Dakstrip clio 2

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
rene_woude@hotmail.com
Contacteer:

Hallo,

Ik heb lekkage achterin, nou denk ik dat het bij 1 van de strips aan de rand op het dak vandaan komt.
Als het water tussen die rubber en die strip komt, kan het dan onder die strip ergens de auto in? Of is het onder die strip helemaal dicht?

Gr rene,
Tom
Moderator
Car: MB

aangezien ik niet kan zien wat voor auto je rijd in dit topic is het lastig antwoorden. Meestal zijn dakstrips op het dak gemonteerd zonder gat naar je interieur. Een kans op lekkage via een dakstrip is dus niet zo groot.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
rene_woude@hotmail.com
Contacteer:

Renault clio 2 phase 2 uit 2002
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Nee, daar zit geen gat naar binnen. Ik zou eerder kijken naar de antenne of naar het rubber van je achterklep. Waar lekt hij precies? Waar vind je het water terug?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
rene_woude@hotmail.com
Contacteer:

Als ik de bekleding in me kofferbak weghaal, komt het uit de hoek bij me achterlicht links, alleen dan hoger...
rene_woude@hotmail.com
Contacteer:

Het rubber van die dakstrip stond wel open, daar kwam water doorheen (getest), heb dat gekit, en toen was het een stuk minder.
Dus komt er toch nog ergens water vandaan.
Ik had namelijk getest, en het water stroomde naar binnen bij die strip:s dus zit daar echt geen opening of Bevestigingsdopje onder?
Want het kan natuurlijk ook dat een dopje ofzo is afgebroken en het daardoor naar binnen gaat...
MartijnG
Über-Spammer

Je zou de dakstrip (ik neem aan dat je de 'spoiler' bedoeld?) eraf kunnen halen om te kijken of je misschien een kapot rubber hebt ofzo.

Werkt je achterruitsproeier overigens wel gewoon? Het zou namelijk ook best kunnen zijn dat je slang naar de achterste sproeier los is gekomen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
rene_woude@hotmail.com
Contacteer:

Nee niet de spoiler, aan de rechter en linker kant zit een soort strip van ongeveer 2 cm breed. Met rubbers eromheen...

Kan je die strip er zo aftrekken, voorzichtig natuurlijk...
MartijnG
Über-Spammer

Nee ik denk niet dat daar het water onder vandaan kan komen. Ja tuurlijk, het water vanaf het dak loopt via die rand naar de achterkant van de auto en dan naar beneden waar het onder je achterlicht waarschijnlijk gewoon wegloopt.

Maar waar heb je last van het water dan? Echt IN je auto aan de achterkant? Dan vermoed ik zelf vooral het grote rubber van de achterklep. Controleer die dan maar eens op scheuren.
rene_woude@hotmail.com
Contacteer:

hier een foto met wat ik bedoel. (dit is niet mijn auto hoor:P)

http://img153.imageshack.us/img153/9530/40344323.jpg[/url]
rene_woude@hotmail.com
Contacteer:

volgens mij is die grote rubber gewoon heel, niks vreemds aan te zien...

maar het gaat tussen die rubber en die strip door, en komt dan onder die strip, aan het einde loopt er wel wat uit, maar niet alles volgens mij.
MartijnG
Über-Spammer

Ik weet welke strip je bedoeld, maar het water wat daar komt kan nergens op die plek naar binnen lopen. Het loopt onder de strip naar achteren langs de binnenkant richting je achterlicht naar beneden.

Die strip zit geklikt op een soort van popnagels. Dus niet geschroeft of wat dan ook en dus ook geen dopjes waar het water naar binnen kan lekken.

Dan nog steeds de vraag, waar kom je precies water tegen IN de auto dan? Daar heb je last van zeg je...
Tom
Moderator

enige "hoge" plek lijkt me het rubber van de kofferbak of de achterste zijruiten (of een eventuele antenne). Via de achterlichten zou ook nog kunnen maar die zitten een stuk lager.
MartijnG
Über-Spammer

Vandaar ook de vraag waar nou precies het water wordt gevonden (I) Antenne kan, maar dan wordt je hemel ook nat, achterruitjes zijn niet eens in rubbers volgens mij, maar gekit dus vrij onmogelijk. Bij achterlichten kan maar dan ligt er dus een plas in je reservewielbak.

