ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
Hier hetzelfde, nu een mooi klein huurhuisje als start. Niet veel verplichtingen + zorgen en kan er uit wanneer ik wil..
-
De (gemiddelde) wachtlijsten in de steden voor een huurwoning (huis/appartement) zijn ook niet mis.
Weet nog wel dat een vriend van mij echt meerdere jaren ingeschreven heeft gestaan en uiteindelijk werd hij (vanwege zijn salaris) opgeschaald naar een duurder segment binnen die cooperatie, terwijl hij alleenstaand was en dus die grotere/duurdere woning helemaal niet nodig had en ook niet wilde.... helaas : "u krijgt dat salaris, dus valt u in die hogere klasse". Toen toch maar de zoektocht gestart naar een koopappartement (en ook gelukt overigens).
Ken ook verhalen van collega's uit bijvoorbeeld Utrecht die zich bewust op zo'n vroeg mogelijke leeftijd inschrijven zodat je over een x-aantal jaren wat hoger op de lijst staat.
Ikzelf overigens een koopappartement in R'dam, maar is ook niet altijd leuk vanwege een VVE en de gezamenlijke beslissingen die soms doorgedrukt worden.... maar ja : dat is de prijs die je moet betalen...
Weet nog wel dat een vriend van mij echt meerdere jaren ingeschreven heeft gestaan en uiteindelijk werd hij (vanwege zijn salaris) opgeschaald naar een duurder segment binnen die cooperatie, terwijl hij alleenstaand was en dus die grotere/duurdere woning helemaal niet nodig had en ook niet wilde.... helaas : "u krijgt dat salaris, dus valt u in die hogere klasse". Toen toch maar de zoektocht gestart naar een koopappartement (en ook gelukt overigens).
Ken ook verhalen van collega's uit bijvoorbeeld Utrecht die zich bewust op zo'n vroeg mogelijke leeftijd inschrijven zodat je over een x-aantal jaren wat hoger op de lijst staat.
Ikzelf overigens een koopappartement in R'dam, maar is ook niet altijd leuk vanwege een VVE en de gezamenlijke beslissingen die soms doorgedrukt worden.... maar ja : dat is de prijs die je moet betalen...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik sta hier al ruim 8 jaar ingeschreven, maar nog geen enkele kans. Gemiddelde wachttijd is hier ruim 12 jaar...
Koop is hier helemaal lastig, iedereen blijft zitten omdat.ze (te) duur gekocht hebben.
Koop is hier helemaal lastig, iedereen blijft zitten omdat.ze (te) duur gekocht hebben.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Hoop dat mijn 'spaarpotje van de HRA' toch wel blijft. Net vorige week de boel ingevuld en dat is toch ruim 4,5k wat terug komt.
Ja, je kunt het elke maand terug laten komen, maar dat is niet nodig.
Dus als die regels veranderen, tja, dan gaan heel veel mensen een probleem krijgen elke maand. Althans in onze starterswijk, want het grootste deel lost zijn hypotheek in 30 jaar niet volledig af, én krijgt elke maand al zijn teruggave.
Huur vs Koop? Lastig nu de huizenmarkt zal gaan veranderen. Mijn gevoel heeft altijd gezegd, koop, dan investeer je in iets. Met huur gooi je het 'weg'.
De mogelijke verandering zal absoluut de huizenprijzen laten dalen, maar of dat echt zo'n vaart zal lopen?
Ja, het wordt voor starters moeilijker een fatsoenlijke hypotheek te krijgen. Zelf met een jan modaal loon volgens mij.
Ja, je kunt het elke maand terug laten komen, maar dat is niet nodig.
Dus als die regels veranderen, tja, dan gaan heel veel mensen een probleem krijgen elke maand. Althans in onze starterswijk, want het grootste deel lost zijn hypotheek in 30 jaar niet volledig af, én krijgt elke maand al zijn teruggave.
Huur vs Koop? Lastig nu de huizenmarkt zal gaan veranderen. Mijn gevoel heeft altijd gezegd, koop, dan investeer je in iets. Met huur gooi je het 'weg'.
De mogelijke verandering zal absoluut de huizenprijzen laten dalen, maar of dat echt zo'n vaart zal lopen?
Ja, het wordt voor starters moeilijker een fatsoenlijke hypotheek te krijgen. Zelf met een jan modaal loon volgens mij.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Je moet tegenwoordig wel rekening houden met de wegval van de HRA. Daar hebben wij echt onze koopprijs op bepaald, ik ga me daar niet afhankelijk van maken. Het is de meest idiote subsidieregeling die bestaat verder. Niemand wordt er beter van, alleen de banken, die lachen zich kapot.
Afschaffing zorgt juist dat er meer kansen op de markt gecreëerd worden omdat de koopprijs omlaag gaat.
Ik vraag hem wel elke maand terug en zet hem zélf op een spaarrekening
Afschaffing zorgt juist dat er meer kansen op de markt gecreëerd worden omdat de koopprijs omlaag gaat.
Ik vraag hem wel elke maand terug en zet hem zélf op een spaarrekening

