Na een hoop gezeur en en lange tijd kloten is het gezeur nu zo een beetje over..
Dus weer auto tijd !!!
Alleen puntje Renault staat nog even stil , nou ja deels dan
Nu het verhaal van de Dolvo 66 (ofwel Daf 66 maar in volvo tijdperk)
Een vriend van me kwam met een probleem
Zijn tijdelijk toerrit voertuig kwam niet door de apk door remverschil
Of ik hem kon helpen ...
Ja hoor dat kan.
Dus ding de brug op .. remmetjes voormekaar en biertje drinken !
Ik wist dat hij nog een Daf 55 coupe had die een aantal jaartjes terug gerestaureerd was.. Heb je die nog???
Ja joh die staat in de garage .
Dus even kijken
Ja hoor een mooie rooie coupe maar zonder motor !! en die stond voor de auto op een bokkie..
Dus mijn vraag : waarom zit die er niet in? bla bla ombouw 1440 met renix .. moeilijk geen tijd enz enz
Ik zeg die loopt voor het eten .. Hij kijkt op zijn klokkie en zegt das over 3 uur al dus dat kan niet ..
2.5 uur later 3biertjes verder vroem klap vlam enz ...

Het ding liep voor het eerst in 4 jaar weer .. nog wel zonder uitlaat eraan en geen koeling aangesloten...
3 weekjes later en heel wat klusjes zat daar een nieuwe apk op en was die klaar ..
Hmmz dus de 66 moest de deur uit , aangezien ik wat tijd en onderdelen in die Daf had zitten en geen rijdende auto had .. Kreeg ik de 66
Dit is hem (nog in de handen van de vorige eigenaar )
[img]http://www.compumess.nl/daf/dafalbum/Wi ... t-0003.jpg[/img]
55 en 66 naast elkaar
[img]http://members.quicknet.nl/theoenmirjam/daf/suus20.jpg[/img]
Nou ja beetje suf autotje dus maargoed
dat was na 5 minuten wel weer aanders
daar op de stoep begonnen met pimpen
[img]http://album.partyflock.nl/76555557.jpg[/img]
Lekker stuurtje is 1
2 wordt een lekker geluidje
[img]http://album.partyflock.nl/76555548.jpg[/img]
Ja het geluid wordt al beter maar is nog te suf
er zit al een klein beetje meer pit in het 1300tje
hmmz dan maar even naar de zaak
Bumpers eraf getrokken en de Devil hoer eronder gelast (zat onder bijna elke auto van mij )
[img]http://album.partyflock.nl/76555573.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/76555567.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/76555571.jpg[/img]
Tja dan rijden hmmz nog wat pit te kort
wat doe je dan ? dan pak je een spruitstuk van een 5 AT en een weber van een 5 Alpine en ga je kloten
[img]http://album.partyflock.nl/78493261.jpg[/img]
[img]http://album.partyflock.nl/78493250.jpg[/img]
Met meer power moet je ook beter zitten he

[img]http://album.partyflock.nl/78493234.jpg[/img]
Maarja die paar pktjes meer zorgede er toch voor dat de al wat minder vario snaren het echt begaven

Tot nu toe gespendeerd een euro of 15 voor nieuwe boegies en rotor en verdeelkap
De rest was voorraad
Okee dus hij is stuk wat doe je dan ? je krijgt het idee om er een turbo van te maken
Basis ervoor een 5 Alpine Turbo blok
Maar je moet wel een volvo 1400 hebben voor het onderblok omdat de motor steunen in de uitsparingen vallen die er bij de Renault 1400's afgehaald zijn
Zwaardere vario is ook geen overbodige luxe
Dus we kopen voor 50 euro een 340 cabrio

[img]http://members.quicknet.nl/theoenmirjam/daf/volvo13.jpg[/img]
[img]http://members.quicknet.nl/theoenmirjam/daf/volvo15.jpg[/img]
en dit blijft er zo een beetje van over:
[img]http://album.partyflock.nl/78493285.jpg[/img]
En zo staat op dat moment de 66 erbij
[img]http://album.partyflock.nl/78493293.jpg[/img]
Dan nu de plannen voor het blok
Het volvo blok heeft een andere eindlagering van de nokkenas
dus dat moest opgelost worden
en het Alpine Turbo blok heeft de waterpomp aan de kan van de bak hangen
Dus we duiken de stelling in en trekken een kop van een R5 Turbo Chevennes uit het rek (dikke turbo)
Omdat Het Renault blok een eindlager in het blok heeft voor de nokkenas,
En het Volvo blok niet ...
Was er een probleem.
De nokkenas hij op de laatste lagerpunt een kleinere diameter.
Hiervoor moest er dus een oplossing komen.
Dat werdt een nieuw custom made lager!
Hier dus het nieuwe lager in het volvo blok
En de ingekorte nokkenas , want bij Renault loopt die door bij de crossflow blokken
[img]http://album.partyflock.nl/79757058.jpg[/img]
Kop
[img]http://members.quicknet.nl/theoenmirjam/daf/sz29.jpg[/img]
Momenteel bezig met het aanpassen van de vario en wielophanging
Kopje wordt nog minimaal gevlakt
Komt en inlaat op met 4 gaskleppen van een ralley cross dikke turbo
K.M.S injectie
Hybride Turbo ex Menno
en waarschijnlijk mappen bij Jeroen VDB works
Ik zal jullie op de hoogte houden
Doel 145 pk op de krukas bij 0.7 a0.8 bar