ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Grp a denk? Ik heb wellicht nog wel wat mooi spul voor je merijn...
Zal je zo pmen..
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Lex schreef: Een zelfbouw FMIC kost je aan delen 350 tot 375 euro. en levert meer rendament op dan een alu ic op de orginele plek (Y)
Ik gok dat ik voor de helft klaar was. :wink: Dus rond de 200 euro.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ic heb je voor rond de 100 euro, nadeel is dan wel dat je je in heel omslachtige bochten moet wringen om uit te komen...

Beter is om de aansluitingen naar achter te hebben en volgens mij heeft die mb cooler dan :)
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

De mb intercooler op de site heeft de aansluitingen ook aan de zijkant. Die is wel maar € 100,-. Andere die ik zie zijn al snel rond de € 200,-.

Is een diesel rad uit een express ook goed? En heb ik dan nog meer nodig om hem passend te maken??
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Christiaan schreef:De mb intercooler op de site heeft de aansluitingen ook aan de zijkant. Die is wel maar € 100,-. Andere die ik zie zijn al snel rond de € 200,-.

Is een diesel rad uit een express ook goed? En heb ik dan nog meer nodig om hem passend te maken??
Die MB intercooler is prima, er zijn er veel meer die er een van die afmeting op hebben zitten. Enige waar je mee zit is de zijaansluiting, een achteraansluiting was mooier geweest. Met de zij aansluiting moet je om het subframe heen, maar het kan wel. kost je iets meer bochten om er te komen.

voor silicone slangen voor een mooie prijs kan je ook eens kijken op http://www.chargertech.nl. nette prijs en snelle levering. ;-)

diesel rad. van een expres is gelijk aan die van de r5, alleen hou er dan wel rekening mee dat je een oliekoeler moet hebben. :wink:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Christiaan schreef:De mb intercooler op de site heeft de aansluitingen ook aan de zijkant. Die is wel maar € 100,-. Andere die ik zie zijn al snel rond de € 200,-.

Is een diesel rad uit een express ook goed? En heb ik dan nog meer nodig om hem passend te maken??
Je moet de bovenste koel slang verlengen en thats it.
Als je alleen maar intercoolers vind voor 200 moet je toch maar eens goed op ebay kijken ;)
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Daar heb ik niet gekeken inderdaad :wink:
Ik zal eens een lijstje maken met wat ik allemaal nodig heb en de kosten.
Dan heb ik een leuk projectje als de gtt weer uit de stalling is (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

dit is dezelfde intercooler als MB, in 2 min gezocht op mp.

http://link.marktplaats.nl/419561248 :wink:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

En die kosten op ebay nog geen 100 euro :p
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

voor silicone koppelstukken zou je ook hier eens kunnen kijken http://stores.ebay.nl/Nice-New-Car-Ltd
5GTT & clio II 1.6 16v
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik heb ze gewoon bij biesheuvel besteld, met verzenden er bij scheelde het niet eens zo veel maar heb wel meer vertrouwen in wat bekendere slangen dan oekiewoekibengbeng
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Gerald schreef:diesel rad. van een expres is gelijk aan die van de r5, alleen hou er dan wel rekening mee dat je een oliekoeler moet hebben. :wink:
Waarom moet dit eigenlijk? Bedankt voor alle antwoorden verder, ben al een stuk wijzer (Y)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Omdat er in een GTT rad een oliekoeler zit, en in een diesel rad niet.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

dat is GEEN oliekoeler

maar een warmtewisselaar

je zou ook een warmtewisselaar van een megane 2.0 16v kunnen monteren
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zou het monteren van een externe oliekoeler en daarmee het afkoppelen van de warmtewisselaar niet al een koelvoordeel voor de radiateur op moeten leveren?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zal wellicht wat schelen maar denk niet dat het erg merkbaar is...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Het zal bij warme motor idd iets kunnen schelen maar zoals Tutuur al zegt verwacht ik er ook niet veel van. Opwarmfase van de olie duurt wel langer.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

nou ik kan je uit eigen ervaring vertellen
dat het in tempratuur erg veel scheelt hoor..

vind het een aanwinst voor iedere gtt.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan kan je net zo goed meteen een dieselradiateur monteren...
Als je het oliegedeelte van de rad niet meer gebruikt heeft de gtt rad ook niet erg veel toegevoegde waarde meer :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Maar dat kost je wel weer 200 euro... :P
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Bij mij niet :+
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

een gte radiateur
of een nieuwe aluminium radiateur zonder oliekoelerkanalen..
is nog goedkoper. (Y)

maar ik rijd dus met originele radiateur
en externe oliekoeler en dat scheelt al een berg.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Heb dezelfde intercooler gevonden als mb voor €86,80 incl verzenden op Ebay.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0204072463

Ik ga hem ook bestellen. Heb nu wel zo'n double capacity alu gttuning intercooler maar wil ook voor een FMIC gaan ivm verplaatsen luchtfilter.

