ACT: ICT en (web) Design.

Plaats reactie
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ik zou andere browser nemen :p
Ferdy
Über-Spammer

Chrome !!!
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ronnie schreef:
Ronnie schreef:
Ronnie schreef:Even een vraag. Ik heb sinds een paar dagen dat als ik een internetsite in mijn favouriete op sla, dat hij 2 regels aan maakt. 1 waarmee ik naar de webpagina ga en de andere kan je eigenlijk niks mee. Weet iemand hoe dit kan?
Riël schreef:WElke browser?
Ronnie schreef:Internet Explorer.
[img]http://i282.photobucket.com/albums/kk27 ... obleem.jpg[/img]

Hier even een voorbeeld, ik wil bv dit nummer van youtube in mijn favourieten zetten en dan onderstaan er 2 linkjes. Dit is ook met b.v. als je op een pagina van een reisbureau een hotel in je favourieten zet. Het gebeurt overigens niet altijd.

De onderste link verwijst naar de clip op youtube, de bovenste link doet helemaal niks.

Heb dit sinds een week of 3 pas.
Net nog even gekeken.

Ik sla de site van de RTC op als Renault Tuning Club. Hij komt in mijn favorieten te staan als b.v. renault-tuning.com en als ik die favorieten weg haal en hem opnieuw opsla, zegt ie dat de url al bestaat. Wat een vaag probleem zeg :S
Ben erachter wat het probleem was. Gister AVG eraf gegooid en momenteel nergens meer last van. Ik denk dus dat het aan deze virusscanner ligt.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

AVG :X
PaulM

hebben de rtc site ontwikkelaars wel eens gedacht om meer met AJAX en jQuery te werken? Zie hier en daar toch mooie plaatsen waar AJAX goed gebruikt kan worden. Bijvoorbeeld bij de link 'mark all topics as read' waarbij je nu eerst een tussenscherm krijgt.
Tim
Car: E36 M3

Ajax... :puke:
PaulM

Tim schreef:Ajax... :puke:
?
Riël
Über-Spammer

80% van de functies zitten in het pakket van phpbb, dat is dit forum. Enkele php haaks zitten er wel in maar geen ajax nee. Weet niet of dat te doen is in deze software?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tim
Car: E36 M3

PaulM schreef:
Tim schreef:Ajax... :puke:
?
Niet IT gerelateerd ;) :P
Steven
Car: M536

Vroeger deed ik m'n computer bijna elke maand opnieuw installeren met windows 95-98-Millenium-2000 etc. maar daarna nooit echt meer mee bezig gehouden.

Nu is m'n pa's laptop zo volgerot met troep dat het niet anders meer kan dan de boel eens opschonen. Dus eens even wat blonde vraagjes.

-Hoe gooi ik die hele schijf nu leeg? Vroeger deed je nog stoer format C: in de dosprompt, dat gaat nu toch niet meer?

-Nu staat de windows code achterop, dus het is gewoon even een windows vista home premium CDtje scoren en die code inkloppen, maarrrrr pa heeft ooit business edition gekocht via internet en die verdwijnt straks dus ook mooi weer. Hoe krijgen we die nu weer terug? Ik kan niet zo snel een code daarvan vinden ergens.

Ik wil weer PC nerd worden 8)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Niet eerst even CCleaner er overheen?
Steven

Mja hijs al 2,5 jaar oud met diverse progs erop- en eraf. Heb al met diverse schoonveeg proggies gewerkt, maar er zijn ook 3 progs die zich bemoeien met de wifikaart volgens mij. (heeft nogal onstabiele verbinding).

Denk gewoon een verse install, gelijk weg al die vooraf geinstalleerde rommel vanuit de leverancier en gewoon draaien wat ie nodig heeft.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Als je de windows op een cd hebt staan gewoon opnieuw opstarten en dan die cd booten. dan kan je hem helemaal opnieuw instellen.
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Steven schreef:Mja hijs al 2,5 jaar oud met diverse progs erop- en eraf. Heb al met diverse schoonveeg proggies gewerkt, maar er zijn ook 3 progs die zich bemoeien met de wifikaart volgens mij. (heeft nogal onstabiele verbinding).

