ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Tom
Moderator
Car: MB

12VOLT 62AMPERE-UUR

Zal wel dus (0) :beer:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Leon Cozijn
Contacteer:

Zal wel goed zijn maar ik wist niet dat mij accu slecht was, het stonk naar verotte eieren bleek dat me accu accuzuur morste heeeel licht. gelukkig niks beschadigd. Maar goed de dynamo gaf met licht uit etc 16.2 volt dat was teveel. nog geen jaar gelede mijn dynamo vervangen. regeling was kapot had die het over
Tom
Moderator

16.2 is wel aan de hoge kant ja. Zeker stationair!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

en zorg dat je heeeeel goed dat accuzuur weg haalt bij het plaatwerk er onder, anders valt je accu er over een tijdje uit. En dat is serieus bedoeld.

ow wacht tis een Clio en geen GTT, maar dan nog :wink:
Leon Cozijn
Contacteer:

Was op de ring 8 maanden gelede was die overleden, hebben ze toen een nieuwe misschien wel gereviseerde ingezet. maar goed zou misschien kunnen komen door te kleine accu? moet maandag even naar de garage om die spanningsregelaar te laten vervangen.
Christiaan

Ik heb een boete gekregen uit Duitsland. 26km te hard op de snelweg.
Na snap ik geen bal van de brief. Ik sta mooi op de foto maar er wordt nergens gesproken over een boetebedrag oid. Het lijkt erop dat ik wat gegevens moet aanleveren maar zou niet weten wat.
Wellicht een NL brief terug sturen dat ik het niet snap?

Meer mensen wel eens fanmail uit Duitsland ontvangen?? (0)
ARNO16V
Contacteer:

Tja das een goeie! Ik heb ooit eens een parkeerboete uit Duitsland gehad (uiteraard ook in het Duits) Maar heb hem nooit betaald, en ook nooit meer iets van weergehoord.
Laat ze eerst m'n opa's fiets weer terug brengen :D

Mooie avatar btw!!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Mikey

Christiaan schreef:Ik heb een boete gekregen uit Duitsland. 26km te hard op de snelweg.
Na snap ik geen bal van de brief. Ik sta mooi op de foto maar er wordt nergens gesproken over een boetebedrag oid. Het lijkt erop dat ik wat gegevens moet aanleveren maar zou niet weten wat.
Wellicht een NL brief terug sturen dat ik het niet snap?

Meer mensen wel eens fanmail uit Duitsland ontvangen?? (0)
Volgens mij moet je eerst bevestigen of jij het was en of de boete naar jouw adres opgestuurd mag worden. anders evt iemand anders opgeven.

schijnt als je er een heel langdradig verhaal van maakt dat je op een gegeven moment niets meer ontvangt..
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Christiaan

Dat heb ik dus ook wel eens vaker gelezen. Denk dat ik daarom maar een brief stuur in het Nederlands dat ik het niet snap en graag een Nederlandse uitleg wil. Dan maar weer afwachten... :lol:
Mikey

brief?

gewoon doen alsof je een tokkie bent en iets terugsturen als: WAT IS DIT?

en vervolgens niet jouw adres of naam erbij zetten. dan bevestig je ook niet dat deze brief bij de overtreder is gekomen en dat jij als overtreder hem hebt geschreven.

althans zo zou ik het doen :P

zat tips op internet
Tom
Moderator

Of stuur iets gewoons terug of stuur niets zou ik zeggen. Die onzin brieven versturen zie ik het nut niet zo van in.
Mikey

Tom schreef:Of stuur iets gewoons terug of stuur niets zou ik zeggen. Die onzin brieven versturen zie ik het nut niet zo van in.
ik wel. je krijgt een herinnering als er niet gereageerd wordt.
Tom
Moderator

Zolang het niet aangetekend aan de deur komt is het toch gewoon kwijt geraakt bij de post? :smile:

(ik heb eens een boete uit Pisa gehad en die kwamen ze aangetekend brengen). *** Italianen :lol:
marcel16v

Christiaan schreef:Dat heb ik dus ook wel eens vaker gelezen. Denk dat ik daarom maar een brief stuur in het Nederlands dat ik het niet snap en graag een Nederlandse uitleg wil. Dan maar weer afwachten... :lol:
Dan krijg je vanuit Duitsland een nette brief in het Nederlands waarop wordt gevraagd te bevestigen dat je de bestuurder van het betreffende voertuig was.

Wanneer je simpelweg niet reageert bij dergelijke boetes, zal je moeten hopen dat je nooit wordt aangehouden in Duitsland.
tutuur
Clubsponsor

Waarom sturen ze dat dan niet meteen :p

Edit: zo, 1,5 uur verder en ik ben weer up to date :lol:
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

Ik zou ook maar netjes een brief sturen boetes in duitsland kosten toch geen drol en als je ooit wordt aangehouden ben je gelijk de sjaak.

even wat anders.
Ik trok gister de achterwielen van de clio af om ff naar de remblokken te kijken, zie ik dat de blokken tot 1mm na op zijn. ze zijn gewoon alle 4 precies gelijk gesleten maar het rare is dat dit na 5000km gewoon op is.
zitten maar 26 ringrondes bij.
Staat de remdruk verdelen dan een beetje verkeert of is dit vrij normaal bij circuit gebruik?

gr
Riël
Über-Spammer

Dat valt wel tegen. Rij maar eens in een Duitse fuik op de snelweg met een openstaande boete (een die gegeven is door een landelijk of een bondsstaat-orgaan), dan mag je gewoon mee en betalen ;) De kans is klein, maar zeker in Europa kom je er niet gauw meer onderuit. Je hebt gewoon het voordeel van de Duitse niet-administratie. Waar hier alle informatie over je in heel NL bekend is, weet de ene stad in Duitsland niet af van zaken van een naastliggende :p Dus bij een boete in de bebouwde kom zul je er inderdaad kans hebben niks meer van te horen (tenzij je weer eens in die stad in aanraking met politie komt).

Anders, gewoon betalen. De boetes in Duitsland zijn, naar mijn mening, echt niet absurd. Terecht is terecht ;)

http://www.anwb.nl/rechtshulp,/op-vakan ... sland.html
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Karp

Vraagje over externe meters..

Ik wil een aantal meters in mijn console plaatsen
(olie druk, olie temp en turbodruk)

Ik zat te denken aan VDO meters, maar wat heb ik hierbij allemaal nodig?
Zijn ze zo te plaatsen? Waar komen de sensoren, lijkt me dat in combinatie met de originele sensoren de boel nog niet heel secuur is.

Waar kan ik VDO meters krijgen voor een leuk prijsje?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

GTT neem ik aan? (ACT: 5 GT Turbo)

Je kunt je originele oliedruksensor gebruiken die voor op je blok zit. Je kant er waarschijnlijk een beetje moeilijk bij ivm de radiateur die in de weg zit. De originele sensor is meestal wel goed, alleen de meter op het dashboard is ruk.

Olietemperatuur moet je even een sensor voor aanschaffen bij bijvoorbeeld http://www.dutchpowertrading.nl Ik weet de maat even niet uit mn hoofd maar die kan in een gat naast de dynamo worden geplaatst.

Turbodrukmeter moet je alleen even een t-stuk hebben en een eind slang naar binnen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

MartijnG schreef: Olietemperatuur moet je even een sensor voor aanschaffen bij bijvoorbeeld http://www.dutchpowertrading.nl Ik weet de maat even niet uit mn hoofd maar die kan in een gat naast de dynamo worden geplaatst.
Sensoren zitten regelmatig bij de meters, verloop wat je nodig hebt is M14x1,5 naar M10x1.0 :wink:
MartijnG
Über-Spammer

Wat? Sensor gat is dus M14x1,5? (klinkt wel aannemelijk trouwens, maar is al een tijdje geleden).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

MartijnG schreef:Wat? Sensor gat is dus M14x1,5? (klinkt wel aannemelijk trouwens, maar is al een tijdje geleden).
Verloop heb ik hier liggen. :wink:
MartijnG
Über-Spammer

Maar je hebt toch geen verloop nodig?

Of bedoel je dat er bij een olietemperatuurmeter een sensor bijgeleverd wordt met M10x1.0? In mijn geval heb ik alleen een losse meter gekocht zonder sensor, vandaar de M14x1,5 sensor gekocht bij DPT :wink:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

MartijnG schreef:Maar je hebt toch geen verloop nodig?

