Even voorstellen: HVB83

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
HVB83

Goedenmorgen,

ik ben HVB83 en heb een hele tijd in een VW Corrado gereden. Een auto met een zeer fout imago, ik had ook niet zoveel op met het stereotype petjesvolk, die elke snellere auto die op leeftijd komt automatisch aantrekt, of het nou een Corrado, een Golf GTI, een Kadett, een Impreza of een Megane Coupé is. Maar er zaten ook een hoop gasten met verstand van zaken en liefde voor de auto bij. Ik heb een geweldige tijd gehad bij de club, ontzettend veel tijd en geld in die auto gestoken met uiteindelijk 280pk als resultaat, maar op een gegeven moment is de koek op en moet je andere dingen met je leven doen. De zin is er gewoon niet meer om nog veel tijd en energie in een auto te steken. Dus wat moet je dan? Echt veel leuke standaard auto's zijn er tegenwoordig niet meer vond ik, niet als ze ook nog een beetje betaalbaar moeten zijn althans.

Een Impreza is erg afgezaagd en bovendien mag ik daarmee niet bij klanten voorrijden van m'n baas, dus die viel af. Een Golf rijdt iedereen al mee, dat is ook niks bijzonders. Een Leon Cupra zwabbert me teveel en het model is ook niet echt naar m'n smaak. De Civic Type R is absoluut iets aparts en zal ongetwijfeld goed rijden, maar de styling is mij iets té apart. De 207RC heeft een wereldse motor, maar stuurt voor geen meter en de Mini Cooper S rijdt subliem, maar vind ik absurd duur. Dus dan blijft er maar 1 serieuze optie over: de Clio RS. Na 1 proefrit was ik helemaal verkocht; wat een geweldige wegligging voor een standaard fabrieksauto!

Dus in maart heb ik hem besteld en na 20 weken wachten kon ik hem eindelijk ophalen, Bleu Monaco met Recaro's en rondom 4cm verlaagd, dat dan weer wel. Het motortje was wel wennen, ik was gewend al vanaf 2000 toeren meer dan 300Nm koppel te hebben en dat tot 6500tpm vast te kunnen houden. Schakelen hoefde bijna niet, op de snelweg trap je gewoon het gas in en het komt wel goed. En het sperdiff loste het wel op als je uit een bocht weg wilde trekken. Nu begint de pret pas bij 5500.

Ik moet nu veel meer aan de bak met schakelen, maar ik ben na een half jaar en 18000km verder helemaal verknocht aan dit autootje. De recaro's, het geluidje, de afwerking, de looks. Heerlijk! Voor mij is hij gewoon af, en daar ging het me om, een auto die vrijwel helemaal naar m'n zin is.

Binnenkort wil ik nog wel een keer wat betere audio erin zetten, geen boem-kaboem boxen, maar een beetje dynamiek en een mooie soundstage vind ik wel mooi. Zolang het maar origineel oogt. Dat zijn eigenlijk de enige plannen die ik nog heb met de auto, het blijft een leaseauto, dus turbo's of andere ingrepen zijn helaas verboden. (S)

Ik zal hier wel vaker rondsnuffelen om eens een kijkje te komen nemen en als het karten en werk het toelaten kom ik misschien ook wel een keer naar een meeting om eens kennis met iedereen te maken.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Welkom! (Y)

Goeie keuze, zo'n Clio RS! Maar zo'n Corradootje is toch ook wel heerlijk. Een vriend van me is tot voorkort zeer actief geweest bij de CCN (Roderik_VR6, wellicht bekend) en ik weet dat daar inderdaad erg veel normaal volk rondloopt met veel verstand van zaken.

Zo'n Clio is een compleet andere auto dan een Corrado, maar zeker zo spectaculair, denk ik. Veel plezier met je Clio en hopelijk mogen we 'm een keer aanschouwen op een meeting. :D
Merijn
Über-Spammer

Oh ja... Foto's doen het altijd zeer goed op het forum. :P
Dnns

Welkom @ RTC. (Y)
Inderdaad Foto's zijn altijd leuk :foto:
HVB83

Roderik ken ik zeker wel, we hebben samen in het bestuur gezeten. Topgozer met het hart op de juiste plek.

[img]http://home.planet.nl/~brake438/clio.jpg[/img]

Meer foto's volgen nog als dat op prijs wordt gesteld.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

mooi bakkie, welkom hier!

en foto's zijn altijd goed (Y)
Merijn
Über-Spammer

HVB83 schreef:Roderik ken ik zeker wel, we hebben samen in het bestuur gezeten. Topgozer met het hart op de juiste plek.
Absoluut! Hij hangt hier ook heel af en toe eens rond, dus misschien reageert ie nog wel. :)

Wat een wereld van verschil is het tussen een 'gewone' Clio III en een RS, zeg. De gewone vind ik geen zak aan, maar als je dan zo'n RS'je ziet, dan ben ik toch wel onder de indruk. Erg vet! (Y)
HVB83

Volgens mij heb ik jou ook nog een keer samen met Roderik bij een Mac opgehaald ofzo, de naam Merijn staat me wel vaag iets van bij. 't Is alweer wat jaartjes geleden en Alzheimer is vroeg he... (0)
Dnns

