Joost GTTi Coupe
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
en nog 2 filmpjes, Bedankt Chris
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Klinkt lekker Joost!
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
geluid valt inderdaad niet tegen



Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
seat na een dag luxemburg
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RNSFVJDF.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RNSFVJDF.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
zo vandaag 5je maar binnen gezet, nu eindelijk de sneeuw en gladheid een beetje verdwenen is.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Zoals velen misschiel al gelezen gehoord hebben gaat eindelijk de carb. eraf en komt er injectie op.
Vrijdag de eerste spullen opgehaald het gaat een combinatie injectieset worden, het brandstof systeem van MB en de computer met sensoren van KDFI.
voordelen KDFI
- vrij programeerbaar (mits je er verstand van hebt)
- geen vermogensbank nodig voor afstellen kan op de openbare weg
- DIS ontstekingsaansturing
- vrije poorten voor aansturing. (denk aan koelvin brandstofpomp enz.)
- vervanging voor de BDP sensor doormiddel van trigger sensor
Ik hoop volgende week te beginnen met inbouwen en eind maart klaar liefst voor de 26ste want dan gaat die de bank op.
volgen.
Vrijdag de eerste spullen opgehaald het gaat een combinatie injectieset worden, het brandstof systeem van MB en de computer met sensoren van KDFI.
voordelen KDFI
- vrij programeerbaar (mits je er verstand van hebt)
- geen vermogensbank nodig voor afstellen kan op de openbare weg
- DIS ontstekingsaansturing
- vrije poorten voor aansturing. (denk aan koelvin brandstofpomp enz.)
- vervanging voor de BDP sensor doormiddel van trigger sensor
Ik hoop volgende week te beginnen met inbouwen en eind maart klaar liefst voor de 26ste want dan gaat die de bank op.


Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
weet ik al gehadjacques schreef:Wat ik zo van KDFI las is het ook prima spul. En het mooiste: voor 50 euro krijg je een cursus hoe het systeem werkt.


Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Dat is een flinke stap Joost, ben benieuwd naar het resultaat 

Zal je er eindelijk volledig alles uit kunnen halen 

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
En bedankt........
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ik bedoelde te zeggen dat je nu met injectie alles er uit kan halen wat er in zit 

welke ecu koop je?
sequentiele injectie is wel mooi namelijk maar ook weer duurder
of ga je voor de 2 injectoren inlaat dan hoeft het natuurlijk niet sequentieel te zijn.
sequentiele injectie is wel mooi namelijk maar ook weer duurder
of ga je voor de 2 injectoren inlaat dan hoeft het natuurlijk niet sequentieel te zijn.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
KDFI van BS autotune. Daarom reageerde ik, want ik heb er ook al naar zitten kijken. Voor 250 euro heb je de basis ECU al en voor 50 euro krijg je in Reeuwijk een cursus over de toepassing.mark 5t schreef:welke ecu koop je?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
weet ik maar ze hebben ook nog uitgebreidere ecu`s te koop vandaar mijn vraag.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Het zal wel de uitgebreide zijn want ik weet wat het gaat kosten ....... 