- Adinsx
Dat absoluut. eerste keer bij de bank "u kunt .... qua hypotheek krijgen".
Zit je aan maandlasten van 1600,- o.i.d. Dikke doei, zoveel heb ik niet nodig.
Die mafkezen van de Hypotheker proberen het wel gewoon hè.
Uiteindelijk in een nieuwbouw hoekhuis in een starterwijk terecht gekomen met 172.000 kale prijs. Wel het huis volgestopt met allerlei meerwerk etc, maar wel zo dat de maandlasten, ook zonder teruggave gewoon goed te doen zijn. We willen tenslotte ook gewoon verre vakanties kunnen blijven doen, andere uitjes, etc. etc.
Er zijn er zat die echt aan de limiet gaan lenen en zodra de teruggave ophoud ze de boel moeten verkopen. Lekker kortzichtig wat dat betreft en ik zal er absoluut geen medelijden mee hebben.
Zit je aan maandlasten van 1600,- o.i.d. Dikke doei, zoveel heb ik niet nodig.
Die mafkezen van de Hypotheker proberen het wel gewoon hè.

Uiteindelijk in een nieuwbouw hoekhuis in een starterwijk terecht gekomen met 172.000 kale prijs. Wel het huis volgestopt met allerlei meerwerk etc, maar wel zo dat de maandlasten, ook zonder teruggave gewoon goed te doen zijn. We willen tenslotte ook gewoon verre vakanties kunnen blijven doen, andere uitjes, etc. etc.
Er zijn er zat die echt aan de limiet gaan lenen en zodra de teruggave ophoud ze de boel moeten verkopen. Lekker kortzichtig wat dat betreft en ik zal er absoluut geen medelijden mee hebben.

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
De huur hier in Drachten is veel lager dan de rente die je de eerste 10 jaar moet betalen over je hypotheek voor een huis van dezelfde grootte. Daarnaast zijn de gemeentebelasting e.d. veel goedkoper dan met een koopwoning. Ik blijf dus de eerste paar jaar wel huren en mooi sparen voor een koopwoning 

daarom: aflossen!Merijn schreef:De HRA zal niet van de 1 op de andere dag afgeschaft worden, dus zo'n enorm risico is het vooralsnog niet. Een veel groter risico is de dalende waarde van je huis.
Dat de waarde daalt hou ik niet tegen, maar daarna met torenhoge schuld zitten kun je voorkomen.
tja aflossen, klinkt makkelijk maar zijn er genoeg die dit ECHT niet zomaar kunnen doen. Vooral als je huizenprijs 20k zakt, en je hebt ook nog de kostenkoper die je eerst moet aflossen om uberhaupt op je oude koopbedrag te komen. Als die HRA er in 1x eraf gaat dan gaat het ECHT loos. Dus laten we hopen dat ze zo verstandig zijn dit niet te doen (in 1x dan)
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Dat is ook een beetje kortzichtig he, we hebben het zelf allemaal gecreeerd, dan is het toch logisch dat mensen daar gebruik van maken.Adinsx schreef:Er zijn er zat die echt aan de limiet gaan lenen en zodra de teruggave ophoud ze de boel moeten verkopen. Lekker kortzichtig wat dat betreft en ik zal er absoluut geen medelijden mee hebben.
Wat denk je dat er met de waarde van jouw huisje gaat gebeuren als al die mensen waar jij geen medelijden mee hebt hun huis gedwongen moeten verkopen??
Riel, je kan het dan wel de meest idiote subsidieregeling noemen, maar het is verweven in ons belastingstelsel, als je dan de hra afschaft, moet je ook de huursubsidie en aftopregelingen van corporaties afschaffen.
Wat denk je dat er dan met de huurprijzen gebeurd? ik kan je wel vertellen dat die dan minimaal 20% gaan stijgen.
Tevens dan een flattax invoeren, want je kan dan wel de hra afschaffen, maar de mensen die dus nu in de hogere belastingtarieven vallen die betalen voorlopig wel jouw hra.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Oftewel als 1 verdiener moet je ten allen tijde in een huurhuis blijven en verzoeken aan je werkgever om het loon niet meer te laten zijn dan zo'n 32 mille bruto ....
En kom niet aan met "maar er zijn ook goedkope koopwoningen ...". Klopt. Die zijn er, je wilt er aleen niet wonen. En zolang er diverse gemeenten zijn die geen goedkope koopwoningbouw stimuleren, is en blijft het een vicieuze cirkel ...
Fijn hoor die Europese regelgeving....

En kom niet aan met "maar er zijn ook goedkope koopwoningen ...". Klopt. Die zijn er, je wilt er aleen niet wonen. En zolang er diverse gemeenten zijn die geen goedkope koopwoningbouw stimuleren, is en blijft het een vicieuze cirkel ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Car: Renault Clio III RS
Die 32 mille is 2560 euro per maand. Is dit bedrag wat 2 verdieners bij elkaar verdienen of per persoon. Die 2560 is redelijk snel verdient, misschien nu niet maar mocht het ooit weer goedkomen dan wel.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Per maand in je uppie en incl. 8% vakantiegeld / 13e maand / winstpremie.
Daar zit je dus al redelijk snel aan ja.
Per 2 ligt de inkomensgrens hoger als jullie 2 verdieners zijn.
Kom je uit op vrije sectorhuur. Daar ligt de prijs evenhoog van als van een hypotheek van een normale koopwoning / appartement, maar ja waarom huur je ?? Juist, omdat je geen fatsoenlijke hypotheek kan krijgen...
Daar zit je dus al redelijk snel aan ja.
Per 2 ligt de inkomensgrens hoger als jullie 2 verdieners zijn.
Kom je uit op vrije sectorhuur. Daar ligt de prijs evenhoog van als van een hypotheek van een normale koopwoning / appartement, maar ja waarom huur je ?? Juist, omdat je geen fatsoenlijke hypotheek kan krijgen...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Arco, die goedkopere woningen kom je toch niet voor in aanmerking.Arco schreef:Oftewel als 1 verdiener moet je ten allen tijde in een huurhuis blijven en verzoeken aan je werkgever om het loon niet meer te laten zijn dan zo'n 32 mille bruto ....![]()
Corporaties proberen wel goedkopere koopwoningen te bouwen of bestaande voorraad te verkopen.
Probleem is alleen dat als je huurwoningen "betaalbaar" wilt houden er in de exploitatie over 30 jaar er zo ongeveer een 50 tot 80k bijgelegd moet worden door de corporatie, let wel dat is bij elke nieuwe huurwoning.
-
Klopt.
Ik werk zelf bij een woningcorporatie.
Als wij nieuwbouw neerzetten, boeken we al vanaf het eerste moment per woning 50.000 tot 80.000 euro af.
Per woning hè. Die onrendabele top is nodig, anders voldoen we niet aan het criterium 'sociale huur' en kunnen nieuwe bewoners bijv. geen huurtoeslag krijgen.
Bouwen is duur, het is één grote vicieuze cirkel.
Wat wel frappant is, ik heb 200 collega's, maar volgens mij zijn er hooguit 5 die in een huurwoning wonen....

Als wij nieuwbouw neerzetten, boeken we al vanaf het eerste moment per woning 50.000 tot 80.000 euro af.
Per woning hè. Die onrendabele top is nodig, anders voldoen we niet aan het criterium 'sociale huur' en kunnen nieuwe bewoners bijv. geen huurtoeslag krijgen.
Wat wel frappant is, ik heb 200 collega's, maar volgens mij zijn er hooguit 5 die in een huurwoning wonen....

