ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

volgens mij heeft riel zijn huis vol staan met computers
en is hij af en toe kwijt waar hij op bezig was :lol:

er komen hier wel vaker msn/hyve achtige uitspraken voorbij :beer:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ferdy schreef:
Riël schreef:Woow, mag op tweede gesprek :D
Ben ik dan binnenkort geen ondernemer meer? Dat wordt wennen!
Congrats !!!

Waar en wat precies ?
Training developer/instructor bij ASML :)

Zou erg gaaf zijn. Kijk er best naar uit.

En hier is toch een soort van sociaal platform, dit vind ik dan weer leuk om hier te melden :p Dit was er eerder dan Facebook
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Jammer dat je jaar te laat ben :P leuke bonus dit jaar :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

bah ja haha ik had het gelezen :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Iemand ooit gehoord van een bevroren oliepomp? Hoorde net een verhaal van iemand waarbij bij een Golf IV 1.4 de oliepomp was bevroren. Auto startte 's-ochtends nog wel maar na een aantal km viel ie stil en niet meer te starten. Resultaat nokkenas/distributie kaduuk. Wonder boven wonder geen kleppen krom. Week ervoor was de olie nog bijgevult.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Bevroren oliepomp?

Dat gebeurt in Siberië misschien ... :)

Dat heeft ie zich mooi laten wijsmaken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ligt eraan, kan het misschien zo zijn dat er teveel vocht/condens bij de olie heeft gezeten?
Er gebeuren wel gekkere dingen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Johan schreef:Iemand ooit gehoord van een bevroren oliepomp? Hoorde net een verhaal van iemand waarbij bij een Golf IV 1.4 de oliepomp was bevroren. Auto startte 's-ochtends nog wel maar na een aantal km viel ie stil en niet meer te starten. Resultaat nokkenas/distributie kaduuk. Wonder boven wonder geen kleppen krom. Week ervoor was de olie nog bijgevult.
Heb een dergelijk probleem wel vaker langs zien komen, uit m'n hoofd zou de (volgens mij plastic) aanzuigbuis van een 1.4 16v VW blok kapot kunnen vriezen inderdaad, of verstopt raken of iets dergelijks...

we weten het niet precies, bij de VW weten ze het zeker weten wel, alleen trekken ze daar meestal de schouders op onder het motto:

"dat probleem??? neeuuuuu.... da kenne we nie..."
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik zie het idd wel eens terug komen op Google.

Al denk ik niet dat het probleem in die zin een 'bevroren oliepomp' is :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

PtrGte schreef:
Johan schreef:Iemand ooit gehoord van een bevroren oliepomp? Hoorde net een verhaal van iemand waarbij bij een Golf IV 1.4 de oliepomp was bevroren. Auto startte 's-ochtends nog wel maar na een aantal km viel ie stil en niet meer te starten. Resultaat nokkenas/distributie kaduuk. Wonder boven wonder geen kleppen krom. Week ervoor was de olie nog bijgevult.
Heb een dergelijk probleem wel vaker langs zien komen, uit m'n hoofd zou de (volgens mij plastic) aanzuigbuis van een 1.4 16v VW blok kapot kunnen vriezen inderdaad, of verstopt raken of iets dergelijks...

we weten het niet precies, bij de VW weten ze het zeker weten wel, alleen trekken ze daar meestal de schouders op onder het motto:

