Lang geleden...
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: do 6 sep 2007 16:55
Lang geleden dat ik hier was! Toch maar eens even kijken! Inmiddels geen Renault rijder meer en de Clio begin dit jaar verkocht. Hier het topic: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=25662
Sinds Februari een Seat rijder, namelijk een Seat Leon 1.8 20V Turbo FR uit 2005 met ca. 180 peekaa.
Heb hem gekocht zoals op de foto's
Vorige eigenaar had inmiddels al knap wat verspijkerd aan de auto
20 inch wielen, Audi S8 replica, met 235/30/20 Toyo bandjes
Eibach Pro Street S schroefsetje, ca. 3 a 4 cm verlaagd
Ramen rondom getint
Dak + spiegels carbon geplakt
Mijn lijstje waar ik inmiddels mee bezig ben
3 inch downpipe vanaf de turbo ipv de std 2 inch + katvervanger
Supersprint midden + einddemper
Begin 2011 chip op maat bij JD Engineering, dan kom ik i.c.m. downpipe etc. op ongeveer 230/240 pk uit
Fotos:
[img]http://img651.imageshack.us/img651/2107 ... wat033.jpg[/img]
[img]http://img684.imageshack.us/img684/9779 ... wat017.jpg[/img]
Sinds Februari een Seat rijder, namelijk een Seat Leon 1.8 20V Turbo FR uit 2005 met ca. 180 peekaa.
Heb hem gekocht zoals op de foto's
Vorige eigenaar had inmiddels al knap wat verspijkerd aan de auto
20 inch wielen, Audi S8 replica, met 235/30/20 Toyo bandjes
Eibach Pro Street S schroefsetje, ca. 3 a 4 cm verlaagd
Ramen rondom getint
Dak + spiegels carbon geplakt
Mijn lijstje waar ik inmiddels mee bezig ben
3 inch downpipe vanaf de turbo ipv de std 2 inch + katvervanger
Supersprint midden + einddemper
Begin 2011 chip op maat bij JD Engineering, dan kom ik i.c.m. downpipe etc. op ongeveer 230/240 pk uit
Fotos:
[img]http://img651.imageshack.us/img651/2107 ... wat033.jpg[/img]
[img]http://img684.imageshack.us/img684/9779 ... wat017.jpg[/img]
Niet dat het mij boeit, maar hoezo kom je hier nu met je Seat aanzetten, hebben ze je daar van het forum afgekiept ofzo? 
Maar verder prima dat je hier rondhangt hoor, al vind ik persoonlijk die wielen veels te groot. (Wat is dat toch met die A8/S8 hype? Die ouwe veelspaaks dingen zijn ookal zo hip, ik vind ze spuuglelijk...) En JD is ook vrij standaard aan het worden in 1.8Turboland

Maar verder prima dat je hier rondhangt hoor, al vind ik persoonlijk die wielen veels te groot. (Wat is dat toch met die A8/S8 hype? Die ouwe veelspaaks dingen zijn ookal zo hip, ik vind ze spuuglelijk...) En JD is ook vrij standaard aan het worden in 1.8Turboland

-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: do 6 sep 2007 16:55
Nja ik dacht gewoon ff keer kijken, lang geleden. En omdat ik niet meer in mn projecttopic kon reageren dacht ik doe het maar zo. Maar als het je niks interesseert kijk dan gewoon niet
JD is inderdaad standaard, misschien omdat ze gewoon goed zijn? En zo heeft een ieder zn eigen smaak inderdaad... 

Niets tegen JD hoor, wij hebben hier Henk Dijkstra aka Fastchip die een beetje soortgelijk opereert. Al is Jeroen toch wel een stuk breder door meer dan alleen chips te doen.
Niets mis mee, is alleen maar leuk om goedkoop dikke vermogens te draaien
Vond de Cupra R altijd wel gave editie van de Leon, m'n oom had ooit 1 van de 3 blauwe Cupra 4's, maar die vond ik niet zo heel boeiend rijden. Al is die VR6 wel lekker.
Niets mis mee, is alleen maar leuk om goedkoop dikke vermogens te draaien

Vond de Cupra R altijd wel gave editie van de Leon, m'n oom had ooit 1 van de 3 blauwe Cupra 4's, maar die vond ik niet zo heel boeiend rijden. Al is die VR6 wel lekker.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zal me zo is voorstellen op het seat forum, kijken hoe ze daar reageren 
4 nogal (TE) grote wielen en het is een seat..

4 nogal (TE) grote wielen en het is een seat..

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee, ze passen oude onderdelen toe van een golf in de vorm van seat.
lekker dan
lekker dan

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Leuke Clio?
Wat is dat andere voor merk?.....
Wielen inderdaad te, verder mooie auto maar zoals de meeste VAG produkten 13 in een dozijn.
Gister trouwens wel een leuk VAG produkt naast me...Audi RS4
Waarom niet van de 1.6 Clio naar een RS model van Renault?....
Wat is dat andere voor merk?.....
Wielen inderdaad te, verder mooie auto maar zoals de meeste VAG produkten 13 in een dozijn.
Gister trouwens wel een leuk VAG produkt naast me...Audi RS4

Waarom niet van de 1.6 Clio naar een RS model van Renault?....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
niet naar luisteren, tis gewoon een dik apparaat, zou zo met je ruilen!
Voor ik mijn Clio kocht heb ik nog gekeken naar een 20vt op LPG, maar helaas niets gevonden wat aan mijn eisen voldeed..
Voor ik mijn Clio kocht heb ik nog gekeken naar een 20vt op LPG, maar helaas niets gevonden wat aan mijn eisen voldeed..
ik vind de velgen wel stoer staan 

Nou, in het geval van mijn diesel Clio; ding was van de vriendin van een maat van me, al geruime tijd. Pomp was kapot, zij wilde er vanaf, kon m voor een prikkie kopen en .... 1 en 1 was toen 2 ...Steven schreef:Waarom kom je toch telkens weer bij dat Wiebertje terug dan Haas?
Denk niet dat ik deze snel wegdoe, puur uit kosten/afschrijving overweging.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: do 6 sep 2007 16:55
Inderdaad wel naar een Clio RS gekeken maar wou meer en sneller
En met een turbomotor kun je meer. Vandaar dat het een Seat is geworden, ook qua model van de Leon. Mn pa en oom zijn jarenlang Renault dealer geweest dus ben met Renault opgegroeid maar toch voor een ander merk gekozen. En het bevalt me goed moet ik zeggen! Standaard vermogen is al zeer prettig, als hij nog sneller is is het helemaal een kanon.
Maar inderdaad Renault blijft ook mooi, misschien nog iets voor later!

Maar inderdaad Renault blijft ook mooi, misschien nog iets voor later!
Welkom!
nu is het aan ons om je weer een renault aan te smeren natuurlijk
nu is het aan ons om je weer een renault aan te smeren natuurlijk

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Hoe verhoudt zich een MeganeRS dan qua prijs?
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
een stuk duurder maar sneller + betere wegligging
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja nogal een vergelijk zeg, een nieuwer model rs vergelijken met een ouder model Leon.derbimarcel schreef:een stuk duurder maar sneller + betere wegligging
Zet je oogkleppen even af en zet dan tegen een standaard nieuwe megane een nieuwe leon.
bye bye megane dan hoor op vermogen, wegligging moet ik nog zien of de megane beter is.
MaarRenaultoogkleppen zijn hier standaard, zitten die ook in het welkomstpakket ofzo, er is meer (en beter) dan renault hoor.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
wel een standaard he, niet je supercopa Luco



-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik heb het over standaard he, qua vermogen is de renault dan gewoon stukken minder, dan hebben we het nog niet eens over een gechipte 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Beter dan Renault............oogkleppen zijn al tijdje af maar de testen wijzen andere dingen uit.
De Megane RS is op dit moment de bom, nieuwe Leon ken ik niet want die is er nog niet dacht ik zo te weten.
En Luco, gechipte Leon tegen standaard Megane RS, dat is appels en peren toch.
En zeg nou zelf, die Leon is toch bejaard ondertussen, wordt tijd dat de VAG mannetjes eens iets nieuws verzinnen.
Iets dat de handen op elkaar krijgt.
Dat krijg ik op dit moment alleen gedaan bij de nieuwe reclamespot van dat "oude" vrouwtje en die Golf aankoop.
De Megane RS is op dit moment de bom, nieuwe Leon ken ik niet want die is er nog niet dacht ik zo te weten.
En Luco, gechipte Leon tegen standaard Megane RS, dat is appels en peren toch.
En zeg nou zelf, die Leon is toch bejaard ondertussen, wordt tijd dat de VAG mannetjes eens iets nieuws verzinnen.
Iets dat de handen op elkaar krijgt.
Dat krijg ik op dit moment alleen gedaan bij de nieuwe reclamespot van dat "oude" vrouwtje en die Golf aankoop.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Arno een megane heeft standaard max 250pk de leon 265 of 310
dus over oogkleppen gesproken.
Verder zeg ik ook niet dat de Leon beter is, dat maak jij er weer van, wel lezen wat er staat he.
Staat tussen haakjes he.
En wie heeft het over een gechipte, ik zeg standaard, laat staan een gechipte, nee daar heeft renault nog wel wat te leren.
Onderstel megane ben ik niet van overtuigd of dat wel beter is, ziet er mooit uit, maar zit gewoon kut in elkaar en is niks aan te verbeteren, bij de vag producten kan je voor een paar centen het onderstel veel beter maken dan de megane.
En dat ze het platform van de golf gebruiken is ook een bs argument, renault gebruikt voor de twingo notabene het OUDE onderstel van de clio, dat is lekker vernieuwend zeg pffffffffffffffffffffffffffffff
dus over oogkleppen gesproken.
Verder zeg ik ook niet dat de Leon beter is, dat maak jij er weer van, wel lezen wat er staat he.
Staat tussen haakjes he.
En wie heeft het over een gechipte, ik zeg standaard, laat staan een gechipte, nee daar heeft renault nog wel wat te leren.
Onderstel megane ben ik niet van overtuigd of dat wel beter is, ziet er mooit uit, maar zit gewoon kut in elkaar en is niks aan te verbeteren, bij de vag producten kan je voor een paar centen het onderstel veel beter maken dan de megane.
En dat ze het platform van de golf gebruiken is ook een bs argument, renault gebruikt voor de twingo notabene het OUDE onderstel van de clio, dat is lekker vernieuwend zeg pffffffffffffffffffffffffffffff
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja dus?Luco/Alpine-racer schreef:Arno een megane heeft standaard max 250pk de leon 265 of 310
dus over oogkleppen gesproken
Check specs van beide met 250 en 265 pk, tjonge wat een verschillen zeg!
En ik heb geen oogkleppen, zou er wel genoeg plaats voor hebben overigens....