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Daarnaast verhuren corporaties ook nog eens op 75 tot 85 procent van de maximale huurprijs van bestaande woningen om maar onder de huursubsidiegrens te blijven.Willeon de Zoete schreef:Klopt.
Wat wel frappant is, ik heb 200 collega's, maar volgens mij zijn er hooguit 5 die in een huurwoning wonen....![]()
Dus alleen hra afschaffen is geen optie, het is allemaal met elkaar verweven en kan je er dus niet 1 aspect tussenuit pakken en afschaffen, dan moet alles op de schop.
-
Alles moet ook op de schop denk ik.
We hadden laatst een stel hier die hadden zich ingeschreven op een woning van 450 euro.
Samen verdienden ze 40.000 euro.
Bij de bank konden ze een zak en drie knikkers lenen, dus kopen werd niks.
Dan maar huren.....
Doordat ze boven de vastgelegde grens van 33.000 euro verdienden, konden ze bij ons ook weer huiswaarts. En wij hebben die grens al opgehoogd naar 38.000 euro.
We hadden laatst een stel hier die hadden zich ingeschreven op een woning van 450 euro.
Samen verdienden ze 40.000 euro.
Bij de bank konden ze een zak en drie knikkers lenen, dus kopen werd niks.
Dan maar huren.....
Doordat ze boven de vastgelegde grens van 33.000 euro verdienden, konden ze bij ons ook weer huiswaarts. En wij hebben die grens al opgehoogd naar 38.000 euro.
- Adinsx
Je moet samen al een leuk bedrag verdienen wil je een dood normale hoekwoning van een ruime 2ton willen kopen inderdaad. Van de ene kant goed dus dat de banken voorzichtiger zijn en er een norm is voor huur, maar zo zie je, die mensen vallen precies tussen wal en schip. Boven de norm, maar de bank wil er niets mee aan.
-
- Contacteer:
iemand een idee waarom ik deze foutmelding krijg als
ik iets op de RTC markt wil zetten ??
"You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 's' , 'Lelystad' , 't.e.a.b.' , '' ' at line 18"
ik iets op de RTC markt wil zetten ??
"You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 's' , 'Lelystad' , 't.e.a.b.' , '' ' at line 18"
-
- Über-Spammer
Dan heb je ergens een ' staan.
-
- Contacteer:
thanks, gevonden 

- Adinsx
huh.. dat hadden de IT-mannetjes toch al opgelost? Althans, had het een paar weken terug gemeld in het topic en was nu aangepast (zeiden ze.
)

Mag het weer wat kouder worden buiten? Merk duidelijk dat de 9 nu minder rap is 

-
- Contacteer:
heb jij geen cold air intake dan?tutuur schreef:Mag het weer wat kouder worden buiten? Merk duidelijk dat de 9 nu minder rap is

Nee eerder warm air intake 
Hangt vol achter de radiateur te happen

Hangt vol achter de radiateur te happen

mooi weer, ik heb ff mijn krik getuned.
[img]http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3791_n.jpg[/img]
200% van het originele capaciteit!! + rode race kleur
ohja, hij zit muurvast
oh en dat ding van de action past precies onder dat dekseltje
[img]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0455_n.jpg[/img]
12v aansluiting tuning van 1 naar 4 + usb

[img]http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3791_n.jpg[/img]
200% van het originele capaciteit!! + rode race kleur
ohja, hij zit muurvast

oh en dat ding van de action past precies onder dat dekseltje
[img]http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0455_n.jpg[/img]
12v aansluiting tuning van 1 naar 4 + usb

Vet man, die krik!
idd rij al jaren zonder de originele krik en pas 1 keer semi nodig gehad maar toen waren 2 banden lek en had ik er nog niks aan 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Bij dit autootje maakt gewicht niet uit, hij is toch al langzaam.
Bovendien heb ik bijna altijd alle gereedschap mee in de auto, dit scheelt weer kofferbak ruimte.
Bovendien heb ik bijna altijd alle gereedschap mee in de auto, dit scheelt weer kofferbak ruimte.

volgens mij is hetzelfde formaat jaMikey schreef:He vet zo'n digitaal klokje. passen die ook in de 1e generatie clio's?
Ik heb ook altijd m'n doppenset en slwuteltjes mee, dit gaat spoedig vevrvangen worden voor een doppenset met sleutels er in 
Vanavond even naar een meeting in a'dam geweest. Kwam er een aantal jaren geleden regelmatig maar vond het een beetje sjonnies.
Nu ging ik heen met de gedachte dat het miss veranderd was maar kennelijk niet dus
Nogsteeds brulpijpen op 1.4 blokjes en "tuning" bumpers in de primer
Enige echt leuke wat er stond was een supra, helaas zaten er goedkope velgjes onder die je op elke hoek van de straat vind
Ze konden overigens wel veel respect opbrengen voor de 9

Vanavond even naar een meeting in a'dam geweest. Kwam er een aantal jaren geleden regelmatig maar vond het een beetje sjonnies.
Nu ging ik heen met de gedachte dat het miss veranderd was maar kennelijk niet dus

Nogsteeds brulpijpen op 1.4 blokjes en "tuning" bumpers in de primer

Enige echt leuke wat er stond was een supra, helaas zaten er goedkope velgjes onder die je op elke hoek van de straat vind

Ze konden overigens wel veel respect opbrengen voor de 9