Denk gewoon een verse install, gelijk weg al die vooraf geinstalleerde rommel vanuit de leverancier en gewoon draaien wat ie nodig heeft.
Is wel de beste manier, gewoon clean install doen en inderdaad windows (wireless zero configuration) de wifi kaart laten beheren en al die tooltjes troep van externe leveranciers lekker uninstallen.

Wat ook goed helpt om de machine vlot te houden is mydefrag installeren (http://www.mydefrag.com) is een freeware tool die veel beter defragmenteert dan de standaard windows tool.
Deze defragmenteert niet alleen maar plaatst o.a. (systeem)bestanden meer op de buitenkant van de HD waar je dus meer rotatie snelheid hebt en dus ook meer lees en schrijfsnelheid.
Tevens kan je deze ook als screensaver instellen, dus gaat defraggen op het moment dat je pc/laptop toch idle staat te zijn, is het ook niet elke keer een tijd rovende klus maar met een paar minuten gedaan :D
Ook een goed middel is af en toe het windows profiel vervangen, het stukje current user registry gaat na verloop van tijd ondanks alle tools toch niet helemaal fris meer.

Ik gebruik op al mijn machines de combo van goede installs (alles er uit wat niet nodig is) CCleaner en mydefrag.
Na 3 jaar liep mijn XP install nog steeds lekker soepel, die heb ik vorig jaar vervangen voor Win7 Pro.
Anything worth doing is worth doing right!.
Riël
Über-Spammer

Beetje triest wel hoor dat hele verhaal :lol:

Moet ie persé windows hebben Steven?
GJ
Car: Megane 4 RS

Ownee he, komt hij weer met z'n Ubuntu :p
Megane R26 -> Megane 4 RS
Riël
Über-Spammer

Antivirusscanners, defragmenteren, schoonveegproggies, nieuwe users profielen, volgelopen registers, spam, rare favorieten.

Het is toch gewoon doffe ellende of zie ik dat verkeerd dan? :lol:
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Mwah ach tot 7 jaar geleden had ik een windows computer meteen van het balkon naar beneden gegooid als je die had mee genomen :p

Mijn Amiga 1200 Tower loopt al 11 jaar op dezelfde install, onderhoud heeft OS niet nodig, het werkt (en snel ook) punt.

Windows ja ach het is en blijft een slecht excuus voor een OS maar je leert er uiteindelijk mee leven :p (sort of haha)
Anything worth doing is worth doing right!.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

GJ schreef:Ownee he, komt hij weer met z'n Ubuntu :p
Ik heb een maand geleden ook maar eens Ubuntu geinstalleerd op mijn nieuwe laptop. Denk dat je wel wat basis linux kennis moet hebben, de leercurve is gewoon steiler dan bij windows. Reden ik wil gewoon een laptop die ik 1x installeer en dan 5 jaar 'niet naar om hoef te kijken'. Wat echt ik kreeg helemaal de scheit van windows xp, mede omdat op mijn oude laptop xp fatsoenlijk loopt met sp1 en sp2. Na de sp3 update was de snelheid echt een drama, ik heb het idee dat op een gegeven moment al die updates die in de loop der tijd uitgevoerd zijn het besturingssysteem gewoon gruwelijk traag maken. Ook na een herinstallatie (en alle updates weer langs zijn gekomen). Net of die marketing boys bij microsoft je zo dwingen om een nieuwe pc met nieuwe windows te kopen.

Maar goed tot nu toe bevalt linoex best aardig. Installatie ging goed. Even opletten dat een internet connectie houdt tijdens het installeren, anders krijg je kernel panic :). Grafische kaart drivers was wel wat interessant, toen moest ik opstarten in run-level 3 en een scriptje runnen. Ik het dagelijks gebruik (gewoon wat internetten/ films downloaden etc.) is het gebruiksvriendelijk, niet beter slechter dan windows. Mis wel winamp een beetje.
Af en toe moet ik nog wel ff googlen als ik iets niet voor elkaar krijg. Bijv. met de grub bootloader oid. Ik weet niet of ik ubuntu aan iedereen kan adviseren, af en toe moet je toch wel wat truuken uithalen als je net iets meer wil. Draai ernaast ook nog een win7 of een win7 in vmware.
Steven

Misschien dat ik het zelf nog eens probeer, maar voor Pa moet dat gewoon op windhoos. Tis al een ouwe man, die moet je niet teveel nieuwe truukjes leren.