En blijf de Leon een gedrocht op wielen vinden, vooral de 2010 versie.
Enige VAG produkt dat ik graag zou willen hebben is een RS4 Avant, van de week weer zien rijden......

Ik lees wat er staat.....onderwerp is de Leon....wees dan duidelijker.Luco/Alpine-racer schreef:derbimarcel schreef:een stuk duurder maar sneller + betere wegligging
MaarRenaultoogkleppen zijn hier standaard, zitten die ook in het welkomstpakket ofzo, er is meer (en beter) dan renault hoor.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Oke, Luco.......
Het kwartiertje kast klimmen is weer voorbij, nu weer aan de Kerstgedachte werken.......

Maar nog even over die Twingo en zijn onderstel, dat is Maatschappelijk Verantwoord......
Het kwartiertje kast klimmen is weer voorbij, nu weer aan de Kerstgedachte werken.......


Maar nog even over die Twingo en zijn onderstel, dat is Maatschappelijk Verantwoord......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Je vergeet ff de 310 variant voor het gemak.
Smaken verschillen gelukkig
Maar waar het om gaat is dat iemand die zich een keer een ander merk veroorlooft gelijk weer half afgezeken wordt.
Kan dan wel een renaultforum zijn maar er moet toch zeker ruimte zijn voor andere merken, zeker als mensen hier al tijden komen.
Lijkt wel een beetje op petjesgedrag hier wat dat betreft.
Smaken verschillen gelukkig

Maar waar het om gaat is dat iemand die zich een keer een ander merk veroorlooft gelijk weer half afgezeken wordt.
Kan dan wel een renaultforum zijn maar er moet toch zeker ruimte zijn voor andere merken, zeker als mensen hier al tijden komen.
Lijkt wel een beetje op petjesgedrag hier wat dat betreft.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Respect was het toch?......Luco/Alpine-racer schreef:Je vergeet ff de 310 variant voor het gemak.
Smaken verschillen gelukkig![]()
Maar waar het om gaat is dat iemand die zich een keer een ander merk veroorlooft gelijk weer half afgezeken wordt.
Kan dan wel een renaultforum zijn maar er moet toch zeker ruimte zijn voor andere merken, zeker als mensen hier al tijden komen.
Lijkt wel een beetje op petjesgedrag hier wat dat betreft.
Toch nog even de 310 versie dan, lees even de test met die bak.......gewoon goeie wagen niks mis mee.
Feit blijft het saaie gedoe van VAG.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Het is zeker een vergelijk want ik bedoel een Megane 2 RSLuco/Alpine-racer schreef:Ja nogal een vergelijk zeg, een nieuwer model rs vergelijken met een ouder model Leon.derbimarcel schreef:een stuk duurder maar sneller + betere wegligging
Zet je oogkleppen even af en zet dan tegen een standaard nieuwe megane een nieuwe leon.
bye bye megane dan hoor op vermogen, wegligging moet ik nog zien of de megane beter is.
MaarRenaultoogkleppen zijn hier standaard, zitten die ook in het welkomstpakket ofzo, er is meer (en beter) dan renault hoor.



Luco komt het weer uit zijn verband trekken vanaf zijn oogkleppenfobie. Welkom op dit forum

(en jij ook Jan)
Ik vind het een dikke Seat hoor
Wat ze nu op de markt zetten vind ik niet te happen, maar Renault vind ik helemaal lelijk tegenwoordig
Wat dat betreft zijn Seat en Renault best waardig, vooral van binnen
Maar Janaart, erg knappe bak en stoere wielen
Over VAG gesproken, ik krijg in maart een nieuwe A4


Wat dat betreft zijn Seat en Renault best waardig, vooral van binnen

Maar Janaart, erg knappe bak en stoere wielen

Over VAG gesproken, ik krijg in maart een nieuwe A4

Mrtn = Maarten
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Och spuit elf geeft modder, als je nu eens leerde lezen ipv je bek maar een douw te geven dan zie je dat ik helemaal niks uit zijn verband trek, nee een 1.8 vergelijken met een 2.0 das pas een topvergelijk.Riël schreef:![]()
![]()
Luco komt het weer uit zijn verband trekken vanaf zijn oogkleppenfobie. Welkom op dit forum
(en jij ook Jan)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.