Even voorstellen; Gerco, GT Turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik vermoed dat dit zijn enige auto is .....
De meeste maatschapijen sluiten een youngtimer verzekering af tegen taxatie als het de auto als tweede auto gebruikt word ...
Oftewel hij moet nog een auto op naam hebben staan waar ie dagelijks mee rijd.....al is het maar een auto van de zaak .
De meeste maatschapijen sluiten een youngtimer verzekering af tegen taxatie als het de auto als tweede auto gebruikt word ...
Oftewel hij moet nog een auto op naam hebben staan waar ie dagelijks mee rijd.....al is het maar een auto van de zaak .
Dat zou kunnen... Ik vind het alleen vreemd dat daar bij mij absoluut niet naar gevraagd is. Ik heb hier geen bewijs voor hoeven overleggen en aangezien de auto niet op mijn naam staat (lease), kunnen ze dat ook niet controleren. Dat ik er nog 2 op mijn naam heb staan, zou wellicht wel gecontroleerd zijn. 

en wat nou als je op de fiets naar je werk gaat en de auto alleen voor hobby is 

Uitzonderingen zijn er altijd. Denk dat je daar ook wel uit kan komen met zo'n maatschappij.
Zo'n verzekering is niet goedkoop omdat je er zo veel mee rijdt hé... dat is toch logisch?
Zo'n verzekering is niet goedkoop omdat je er zo veel mee rijdt hé... dat is toch logisch?
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Bij mijn Dodge was dat een beetje hetzelfde verhaal, m'n 19 16V was verzekerd bij Unive en daar wouden ze de Dodge niet verzekeren als oldtimer omdat ie te zwaar was en omdat ik (toen) nog geen 24 was.
Nu is alles bij Allianz verzekerd, de 19 16V is gewoon normaal verzekerd en de Dodge in oldtimer regeling met max 5000km per jaar voor 6,80 in de maand.
WA verzekering weliswaar zonder taxatie, echt makkelijk total loss rijden lukt niet echt bij zo'n ding dus dat geloof ik wel en als ie in de fik vliegt is ie altijd nog te redden met een nieuwe cabine ofzo. 

Nu is alles bij Allianz verzekerd, de 19 16V is gewoon normaal verzekerd en de Dodge in oldtimer regeling met max 5000km per jaar voor 6,80 in de maand.

Stoffig topic....even afblazen dus...
Mijn GT rijdt nog steeds en is voorzien van een een nieuwe waterpomp na wat lekkage. Allemaal verholpen en de lekkage is verholpen al is blijft het lastig om bouten los te draaien die er al 20 jaar zitten..
Nu wil ik eigenlijk ook nog een nieuwe accu plaatsen aangezien hij nog al eens leegloopt. Is er een bepaalde accu die goed past bij de GT of is een standaard accu sterk genoeg?
Mijn GT rijdt nog steeds en is voorzien van een een nieuwe waterpomp na wat lekkage. Allemaal verholpen en de lekkage is verholpen al is blijft het lastig om bouten los te draaien die er al 20 jaar zitten..
Nu wil ik eigenlijk ook nog een nieuwe accu plaatsen aangezien hij nog al eens leegloopt. Is er een bepaalde accu die goed past bij de GT of is een standaard accu sterk genoeg?
-
- Contacteer:
55A pas net
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Zou eerst je lekstroom oplossen,ook een nieuwe accu loopt hierop leeg.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Het is alweer een tijdje geleden maar de auto gaat vandaag weer uit de stalling. Nu heb ik wat problemen met starten. Er zit een nieuwe accu in dus stroom genoeg(alles werkt) maar nu ben ik bang dat net zoals voorgaand jaar de benzinepomp enigzins verstopt zit. Nu heb ik dat toen laten verhelpen door een garage. Nu ga ik ervan uit dat ik dat zelf ook wel moet kunnen. Mijn eerste vraag is dan ook waar zit deze benzinepomp en hoe kan ik deze schoonmaken zodat het beestje weer start.
(als ik hem start met choke ruik ik geen benzinelucht of iets dergelijks, dus verstopt zou het kunnen zijn.) Maybe kan het ook een ander probleem zijn maar dat weet ik zo niet.
(als ik hem start met choke ruik ik geen benzinelucht of iets dergelijks, dus verstopt zou het kunnen zijn.) Maybe kan het ook een ander probleem zijn maar dat weet ik zo niet.
Brandstof pomp zit voor je tank..... Zegmaar bij de voeten van de rechter achter passagier 

Zorg dan wel dat je tank bijna leeg is en je een goeie lekbak hebt 
Snap alleen het verhaal brandstofpomp schoonmaken niet
Sluit de draden van de pomp even direct aan op een accu, draaid ie niet is ie dood, draaid ie wel maar niet op stroom van de auto is wss je relais dood...

