ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
Dat maakt wel wat, 20% op het gewicht van een willie staat recht evenredig aan de acceleratie uiteraard.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Hecht er geen waarde aan, maar toch wel een indicatie van wat mogelijk zou kunnen zijn:
0-100 Willi specs
0-100 Willi specs
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ik weet nog dat mijn GT toen met een paar bar extra, 8,8 seconden over 200 meter deed. Mijn eindsnelheid was dan 122 km/u volgens officiële metingen 
In het aller ongunstigste geval doe ik dan 7,3 op de 100 (lineair), maar het stuk naar 100 is sneller dan 100-120, dus 7,3 haalt een GTT altijd wel.
Maareuh, laten we eens een RTC Showdown-dag organiseren ergens en dan gaan we met profi apparatuur sprintjes trekken, stoppen dat in een Database en dat is dan onze officiele RTC referentie

In het aller ongunstigste geval doe ik dan 7,3 op de 100 (lineair), maar het stuk naar 100 is sneller dan 100-120, dus 7,3 haalt een GTT altijd wel.
Maareuh, laten we eens een RTC Showdown-dag organiseren ergens en dan gaan we met profi apparatuur sprintjes trekken, stoppen dat in een Database en dat is dan onze officiele RTC referentie

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Niet helemaal het zelfde maar....Jacob Priem schreef:ff teruggebladerd : 840 kg op kenteken voor de negen (exclusief willie blok).Riël schreef:Ik denk ook wel dat die vederlichte 9 best hard gaat. Wat weegt dat ding eigenlijk? En een Willie?
Mijn zilvere 5 weegt nu met dat 16V blok erin 960 met een volle tank benzine ( jajaja zonder mij er bij dan word het 120 kg zwaarder minimaal, zo nu ben ik iedereen voor

Laten we voor het gemak even zeggen dat 1 liter gelijk staat aan 1 kg (ligt aan de dichtheid van de vloeistof maar alla )oftewel er gaat 1 volle tank van af 47 liter= 47 kilo
960-47= 913 kilo
Op kenteken weegt een 5 .....848 kilo leeg.
913-848=65 kilo
Oftewel de 5 weegt nu 65 kilo zwaarder dan met het 1.4 blok
Er even vanuit gegaan dat de turbo, bak enz wel hetzelfde zullen wegen
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
kenteken gewichten zijn toch altijd met maar een halve tank? Dan gaat er nog 20 kg af van het totaal verschil. 
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Voer maar eens wat standaard specificaties in van GTT 16v RSArno17 schreef:Hecht er geen waarde aan, maar toch wel een indicatie van wat mogelijk zou kunnen zijn:
0-100 Willi specs
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Is dat zo ? lijkt mij leeg gewicht....dus zonder benzineGerald schreef:kenteken gewichten zijn toch altijd met maar een halve tank? Dan gaat er nog 20 kg af van het totaal verschil.
Kentekengewicht is droog gewicht, dus zonder olie, kvs, benzine en ruitensproeier vloeistof...Gerald schreef:kenteken gewichten zijn toch altijd met maar een halve tank? Dan gaat er nog 20 kg af van het totaal verschil.
Mijn gtt weegt zonder interieur maar met kooi en een halve tank 850kg

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Puntje voor Gerald 

Ledig gewicht wordt door de RDW vastgesteld volgens een vast pricipe, dit gebeurd tijdens de typegoedkeuring, dus voordat het voertuig op de markt komt. Het voertuig moet bedrijfsklaar zijn, dus inclusief alle vloeistoffen en een halve tank brandstof. Echter zonder verplichte accessoires zoals hoogte verstelbare stoelen, hoofdsteunen achter, trekhaak, audio en antenne, etc. Dus de kaalste uitvoering die leverbaar is, wordt gewogen voor het kentekengewicht (de basisuitvoering). De fabrikant kan hier later accessoirepaketten op hangen zonder dat dit invloed heeft op het ledig gewicht op het kentekenbewijs (Trendline, Highline, etc.) hierdoor kan het dus zijn dat het daadwerkelijke ledig gewicht afwijkt van het kentekenbewijs, en dit heeft dus in sommige gevallen een gunstige invloed op de aanslag van de houderschapsbelasting. Als je toch wil dat het hogere ledig gewicht op je kentekenbewijs vermeld wordt, bijvoorbeeld omdat je een iets zwaardere aanhangwagen wilt trekken, kun je het voertuig opnieuw bij de RDW ter keuring aanbieden. Houd er dus wel rekening mee dat dit ook kan resulteren in een hogere aanslag van de houderschapsbelasting.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
En grotere wielen dan die 13" wegen ook een paar kilo meer.
47 liter benzine weegt ongeveer 35 kilo.
Het kentekengewicht is niet het leeggewicht.
Al met al teveel aannames om er ook maar íets zinnigs over te zeggen, bovendien maak je mij niet wijst dat dat blok 65 kilo zwaarder is
47 liter benzine weegt ongeveer 35 kilo.
Het kentekengewicht is niet het leeggewicht.
Al met al teveel aannames om er ook maar íets zinnigs over te zeggen, bovendien maak je mij niet wijst dat dat blok 65 kilo zwaarder is

