Het grote foto's en filmpjes topic (only renault )
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
en deze:
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2011 ... enault.jpg[/img]
http://www.autoblog.nl/archive/2011/02/ ... ls-gordini
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2011 ... enault.jpg[/img]
http://www.autoblog.nl/archive/2011/02/ ... ls-gordini
Klopt ja, van wat ik begrepen had hebben ze er een behoorlijk wat euros neer geteld terwijl ze er niet heel veel verstand van hadden..!antoine schreef:Dat is Martijn's oude clio, verkocht aan iemand in België en in de tweede of derde wedstrijd is er een betonnen paal op het dak gaan rusten --> auto afgeschreven.
Moet zeggen dat dat ritje mee best wel spannend was toen..

Geweldig 

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
..."Hoe krijgt papa toch die zwarte strepen op de weg......?"


-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
weet niet of deze al voorbij is gekomen:
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Goud Filmpje, Wat voor type staat er bij 3:04 helemaal rechts?Jochem de Haas schreef:De 5 turbo
Die 5 Turbo's reden natuurlijk ook in group B 2000cc maar met welke versie is hiervoor gehomologeerd? Er moesten 200 straatversie's gebouwd worden zoals de bekende straatversie's van de 205T16 en BX4TC e.d. Hoe zit dat? Maxi turbo? of is dat een 20 stuks exemplaar van een Evolutie model?
Ik weet dat de Turbo 1 voor group 4 is gehomologeerd met 400 exemplaren.
Zijn de rest van de 3500 geproduceerde auto's dan turbo 2?
Ik begrijp het 5 Turbo verhaal niet zo..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dat is de superproductie wagen, 375 tot 400pk
De group 4 auto's konden 2000cc atmo zijn, de 1.4t van de Renault kwam daar gecorrigeerd ook aan uit. De 2.0 motor was te zwaar en te lang voor achterin de 5t, vandaar een 1.4t.
De maxi is inderdaad gebaseerd op een ander type, de zogenaamde 8221, ipv de std 8220 types. Deze hadden ook geen 1397cc motor, maar 1421cc bijvoorbeeld. Zeldzaam om te vinden
De rallywagens zijn allen afkomstig van de 5t1, deze is als eerste geproduceerd en had natuurlijk de alu carros delen ivm gewicht.
Amen


De group 4 auto's konden 2000cc atmo zijn, de 1.4t van de Renault kwam daar gecorrigeerd ook aan uit. De 2.0 motor was te zwaar en te lang voor achterin de 5t, vandaar een 1.4t.
De maxi is inderdaad gebaseerd op een ander type, de zogenaamde 8221, ipv de std 8220 types. Deze hadden ook geen 1397cc motor, maar 1421cc bijvoorbeeld. Zeldzaam om te vinden
De rallywagens zijn allen afkomstig van de 5t1, deze is als eerste geproduceerd en had natuurlijk de alu carros delen ivm gewicht.
Amen

-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Wat vinden jullie hier eigenlijk van?Patrick.B schreef:en deze:
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2011 ... enault.jpg[/img]
http://www.autoblog.nl/archive/2011/02/ ... ls-gordini
Zelf vind ik het een behoorlijke verpaupering van erfgoed als dit door gaat.
Even een normale wind blauw spuiten met wat strepen, noem hem Gordini. Niks geen sterkere motor of iets dergelijks zoals de Gordini's bedoeld waren. Te triest.........
Dit vind ik ook wel een beetje gelden voor de Twingo en clio RS Gordini. Waarom zouden ze dat doen?

De pritech rally clio tijdens de CPZ short rally 2011
[img]https://lh3.googleusercontent.com/_GZXH ... G_2402.JPG[/img]
[img]https://lh6.googleusercontent.com/_GZXH ... G_2113.JPG[/img]
[img]https://lh3.googleusercontent.com/_GZXH ... G_2402.JPG[/img]
[img]https://lh6.googleusercontent.com/_GZXH ... G_2113.JPG[/img]
Ziet er netjes uit geert 

coole Megane RS reclame:
Immer wieder die verdammte Holländer
Was wel leuk geweest op de NL's tv 

-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
LoLL Ninja car kick op peugeot 205 en net daarvoor nog 2 5 turbotjes
Hij heeft wel lef 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
stond al een tijd in het r26 register hoor-Ray- schreef:coole Megane RS reclame:
Falende remmen, kapot lopende turbo's, vastgelopen lagers ... jajaja 

-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Leon Cozijn op ma 14 mar 2011 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
dit is al een paar jaar oud en is al regelmatig gepost 
Zo had ik ook kunnen eindigen 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Kan aan mij liggen, maar de bestuurder van die Clio 16v kan dat toch nooit overleeft hebben als ik dat zo zie? 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Gordel niet om en voortijd uitgestapt 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hoe krijg je het ook voor elkaar, het complete dak is plat. Alsof ie vanuit 10 meter hoogte recht op zn dak is gevallen. En dan die tellerplaten...hoe krijg je dat voor elkaar
Flinke klapper zal het zeker geweest zijn ja...

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi