ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
leeftijd 

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Ow is die inmiddels 24 mmHaas schreef:leeftijd

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Luco/Alpine-racer schreef:Ja als het eenmaal goed is scheelt dat een stukje, alleen verbruik loopt ook op tot 30% meer dan op benzine, dus als je dat met benzine ook kan bereiken scheelt het niet zoveel meer, maar omdat het beter koelt kan je meer druk draaien.
Beter koelen weet ik niet Luco, maar het feit is dat ethanol een veel hoger octaangetal heeft waardoor het dus veel klopvaster is. Met andere woorden, je kan op veel hogere druk rijden en met het ontstekingstijdstip spelen voordat er iets begint te pingelen...meeste voordeel heb je dan ook met een geblazen motor.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Koelt echt stukken beter
Met goede benzine kan je ook een hoger octaangehalte halen en die koelt ook beter.
Het is alleen niet zo simpel om ze er goed lopend op te krijgen, plus 30% verbruik meer is soms ook niet wenselijk en soms niet haalbaar omdat de injectoren een stuk meer in moeten kunnen spuiten.

Met goede benzine kan je ook een hoger octaangehalte halen en die koelt ook beter.
Het is alleen niet zo simpel om ze er goed lopend op te krijgen, plus 30% verbruik meer is soms ook niet wenselijk en soms niet haalbaar omdat de injectoren een stuk meer in moeten kunnen spuiten.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: R19.R
[sup]Octaangetal, ethanol bevat geen octaan, dus het octaangehalte is 0
benzine bevat overigens wel octaan, maar dan is het nog onzinning om over octaangehalte te spreken als je het over het octaangetal hebt
Uiteraard ben ik aan bovenstaande zelf ook wel eens schuldig.
[/sup]

benzine bevat overigens wel octaan, maar dan is het nog onzinning om over octaangehalte te spreken als je het over het octaangetal hebt
Uiteraard ben ik aan bovenstaande zelf ook wel eens schuldig.
[/sup]
Nog even eigen ervaringen, verbruik is met ongeveer 20% toegenomen op e85. Koppel van mijn clio was bijna 200Nm aan de wielen in Goes, mede of vooral door de e85, en op de snelweg wordt de olie minder warm dan met benzine (koelende werking).
Het geheel is gewoon wat efficienter lijkt het.
Ik denk dat als de compressie nog iets omhoog zou doen het nog wat zuiniger wordt (minder niet zuinig).
Als de motor echt geschikt is gemaakt om e85 uit te buiten, dan denk ik dat het mogelijk moet zijn meer max koppel te hebben, zonder gemiddeld veel meer liters/km te verbruiken dan met benzine.
Het geheel is gewoon wat efficienter lijkt het.
Ik denk dat als de compressie nog iets omhoog zou doen het nog wat zuiniger wordt (minder niet zuinig).
Als de motor echt geschikt is gemaakt om e85 uit te buiten, dan denk ik dat het mogelijk moet zijn meer max koppel te hebben, zonder gemiddeld veel meer liters/km te verbruiken dan met benzine.
hey.... ik zie Barmar als sponsorbanner staan 

Werd tijd 

ff een PM'tje naar chris sturen met het kenteken 

patrick postte vd week zo'n site waar je het ook op terug kon zoeken, daar zag je meer dan de rdw, maar ik wee tniet of het aantal eigenaren er ook bijstond en kan de link zo snel niet vinden...
daar ben ik ook wel benieuwd naar dan 

ik vind niet het aantal voorgaande eigenaar...
ik had een app op me telefoon waar je dus ook alles kon zien, gelijk ook een apart wegenbelasting tabje er bij waar je dus alles in kon voeren.
helaas heeft de rdw nu zelf ook een app en zodoende de rest van de apps geblockt mbt toegang tot de database. helaas werkt die van de rdw lang niet zo fijn en ook de layout is buts
helaas heeft de rdw nu zelf ook een app en zodoende de rest van de apps geblockt mbt toegang tot de database. helaas werkt die van de rdw lang niet zo fijn en ook de layout is buts

Op die andere site staan wel gedemonteerde auto's nog.. bij de rdw zijn die niet meer terug te vinden.
nu je het zegt: inderdaad 

-
- Moderator
- Car: MB
niemand die het weet dus 
Volgende vraag. Iemand hier veel ervaring met BMW diesels? Gaan die 118D/220D blokken een tonnetje of 4 mee zonder problemen of vallen ze eerder uit elkaar?

Volgende vraag. Iemand hier veel ervaring met BMW diesels? Gaan die 118D/220D blokken een tonnetje of 4 mee zonder problemen of vallen ze eerder uit elkaar?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur schreef:ff een PM'tje naar chris sturen met het kenteken

daar heb je gelijk in. maar als je het van de desbetreffende auto wilt weten kan je het hem natuurlijk vragen 

afgezien van het open en bloot op het forum..... ik zou niet zitten te wachten op een pm/mail van iedereen die toevallig iets moeten weten. Dat soort info zetten ze niet voor niets achter 'slot en grendel'
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Het enige wat ik weet van die dingen is dat de brandstofpomp er na 2ton nog wel eens zomaar mee ophoud en dat de kettingspanner van de distributie nog wel eens aan de kant springt waardoor de zooi in elkaar loopt, dus ja.. 4 ton kan nog wel eens spannend worden.Tom schreef:niemand die het weet dus
Zo betrouwbaar als de Mercedes die je nu rijd zijn ze in ieder geval niet.

Jeez Haas, je bent wel heel politiek correct de laatste tijd, goed bezigHaas schreef:afgezien van het open en bloot op het forum..... ik zou niet zitten te wachten op een pm/mail van iedereen die toevallig iets moeten weten. Dat soort info zetten ze niet voor niets achter 'slot en grendel'

zou ik dan toch ouder/verstandiger worden? 

Hoe denk je dat ik het weet?Haas schreef:afgezien van het open en bloot op het forum..... ik zou niet zitten te wachten op een pm/mail van iedereen die toevallig iets moeten weten. Dat soort info zetten ze niet voor niets achter 'slot en grendel'
-
jouw kennende? google!
googletuur is een betere naam voor je
googletuur is een betere naam voor je

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En wat is nou net niet verstandig ?..................juist een Ibiza kopenSteven schreef:Koop jij nou maar een IbizaRobke schreef:Ouder wel in ieder geval, dat verstandige laat ik me maar niet over uit....![]()