Ik ga binnenkort wel even wegen met halfvolle tank 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Massa lediggewicht staat voor het leeggewicht,
Voor een RS182 is het leeggewicht 1010kg, massa-rijklaar 1110.
Massa rijklaar hoort deze verklaring bij aldus het RDW:Ledig gewicht (Massa leeg voertuig)
Geeft aan hoe zwaar een voertuig is, uitgedrukt in kilogram, zonder passagiers en lading. De RDW registreert dit voor alle voertuigsoorten.
Massa Rijklaar
Deze waarde geeft aan hoe zwaar een voertuig is (in kilogram) met een voor 90 procent gevulde brandstoftank. In het geval van een personenauto of bedrijfsauto wordt bovendien ook de bestuurder meegeteld (75kg).
'Massa rijklaar' is een gegeven dat sinds juni 2004 op het kentekenbewijs vermeld wordt.
Voor een RS182 is het leeggewicht 1010kg, massa-rijklaar 1110.
Laatst gewijzigd door Adinsx op vr 18 mar 2011 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
je moet ook het wind mee/tegen meerekenen 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Zullen we maar weer verder op het Tutuur vs de rest van nederland topic? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Dus wat is het verschil dan uiteindelijk met mijn 5 toen en nu ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Alles staat of valt met de goede gegevens in een G tech.tutuur schreef:Eigenlijk helemaal geen zin om toe te happen maar doe het toch!
Alle aankondigingen die ik hier doe zijn waar, als je het niet geloofd lees je het toch lekker niet![]()
Ik heb meerdere malen getimed en kwam op 7,2 s met iets te veel spin en vlot schakelen. Met de willy kon ik weg met 0,0 wheelspin en dit zal ook aardig helpen in de 0-100 tijd.
Overigens was de reactie van steef op mijn 7,2 dat hij het in een seconde minder had gedaan... Geloof je het nu wel?
Edit:Steven schreef:Met de 9?
Das vaag, ik heb m'n Willy ooit wel eens op 6,2 gehad van 0-96 met een G-tech.
Al betwijfel ik of ie het nu nog zou halen.
Ik bepaal zelf verder zelf wat ik lees.


Maar op onzinsprintjes die totaal niet kunnen reageer ik gewoon, een willie is trager dan een gezonde gtt en die legt het weer dik af tegen een 250rs.
Onze gtt deed het ook onder de 7 sec, en die is niet eens extreem gekieteld, dus eigenlijk is jouw 9 dan gewoon traag

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paar keer met mijn standaard willie een sprint gedaan tegen verschillende standaart 5gtt's en die gingen allemaal bijzonder gelijk op.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik durf andersom wel aan, zijn redelijk aan elkaar gewaagd, maar tot de 100 is de gtt net wat sneller.Merijn schreef:Een Willie legt het niet af tegen een standaard GTT... Dat durf ik wel aan. Een beetje meer druk op de fohn maakt het verschil.
Verder ga ik me niet mengen in dit lachwekkende topic.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
alles gaat en staat met de bestuurder 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
ik pak jullie allemaal met de diezel.....................op afstand dan......... 
actieradius met volle tank 1024 km....

actieradius met volle tank 1024 km....

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
dan kan ik nog een kilometertje of 50 verder 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja en ik ben een slechte starterNegotiator schreef:alles gaat en staat met de bestuurder

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dat is de leeftijd...........inkoppertje!Luco/Alpine-racer schreef:Ja en ik ben een slechte starterNegotiator schreef:alles gaat en staat met de bestuurder

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Vergeet je dan even niet dat dit op basis is van het gemiddelde tot nu toe.....paulvanrooij schreef:dan kan ik nog een kilometertje of 50 verder
Zit nu op 1 op 16,9 gemiddeld....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Als ik maar weet wat de waarheid is 
Miss was het wel een slechte bestuurder maar blijft een feit dat ik gelijk op ging tot de 100, of je het nu gelooft of niet...

Miss was het wel een slechte bestuurder maar blijft een feit dat ik gelijk op ging tot de 100, of je het nu gelooft of niet...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ik geloof tutuut best, dat blik weegt geen snars. Dat maakt gruwelijk veel uit. Een passagier voel je al gigantisch in de GTT.
jaja, tuutuurlijkRiël schreef:Ik geloof tutuut best, dat blik weegt geen snars. Dat maakt gruwelijk veel uit. Een passagier voel je al gigantisch in de GTT.

Ik moet dringend een F7R kopen, die rijd alles snot. Ow wacht, dat heb ik al !!
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !