ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
-
- Contacteer:
Ja net toevallig
wordt nog krap 21 maart moet die bij de dealer staan, anders wordt het een nieuw kappie 175 euro bij de spuiter staan

-
- Contacteer:
De distributie van onze Clio Grand Prix is geknapt.
Nu wil ik het liefst een ander blok erin laten gooien ipv de boel te fixen.
Welke blokken kunnen er zo 1 op 1 in ?
Past b.v. een 2.0 16v van een megane er zo in of een williams blok ?
Blok van een 19 1.8 16v past wel 1 op 1 toch ?
heb nog wel een 16v blok staan
blok van een megane gaat er niet zo in.....

De bekende discussie.Negotiator schreef:De distributie van onze Clio Grand Prix is geknapt.
Megane blok (F7R710 of 714) past niet 1 op 1. Het past mechanisch wel, maar de besturing vergt veel electrische aanpassingen.
Een F7R700 uit een clio williams of RS past wel 1 op 1 maar dan moet je ook de ECU of op zijn minst de chip erbij hebben.
Je kunt ook je kapotte blok laten ombouwen naar een 2L. Wat wil je? Graag een 2L of gewoon een blok? Gebruikte 1.8 blokken zijn er genoeg. Het maakt niet uit Clio of R19. Alleen bij de laaste moet je diverse randapparatuur van je oude blok overzetten.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Contacteer:
Opzich maakt het me niet uit, de auto is van me vriendin
en die geeft er niet om wat voor blok het is als het maar
gewoon een goed blok is
gewoon een goed blok is
Ik zou het toch fixen... Dan weet je waar je aan toe bent. Bij een ander 2e hands blok is het maar de vraag wat je krijgt. Of je moet een 'nieuw' blok kopen natuurlijk. Maar dan ben je ook een bak geld kwijt.
-
- Moderator
- Car: Megane
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/r ... orkap.htmlClio1985 schreef:Iemand nog een 16v motorkap liggen?
50 euro
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Je kunt gerust een F7P 1.8 16V ergens vandaan trekken, paar nieuwe keerringen en distributie en een fris setje drijfstanglagers er in en niemand doet je wat.Negotiator schreef:Opzich maakt het me niet uit, de auto is van me vriendin
gewoon een goed blok is

Zomaar een F7P van Marktplaats trekken voor 75 euro en er in hangen kan goed gaan maar over het algemeen is 't vragen om problemen.

Olie verbruiken doen ze allemaal wel, daar zou ik niet zo op neerkijken. wil je dat opgelost hebben dat moet je in ieder geval de klepseals meepakken, setje nieuwe klepgeleiders is soms ook geen overbodige luxe, die zijn meestal aardig ruim waardoor nieuwe seals ook niet helpen. valt me wel op dat bij de meeste 1.8's de klepgeleiders serieus ruim zijn en bij de Williams en Megane 2.0's meestal nog als nieuw zijn. zal wel aan het toerendraaien liggen van die dingen.

19 blok past prima in een Clio, al moet je dan wel alle steuntjes en randapparatuur overzetten, kop kan iets anders opgebouwd zijn. Clio heeft meestal een groot thermostaathuis met alle sensoren er in er op zitten waarbij een 19 dat meestal heeft met 2 losse sensoren in de kop, een thermostaathuis en een pijpje in de kop richting kachelradiateur. da's allemaal over te zetten zonder al te veel moeite.

-
- Contacteer:
waar kan je die dingen bestellen en wat kost dat ongeveer ?Ronald1916V schreef: Olie verbruiken doen ze allemaal wel, daar zou ik niet zo op neerkijken. wil je dat opgelost hebben dat moet je in ieder geval de klepseals meepakken, setje nieuwe klepgeleiders is soms ook geen overbodige luxe
Als ik geen knap/goed blok kan vinden denk ik dat we inderdaad dit blok
in orde laten maken, weten we zeker dat het goed zit
Zoek jij niet nog een leuk klusje Ronald ??