Snap alleen het verhaal brandstofpomp schoonmaken niet

Sluit de draden van de pomp even direct aan op een accu, draaid ie niet is ie dood, draaid ie wel maar niet op stroom van de auto is wss je relais dood...
Waar kom je vandaan? Is er geen rtc'er in de buurt die ff samen kan kijken?
Als ie lang stil heeft gestaan en verder niks kan het nooit veel zijn...
Als ie lang stil heeft gestaan en verder niks kan het nooit veel zijn...
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Dan zou ik eerst de brandstofaanvoerslang op je carb lsogooien om te kijken of er benzine naar voren komt. Da kun je als het goed is wel zien met de kap open als je zelf start.
Als er niks komt zit er iets verstopt waarschijnlijk. Komt er wel brandstof uit de slang vooraan, dan gewoon een paar keer goed proberen door te starten. Ook een paar keer het gaspedaal intrappen (intrappen en weer meteen los, beetje pompend dus). Starten doen ze nooit in één keer als ze een tijd hebben stilgestaan...
Als er niks komt zit er iets verstopt waarschijnlijk. Komt er wel brandstof uit de slang vooraan, dan gewoon een paar keer goed proberen door te starten. Ook een paar keer het gaspedaal intrappen (intrappen en weer meteen los, beetje pompend dus). Starten doen ze nooit in één keer als ze een tijd hebben stilgestaan...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Namaken... Was hier iemand die dat had uitgevonden toch?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
repareren, en dat was riel.tutuur schreef:Namaken... Was hier iemand die dat had uitgevonden toch?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee renault verkoopt ze niet meer (anders zouden ze ook ruim 100 euro kosten....)GD Turbo schreef:Ook bij mij is het brandstofrelais. Iemand nog een idee waar deze verkrijgbaar is? Kan hem niet bestellen bij de dealert.
Je moet em speciaal hebben van een GTT omdat je toerenteller er ook door wordt aangestuurd.
Ik heb die van een GTX/GTE geprobeerd, dan loopt ie wel maar heb je geen toerenteller.
Of doorverbinden met een schakelaartje ertussen

Of even zoeken op MP
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gerald schreef:repareren, en dat was riel.tutuur schreef:Namaken... Was hier iemand die dat had uitgevonden toch?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Of tijdelijk even doorlussen, dan doet ie het iigGD Turbo schreef:ai, das niet zo mooi. Ik moet dus eigenlijk geluk hebben dat ik er 1 vind of dat iemand hem kan repareren. Dat wordt zoeken...
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Of hier bestellen: http://www.cgbmotorsport.net/fuel-pump-relay-850-p.asp
-
- Contacteer:
injectie installeren en met een KDFI ecu werken die kan rechtstreeks de brandstofpomp aansturen heb je het relais ook niet nodig....
joost ik zou er toch maar wel effe een relaitje tussen hangen als je niet je outputs van je KDFI continue zwaar wil gaan belasten.
btw volgens mij gaat ie dan echt wel stuk hoor zon pomp trekt nogal wat amps.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Zo even weer wat stof van dit topic afblazen.
Alles is gelukt met het relais. Bedrading e.d. ook ff vernieuwd. Bedankt voor de reacties.
Nu even een ander (klein) probleempje. Het lampje van mijn temperatuurmeter blijft branden(het gaat al aan op het moment dat ik het contact omdraai). De auto wordt niet warmer dan het kritieke streepje en heb ook geen aanwijzingen dat ie echt warm wordt. Waar kan dit aan liggen?
Alles is gelukt met het relais. Bedrading e.d. ook ff vernieuwd. Bedankt voor de reacties.
Nu even een ander (klein) probleempje. Het lampje van mijn temperatuurmeter blijft branden(het gaat al aan op het moment dat ik het contact omdraai). De auto wordt niet warmer dan het kritieke streepje en heb ook geen aanwijzingen dat ie echt warm wordt. Waar kan dit aan liggen?
-
- Contacteer:
Zit uiteraard een relaitje tussen want anders word het erg warmmark 5t schreef:joost ik zou er toch maar wel effe een relaitje tussen hangen als je niet je outputs van je KDFI continue zwaar wil gaan belasten.
Zo, ff een bunder stof van mn topic halen. Even een update.
Autootje is sinds een aantal weken weer uit de stalling. Nieuwe apk erop, geen bijzonderheden.
Nu bekeek ik laatst ff de motor en viel me op dat het leek alsof er een bout miste op het blok. Ik heb het haynes boek er al bij gehad maar kwam er niet uit. Ik heb even onderstaande foto toegevoegd, ik hoop dat het duidelijk is en of iemand weet hoe dit hoort te zitten.
[/img]
Autootje is sinds een aantal weken weer uit de stalling. Nieuwe apk erop, geen bijzonderheden.

Nu bekeek ik laatst ff de motor en viel me op dat het leek alsof er een bout miste op het blok. Ik heb het haynes boek er al bij gehad maar kwam er niet uit. Ik heb even onderstaande foto toegevoegd, ik hoop dat het duidelijk is en of iemand weet hoe dit hoort te zitten.
[/img]