DynoDag: 20 november 2010, FILMPJES & resultaten, pag 6

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

-jo- schreef:maakt niet uit, je hebt geen vrienden dus gaat ook niet op café. :lol:
:lol: :worship:
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Fastchip schreef:
Had gehoop dat het niet zo erg zou zijn.....het tegendeel bewijst maar weer,maar het gaat hem hier heel duidelijk over kroeg pk's
als je de verhalen hoort van wat zijn wel niet onder de kap hebben....
Zo zie je maar weer Chris, iedereen wordt dom geboren.
Sommigen leren wat bij , anderen gaan de politiek in :D
die 1e... ach daar kan je nou eenmaal niks aan doen als je zo geboren wordt
de 2e dat maar afwachten,en hopen dat je die optie kiest
de 3e die mogen ze van mij op 25m zetten op de schietbaan,en de kaart vasthouden,ik garandeer alleen niet dat ik op de kaart ga mikken.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
arry_12
Berichten: 97
Lid geworden op: za 5 jan 2008 11:36
Locatie: Goes (ZL)

jongens het waren allebei 1.6 vtec's geen 1.8
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

arry_12 schreef:jongens het waren allebei 1.6 vtec's geen 1.8

Was bekend!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ben ik het niet mee eens. De eerste die binnenkwam was het verhaal van die 1.8 aan het ophangen en daar stond niet alleen ik bij. Dan nog, who cares ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
arry_12
Berichten: 97
Lid geworden op: za 5 jan 2008 11:36
Locatie: Goes (ZL)

Dan zullen ze de volgende keer weer moeten komen.
En sprintjes moeten trekken.
Dan weten we het.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

moeten ze dan zeker voor de deur van Ruud doen. t'feest zal snel afgelopen zijn.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

arry_12 schreef:Dan zullen ze de volgende keer weer moeten komen.
En sprintjes moeten trekken.
Dan weten we het.
Deden ze toch al....alleen tegen een onzichtbare tegenstander.

En ik denk dat de metingen voor zich spraken......en sprinten doen we hier niet op de openbare weg, daar organiseert deze club de Ring dagen voor.....veiliger.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

nou doe dan ook niet zoveel schrijven in 'ikke tegen een ander auto topic"

lekker schijnheilig..
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

sieger everts schreef:nou doe dan ook niet zoveel schrijven in 'ikke tegen een ander auto topic"

lekker schijnheilig..
Met een diezel zeker.... :wink:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

sieger everts schreef:nou doe dan ook niet zoveel schrijven in 'ikke tegen een ander auto topic"

lekker schijnheilig..
daar gaat het helemaal niet om. Die boy-racers waren afgelopen zaterdag voor de deur van Ruud (dynojet) constant het boeltje in de begrenzer aan het duwen. Ruud heeft al diverse keren bezoek gehad van mannen met sportstrepen op der bus. Elke keer gaat de deur dicht als er gerold wordt om geluidsoverlast te voorkomen en dan staan er daar een stuk op 6 voor de deur te gassen...snap je't plaatje ? :beer: :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ow leuk een stel randdebielen die gaan spinten met cafecilinderinhoud met bijbehorende kroegpk's.

Dan hoef ik niet eens een echte auto mee te nemen, dan is de gte al voldoende :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

snap ik maar gaat mij meer om deze zin:

En ik denk dat de metingen voor zich spraken......en sprinten doen we hier niet op de openbare weg, daar organiseert deze club de Ring dagen voor.....veiliger.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe ja mooie opmerking Anjo, sprinten op de Nurburgring? (S)

Uberhaupt is het geen racecircuit, het is een stuk openbare weg waar je hard overheenkan. Kan wel het hele standaard riedeltje ervoer gaan opreutelen, maar het is iig duidelijk dat jij er nooit bent geweest, dus pas een beetje op met wat je zegt.

Verder ben ik ook totaal geen Hondafan en ik herken het beschreven stereotype, maar binnen de RTC zijn de echt serieuze wagens ook op 2-3 handen te tellen zo ongeveer?

Ik kan nu ook hele vieze sneren gaan uitdelen naar bepaalde figuren, maargoed blijkbaar komt het verstand toch met de jaren :(
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Uhmm.... nee. :smile:

Kunnen we weer on-topic gaan m.b.t. het onderwerp ??

Thanx. (F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Hehe ja mooie opmerking Anjo, sprinten op de Nurburgring? (S)

Uberhaupt is het geen racecircuit, het is een stuk openbare weg waar je hard overheenkan. Kan wel het hele standaard riedeltje ervoer gaan opreutelen, maar het is iig duidelijk dat jij er nooit bent geweest, dus pas een beetje op met wat je zegt.

Verder ben ik ook totaal geen Hondafan en ik herken het beschreven stereotype, maar binnen de RTC zijn de echt serieuze wagens ook op 2-3 handen te tellen zo ongeveer?

Ik kan nu ook hele vieze sneren gaan uitdelen naar bepaalde figuren, maargoed blijkbaar komt het verstand toch met de jaren :(
Kijk uit he, ik vecht gemeen, ik gooi met stront :D :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Steven schreef:Hehe ja mooie opmerking Anjo, sprinten op de Nurburgring? (S)

Uberhaupt is het geen racecircuit, het is een stuk openbare weg waar je hard overheenkan. Kan wel het hele standaard riedeltje ervoer gaan opreutelen, maar het is iig duidelijk dat jij er nooit bent geweest, dus pas een beetje op met wat je zegt.

