cliogek [Clio RS182]
Of kijk eens naar apex veren, persoonlijk goede ervaring mee en tikje goedkoper
http://www.stroevemotorsport.nl/Apex-Ve ... ingsveren/
http://www.stroevemotorsport.nl/Apex-Ve ... ingsveren/
En dat schroefsetje die remon heeft dan? Leuke bang for buck dacht ik zo...
ik heb ook eibach sportsline verlagingsveren onder mijn Clio gehad. (Heb ze nog steeds liggen overigens, dus kan het typenr wel even nakijken als je wil.)
Het geeft geen 100% accuraat beeld, later is de Clio nog iets ingezakt en het is natuurlijk geen RS (iets zwaarder?). Daarbij denk ik dat de veren voor mijn 1.5 diesel en jouw RS verschillen, maar goed, het geeft een beeld denk ik.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009472.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009471.jpg[/img]
Ik ben zelf ook altijd zeer huiverig voor opgegeven waarden, aangezien ik nog nooit een auto heb verlaagd, waar het resultaat overeenkomt met de beloofde waarde. Zelf neem ik de fabrieksopgave en trek daar een centimeter vanaf, dan benader je de realiteit het beste denk ik.
(ook meteen de reden waarom ik geen fan ben van standaard verlagingsveren)
Het geeft geen 100% accuraat beeld, later is de Clio nog iets ingezakt en het is natuurlijk geen RS (iets zwaarder?). Daarbij denk ik dat de veren voor mijn 1.5 diesel en jouw RS verschillen, maar goed, het geeft een beeld denk ik.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009472.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009471.jpg[/img]
Ik ben zelf ook altijd zeer huiverig voor opgegeven waarden, aangezien ik nog nooit een auto heb verlaagd, waar het resultaat overeenkomt met de beloofde waarde. Zelf neem ik de fabrieksopgave en trek daar een centimeter vanaf, dan benader je de realiteit het beste denk ik.
(ook meteen de reden waarom ik geen fan ben van standaard verlagingsveren)
Oké, bedankt voor de reacties en foto's. Daar heb ik wat aan!
Daarbij komt volgens mij nog het verschil in verlagen tussen de RS en andere modellen.
De RS is al iets lager dus ik vraag me inderdaad af of die 45mm gehaald gaan worden.
Maar misschien toch maar denken aan een compleet setje.
Heeft tenslotte met verbeteren van wegligging/veiligheid te maken en mijn schokbrekers hebben al 6 jaar werk achter de kiezen en stuggere veren zal een extra aanslag zijn.
Wat voor setje heeft Remon. Of heb ik niet opgelet?
Daarbij komt volgens mij nog het verschil in verlagen tussen de RS en andere modellen.
De RS is al iets lager dus ik vraag me inderdaad af of die 45mm gehaald gaan worden.
Maar misschien toch maar denken aan een compleet setje.
Heeft tenslotte met verbeteren van wegligging/veiligheid te maken en mijn schokbrekers hebben al 6 jaar werk achter de kiezen en stuggere veren zal een extra aanslag zijn.
Wat voor setje heeft Remon. Of heb ik niet opgelet?
moet zeggen dat de 45mm die Eibach belooft, bij mij redelijk goed gehaald zijn 
Remon rijdt met een Rokkor, vergelijkbaar met TECtuning, autostyle, Vmaxx. Ik rijd zelf met de laatste rond, maar ben vooral aan achterzijde niet helemaal tevreden. Heb recent nieuwe achterveren onder garantie gemonteerd gekregen, even kijken hoe die zich blijven houden.

Remon rijdt met een Rokkor, vergelijkbaar met TECtuning, autostyle, Vmaxx. Ik rijd zelf met de laatste rond, maar ben vooral aan achterzijde niet helemaal tevreden. Heb recent nieuwe achterveren onder garantie gemonteerd gekregen, even kijken hoe die zich blijven houden.
Cliogek1970 schreef:Oké, bedankt voor de reacties en foto's. Daar heb ik wat aan!
Daarbij komt volgens mij nog het verschil in verlagen tussen de RS en andere modellen.
De RS is al iets lager dus ik vraag me inderdaad af of die 45mm gehaald gaan worden.
Maar misschien toch maar denken aan een compleet setje.
Heeft tenslotte met verbeteren van wegligging/veiligheid te maken en mijn schokbrekers hebben al 6 jaar werk achter de kiezen en stuggere veren zal een extra aanslag zijn.
Wat voor setje heeft Remon. Of heb ik niet opgelet?
Ik heb vorige week een schroefset van Rokkor onder mijn RS geschroefd. Via Ebay van deze verkoper: http://cgi.ebay.de/Rokkor-Gewindefahrwe ... 2a0d44a317
Ik rij er nu een weekje mee en moet zeggen dat het (zeker voor het geld) erg goed rijdt! Zeker niet stug en ik vind het sowieso fijn dat ik nu ook een stuk lager zit. Normaal zit je zo hoog in een Clio...
Achter staat hij op zijn laagst, voor kan hij nog een stuk lager. Ik neem uit je verhaal op dat je niet héél erg laag wilt en dat is goed mogelijk met deze set. Zowel voor als achter kan je hem op de hoogte zetten die je zelf wilt. Kan je nog weinig vertellen over de kwaliteit, maar er zit sowieso 2 jaar garantie op. Tijdens het monteren geen problemen ondervonden en het voelde kwalitatief wel goed aan allemaal.
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2582.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2586.jpg[/img]
[img]http://i648.photobucket.com/albums/uu20 ... G_2579.jpg[/img]
Laten we wel even redelijk blijven. Het is een leuk goedkoop schroefsetje maar wil je iets voor de lange duur en een onderstel waar je op zandvoort of de ring ook durft te rijden dan is dit natuurlijk weg gegooit geld.
Gezien de plannen van Cliogek1970 en de kwaliteits producten die hij voorheen heeft gemonteerd vraag ik mij af of hij dan niet beter even kan door sparen.
Gezien de plannen van Cliogek1970 en de kwaliteits producten die hij voorheen heeft gemonteerd vraag ik mij af of hij dan niet beter even kan door sparen.
Als je 'kwaliteit' wilt zou ik inderdaad ook doorsparen en voor een KW schroefsetje ofzo gaan. Ik zie het meer als alternatief voor de verlagingsveren. Bijna dezelfde kosten en je kan de hoogte volledig naar je zin instellen. Bij verlagingsveren is het altijd maar even afwachten hoe hij komt te staan.Geert schreef:Laten we wel even redelijk blijven. Het is een leuk goedkoop schroefsetje maar wil je iets voor de lange duur en een onderstel waar je op zandvoort of de ring ook durft te rijden dan is dit natuurlijk weg gegooit geld.
Gezien de plannen van Cliogek1970 en de kwaliteits producten die hij voorheen heeft gemonteerd vraag ik mij af of hij dan niet beter even kan door sparen.
Als 'ie zo wordt vind ik hem wel héééél erg dik!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v502/ ... 7dfce5.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v502/ ... 7dfce5.jpg[/img]
daar komt ook die v6 spoiler weer om de hoek kijken 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ah kak, das toch wel een erg lekker gezicht zo 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Da's volgens mij geen V6 spoiler, maar een cupspoiler!tutuur schreef:daar komt ook die v6 spoiler weer om de hoek kijken
ook goed, ziet er iig vet uit 

Mee eens! Als je die achterkant vergelijkt met de mijne is die van mij behoorlijk saai!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dikkere pijpen en die spoiler maken de bak i.c.m. een dikke verlaging.
Dikke pijp kan je achterwege laten, maar die spoiler ...
Net ff dat tikkie meer.
Dikke pijp kan je achterwege laten, maar die spoiler ...

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Helemaal mee eens.
Daarom zit ik ook op de V6 spoiler van adinsx te azen, maar hij wil niet verkopen.
Zit de CUP-spoiler kwa formaat tussen mijn originele en de V6 in?
Ik denk dat ik toch voor een goede schroefset ga. Ben alleen niet zo thuis in de merken. Mijn gevoel neigt naar GAZ.
Wat Geert zegt klopt ook wel, ben ik het verleden te verwend geworden met de Corsa 2300 16V ITB. Ging altijd voor het beste dat mijn budget op dat moment toeliet.
De uitlaat blijft origineel totdat deze de geest geeft.
Maar volgens istie mij nog in zeer goede staat.
Maar als iemand een goed bod doet voor mijn uitlaat dan overweeg ik om eerder een Milltek te kopen met sportkat of katvervanger.

Daarom zit ik ook op de V6 spoiler van adinsx te azen, maar hij wil niet verkopen.
Zit de CUP-spoiler kwa formaat tussen mijn originele en de V6 in?
Ik denk dat ik toch voor een goede schroefset ga. Ben alleen niet zo thuis in de merken. Mijn gevoel neigt naar GAZ.
Wat Geert zegt klopt ook wel, ben ik het verleden te verwend geworden met de Corsa 2300 16V ITB. Ging altijd voor het beste dat mijn budget op dat moment toeliet.
De uitlaat blijft origineel totdat deze de geest geeft.
Maar volgens istie mij nog in zeer goede staat.
Maar als iemand een goed bod doet voor mijn uitlaat dan overweeg ik om eerder een Milltek te kopen met sportkat of katvervanger.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
[img]http://www.spaciousplanet.com/images/wo ... 84555.jpeg[/img]Tom schreef:Die blauwe is wel erg lekker zeg (en dat zeg ik niet vaak)


GAZ is wel een hele goede zet.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Klopt, een V6 spoiler is nog een stuk hoger. Een cup spoiler heeft ook een ander remlicht zoals je op de foto hierboven kunt zien. Persoonlijk vind ik een cupspoiler het mooist op een Clio.Cliogek1970 schreef:Zit de CUP-spoiler kwa formaat tussen mijn originele en de V6 in?
Wat betreft een schroefset zijn er zat goede merken, GAZ zoals je al zei, KW, H&R en vast nog wel een aantal.
Als je voor veren gaat zou ik inderdaad nu ook voor eibach kiezen. Apex geeft een mooie verlaging maar geeft echt geen verbetering van het rijgedrag.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hier de specialist... 
De V6 spoiler is niet hoger, maar vooral langer. Hij loopt dus iets verder door.
De Cup-spoiler is origineel, maar juist dat 3e remlicht vond ik afzichtelijk.
Bij de V6-spoiler blijft deze namelijk gewoon donker.
Hele fotoverslag van de V6spoiler staat hier:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=38
Enkele foto's:
Oud (boven) vs nieuw (onder)
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 001953.jpg[/img]
Resultaat:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 001966.jpg[/img]
Totale kosten:
Aanschaf hele pakket (spoiler, gasveren, montagemateriaal, 3e remlicht etc..) € 206,-
Spuitkosten: nog onbekend, maar ongeveer € 150,-
Totaal ongeveer € 360,-

De V6 spoiler is niet hoger, maar vooral langer. Hij loopt dus iets verder door.
De Cup-spoiler is origineel, maar juist dat 3e remlicht vond ik afzichtelijk.
Bij de V6-spoiler blijft deze namelijk gewoon donker.
Hele fotoverslag van de V6spoiler staat hier:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... 07,page=38
Enkele foto's:
Oud (boven) vs nieuw (onder)
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 001953.jpg[/img]
Resultaat:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 001966.jpg[/img]
Totale kosten:
Aanschaf hele pakket (spoiler, gasveren, montagemateriaal, 3e remlicht etc..) € 206,-
Spuitkosten: nog onbekend, maar ongeveer € 150,-
Totaal ongeveer € 360,-
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Waarom andere gasveren? Omdat die spoiker verder uitsteekt? 

klep zal minder ver open gaan ivm antenne?
Hmmm antwoord is ja dus 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ivm met de antenne inderdaad.
Is trouwens wel lastig, ben al verschillende keren tegen de klep aangelopen
Maar Richard, gewoon de V6 spoiler bestellen joh
Mocht de volgende eigenaar deze niet willen, dan mag jij hem overnemen
Is trouwens wel lastig, ben al verschillende keren tegen de klep aangelopen