Echt een mooie wagen (Y) :worship:
Merijn
Über-Spammer

HVB83 schreef:Volgens mij heb ik jou ook nog een keer samen met Roderik bij een Mac opgehaald ofzo, de naam Merijn staat me wel vaag iets van bij. 't Is alweer wat jaartjes geleden en Alzheimer is vroeg he... (0)
Uhm, dat zou best wel eens kunnen. hahahah :) Grappig! Bij mij is de Alzheimer ook al in een vergevorderd stadium, dus ik kan het me ook niet direct herinneren.
Roderik

Hey hansie :wink:

Zoals eerder in dit topic gezegd, wat een prachtige clio.
Ik zal eens in de gaten gaan houden wanneer je op een meeting verschijnt en dat kom ik wel een keer met merijn mee. Het wordt tijd voor een catch-up :)

Trouwens, mijn VR6 is ook alweer een tijdje de deur uit en ik ga vandeweek kijken/proefrijden op een Yamaha R6 uit 2007. Ook leuk speelgoed.
Dikke kans dat ik hem meteen aanschaf trouwens. >-)

Mocht je trouwens een keer mee gaan op ardennen weekend met de heren van RTC, een keer raden naar welke camping ze gaan en op wiens aanraden dat ze daar zitten :D De routes kunnen ook bekend voorkomen :D
Marcus

Welkom @ RTC. :)
Mooie RS. (Y)
Egon

Mooie RS (Y)
welkom hier :)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Als ik het goed heb is deze binnenkort van jou?
[img]http://img852.imageshack.us/img852/3952/p1030748x.jpg[/img]
[img]http://img685.imageshack.us/img685/3946/p1030751r.jpg[/img]
[img]http://img405.imageshack.us/img405/3889/p1030749.jpg[/img]

Zo ja alvast van harte :worship:

Wat een gave bak zeg (Y) (Y)
Laatst gewijzigd door Patrick RS op vr 29 apr 2011 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
~thijs~
Contacteer:

Er staat toch Clio?
Patrick RS
Moderator

ja 3 jaar geleden, dit is z'n nieuwe als het goed is.....?
Laatst gewijzigd door Patrick RS op do 28 apr 2011 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
PaulM

~thijs~ schreef:Er staat toch Clio?
laatste post: Thu Jan 10, 2008 8:10 pm
~thijs~
Contacteer:

oooh hoerig, ik heb niet naar data zitten kijken. Excuus
Patrick RS
Moderator

~thijs~ schreef:oooh hoerig, ik heb niet naar data zitten kijken. Excuus
(F) :D
Patrick RS
Moderator

Leon Cozijn
Contacteer:

@Patrick klopt idd (Y) Welkom hier ik had je de tip gegeven om je aan te melden (BP Harmelen)
HaDries
Contacteer:

Schoon wagentje, weest er zuinig op want op het moment is hij zeldzaam (met de verkeerde optie's) :D
HVB83

Patrick.B schreef:Als ik het goed heb is deze binnenkort van jou?
Wat ben jij altijd verdacht goed geïnformeerd... ;) Zeg eens tegen Tiemo dat hij opschiet, nog een week wachten. Volgens mij kan een kind met sinterklaas meer geduld opbrengen dan ik nu. :beer:
HaDries schreef:Schoon wagentje, weest er zuinig op want op het moment is hij zeldzaam (met de verkeerde optie's) :D
Wat zijn de goeie opties? Toch niet de 19" velgen he? :grin:
HaDries
Contacteer:

HVB83 schreef:
Wat ben jij altijd verdacht goed geïnformeerd... ;)
HaDries schreef:Schoon wagentje, weest er zuinig op want op het moment is hij zeldzaam (met de verkeerde optie's) :D
Die 19" heb ik bewust niet genomen, maar de optie waar ik op duid is bluetooth die levert op het moment problemen op.
HVB83

HaDries schreef:
HVB83 schreef:
Wat ben jij altijd verdacht goed geïnformeerd... ;)
Die 19" heb ik bewust niet genomen, maar de optie waar ik op duid is bluetooth die levert op het moment problemen op.
Nee, ik was gelukkig net op tijd, heb de RS monitor en de Arkamys er nog bij kunnen krijgen, anders was ik inderdaad heel ongelukkig geweest,. Hoogvermogende turbomotor zonder olietemperatuurmeter is gewoon niet mijn ding.
paqbro

Mooie kleur ;)
Gefeliciteerd !
Matt

vette bak hoor.
wrm hebbie de 19" niet genomen als ik vragen mag?
Martijn Kool

smaken verschillen, ik zie ze ook 10x liever met die zwarte 18inch velgen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
HVB83

Puur smaak inderdaad, snap heel goed dat mensen ze mooi vinden, maar het is niks voor mij. Daarbij zijn dit soort velgen na een jaar of 2 bijna altijd aangetast, doordat de blanke lak scheurt en water het metaal aantast.