Of bedoel je dat er bij een olietemperatuurmeter een sensor bijgeleverd wordt met M10x1.0? In mijn geval heb ik alleen een losse meter gekocht zonder sensor, vandaar de M14x1,5 sensor gekocht bij DPT :wink:
Ik had een verloop nodig omdat de sensor bij de meter was geleverd. meters en sensoren en verloop komen van mij komen bij http://www.carfantasy.nl vandaan. Dennis nogmaals bedankt voor de service :D
kris clio 16v

[quote="Adrian"][quote="antoine"]Vandaag mijn website gedeeltelijk aangepast. Opmerkingen cq verbeter punten cq aanvullingen mogen via pm.

http://www.renaultclio16v.nl[/quote

zou het mogelijk zijn om de foto's van mijn clio van je site te doen :evil:

bedankt
jacob

vrolijkheid kent ook geen tijd.
MartijnG
Über-Spammer

Even een algemene technische motorvraag waar ik even niet uitkom;

Het gaat in dit geval om een 2.0 16v Turbo motor voorzien van een chippie, FMIC en wat ander klein 'tunings'spul.

Auto heeft de laatste tijd slecht vermogen, wat niks te maken heeft met het plaatsten van de chip en dergelijke. Ik heb zelf met de auto gereden toen deze het nog wel goed deed, maar nu is het echt waardeloos. Mn 5je is nog bijna sneller. Onder deellast rijdt de auto prima, geen inhouden/stotteren. Stationair ook prima. Alleen onder vollast gebeurt er erg weinig. Turbo hoor je opspoelen maar niet ver genoeg. Lijkt alsof ie afgeknepen wordt. Turbodruk wordt nog niet gemeten dus daar kan ik geen uitspraken over doen, maar levert absoluut niet genoeg.

Auto uitgelezen, geen fouten.

Turbo jankt een beetje maar dat deed ie vooraf ook al. Is ook al gedemonteerd geweest en geen merkbare slijtage/speling dus is absoluut geen verdachte.

Auto had nog een originele brandstofpomp, dus deze afgelopen weekend vervangen door eentje met hoge opbrengst, helaas geen resultaat.

Nou is het ook zo dat wanneer je volgas in zn 5 rijdt op de snelweg er nog steeds weinig vermogen is maar dat de motor bij 4500-5000rpm ook met een klap inhoudt, alsof je een backfire hebt.

Na het vervangen van de brandstofpomp weer getest maar zelfde verhaal. Nu zelf ook even gaan proefrijden en nou is er dus bij volgas in zn 2 niemand thuis. Het opvallende is dat wanneer je het gaspedaal ook maar 1 millimeter terughaalt de motor onwijs begint te bonken/stoten net zoals hij dat op de snelweg doet (alleen nu constant achter elkaar).

Nou weet ik ff niet meer waar ik het precies moet gaan zoeken. Luchtmassameter, brandstofdrukregelaar, lambdasensor, ontsteking, vacuumprobleem, gaskleppositiesensor? Er zit ergens iets mis aangezien volgas wordt begrensd en wanneer je het gas ook maar iets terug haalt de motor helemaal flipt en begint te horten en stoten als een gek.

Iemand suggesties? :smile:
Robke
Car: Lexus IS250

Het is ook wel handig om er even bij te vermelden om wat voor auto het gaat, er zijn zoveel 2.0 16V turbomotoren. ;)
Als eerste verdachte zou ik toch de LMM aanwijzen.
Tom
Moderator

Als je die verdenkt zou je eens met de stekker los kunnen rijden. Alle slangen wel in orde? (zeker de vacuumleidingen?) Druksensor goed?
MartijnG
Über-Spammer

Het gaat hier om een C20let. Brandstofdrukregelaar is pas verwisseld, zal daar ook eens naar kijken. Lijkt misschien op brandstof probleem. Bij volgas schakelt de lambdadensor natuurlijk uit en krijgt ie dus waarschijnlijk te weinig peut. Stukje gas los, lambdasensor gaat weer regelen dus vandaar het bollen en stoten. Klinkt logisch?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

brandstoffilter?
tutuur
Clubsponsor

Wie heeft er ervaring met het verbruik van een clio 1 1.9D ?

Heb een clio rti gekocht omdat ik dacht dat zo'n 1.4 aardig zuinig was maar ik haal met "het nieuwe rijden" hooguit 1:13 :(

Miss toch maar diesel rijden....
Negotiator
Contacteer:

Ik haalde met de mijne toendertijd makkelijk 1 op 18

Clio 1 Ph 1 1.9d met dikke 2 ton op de teller
tutuur
Clubsponsor

Hmmm sounds nice!

Riel hoe kan jij met die rt in godsnaam 1:16 halen terwijl je 160 hebt gereden? Ik rij alleen maar snelweg en niet harder dan 120...
Martijn Kool

clio dci

1 op 22.6

:smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gesloten