"dat probleem??? neeuuuuu.... da kenne we nie..."
ah ok, thnx. Dat zal het geweest zijn. Die blokjes zijn zoiezo gevoelig voor meer dan gem. olieverbruik. Als je er niet naar om kijkt kan het zomaar zijn dat na 10000 km het oliepijl onder het minimum zit.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Dat is niet alleen bij VW zo hoor :p bij Renault kunnen sommige blokjes er ook wat van :lol:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Maarja een gemiddelde berijd(er)(ster) van een golf IV 1.4 kijkt niet elke maand hoeveel olie er nog in zit :). Die denkt elk jaar een beurtje en dan is het wel goed. Bijvoorbeeld de gemiddelde clio I 16v/williams rijder besteed hier iets meer aandacht aan :p.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Als je een rijbewijs alleen voor automaat hebt, mag je dan in een twingo met gerobotiseerde bak rijden
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Als er "automaat" staat geregisteerd bij RDW wel.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Ik zag hem ook ja... Als ik mijn 1.6 Dynamique nog had gehad dan was deze er erbij gekomen! Mooie basis voor een circuitbak en dan had ik de 1.6 als dagelijks vervoersmiddel gebruikt. Voor het eerst dat ik een beetje baal dat ik een RS heb :lol:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Remon-CL10 schreef:
Ik zag hem ook ja... Als ik mijn 1.6 Dynamique nog had gehad dan was deze er erbij gekomen! Mooie basis voor een circuitbak en dan had ik de 1.6 als dagelijks vervoersmiddel gebruikt. Voor het eerst dat ik een beetje baal dat ik een RS heb :lol:
Knal hem maar op de Markt dan ! ;)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Heb het witte ding maar vast naar m'n neefje toegemaild.
Die ging al vaak mee naar de meetings, maar heeft nu ook eindelijk zijn rijbewijs.

Overigens, ook mooi als circuitbak inderdaad. Komend voorjaar de 21 maar eens 'fout' parkeren? (0)


Edit:
Zit nog eens goed te kijken bij de Clioclub (meer foto's) http://clioclub.nl/viewtopic.php?f=24&t=9819

Eens zien of ik hem nu al binnen onze gelederen kan krijgen :p
Kan broertje er ff meer rijden en dan een circuitbak van maken (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Adinsx schreef:Volgende week krijgen we laptops van de sjaak met bedrijfsnetwerktoegang, Softphone (bellen ze op kantoornummer dan pakt de laptop het over schijnt?), etc. etc. Dus was dan van plan wat meer vanuit huis te werken.

Belachelijk ook.

Het beleid bij ons is dat je niet mag thuiswerken..... Ik heb bij godsgratie een inlogverbinding maar ze willen niet dat je thuiswerkt. Je moet gewoon vanuit kantoor werken is de mening.

Belachelijk want alles moet "groener" en "duurzamer". Collega's uit Almere en Zaandam/Purmerend laten ze liever een uur extra in de file staan dan dat die mensen eerst een uurtje thuiswerken en daarna na de file naar kantoor komen.

|:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Oh hier juist totaal niet.
De reorganisatie is achter de rug. Compleet nieuwe structuur, zowel de managementlaag als daaronder. (En promotie voor mij overigens :))

De IT-afdeling is nu wereldwijd de boel aan het structureren, met alle mooie gevolgen van dien. In principe kan ik thuis exact hetzelfde als op kantoor, alleen was het lastig om niet bij de servers te kunnen waar we documenten op zetten.

Dat kan straks dus wel, incl beeldbellen, etc. etc. 2 dagen thuis werken zou ik geen probleem mee hebben (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

helaas kan ik moeilijk een f-16 in m'n tuin kwijt :lol:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Heb hier ook een collega die 2 dagen per week thuiswerkt. Prima geregeld, totdat ze maar blijft bellen en mailen met collega's op kantoor. Overleg is face-to-face toch het gemakkelijkst.

Overigens kan ik met een token ook vanuit huis werken. Voor af en toe wel lekker, maar lastig om vaker te doen als leidinggevende. Kat van huis ;)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Martijn schreef:Heb hier ook een collega die 2 dagen per week thuiswerkt. Prima geregeld, totdat ze maar blijft bellen en mailen met collega's op kantoor. Overleg is face-to-face toch het gemakkelijkst.

Overigens kan ik met een token ook vanuit huis werken. Voor af en toe wel lekker, maar lastig om vaker te doen als leidinggevende. Kat van huis ;)
De meeste personeelsleden kunnen de verantwoording gewoon niet aan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Als ik thuiswerk, doe ik veel meer dan als ik op kantoor zit. Kan me beter concentreren en afsluiten.

Lastige rapporten lezen zonder dat je gestoort wordt is veel beter. En als ik afspraken heb richting Rotterdam vind ik het onzin om eerst 25 km richitng Amsterdam te rijden en dan alsnog weer langs NIeuw Vennep richting Rotterdam te gaan.

