ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Geert
Contacteer:

-jo- schreef:ik heb de search al effe gebruikt maar wordt niet veel wijzer. Wat ik zoek is een kooi voor een clio 16v, die voor het dash uitkomt en bij een leverancier waar ik geen 3 maanden moet wachten alvorens ze gelevert wordt.

Waar moet ik zijn ?

Ik kan dadelijk een multi-point ophalen maar das dan weer zwaar overdreven.
Stroeve levert wiechers kooien die voor de dash lopen.

http://www.stroevemotorsport.nl/Rolkooien/Renault/Clio/

lever tijd is helaas geen 2 dagen
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Mmm, 639,- euro is nog best te overwegen......
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-jo-

mmm, hetgeen ik wil staat er niet bij

Op de site van wiechers staat die fia gekeurde staal kooi, met dwarsbevestiging en kruis.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Heb je hier wat aan?;

http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... 16e38670af

Staat een vrij brede selectie aan rolkooien...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-jo-

onderaan de pagina staat:

Überrollkäfige für den Motorsport
roll cages for motorsport

http://www.wiechers-sport.de/index.php? ... Itemid=116

Überrollkäfig / roll cage
Ausführung E und F / type E and F
(vor dem Armaturenbrett /
in front of the dashboard) 602,00 / 626,00

Ik vraag me af wat ik nog nodig heb ? De deurbeschermers, achterkruis, maar wat betekent dat H-gedoe ?
antoine
Car: Renault Clio III RS

Waarschijnlijk is dat de verbinding van links naar rechts achter je stoelen.
-jo-

dat dacht ik ook. Ben niet zo thuis in het duits en het vertaald duits-engels is ook niet alles. Als iemand zou kunnen helpen met kooi-ervaring zou dat fantastisch zijn.

-Een kooi voor het dash

-verwijderbare portierbescherming in stangvorm L+R, geen kruis in de deuren daar ben ik te oud en te kreupelachtig voor :lol:

-achteraan een kruis, geen stang van links naar rechts.

-stabi tussen de achterste veerpoten, eveneens te gebruiken voor de gordels ?

-bevestigingsmateriaal ?
antoine

Jo, waar wil je de bevestingspunten achter hebben, op de wielkast of op de vloer? Op de vloer is zoals de Matter kooien het vroeger hadden. Is het een optie om er 1 op maat te laten maken, eventueel vanuit de originele homologatie papieren? Persoonlijk zal ik niet voor de Devil kooi gaan of je moet van originaliteit houden.

ps waarom voor het dashboard door?
-jo-

wat zit ik het nou moeilijk te maken ?

Gewoon zoals ze op de foto staat op de infopagina:

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... lio16v.jpg[/img]
-jo-

antoine schreef:Jo, waar wil je de bevestingspunten achter hebben, op de wielkast of op de vloer? Op de vloer is zoals de Matter kooien het vroeger hadden. Is het een optie om er 1 op maat te laten maken, eventueel vanuit de originele homologatie papieren? Persoonlijk zal ik niet voor de Devil kooi gaan of je moet van originaliteit houden.

ps waarom voor het dashboard door?
Ik ben niet thuis in kooien voor de clio en ga ze zelf ook niet plaatsen, das tot zover duidelijk.

Voor het dash omdat ik daar nog bij wil kunnen ivm flocken en andere inbouw. Ook het gekut met verzagen, bekabeling omleggen en dergelijke.
antoine

http://www.rolbeugels.nl/
http://www.autosportcompany.nl/rolbeugels.html --> was eerst Remola nu autosport company vermoed ik, aangezien er foto's opstaan van BJ Prins's Clio Williams.

Misschien kan je hier ook eens informeren, of bij R power?
Martijn Kool

jo, een sparco kooi bijvoorbeeld gaat wel door het dash, maar daarvoor hoeft het dash er niet uit.

Als je dat met geduld doet kun je mooi ronde gaten achter de luidsprekerkapjes maken en dat weer dicht maken met de luidspreker kapjes. niks geen bekabeling om leggen oid.

kooi voor het dash langs bij een clio staat heel knullig vind ik omdat het dash zover naar je toe steekt.

kun je daarna de poetser uithangen en de rotzooi flocken en spuiten :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jo-

bedankt voor de reacties, nu twijfel ik nog meer :lol:

Martijn, kom jij het dash eruit halen ? Ik kan dat helaas niet met die ***rug van me.
Steven
Car: M536

Cliodash is iig wel stukken beter dan een 5 dash, ik ben het eens met Martijn, bij een clio kun je makkelijk door het dash zonder dat je de halve boel verzaagd.

Zo'n Wiechers is de mooiste optie binnen jouw wensen, maar helaas prijzig en lange levertijd. Denk dat een aangepaste sparco nog wel het snelste is?

@Ant1, waarom vind jij naast de wielkast nou betere en wat heb je tegen Devil?
antoine

Omdat mij lijkt dat de vloer stijver is dan de wielkasten. De originele matter kooi zit ook gemonteerd op de vloer ipv de wielkasten. In het ontwerp van matter zit de 'gordelstang' op vloer hoogte.
Steven

Mwah valt mee, de wielkast is rond en ronde oppervlakken zijn wel erg gunstig voor stijfheid, het zit ook vlak langs de opstaande rand die ook een hoop stijfheid met zich meebrengt, dus ik denk dat het wel meevalt.

Zeker als het ook over de achterbrug loopt, is dat een stijvere constructie dan die Matter of omp's. Daarbij komt ook nog dat de Devil hele mooie conische verbidingen heeft ipv die boutverbindingen, wat met name voor het voordeel toch net weer iets extra stijfheid geeft.

Als iemand OOIT eens tekeningen of nog zeldzamer, een 3D model, van een clio incl. binnenwerk zou vinden, kan ik het eens simuleren :)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Oe en reproduceren :smile:
antoine

Ik kan je wel de foto's van de kooi bezorgen, mocht je daar iets mee kunnen.
Steven

Heb er ooit wel es aan gedacht om die clio zelf in te meten en fotos te maken om zo gewoon op het oog wat te modelleren.

Maar met name dat inmeten is een beetje zonde van de tijd. ;)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Kan je niet je eigen kooi nameten en daar iets creabea mee doen op de PC :beer:
Steven

Kooi inmeten is niet zo moeilijk, maar het gaat om de carros in dit geval :)

Denk dat als je goed zoekt er wel een 3D studio max bestand te vinden is van de buiten carros van een Clio1. Ik zie iig wel II's en III's
Dan nog even een programmaatje vinden om het te converteren als 3D tekenmodel naar iets als Iges, Step, Dxf oid.

Alleen zit daar geen binnenwerk/bodemplaat in, dus die moet je alsnog inmeten...
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

tja.......hobby kost nou enmaal tijd en ik heb er al helemaal geen verstand van, dat inmeten :lol:
Steven

Inmeten is gewoon met de rolmaat de bodem opmeten, hoe lang is ie, vanaf waar vanaf de deur gaat de bodemplaat omhoog etc.

En dan aan de onderzijde die chassisbalken erin meenemen, gewoon zodat je het hele chassis kan intekenen in een 3D prog en dan uiteraard overtrekken naar een rekenprogramma :)
-jo-

Devil is toch niet meer leverbaar ??

Zal es effe naar Sparco kijken.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Is ook niet leverbaar nee, maar word af en toe wel nog eens te koop aangeboden :) Devil voldoet niet aan je eis, die hebben geen kruis achterin, maar een enkele balk.
jacob

Vraag:

Ik heb nu een onbekrachtigd stuurhuis wat van een clio 16v moet afkomen. Mijn stuurstang is van een clio met bekrachtiging. Kun je die stang langer tikken? Zie foto

[img]http://img842.imageshack.us/img842/5513/img4364y.jpg[/img]

Tevens nog even een fototje van de achterkant van de clio met het nieuwe glas en de nieuwe achterlichten voor de liefhebber:

[img]http://img638.imageshack.us/img638/242/img4338r.jpg[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Als de stang nog niet gelast is moet dat kunnen.

Trouwens, tectyl in de aanbieding :D ?
Siem

stuurstang van uitvoering zonder stuurbekrachtiging is anders.
Genoeg te koop op de sloop.
Als je er niet uit komt heb ik er nog 1 liggen
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Je kunt hem toch rekken, of is de kop echt anders?
jacob

Jean-Paul-S schreef:Als de stang nog niet gelast is moet dat kunnen.

Trouwens, tectyl in de aanbieding :D ?
Nee was het maar zo maarjah het moet er goed inzitten. :D

@ Siem. Ik hou het in gedachten. ik probeer hier eerst wel even in de buurt op de sloop.
tutuur
Clubsponsor

Weet niet wat bert jan en geert willen maar mijn clio die naar hun gaat is ook onbekrachtigd :)
antoine

Ik zag net dat Matter nog steeds de kooien op de vloer monteerd ipv de wielkasten. Jammer dat er geen oude foto's meer op hun site staan.
-jo-

Ben toch eigenwijs geweest en voor een wiechers gegaan. Dankzij Stevo een topicje gelezen waarin deze kooien er toch heel goed uitkomen. (Thx btw !)

Nu het volgende,

Weer zo een lekker nadeel aan die clico's, de benzinepomp. Mijn plan is om de std pomp in de bak te laten zitten en er eentje in lijn bij te plaatsen. Ik heb een walbro 255 (geen tankmodel) liggen. Heeft iemand hier ervaring mee ? Of zijn er andere suggesties ?

Neen, ik schakel niet over op een alu bak met dubbelpomp. :lol:
Martijn Kool

-jo- schreef:bedankt voor de reacties, nu twijfel ik nog meer :lol:

Martijn, kom jij het dash eruit halen ? Ik kan dat helaas niet met die ***rug van me.
zoals ik al eerder zei, het dash hoeft er niet uit

heb je nu een kooi door het dash of voor het dash langs?

Waarom een andere pomp? slijp gewoon een gat in de boden precies boven de tank, zo hadden de cupcliko's dat ook
stevie wonder schreef: Cliodash is iig wel stukken beter dan een 5 dash, ik ben het eens met Martijn, bij een clio kun je makkelijk door het dash zonder dat je de halve boel verzaagd.
Heb nu mijn dash uit de megane liggen, das pas een kutwerk, daar is die van een 5 peanuts bij, en die van een clio al helemaal. maar goed, ik moet wel want heb een cupkooi en die loopt achter het dash langs bij de megane volgens mij, plus een dwarsbalk boven de stuurkolom.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jo-

Martijn Kool schreef:zoals ik al eerder zei, het dash hoeft er niet uit
true, maar het dash wordt aangepast omdat er extra meetapparatuur bij in moet komen. Waarschijnlijk met polyster, dont know, dont care. Zoiets doe ik zelf niet dus als dat klaar is laat ik het netjes flocken zodanig dat het een net geheel is.
Martijn Kool schreef:heb je nu een kooi door het dash of voor het dash langs?
Voorlangs, sorry (F), met wat extra verstevigingen om die bocht op te vangen.
Martijn Kool schreef:Waarom een andere pomp? slijp gewoon een gat in de boden precies boven de tank, zo hadden de cupcliko's dat ook
you're missing the point ;) mijn blok heeft wat extra juice nodig. Ik kan ook een 044 of walbro intank kopen maar dan ligt er hier weer een goeie pomp weg te kwijnen. Bij de 21 europacup werd ook gebruikt gemaakt van dubbele pomp in lijn, vandaar mijn vraag.

De opstelling is dan zoals standaard, alleen ligt er op je achterbank (die weg is) een extra pomp bij.
Plaats reactie