Ook de vraag of de achtersproeier nog wel werkt is vrij belangrijk. Je zal niet de eerste zijn waarbij je al het sop in de hemel aan het spuiten bent :P
rene_woude@hotmail.com
Contacteer:

links in de kofferbak, naar beneden in het hoekje komt het water lopen, heb in die hoek nu ook een doek liggen.

achterlicht is al dichtgekit, want die sloot niet goed af.
dus dat is het niet, het komt nu van hoger af.

als hij bij het raam lekt, zou toch ook de bekleding binnen bij het raam nat moeten zijn neem ik aan? dit is niet het geval...

en bij de antenne? loopt het dan van daar tussen 2 platen weg ofzo? want snap niet hoe het van daar dan precies naar de linker kant moet komen...
rene_woude@hotmail.com
Contacteer:

achtersproeier doet het niet, maar die gebruik ik niet, want op de schakelaar bij je stuur voor ruitensproeier staat die voor achter altijd uit
Haas
Car: Megane RS

ik zou toch nog maar eens heel goed naar je achterlicht kijken ! Gekit ?? Dat lijkt me niet werken, dat rubber zit daar niet voor niets :)
rene_woude@hotmail.com
Contacteer:

Bij het achterlicht kan het alleen door de doorgang van de bedrading. En waar de bevestiging zit van het achterlicht... En al giet ik weet ik het hoeveel gieters over het achterlicht, komt er daar niks naar binnen... Het komt van hogeraf...

Ps: heb niet de standaard achterlichten... Maar hij is zeker weten goed dicht...
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Zit er boven in de hoek geen kabeldoorvoer naar het kofferdeksel? Misschien dat daar niet alles meer even fris is...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
tutuur
Clubsponsor

Doet je achterste sproeier het nog wel? Miss dat uit de slang wat lekt...
MartijnG
Über-Spammer

MartijnG schreef:Werkt je achterruitsproeier overigens wel gewoon? Het zou namelijk ook best kunnen zijn dat je slang naar de achterste sproeier los is gekomen.
MartijnG schreef:Ook de vraag of de achtersproeier nog wel werkt is vrij belangrijk. Je zal niet de eerste zijn waarbij je al het sop in de hemel aan het spuiten bent :P
rene_woude@hotmail.com schreef:achtersproeier doet het niet, maar die gebruik ik niet, want op de schakelaar bij je stuur voor ruitensproeier staat die voor achter altijd uit
tutuur
Clubsponsor

Haha oeps :p
rene_woude@hotmail.com
Contacteer:

Duupke (Ronald) schreef:Zit er boven in de hoek geen kabeldoorvoer naar het kofferdeksel? Misschien dat daar niet alles meer even fris is...
Waar zit dat precies?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

water wat via het achterlicht naar binnen komt hoeft ook niet vanaf het achterlicht te komen

wat ze proberen te zeggen: water wat van je dak af loopt, loopt tussen je kofferdeksel en achterscherm naar beneden, langs het achterlicht dus. dan kan het daar, als de afdichting niet goed is, gemakkelijk je auto in lopen.
als je de achterklep open doet zie je linksboven (als ik het goed heb) een rubber met daarin de kabels van je achterklep je auto in lopen, dat kan ook niet goed meer zitten waardoor er water naar binnen loopt

en kit asjeblieft niet alles af. dat heeft totaal geen zin. beter even achterlicht loshalen, kijken of de afdichting goed zit (heb je die wel overgezet van je oude achterlichten? misschien zitten deze niet standaard op aftermarket-lichten?)

als het water echt via je antenne of die dakstrips naar binnen zou komen zou je hemel zeiknat moeten zijn inderdaad
MartijnG
Über-Spammer

Heb net nog even bij de mijne gekeken en er zitten twee doorvoerrubbers in het midden boven bij de achterklep (als je de achterklep open zet). Daar gaan alle kabels en sproeierleiding vanuit de auto je achterklep in.
Er is verder nergens plek waar er water naar binnen kan.

Dus;
- Check de afdichting bij je achterlicht nog maar eens.
- Check of er geen ruitensproeiervloeistof lekt wanneer je even 20sec ofzo je achtersproeier aan hebt gezet.
- Check of de doorvoerrubbers zoals boven vermeld niet shceef zitten of wat dan ook.
- Check voor de zekerheid toch nog maar eens het grote achterkleprubber (even eraf halen en goed doorbuigen om scheuren te ontdekken).

Succes!
Laatst gewijzigd door MartijnG op zo 16 jan 2011 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

MartijnG schreef:Heb net nog even bij de mijne gekeken en er zitten twee doorvoerrubbers in het midden boven bij de achterklep (als je de achterklep open zet). Daar gaan alle kabels en sproeierleiding vanuit de auto je achterklep in.
Linksaf gaat de kabelboom, rechtsaf gaat de ruitenwissersproeier als ik me niet vergis. :wink:
rene_woude@hotmail.com
Contacteer:

Ik zal alles nog eens gaan checken
rene_woude@hotmail.com
Contacteer:

Heb de strip rondom netjes afgekit, en het valt bijna/niet op.
Hopen dat het nu dicht is :)
Tom
Moderator

Vraag me nog steeds af of dat het is. Je had effe een foto moeten maken :foto:
Plaats reactie