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
ga met 2 injectoren werken het het benzine gedeelte van MB (heb ik al staan thuis) en de ECU van de week bestellen bij BS auto tune en overleg welke de beste is zal wel de uitgebreide ecu worden.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wat is de schatting van de kosten dan? Aangezien de MB injectieset niet meer te verkrijgen is zal dit wel de eerste oplossing zijn voor een injectieset op een GT 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
MB set is nog wel te krijgen bel maar met Maurice hij heeft nog wel het een en ander liggen. Ik heb afgelopen vrijdag nog een set opgehaald.
en de kosten je kan het zo gek maken als je zelf wil. om met een KDFI ecu te werken is wel duurder als de complete set van MB maar ook de nodige voordelen omdat er toch wel een paar foutjes in het systeem zitten.
een ervan is dat bij weinig gas geven er een injector tegen de gasklep aan staat de sproeien deze dan je met de KDFI ecu uitzetten.
BDP sensor meet in 360 graden 2 keer en met het trigger weel om de 10 graden waardoor het nog nauwkeuriger is af te stellen.
Foto van trigger weel op een 5 GT Turbo
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MJLSQHFS.jpg[/img]
en de kosten je kan het zo gek maken als je zelf wil. om met een KDFI ecu te werken is wel duurder als de complete set van MB maar ook de nodige voordelen omdat er toch wel een paar foutjes in het systeem zitten.
een ervan is dat bij weinig gas geven er een injector tegen de gasklep aan staat de sproeien deze dan je met de KDFI ecu uitzetten.
BDP sensor meet in 360 graden 2 keer en met het trigger weel om de 10 graden waardoor het nog nauwkeuriger is af te stellen.
Foto van trigger weel op een 5 GT Turbo
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MJLSQHFS.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op zo 27 feb 2011 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik kreeg een mailtje dat het niet meer leverbaar was...heb vrijdag nog contact met m gehad via mail...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
dan heb ik mazzel gehad ben ik de laatste die een setje hebt bemachtigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
je kan toch gewoon de originele BDP sensorgebruiken?
die meet volgens mij ook 2 keer op je originele vliegwiel op de brede tand.
wel een gaaf project zo!
die meet volgens mij ook 2 keer op je originele vliegwiel op de brede tand.
wel een gaaf project zo!

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
klopt het kan aangesloten worden op de KDFI ecu maar dit is nauwkeuriger dus trigger weel gaat er op. trigger weel meet 36 keer op 360 graden.mark 5t schreef:je kan toch gewoon de originele BDP sensorgebruiken?
die meet volgens mij ook 2 keer op je originele vliegwiel op de brede tand.
wel een gaaf project zo!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Vandaag beginnen met de ombouw naar GTTI Coupe
wat gaan we vandaag doen:
- alle overbodige rommel verwijderen
- benzine gedeelte inorde maken
- carb. vervanger opbouwen
en ik kijk wel hoever ik kom......
volgen
wat gaan we vandaag doen:
- alle overbodige rommel verwijderen
- benzine gedeelte inorde maken
- carb. vervanger opbouwen
en ik kijk wel hoever ik kom......


Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Wel mooie foto'tjes maken he 
En succes!

En succes!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Suc6 he ...en wel een beetje door werken anders haal je de bank in Goes niet
Geef Ernst maar af en toe een tik ...hup hup door gaan
Geef Ernst maar af en toe een tik ...hup hup door gaan

-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Als je mooie fotos wil weet je me te vinden he Joost 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Als jij de foto's nu al hebt .....post ze dan hier alvastClio1985 schreef:Als je mooie fotos wil weet je me te vinden he Joost

Exclusieve auto fotografie
NOG niet dus..

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
wat foto's van vandaag
voor dat ik begonnen ben:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-QKSHYJ6F.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-K63DHUA6.jpg[/img]
carb. vervanger en gasklep geplaatst
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WQFWUVT.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NB4G7ZSN.jpg[/img]
Rommel onder de kap
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-CSCQ74PW.jpg[/img]
Plaatje voor de KVSsensor geplaatst
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KECTJQY8.jpg[/img]
en voor de rest alle overbodige dingen verwijderd die niet meer nodig zijn.
Vanavond triggerweel op maat maken en dop maken voor de verdeler waar die in het blok zit. en ook daar komen de
van
voor dat ik begonnen ben:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-QKSHYJ6F.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-K63DHUA6.jpg[/img]
carb. vervanger en gasklep geplaatst
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WQFWUVT.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NB4G7ZSN.jpg[/img]
Rommel onder de kap
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-CSCQ74PW.jpg[/img]
Plaatje voor de KVSsensor geplaatst
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KECTJQY8.jpg[/img]
en voor de rest alle overbodige dingen verwijderd die niet meer nodig zijn.
Vanavond triggerweel op maat maken en dop maken voor de verdeler waar die in het blok zit. en ook daar komen de


Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172