Face-to-Face overleg blijft wel erg makkelijk, bellen en mailen schiet niet op.

Jammer dat mijn directe collega en manager zo weinig op kantoor is :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Vergaderingen, overleg, etc. Werk niet via pc nee. Ook niet via het Beeldbellen met webcam etc.

Ik ga ook graag naar kantoor, het is maar 25min, geen file etc.
Maar als de mogelijkheid er is om ook vanuit huis te werken vind ik het best.
Scheelt me elke dag 8,50 brandstof :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Martijn schreef:
Miekje16V schreef:
Maarten-Jan schreef:Iemand een idee waarom renaults voor 1997 niet op E10 kunnen? Brandstofleiding? of de pomp oid? Dit omdat de europese richtlijn 1 januari van kracht wordt, alle 95 moet dan E10 worden.
Even terugkomen op deze vraag over bio-ethanol (ja ook ik heb de Losangne gelezen :D )...
Hoe staat het er nu voor met de Renaults die vóór 1997 gebouwd zijn (bv een Clio 16V ;))? En wordt die benzine met 10% ethanol uberhaupt al verkocht aan de Nederlandse pompen?
Jawel :) Jouw Clio mag volgens de lijst nu geen euro 95 meer hebben, dus 98 tanken.
Oh ik heb er vanaf 1 jan. nog volop 95 in gegooid. Mag dat gemixt worden met 98? Want dan stap ik wel over ;)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Het wordt nog niet aan alle pompen verkocht gelukkig, maar als het er inzit staat er wel duidelijk E10 bij.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik probeer het wel gewoon, merk het vanzelf wel :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik ben al jaren thuis- en op kantoor werker. Enige wat mee moet doen is de ICT want bij 90% van de bedrijven is thuiswerken en ICT een crime. Momenteel heb ik daar zelfs mijn eigen bedrijf voor opgezet omdat ik er starregek van werd.
Ik krijg opdrachten waarbij ik moet integreren met een kantooromgeving. Ik eis ook thuiswerk (anders neem iemand anders denk ik dan).

Ik ben overigens benieuwd of ik thuiswerkmogelijkheden krijg als ik dadelijk voor een baas ga werken ... gezien de aard van mijn werkzaamheden en het tijdsverlies (sittard-veldhoven is toch drie kwartier, een uur) is dit een hele goeie oplossing. Ik ga dat dan ook zeker voorstellen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Thuiswerken is op zich prima en ict hoeft geen enkel probleem meer te zijn.
Wij benaderen het netwerk via internet, dus thuis of op het werk geen verschil.

Dingen waar je heel erg rekening mee moet houden is dat je soms dan toch wel dossiers mee moet nemen die dan niet meer op kantoor zijn.
Bezetting, tegenwoordig werkt de helft parttime of 4 x 9, al;s er dan een minimale bezetting noodzakelijk is dan loop je al gauw tegen problemen op dat de bezetting niet gehaald wordt, vakantie/parttime, vrije dagen, zieken enz.
Vaak heb je ook met meerdere afdelingen te maken, die net weer op andere uren/dagen werken, als je dan een vergadering in moet plannen is dat nu al een ramp, laat staan als er dan nog eens thuiswerken bijkomt :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

hmmmm

ex coureur en grootste softdrugsdealer en handelaar van nederland is overleden.
Charles Zwolsman. 55 jaar.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

daar kan je dan een conference call voor gebruiken toch :) doen we hier ook regelmatig
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

PaulM schreef:daar kan je dan een conference call voor gebruiken toch :) doen we hier ook regelmatig
Soms kan dat, meestal niet, zeker niet bij bouwprojecten met tekeningen, bestekken, bewonersverenigingen, belanghebbenden, enz, enz.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Luco/Alpine-racer schreef:hmmmm

ex coureur en grootste softdrugsdealer en handelaar van nederland is overleden.
Charles Zwolsman. 55 jaar.
Oorzaak ... ?? :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Arco schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:hmmmm

ex coureur en grootste softdrugsdealer en handelaar van nederland is overleden.
Charles Zwolsman. 55 jaar.
Oorzaak ... ?? :wink:
Daar wordt geheimzinnig over gedaan, hij zat iig vast.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gesloten