ACT: 5 GT Turbo
Grp a denk? Ik heb wellicht nog wel wat mooi spul voor je merijn...
Zal je zo pmen..
Zal je zo pmen..
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik gok dat ik voor de helft klaar was.Lex schreef: Een zelfbouw FMIC kost je aan delen 350 tot 375 euro. en levert meer rendament op dan een alu ic op de orginele plek![]()
Project: GTT Blue Sport
Ic heb je voor rond de 100 euro, nadeel is dan wel dat je je in heel omslachtige bochten moet wringen om uit te komen...
Beter is om de aansluitingen naar achter te hebben en volgens mij heeft die mb cooler dan
Beter is om de aansluitingen naar achter te hebben en volgens mij heeft die mb cooler dan

-
De mb intercooler op de site heeft de aansluitingen ook aan de zijkant. Die is wel maar € 100,-. Andere die ik zie zijn al snel rond de € 200,-.
Is een diesel rad uit een express ook goed? En heb ik dan nog meer nodig om hem passend te maken??
Is een diesel rad uit een express ook goed? En heb ik dan nog meer nodig om hem passend te maken??
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Die MB intercooler is prima, er zijn er veel meer die er een van die afmeting op hebben zitten. Enige waar je mee zit is de zijaansluiting, een achteraansluiting was mooier geweest. Met de zij aansluiting moet je om het subframe heen, maar het kan wel. kost je iets meer bochten om er te komen.Christiaan schreef:De mb intercooler op de site heeft de aansluitingen ook aan de zijkant. Die is wel maar € 100,-. Andere die ik zie zijn al snel rond de € 200,-.
voor silicone slangen voor een mooie prijs kan je ook eens kijken op http://www.chargertech.nl. nette prijs en snelle levering.

diesel rad. van een expres is gelijk aan die van de r5, alleen hou er dan wel rekening mee dat je een oliekoeler moet hebben.
Je moet de bovenste koel slang verlengen en thats it.Christiaan schreef:De mb intercooler op de site heeft de aansluitingen ook aan de zijkant. Die is wel maar € 100,-. Andere die ik zie zijn al snel rond de € 200,-.
Als je alleen maar intercoolers vind voor 200 moet je toch maar eens goed op ebay kijken

-
Daar heb ik niet gekeken inderdaad
Ik zal eens een lijstje maken met wat ik allemaal nodig heb en de kosten.
Dan heb ik een leuk projectje als de gtt weer uit de stalling is
Ik zal eens een lijstje maken met wat ik allemaal nodig heb en de kosten.
Dan heb ik een leuk projectje als de gtt weer uit de stalling is

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En die kosten op ebay nog geen 100 euro 

voor silicone koppelstukken zou je ook hier eens kunnen kijken http://stores.ebay.nl/Nice-New-Car-Ltd
5GTT & clio II 1.6 16v
Ik heb ze gewoon bij biesheuvel besteld, met verzenden er bij scheelde het niet eens zo veel maar heb wel meer vertrouwen in wat bekendere slangen dan oekiewoekibengbeng
-
Waarom moet dit eigenlijk? Bedankt voor alle antwoorden verder, ben al een stuk wijzerGerald schreef:diesel rad. van een expres is gelijk aan die van de r5, alleen hou er dan wel rekening mee dat je een oliekoeler moet hebben.

-
dat is GEEN oliekoeler
maar een warmtewisselaar
je zou ook een warmtewisselaar van een megane 2.0 16v kunnen monteren
maar een warmtewisselaar
je zou ook een warmtewisselaar van een megane 2.0 16v kunnen monteren
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Zal wellicht wat schelen maar denk niet dat het erg merkbaar is...
-
nou ik kan je uit eigen ervaring vertellen
dat het in tempratuur erg veel scheelt hoor..
vind het een aanwinst voor iedere gtt.
dat het in tempratuur erg veel scheelt hoor..
vind het een aanwinst voor iedere gtt.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Dan kan je net zo goed meteen een dieselradiateur monteren...
Als je het oliegedeelte van de rad niet meer gebruikt heeft de gtt rad ook niet erg veel toegevoegde waarde meer
Als je het oliegedeelte van de rad niet meer gebruikt heeft de gtt rad ook niet erg veel toegevoegde waarde meer

Bij mij niet 

-
een gte radiateur
of een nieuwe aluminium radiateur zonder oliekoelerkanalen..
is nog goedkoper.
maar ik rijd dus met originele radiateur
en externe oliekoeler en dat scheelt al een berg.
of een nieuwe aluminium radiateur zonder oliekoelerkanalen..
is nog goedkoper.

maar ik rijd dus met originele radiateur
en externe oliekoeler en dat scheelt al een berg.
*F7P-T*
*F7P-T*
-
Heb dezelfde intercooler gevonden als mb voor €86,80 incl verzenden op Ebay.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0204072463
Ik ga hem ook bestellen. Heb nu wel zo'n double capacity alu gttuning intercooler maar wil ook voor een FMIC gaan ivm verplaatsen luchtfilter.
Externe oliekoeler heb ik nog liggen van groupbuy van een jaar of 2 geleden.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0204072463
Ik ga hem ook bestellen. Heb nu wel zo'n double capacity alu gttuning intercooler maar wil ook voor een FMIC gaan ivm verplaatsen luchtfilter.
Externe oliekoeler heb ik nog liggen van groupbuy van een jaar of 2 geleden.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Contacteer:
Ziejewel
niks 200 euro 