Dus ik moet eens op zoek naar een windhoos Vista Home Premium CD, in principe kan ik daarvoor elke CD pakken toch? Ik heb die productkey op de achterzijde staan, dus dat is ook gewoon legaal :)

Nu alleen nog ergens die CD scoren, iemand een kopietje voor me?
Erik (Schepjes)
Contacteer:

nieuwsgroepen?
Riël
Über-Spammer

@johan, bij de laatste paar installs heb ik nergens maar hoeven scripten. Zeker op latere apparatuur wordt dat minder. Bij wat oudere hardware is het vaak inderdaad wat lastiger.

Ubuntu is in essentie gebriuksvriendelijker. Enige probleem is: iedereen is windows gewend, en iets afleren is gewoon een 'steile curve'. Wat nou .exe downloaden en zo? Ubuntu softwarecentrum! Vergelijk het met de app-store. De power van dit softwarecentrum moet nog ontdekt worden ;)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Nog even een vraag ivm het opnieuw installeren van mijn laptop.

Ik heb photoshop cs4 weer geïnstalleerd. Voorheen totaal géén problemen mee. Nu geeft ie continu de melding dat het serial nummer ongeldig is. Dan zoek ik via de key die erbij zit een nieuw serial nummer. Deze werkt dan weer een dag en daarna krijg ik weer dezelfde melding.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Waarschijnlijk wordt er via het internet gecontroleerd of de ingevulde key wel legaal is... :) Die kans is tegenwoordig groor natuurlijk.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ja, maar wel vreemd, want voordat ik mijn laptop opnieuw installeerde heb ik hier nooit last van gehad.
Merijn
Über-Spammer

Heb je nooit je hosts file hoeven aanpassen? Ik kan me zoiets herinneren toen ik een key generator gebruikte voor CS4.

Maareh, misschien beter om die niet op het forum te bespreken? :P
Robert-Jan

Erik (Schepjes) schreef:AVG :X
Wat is dan een goeie virusscanner?
VLK Groep
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Ik gebruik zelf Mcafee, zal gerust ook niet de beste op de markt zijn, maar ik heb er nooit wat mee. :)

Nod32 was ik ook wel tevreden over. :)
tutuur
Clubsponsor

Nooit problemen gehad met AVG
Merijn
Über-Spammer

AVG is voor een gratis virusscanner zeker niet verkeerd...

Zelf gebruik ik Microsoft ForeFront Client Security. Tot op heden erg tevreden over. Zeker de anti-mal/spyware on-access scanner doet zijn werk erg goed.
tutuur
Clubsponsor

Dan kies ik voor een iphone, nooit last van spam :p
Merijn
Über-Spammer

Da's het voordeel dat je hebt als alles zo afgeschermd is voor de buitenwereld. Voor de normale gebruiker is het daarom het perfecte apparaat. Respect voor Apple! (Y)
tutuur
Clubsponsor

Alhoewel ik van mening ben dat veel mensen het ook wel zelf doen...

Als je door gaat klikken op ads als: millionaire in 1 minute etc.
Vraag je natuurlijk om problemen...
Merijn
Über-Spammer

Klopt... Je zou voor de gein mijn pa eens op internet bezig moeten zien. Elke tiet die in beeld komt moet op geklikt worden. :lol:

Zo kom je wel aan je spyware en andere troep. :P
tutuur
Clubsponsor

Net als van die dubieuze mails dat het persoonsbestand van de ing plat ligt en je op een link moet klikken om je er weer in te zitten.

Vervolgens je rek. Nr. Alles in moet vullen.
Als dan je rekening leeg geplunderd word heb je het toch echt zelf gedaan :p
Plaats reactie