met verstand van zaken en liefde voor de auto bij. Ik heb een geweldige tijd gehad bij de club, ontzettend veel tijd en geld in die auto gestoken met uiteindelijk 280pk als resultaat, maar op een gegeven moment is de koek op en moet je andere dingen met je leven doen. De zin is er gewoon niet meer om nog veel tijd en energie in een auto te steken. Dus wat moet je dan? Echt veel leuke standaard auto's zijn er tegenwoordig niet meer vond ik, niet als ze ook nog een beetje betaalbaar moeten zijn althans.
Een Impreza is erg afgezaagd en bovendien mag ik daarmee niet bij klanten voorrijden van m'n baas, dus die viel af. Een Golf rijdt iedereen al mee, dat is ook niks bijzonders. Een Leon Cupra zwabbert me teveel en het model is ook niet echt naar m'n smaak. De Civic Type R is absoluut iets aparts en zal ongetwijfeld goed rijden, maar de styling is mij iets té apart. De 207RC heeft een wereldse motor, maar stuurt voor geen meter en de Mini Cooper S rijdt subliem, maar vind ik absurd duur. Dus dan blijft er maar 1 serieuze optie over: de Clio RS. Na 1 proefrit was ik helemaal verkocht; wat een geweldige wegligging voor een standaard fabrieksauto!
Dus in maart heb ik hem besteld en na 20 weken wachten kon ik hem eindelijk ophalen, Bleu Monaco met Recaro's en rondom 4cm verlaagd, dat dan weer wel. Het motortje was wel wennen, ik was gewend al vanaf 2000 toeren meer dan 300Nm koppel te hebben en dat tot 6500tpm vast te kunnen houden. Schakelen hoefde bijna niet, op de snelweg trap je gewoon het gas in en het komt wel goed. En het sperdiff loste het wel op als je uit een bocht weg wilde trekken. Nu begint de pret pas bij 5500.
Ik moet nu veel meer aan de bak met schakelen, maar ik ben na een half jaar en 18000km verder helemaal verknocht aan dit autootje. De recaro's, het geluidje, de afwerking, de looks. Heerlijk! Voor mij is hij gewoon af, en daar ging het me om, een auto die vrijwel helemaal naar m'n zin is.
Binnenkort wil ik nog wel een keer wat betere audio erin zetten, geen boem-kaboem boxen, maar een beetje dynamiek en een mooie soundstage vind ik wel mooi. Zolang het maar origineel oogt. Dat zijn eigenlijk de enige plannen die ik nog heb met de auto, het blijft een leaseauto, dus turbo's of andere ingrepen zijn helaas verboden.

Ik zal hier wel vaker rondsnuffelen om eens een kijkje te komen nemen en als het karten en werk het toelaten kom ik misschien ook wel een keer naar een meeting om eens kennis met iedereen te maken.