
Ik ben alweer 9 jaar in het bezit van mijn parelmoer witte 5 GT Turbo phase 2 uit 1989. Na zo'n 3 jaar lekker gesleuteld te hebben en met wat kleine aanpassingen rond gereden te hebben heb ik nu alweer ik zo'n 6 jaar geleden!

Tijdens mijn zoektocht naar onderdelen kwam ik zo'n 3,5 jaar geleden in contact met Seger Mommen. Na wat met elkaar gemaild te hebben stelde hij me voor eens een proefritje met zijn 5 te maken, hij had samen met MB carperformance een blok gebouwd en zat er namelijk aan te denken zijn auto geheel te demonteren en te verkopen in onderdelen om vervolgens een EBS opnieuw op te bouwen.
Ik een afspraak gemaakt en richting Seger gereden voor de proefrit... en wat voor proefrit! Bleek dus dat de beste man een geheel stage 3 motorblok heeft + MBE pro 300 turbo én MBE injectie!
Ik gelijk verkocht natuurlijk!
Om een idee te krijgen van de proefrit moet je deze link maar eens bekijken, toen lag alles net in Seger zijn auto; http://www.youtube.com/watch?v=rQDZt2yC4sc
Enkele maanden nadat ik in het bezit was gekomen van het blok belde Seger mij met de mededeling dat het tegen zat met zijn EBS en dat hij toch de turbo + injectie ging verkopen, je kan het al raden zeker? Ik weer richting België natuurlijk!

Specs van het blok (zoals gekocht dus) volledig Stage 3.
- Lage compressie zuigers en bussen
- Piper cams 285 graden met regelbare pully en andere klepveren
- Bewerkte kop met grotere inlaatkanalen, uitlaatkanalen, kleppen, rubbers..
- Afgedraaid en gebalanceerd vliegwiel
- Drijfstangen gebalanceerd en op gewicht gebracht
- Nieuwe waterpomp
- Oliepomp revisie
- Nieuwe distributieketting en spanner
- overal nieuwe lagers, dichtingen en rubbers
Hiernaast ook nog;
-MBE pro 300 turbo
-MBE injectie systeem
Naast deze onderdelen heb ik ook het volgende aangekocht;
- Magnecor kv85 siliconen bougiekabels
- Mocal oliekoeler met metaalomvlochten slangen en andere thermostaat
- Groene Valeo koppeling + drukgroep
- 3 inch elbow
- 2 1/2 inch downpipe van MBCP (aan elbow gelast)
- 2 1/2 inch sidepipe van MBCP
- KTR T3 Actuator
- Greddy turbotimer (had ik al eerder in de 5 ingebouwd)
- Forge bleedvalve
- Forge dumpvalve
- Siliconen slangenset (Rood)
- diverse chrome onderdelen
- diverse nieuwe rubbers, filters, olie, etc.
Onderdelen welke ik nog nodig heb;
- Remmen upgrade
- FMIC + bochtenwerk
- eventueel rolkooi
Motor is geheel schoongemaakt + gespoten, diverse onderdelen zijn gestraald en wanneer gewenst ook gespoten. Verder heb ik voor de bling-factor een chrome klependeksel +kleinigheidjes.
Motor is ondertussen ingebouwd en ik ben nu volop bezig met alles te plaatsen en monteren.
Let overgens niet op de motorruimte deze is nog vies maar dit wordt achteraf allemaal aangepakt, first things first! Eerst de 5 eens laten rijden en als alles dan in orde is wordt alles goed gecleaned en de gehele auto gespoten!
Ze zeggen wel eens een foto zegt meer dan duizend woorden ... dus bij deze, anders blijf ik maar ratelen!

Grtz, Mario

[img]http://i578.photobucket.com/albums/ss22 ... MG0505.jpg[/img]
De 5 vlak nadat ik besloot deze stil te zetten.
[img]http://i578.photobucket.com/albums/ss22 ... LD2426.jpg[/img]
De 5 zoals hij er nu bij staat, op de operatietafel!

[img]http://i578.photobucket.com/albums/ss22 ... LD2420.jpg[/img]
Het kleppendeksel verraad al een en ander, de motor is van goede komaf!

[img]http://i578.photobucket.com/albums/ss22 ... LD2421.jpg[/img]
Motor klaar voor montage!
[img]http://i578.photobucket.com/albums/ss22 ... LD2429.jpg[/img]
Home sweet home!

[img]http://i578.photobucket.com/albums/ss22 ... LD2425.jpg[/img]
Things to do