Maar Richard, gewoon de V6 spoiler bestellen joh

Mocht de volgende eigenaar deze niet willen, dan mag jij hem overnemen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Het bovenstuk van de antenne is flexibel ja, maar het onderste deel dat in de voet staat is wat harder. Die ging ook een poging doen meer mee te buigen. Dus ik heb uiteindelijk de kortere er maar onder gezet.
Hoeft toch niet vaak open.
Maar het zit dus bij het hele pakket in, evenals een nieuw 3e remlicht etc.
Hoeft toch niet vaak open.
Maar het zit dus bij het hele pakket in, evenals een nieuw 3e remlicht etc.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Thx.Adinsx schreef:De Ragnotti had de Cup-spoiler, de Trophy de V6-spoiler.
Zoals je weet ben ik met een website bezig. Dan zie je pas tegen welke detail verschillen je aan loopt.
Even aanpassen op de site!
Ik zal je nog een paar vragen mailen over type verschillen.
Even iets heel anders.
Ik denk aan een dikker uitlaatsysteem.
Niet om vermogenwinst te behalen, want daar wint je weinig mee met (nog)standaard motor.
Het gaat me meer om de looks en de kwaliteit/levensduur.
Geluid mag iets warmer worden maar zeker niet hard.
Nu vind ik de sound van de Milltek systemen wel mooi en niet te hard maar ik lees de laatste tijd veel negatieve reacties in o.a. Engeland over de pasvorm en vooral de kwaliteit van o.a. de lasnaden.
Wat zijn de kennis en ervaringen van de mensen op dit forum op gebied van pasvorm. geluid en kwaliteit.
Ik denk aan Janspeed, YozzaSport, Milltek, KTR, Supersprint etc.
Moet ik meteen de ophangingen reviseren?
Verder vraag ik me af wat ik voor mijn RS182 uitlaatsysteem kan vragen. Deze is nog in goede staat.
Ik denk aan een dikker uitlaatsysteem.
Niet om vermogenwinst te behalen, want daar wint je weinig mee met (nog)standaard motor.
Het gaat me meer om de looks en de kwaliteit/levensduur.
Geluid mag iets warmer worden maar zeker niet hard.
Nu vind ik de sound van de Milltek systemen wel mooi en niet te hard maar ik lees de laatste tijd veel negatieve reacties in o.a. Engeland over de pasvorm en vooral de kwaliteit van o.a. de lasnaden.
Wat zijn de kennis en ervaringen van de mensen op dit forum op gebied van pasvorm. geluid en kwaliteit.
Ik denk aan Janspeed, YozzaSport, Milltek, KTR, Supersprint etc.
Moet ik meteen de ophangingen reviseren?
Verder vraag ik me af wat ik voor mijn RS182 uitlaatsysteem kan vragen. Deze is nog in goede staat.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik zou ook voor een Milltek gaan 
Klinkt zeer lekker.
Het oude systeem mag je wel hier om de hoek gooien. 'voer' ik het wel af

Klinkt zeer lekker.
Het oude systeem mag je wel hier om de hoek gooien. 'voer' ik het wel af

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ik had een Supersprint einddemper, en de middendemper weg laten tjoppen, heerlijk geluid zat d'r in!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Thanks! Klinkt Supersprint veel harder dan een Milltek of alleen anders?ARNO16V schreef:Ik had een Supersprint einddemper, en de middendemper weg laten tjoppen, heerlijk geluid zat d'r in!!
En is de pasvorm goed?
Heel misschien wordt de motor in de winter 2011/2012 ook nog getuned en een sportkat erop en dan wordt het uitlaatgeluid voor mij al gauw te hard.
Ik zoek dus een mooie warme racy klank, dus natuurlijk wel iets meer dan met de standaard uitlaat maar beschaafd.

Wordt het aangeraden om vooraf nieuwe ophanging te kopen?
Mijn RS is van 2004.