Beste medeforum leden.
ik heb een vraag, mijn buiten tempratuur sensor is kapot (geeft -30 aan)en hoe hoe krijgt krijg ik de spiegel los om te kijken en eventueel vervangen van de sensor.
wat kost zon ding.
Grt Erik
buiten tempratuur -30
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Spiegel moet je eruit klikken. Naar beneden stellen, vingers erachter (hand er voor) en trekken. Dan moet ie loskomen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Car: MB
A koud
B sensor kapot
Maar je gaf zelf optie B al dus dat zal het wel zijn. Maar ik zie in je post niet wat voor type auto je hebt (altijd handig bij een vraag) maar zoals andere Tom zegt kun je normaal gesproken voorzichtig het glas eruit halen en dan zie je normaal vanzelf hoe de rest vast zit.
B sensor kapot

Maar je gaf zelf optie B al dus dat zal het wel zijn. Maar ik zie in je post niet wat voor type auto je hebt (altijd handig bij een vraag) maar zoals andere Tom zegt kun je normaal gesproken voorzichtig het glas eruit halen en dan zie je normaal vanzelf hoe de rest vast zit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
de mijne wil zo af en toe nog wel eens een rare waarde aangeven. Zo heb ik vorig jaar ruim 3 weken lang in zuid frankrijk rondgereden met constant 60 graden in het display. Oke, het was er warm... maar zo warm...?!
Geen idee ook wat een nieuwe sensor kost; ik denk dat t niet wil weten

Geen idee ook wat een nieuwe sensor kost; ik denk dat t niet wil weten

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Mijne is ook altijd erg optimistisch....20 graden toen het -6 was en nu 39 graden terwijl het +6 is ofzo...geen zin om er iets aan te doen
Ben trouwens ook wel benieuwd wat zo'n sensor kost...

Ben trouwens ook wel benieuwd wat zo'n sensor kost...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Die van mij deed het nog prima. Echter zijn de complete spiegels al gereserveerd... Heb overigens nog wel 16v spiegels liggen met goedwerkende sensor maar die wil ik miss wel in me 5 maken 

-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Als het een clio II is kom je er inderdaad via het spiegelglas goed bij.
Het stekkertje zit aan de binnenkant van de deur achter het bovenste kapje.
Misschien 2e hands ff zoeken op de sloop, daar had ik mijn 2e sensor ook vandaan.
Het stekkertje zit aan de binnenkant van de deur achter het bovenste kapje.
Misschien 2e hands ff zoeken op de sloop, daar had ik mijn 2e sensor ook vandaan.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Contacteer:
Nieuwe sensor inclusief montage zit al gauw op €80,-
althans, voor een Laguna II. Maar type Renault zal niet veel uitmaken...
Een goede sensor is wel prettig wanneer je een automatische airco hebt. De airco maakt o.a. gebruik van de temperatuur die de sensor aangeeft.
althans, voor een Laguna II. Maar type Renault zal niet veel uitmaken...
Een goede sensor is wel prettig wanneer je een automatische airco hebt. De airco maakt o.a. gebruik van de temperatuur die de sensor aangeeft.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Heb je het draadje wel goed zitten?
Ook in portierdoorvoer gekeken?
De sensor geeft een bepaalde weerstand n.a.v. de temperatuur en daaraan weer een bepaald voltage. Als het draadje geknikt is of ergens tegen de carrosserie aanligt krijg je gekke dingen.
Ook in portierdoorvoer gekeken?
De sensor geeft een bepaalde weerstand n.a.v. de temperatuur en daaraan weer een bepaald voltage. Als het draadje geknikt is of ergens tegen de carrosserie aanligt krijg je gekke dingen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Laatst nog zo'n ding van een Megane vervangen. koste 15 euro ofzo bij de dealer. ding zit er ook in 10 minuten in, spiegelglas er uit en spiegelkap er af. 2 draadjes solderen en klaar.
Dingen gaan wel vaker stuk.
Dingen gaan wel vaker stuk.
Nou het vreemde is dat hij vanmiddag 50 grd aan gaf en daarna 5 a 6 grd (dat was dus wel goed),dus ik vermoed ergens draad breukje ,morgen maar nieuwe draadjes trekken.En hij blijft knipperen en dan weer vast en dan weer knipperen ga er morgen wel mee verder.
Maar hij werkt in ieder geval wel dus scheelt weer eurries
Erik
Maar hij werkt in ieder geval wel dus scheelt weer eurries

Erik
Bij de Clio II van mijn vriendin is de sensor ook kapot.
De ene keer is het +30 en de andere keer ineens -6.
Nu kan ik een goede gebruikte kopen voor € 20 maar nu vraag ik me af, of het noodzakelijk is om te solderen?
Ik heb geen soldeerbout en met vlam zal ik het maar niet doen want dan houd je geen spiegel over.
Heeft iemand in de regio Nijmegen een soldeerbout te leen of kan het ook met een kroonsteentje o.i.d.? Of past dat niet in de ruimte achter de spiegel?
De ene keer is het +30 en de andere keer ineens -6.
Nu kan ik een goede gebruikte kopen voor € 20 maar nu vraag ik me af, of het noodzakelijk is om te solderen?
Ik heb geen soldeerbout en met vlam zal ik het maar niet doen want dan houd je geen spiegel over.
Heeft iemand in de regio Nijmegen een soldeerbout te leen of kan het ook met een kroonsteentje o.i.d.? Of past dat niet in de ruimte achter de spiegel?
Bij een clio 1 zit gewoon een stekker aan de interieur kant van de spiegel.
Zal bij een 2 niet heel anders zijn denk ik...
Gewoon spiegel even demonteren dus, dan kan je er ook op je gemakkie een ander in knutselen
Zal bij een 2 niet heel anders zijn denk ik...
Gewoon spiegel even demonteren dus, dan kan je er ook op je gemakkie een ander in knutselen

-
- Moderator
- Car: MB
En zit er onverhoopt toch geen stekker koop dan gewoon een simpel boutje. Kost geen drol en heb je de rest van je leven plezier van als je hem toch bijna nooit gebruikt. Kroonsteentjes is altijd een no-go in een auto!!!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
wat kost een soldeerbout in de eurobak bij de gamma? Altijd handig om te hebben.
Het gaat me natuurlijk niet om de prijs van een soldeerbout.
Al kost ie 50 cent. Ik gebruik dat ding waarschijnlijk nooit meer.
Daarbij is een slecht gemaakte soldering ook niet goed.
Ik kan autogeen lassen, tig lassen, koper solderen, hardsolderen, zink solderen etc. Maar nooit kabels gesoldeerd.
Al kost ie 50 cent. Ik gebruik dat ding waarschijnlijk nooit meer.
Daarbij is een slecht gemaakte soldering ook niet goed.
Ik kan autogeen lassen, tig lassen, koper solderen, hardsolderen, zink solderen etc. Maar nooit kabels gesoldeerd.