Is al vaker naar voren gekomen, heb ook al wat 1.4 koppen gezien maar zover ik kom is het enige verschil de met natrium gevulde uitlaatkleppen...
klepdiameter is ook hetzelfde...verbrandingskamer is nagenoeg ook hetzelfde.
Dus Tuur, in principe kan ik de kop gebruiken van de C1E als ik er een setje C1E kleppen en tuimelaaras inzet ?
Dus Tuur, in principe kan ik de kop gebruiken van de C1E als ik er een setje C1E kleppen en tuimelaaras inzet ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Voor zover ik weet moet dat geen probleem zijn. Is er niet ergens een part nummer te vinden op zo'n kop?
Als die gelijk zijn weet je het helemaal zeker
Grootse plannen of niet? Ik heb nog een gereviceerd c1j blok staan die eigenlijk weg moet aangezien er al wat leukers klaar staat
Als die gelijk zijn weet je het helemaal zeker

Grootse plannen of niet? Ik heb nog een gereviceerd c1j blok staan die eigenlijk weg moet aangezien er al wat leukers klaar staat

Ik ben voor Andy (maurice) een nieuw blok aan het bouwen. Onderblok is helemaal klaar incl. een set tarabusy zuigers en 270° pipercam. Vermits alles weer nieuw-nieuw is en er ook een MB injectie op komt wil ik het helemaal goed hebben.
Zijn huidig blok loopt als een trein op 1 bar met GrA carb maar ... sinds een maand of 2 spuugt hij tamelijk veel olie. Compressie gemeten en kom op 4x 7.5bar. Waarschijnlijk zijn de zuigerveren op hun einde, vandaar ineens een ander blok in elkaar gezet.
Ik heb gisteren van Pat een kop meegebracht, helemaal nieuw (gereviseerd) maar daar staat C1E op. We kunnen niet dadelijk, zoals eerder gezegd, een optisch verschil vinden tussen de C1J en C1E. Zal straks de kop eens onderzoeken op een renault nummer.
Zijn huidig blok loopt als een trein op 1 bar met GrA carb maar ... sinds een maand of 2 spuugt hij tamelijk veel olie. Compressie gemeten en kom op 4x 7.5bar. Waarschijnlijk zijn de zuigerveren op hun einde, vandaar ineens een ander blok in elkaar gezet.
Ik heb gisteren van Pat een kop meegebracht, helemaal nieuw (gereviseerd) maar daar staat C1E op. We kunnen niet dadelijk, zoals eerder gezegd, een optisch verschil vinden tussen de C1J en C1E. Zal straks de kop eens onderzoeken op een renault nummer.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
heb toevallig vanochtend even gekeken
en het optisch verschil is echt enkel de kleppen
en waarschijnlijk de originele dikte van de kop..
maar over het algemeen zijn ze al tig-keer gevlakt
en het optisch verschil is echt enkel de kleppen
en waarschijnlijk de originele dikte van de kop..
maar over het algemeen zijn ze al tig-keer gevlakt

*F7P-T*
*F7P-T*
Van een gtt ja...
Weet iemand het renault onderdeelnummer van de gasklep terugslagveer van een GT Turbo? Deze is in Engeland nieuw te bestellen maar vanwege verzendkosten zoek ik liever iets dichterbij.
Tevens zoek ik het nr van de centralisatie veer onder de auto (tbv versnellingspook), is dit R77 01 468 199? Ca 16 Euro lijkt me nogal duur voor zo'n veer?
Tevens zoek ik het nr van de centralisatie veer onder de auto (tbv versnellingspook), is dit R77 01 468 199? Ca 16 Euro lijkt me nogal duur voor zo'n veer?
Die veer kan best zo duur zijn. Het is een setje wat voor meerdere auto's gebruikt kan worden en er zit materiaal bij voor meerdere montage-types. Ik geloof dat ik ongeveer hetzelfde heb betaald.
Je krijg dus meer dan alleen de veer, als je dit besteld. Het deel wat in de bodem vast zit, wordt ook meegeleverd.
De terugslagveer kan ik je zo niet mee helpen. Kon de dealer je hier niet mee helpen? Ik kan je vanavond wel het type carburateur doorgeven, maar dat kun je waarschijnlijk zelf ook aflezen op het metalen plaatje wat erop zit.
Succes!
Je krijg dus meer dan alleen de veer, als je dit besteld. Het deel wat in de bodem vast zit, wordt ook meegeleverd.
De terugslagveer kan ik je zo niet mee helpen. Kon de dealer je hier niet mee helpen? Ik kan je vanavond wel het type carburateur doorgeven, maar dat kun je waarschijnlijk zelf ook aflezen op het metalen plaatje wat erop zit.
Succes!
Die centralisatieveer is idd 7701468199 en die prijs klopt aardig idd.....is een setje van 2 plastic beugeltjes en een veerevert schreef:Weet iemand het renault onderdeelnummer van de gasklep terugslagveer van een GT Turbo? Deze is in Engeland nieuw te bestellen maar vanwege verzendkosten zoek ik liever iets dichterbij.
En de gasklep veer is als 't goed is nr: 6001021219 kost rond de €4,- ongeveer...