Zwarte velgen vond ik gewoon mooi, straks nog even een centimeter of 4 richting de grond, dan klopt het helemaal. En het scheelt me een hoop gepoets. Ooit in m'n leven gepolijste velgen gehad, die elke week moesten gebeuren, die tijd is geweest. :smoke:
Patrick RS
Moderator

Mooie set up zo (Y)
Patrick RS
Moderator

Matt schreef:vette bak hoor.
wrm hebbie de 19" niet genomen als ik vragen mag?
heb ook gehoord dat als je de 19 inch neemt dat je beter geen cup onderstel kan nemen omdat het dan echt een stuiterbak is.
HVB83

Ik hoefde die keuze gelukkig niet te maken omdat ik ze toch al niks vond, maar op de openbare weg is harder inderdaad niet altijd beter. Zeker niet als je per jaar een slordige 45k rijdt...

Ik heb niet met het cuponderstel gereden, alleen met de normale met 18". Moet zeggen dat ik wel onder de indruk was van de manier waarop die comfort wist te combineren met sportiviteit, in ieder geval voor mijn gebruik. Enorm verschil in vergelijking met m'n 197 nu, maar dat zal deels ook door het hogere gewicht en de langere wielbasis komen. Geen idee of ik het cuponderstel zou hebben besteld als dat niet vereist was om het sperdiff te kunnen krijgen. Stuiteren doe ik al genoeg op het circuit. :lol:
Patrick RS
Moderator

En Hans hoe bevalt de Megane?
HVB83

Sorry, was even een lang weekendje weg, dus geen tijd voor forums. Was wel gelijk een mooie testcase trouwens, schoonouders ingeladen, koffers achterin. Paste allemaal prima, m’n zwager in z’n A4 estate kon niet heel veel meer meenemen. :D Dat is wel een enorm verschil met de Clio, die is toch echt een heel stuk kleiner, zeker nu er een kleine op komst is, is die extra ruimte wel prima.

Maar dat interesseert de meesten hier niet, het gaat om mijn ervaringen met de auto. Tot nu toe moet ik zeggen, dat ik in tweestrijd sta. Hij ziet er geweldig uit, stuurt heerlijk, met een heerlijke motor. Maar toch... helemaal overtuigd? Nog niet helemaal.

Ik vind hem wat minder hardcore sportwagen dan ik vooraf had gedacht, zeker in vergelijking tot de Clio. Vooraf heb ik alleen met het sportonderstel gereden en riep iedereen dat het Cuponderstel echt heel stug zou zijn, zeker met 19". Nou heb ik 18" besteld en hij veert echt prima voor op de openbare weg, maar 19" gaat echt het verschil niet maken om hem naar mijn smaak stug genoeg te maken (en ja ik weet het, stugger is op de openbare weg inderdaad lang niet altijd een voordeel :grin: ). Aan de andere kant, het is wel prima comfortabel voor de langere stukken en als reisauto. Je ziet het ook aan kleine details, zoals gas en rempedaal die eigenlijk net wat minder lekker staan om heel and toe mee te doen en in het rempedaal zit ook minder gevoel. Niet onbelangrijk is ook het motorgeluid, dat klinkt vrij emotieloos, wat minder inlaatgeluid en wat meer uitlaatgeluid had best gemogen. En de achterkant zwiept minder makkelijk uit het gelid, meer foolproof. Kleine dingen, maar toch, ik heb in vergelijking met de Clio echt de indruk dat ze er wat meer een luxe, comfortabelere auto van hebben geprobeerd te maken. Meer afgestemd op de massa, hij geeft gewoon niet de emoties door zoals de Clio dat kan.

Maar dan praat je echt over kleine marges, de meeste mensen zal het waarschijnlijk niet eens opvallen, bij mij heb ik ook een direct vergelijk omdat ik rechtstreeks uit de 197 kom stappen. Eerlijk gezegd durf ik niet te zeggen hoe het is in vergelijking tot bijv een R32 of een Focus RS, simpelweg omdat ik die nooit als serieuze alternatieven heb gezien, al is het maar omdat je daar veel meer voor betaalt.

Ga je naar de prijs kijken, dan moet ik eerlijk zijn en koop je voor het geld van een beetje redelijk aangeklede 197/200 ook al een 250. Is de Megane dan goedkoop of de Clio duur? Wie zal het zeggen, het zijn beide gewoon echt hele goede auto’s, maar wel op een ander vlak. Ga je voor de lekker rauwe sportwagen, dan zou ik voor de Clio gaan (en ja, ik heb voldoende race-ervaring om er wat over te kunnen roepen (0) ). Ga je voor de wat meer comfortabele wagen waar je ook nog af en toe met meer man in wilt kunnen zitten, maar die toch bloedverziekend snel is, dan wordt het de 250. En wil je blikken op straat, dan doet een 197 het niet slecht, maar wil je er meer, dan is een gele 250 toch wel handig. 8)
Patrick RS
Moderator

Sja voor allebei de auto's is wat te zeggen.

Maar de Megane is wel een hele dikke bak. En ja het is wat anders dan de ongeblazen clio.

Have fun ermee (Y)
Plaats reactie