Nelis' GTT Avontuur.

Vertel hier alles over je project.
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Bij deze dan een topicje over mijn GTT.

Tot op heden ben ik alleen bezig geweest met repareren;
-wiellagers voor
-ashoes
-uitlaat lassen

heb wel een DV gemonteerd;


Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

De vorige eigenaar had een open lucht filter gemonteerd en dat heb ik teruggedraaid. Wat een verschil is dat zeg, hij loopt een stuk beter, de turbo komt er veel eerder in en het lijkt wel of hij veel sneller gaat!

Ook mijn spiegels en voorste logo weer matzwart gespoten na hevige steenslagAfbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Alleen pingelt hij nu sinds ik hem weer op het standaard filter heb gezet.
dus woensdag maar even kijken want dan wordt in ieder geval mijn carburateur gereinigd. misschien toch de druk maar verlagen


:grin: Ik heb de foto's als link gedaan want anders werden het posters.
Ik heb t gefixt. Gr.Riel Bedankt Riel.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Laatst gewijzigd door Nelis 44 op ma 24 jan 2011 9:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Welkom hier, wel een behoorlijk gekke kleur ! (Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Welkom, en zeker een apart kleurtje! Wat voor velgen zitten er normaal gesproken onder? Ik denk dat je luchtfilter dan aardig verstopt was als ik het zo hoor :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Deze velgen zaten er altijd al onder :p
Pingelen nu met std luchtfilter? Vreemd...

Wat versta jij onder pingelen? Wat constateer je?
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Tja wat hoor ik?
Ik omschrijf het 't best als een soort zacht getik.
En alleen als ik vol of bijna volgas rijd
als ik doseer heb ik het niet.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Wel erg mee uitkijken...voor je het weet is het kapot :( (Er zit trouwens toch wel een pingelsensor op aangezien het een Phase 2 is?)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Op de bovenste foto zie ik een pingelsensor geloof ik. Op wat voor druk rij je nu dan?
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Volgens de vorige eigenaar was het 2 bar en dat is veel te hoog en als dat zo is moet dat naar beneden alleen weet ik niet hoe ik dat moet controleren.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

met een goede meter.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

misschien moet ik dat dan maar laten doen dan want dat kan ik niet aansluiten.
Zou die pingelsensor niet kapot kunnen zijn?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Hoever gaat het originele turbo metertje op je dash?
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Het metertje gaat gaat voorbij die streepjes.
En sinds die filter er weer tussen zit gaat hij er ook veel sneller naartoe.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Nelis 44 schreef:Het metertje gaat gaat voorbij die streepjes.
En sinds die filter er weer tussen zit gaat hij er ook veel sneller naartoe.
Oke, dan draai je genoeg druk. Ik zou de druk voor de zekerheid even terug schroeven.
Je pingelsensor kan maar 4 graden vervroegen, dacht ik.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Vertragen bedoel je :p
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

GerryTT schreef:
Nelis 44 schreef:Het metertje gaat gaat voorbij die streepjes.
En sinds die filter er weer tussen zit gaat hij er ook veel sneller naartoe.
Oke, dan draai je genoeg druk. Ik zou de druk voor de zekerheid even terug schroeven.
Je pingelsensor kan maar 4 graden vervroegen, dacht ik.
Dus eigenlijk hoef ik dan alleen de druk verlagen en is het weg?
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Hey Nelis! Ook weer ff hier! Leuk!

Waar is de bra gebleven?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Waarschijnlijk wel. Door de te hoge druk stijgt je inlaat temp en gaat hij pingelen.
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Willeon de Zoete schreef:Hey Nelis! Ook weer ff hier! Leuk!

Waar is de bra gebleven?
Haha die heb ik nog, alleen met die regen is het net een spons :grin:
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

GerryTT schreef:Waarschijnlijk wel. Door de te hoge druk stijgt je inlaat temp en gaat hij pingelen.
dat zou echt mooi zijn!
ga morgen meteen ff kijken (Y) .
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Nelis 44 schreef:Volgens de vorige eigenaar was het 2 bar en dat is veel te hoog en als dat zo is moet dat naar beneden alleen weet ik niet hoe ik dat moet controleren.
Ik krijg toch wel een beetje vraagtekens bij de vorige eigenaar als hij dat gezegt heeft :lol:
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

DennisT schreef:
Nelis 44 schreef:Volgens de vorige eigenaar was het 2 bar en dat is veel te hoog en als dat zo is moet dat naar beneden alleen weet ik niet hoe ik dat moet controleren.
Ik krijg toch wel een beetje vraagtekens bij de vorige eigenaar als hij dat gezegt heeft :lol:
Ik dacht eigenlijk dat hij hier wel bekend zou zijn.Maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

nope nog nooit gezien/gehoord..

het ''tunings''bedrijf waar hij geweest zou moeten zijn ken ik ook niet.
daarintegen vind ik het zeker wel een vette gt.

lekker gedurfd kleurtje (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Andrews (supercinq) schreef:nope nog nooit gezien/gehoord..

het ''tunings''bedrijf waar hij geweest zou moeten zijn ken ik ook niet.
daarintegen vind ik het zeker wel een vette gt.

lekker gedurfd kleurtje (Y)
http://www.carlymotors.nl/index2.html

die site ziet er wel ok uit op zich...
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Er zijn honderden (zo niet duizenden) van dit soort tuningsbedrijfjes, op elke straathoek zit tegenwoordig iemand die zich een "chiptuner" noemt. Echter kan ik op mijn vingers tellen bij welke bedrijven ik mijn auto zou brengen...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Carly is niet geheel onbekend binnen de Nederlandse autosport ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Arco schreef:Carly is niet geheel onbekend binnen de Nederlandse autosport ...
ze deden ook veel in de DTM geloof ik.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

2 bar ? is het een orginele turbo ? wat is er nog meer aan gedaan dan motorisch ?
2 bar is namelijk erg veel.

En door de druk terug te schroeven naar een bepaalde druk dan kan ie nog steeds pingelen ...het ligt er maar aan hoe de rest staat afgesteld.
Wat voor een hoofdsproeier zit er in je carb wat is de verrijking enz.

Je kan niet zo zeggen draai de druk ff terug en dan is het wel weer goed.
Je zou hem toch echt moeten laten afstellen op een dynobank oid
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

100% zeker weet ik het van die 2 bar niet(vorige eigenaar).
Qua sproeiers e.d. weet ik het eigenlijk ook niet want hij heeft altijd goed gereden tot onlangs, en dus geen reden gehad om te kijken. Woensdag gaat de carb. eruit en wordt gereinigd en dan kan ik meteen zien wat er in zit.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zal wel 1.2 bar geweest zijn 2 bar met originele setup is onmogelijk.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Arco schreef:Carly is niet geheel onbekend binnen de Nederlandse autosport ...
Was meer in het algemeen bedoeld (F)
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

mark 5t schreef:zal wel 1.2 bar geweest zijn 2 bar met originele setup is onmogelijk.
Meten is weten :smile:
dus dat moet ik zien te regelen .

Tzt. ook maar eens op een bank.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Turbodrukmeter kost niet zo veel en is sowieso wel handig om er in te hangen :)
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zou dan gewoon voor een vdo meter gaan. Kost nagenoeg hetzelfde...

Links van je stuur in het dashboard is een optie :)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

of doe hetzelfde als Haas drukmeter ff aansluiten van een fietspomp
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Plaats reactie