Externe oliekoeler heb ik nog liggen van groupbuy van een jaar of 2 geleden.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ziejewel :) niks 200 euro (Y)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Heren,

weet iemand het verschil tussen de kop van een C1J en C1E ?? De C1E is een 1100 btw. Ik kan optisch niet dadelijk een verschil tussen beiden vinden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Is al vaker naar voren gekomen, heb ook al wat 1.4 koppen gezien maar zover ik kom is het enige verschil de met natrium gevulde uitlaatkleppen...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

klepdiameter is ook hetzelfde...verbrandingskamer is nagenoeg ook hetzelfde.

Dus Tuur, in principe kan ik de kop gebruiken van de C1E als ik er een setje C1E kleppen en tuimelaaras inzet ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Voor zover ik weet moet dat geen probleem zijn. Is er niet ergens een part nummer te vinden op zo'n kop?

Als die gelijk zijn weet je het helemaal zeker (Y)

Grootse plannen of niet? Ik heb nog een gereviceerd c1j blok staan die eigenlijk weg moet aangezien er al wat leukers klaar staat :smile:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ik ben voor Andy (maurice) een nieuw blok aan het bouwen. Onderblok is helemaal klaar incl. een set tarabusy zuigers en 270° pipercam. Vermits alles weer nieuw-nieuw is en er ook een MB injectie op komt wil ik het helemaal goed hebben.

Zijn huidig blok loopt als een trein op 1 bar met GrA carb maar ... sinds een maand of 2 spuugt hij tamelijk veel olie. Compressie gemeten en kom op 4x 7.5bar. Waarschijnlijk zijn de zuigerveren op hun einde, vandaar ineens een ander blok in elkaar gezet.

Ik heb gisteren van Pat een kop meegebracht, helemaal nieuw (gereviseerd) maar daar staat C1E op. We kunnen niet dadelijk, zoals eerder gezegd, een optisch verschil vinden tussen de C1J en C1E. Zal straks de kop eens onderzoeken op een renault nummer.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

heb toevallig vanochtend even gekeken
en het optisch verschil is echt enkel de kleppen
en waarschijnlijk de originele dikte van de kop..
maar over het algemeen zijn ze al tig-keer gevlakt :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Van een gtt ja...
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

Weet iemand het renault onderdeelnummer van de gasklep terugslagveer van een GT Turbo? Deze is in Engeland nieuw te bestellen maar vanwege verzendkosten zoek ik liever iets dichterbij.

Tevens zoek ik het nr van de centralisatie veer onder de auto (tbv versnellingspook), is dit R77 01 468 199? Ca 16 Euro lijkt me nogal duur voor zo'n veer?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die veer kan best zo duur zijn. Het is een setje wat voor meerdere auto's gebruikt kan worden en er zit materiaal bij voor meerdere montage-types. Ik geloof dat ik ongeveer hetzelfde heb betaald.

Je krijg dus meer dan alleen de veer, als je dit besteld. Het deel wat in de bodem vast zit, wordt ook meegeleverd.

De terugslagveer kan ik je zo niet mee helpen. Kon de dealer je hier niet mee helpen? Ik kan je vanavond wel het type carburateur doorgeven, maar dat kun je waarschijnlijk zelf ook aflezen op het metalen plaatje wat erop zit.

Succes!
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

evert schreef:Weet iemand het renault onderdeelnummer van de gasklep terugslagveer van een GT Turbo? Deze is in Engeland nieuw te bestellen maar vanwege verzendkosten zoek ik liever iets dichterbij.

Tevens zoek ik het nr van de centralisatie veer onder de auto (tbv versnellingspook), is dit R77 01 468 199? Ca 16 Euro lijkt me nogal duur voor zo'n veer?
Die centralisatieveer is idd 7701468199 en die prijs klopt aardig idd.....is een setje van 2 plastic beugeltjes en een veer :wink:

En de gasklep veer is als 't goed is nr: 6001021219 kost rond de €4,- ongeveer...
Plaats reactie