Mikey heeft nog een erg goed f7p onderblok liggen. Vorige jaar nieuwe drijfstang lagers gehad en nieuwe waterpomp.
:edit: leeg nu dat je distririem geknapt is. dan is een los onderblok niks voor jou.
:edit: leeg nu dat je distririem geknapt is. dan is een los onderblok niks voor jou.
-
- Contacteer:
ah, das jammer 

Heb al een mooie aanbieding gedaan toch?
Hoef je alleen een nieuw distributie setje te geven en de boel overbouwen...
Hoef je alleen een nieuw distributie setje te geven en de boel overbouwen...
-
- Contacteer:
das een feit ja, ik bekijk al me opties 

Je hebt gelijk 

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Kop moet er wel af voor nieuwe klepgeleiders, klepseals kun je met een truukje zonder de kop er af te halen wel doen maar dan kun je de geleiders niet echt controleren.Negotiator schreef:waar kan je die dingen bestellen en wat kost dat ongeveer ?Ronald1916V schreef: Olie verbruiken doen ze allemaal wel, daar zou ik niet zo op neerkijken. wil je dat opgelost hebben dat moet je in ieder geval de klepseals meepakken, setje nieuwe klepgeleiders is soms ook geen overbodige luxe
Als ik geen knap/goed blok kan vinden denk ik dat we inderdaad dit blok
in orde laten maken, weten we zeker dat het goed zit![]()
Zoek jij niet nog een leuk klusje Ronald ??

Je bent de 5e deze maand al die vraagt of ik zin heb om een fris blok op te bouwen maar kom om in het werk en tegelijkertijd kom ik om in tijdgebrek.

-
- Contacteer:
hehe, tijd om voor jezelf te beginnen misschien 

WTF is dit nou weer? Als ik wil reply'en in het Elfstedentocht topic wordt ik direct doorgelinkt en kan ik niet posten.
[img]http://img222.imageshack.us/img222/2526/uhmn.png[/img]
[img]http://img222.imageshack.us/img222/2526/uhmn.png[/img]
Is al opgelost. Wat een toestand en verontwaardiging. Ik was een vinkje vergeten.
My god...
My god...
YOU BASTARD!!!

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Hoho... Niks verontwaardiging. Gewoon raar.Riël schreef:Is al opgelost. Wat een toestand en verontwaardiging. Ik was een vinkje vergeten.
My god...

Ik heb nu ook een stuk tekst in jouw startpost staan waar ik niks mee kan.
Wat zie je precies dan?
WTF vind ik dan redelijk verontwaardigd
Het probleem ligt waarschijnlijk aan het vinkje. Deze lijsten zijn erg praktisch als ze werken, vooral als naslag. Vandaar dat ik ze wil uitproberen bij de komende events.
Bovendien wil ik ernaar streven alle gegevens in een Apps account te hebben staan. Zo blijft alle info voor bestuursgeneraties beschikbaar, ipv totaal versnipperd op talloze pc's.
Instellen:
http://www.renault-tuning.com/profile.p ... ditprofile
Preferences -> always allow HTML moet aanstaan.
WTF vind ik dan redelijk verontwaardigd

Bovendien wil ik ernaar streven alle gegevens in een Apps account te hebben staan. Zo blijft alle info voor bestuursgeneraties beschikbaar, ipv totaal versnipperd op talloze pc's.
Instellen:
http://www.renault-tuning.com/profile.p ... ditprofile
Preferences -> always allow HTML moet aanstaan.
Laatst gewijzigd door Riël op do 10 mar 2011 9:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, van mij ook niet, maar het kwam effe van vier kanten 

Ik zag net weer wit 

-
de site was even plat net, dan zal hij wel bedoelen, dat is voor hem hetzelfde als wit zien.
zag je het einde van de tunnel al toet?
zag je het einde van de tunnel al toet?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
De server lag nu plat of was in ieder geval niet bereikbaar. De site was dus niet op wit

Als het goed is kreeg je een foutmelding

Als het goed is kreeg je een foutmelding

Megane R26 -> Megane 4 RS
Nope, alleen wit licht aan het einde 

-
- Car: Renault Clio III RS
Vandaag mijn website gedeeltelijk aangepast. Opmerkingen cq verbeter punten cq aanvullingen mogen via pm.
http://www.renaultclio16v.nl
-
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Contacteer:
Goed bezig hoorantoine schreef:Vandaag mijn website gedeeltelijk aangepast. Opmerkingen cq verbeter punten cq aanvullingen mogen via pm.

Kun je misschien de menu balk bovenin een andere kleur maken zodat hij beter opvalt?
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--