Verder ben ik ook totaal geen Hondafan en ik herken het beschreven stereotype, maar binnen de RTC zijn de echt serieuze wagens ook op 2-3 handen te tellen zo ongeveer?

Ik kan nu ook hele vieze sneren gaan uitdelen naar bepaalde figuren, maargoed blijkbaar komt het verstand toch met de jaren :(
Anjo??...je doelt op mij neem ik aan?

Dan over de Groene Hel....je aanname klopt niet, ook je gedachte over hoe of wat te denken over andere "snelle" auto's buiten Renault klopt niet.
En dat er binnen deze club weinig echt serieuze auto;s zijn is me duidelijk, maar is het in eerste instantie niet te doen om liefhebber te zijn van het merk Renault?

En over de honda boys.....je was er niet bij dus dan is het allemaal een beetje moeilijk uit te leggen, maar neem van mij aan dat er in eerste instantie serieus met de mannen is gebabbeld.

Na het banken dropen ze met de staart tussen de benen af een illusie armer en een ervaring rijker.
Verder is er geen onvertogen woord gevallen die middag.


Verder geen hard feelings over die mannen en ook niet naar jou met je ongezouten mening over bepaalde zaken.

En over me zelf en mijn autootje, ik ken mijn beperkingen en gniffel altijd over de mooie praatjes van sommige personen.

En zoals Arco al aangeeft, lekker weer on topic.

Groeten uit de Eiffel.... :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik heb toch de grootste, dikste en hardste :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Luco heb ook continu de opmerkingen van de dag :lol:

En tja mijn neefje heb een Honda civic.....
Die lult ook altijd over mee pk dan die heeft en gumt ook elke maand ze banden op....

Maar zo ken ik ook gasten die dat met een clio 16V doen.....
R19 16V '91
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Jeff rsi schreef:Luco heb (heeft) ook continu de opmerkingen van de dag :lol:

En tja mijn neefje heb (heeft) een Honda civic.....
Die lult ook altijd over mee (meer) pk ('s) dan die heeft en gumt ook elke maand ze (zijn) banden op....

Maar zo ken ik ook gasten die dat met een clio 16V doen.....
Jeff, eerlijk waar, je zou echt wat aan je schrijftaal moeten doen, laat ik het voorzichtig zeggen, het komt niet al te slim over.
Taalfouten maken we allemaal, maar dit is toch wel erg de basis hoor.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Boeie, je snapt het toch...en anders lees je het gewoon niet (0)
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Nederlands Tuning Club!

Restecp si verythign!
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Altijd leuk om hier mee te lezen! :D

Ten eerste om te zien wat al die oude barrels op de rolletjes doen en ten tweede omdat er natuuuuuurlijk een "mooie" pk-discussie ontstaat!

Voor de meesten: proficiat met de mooie resultaten! (Y)
Over de Honda's, tja...was er niet bij, maar kan me het "type" wel een beetje voorstellen....
Al moet ik zeggen dat er een kleeeeiiin beetje overdreven wordt weer...
Vriend van me had zo'n Hondaatje (crx weliswaar), ook met 1.6 Vtec en die kon ik met mn redelijk standaard gt'tje toch echt alleen de eerste paar honderd meter achter me houden...
Beetje jammer dus dat sommige opmerkingen hier het niveau van de vermeende honda-rijders niet ver overstijgen.........................
Aan de andere kant...altijd leuk om mensen op hun plek gewezen te zien worden door onweerlegbare feiten. :)

Dan nog een vraagje voor Jo: Waarom zijn de grafieken van de 21's zo verschrikkelijk "rommelig"? Lijkt bijna alsof die dingen van de bank afstuiteren! :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

goeie vraag (Y) , ik zal je der een nachtelijk antwoord op geven.

Bij de 21 van Jochem werd er 1.2 bar 'boost' gedraaid. In feite kan dit niet. Een 21 beschikt standaard over een 2 bar mapsensor wat evenveel betekent als 1 bar atmosperische druk + 1 bar laad druk. Als je dan 1.2 bar laaddruk geeft kan in principe de mapsensor/ecu niet meer lezen waardoor je dus on-accurate gegevens krijgt. 1.2 tot 1.3 kan nog net, daarboven moet je een mapsensor met breder bereik gaan plaatsen (2.5 bar of 3 bar)

In mijn geval is het weer omgekeerde wereld. Ik heb een 3 bar mapsensor en rijd 1.4 bar. In feit zou ik een pak meer druk moeten draaien om een mooie curve te bekomen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Top Jo, bedankt voor je "nachtelijke antwoord"! :)
Maar merk je dit dan ook tijdens het rijden dat hij als het ware aan het "stotteren" is?

Als ik toch bezig ben. (en jij nog wakker.... :D )

Die eerste uitdraai van een renault 5...dat is toch geen turbo mag ik hopen?

en ik ben toch ook wel benieuwd naar die honda's....
Is toch belachelijk dat die dingen er zulke lage koppels uit persen?!
Hoe is dat mogelijk?!
Ik zie zelden(nooit) dat het koppel lager is dan het vermogen.
Daar klopt toch iets niet?
Hoe krijg je "veel" vermogen zonder koppel?
Ik dacht altijd dat dat redelijk aan elkaar gekoppeld (mooie woordspeling) was?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat is een mooie vraag ja. :D

Maar goed. Om "even" terug te komen op de Honda's die daar waren.

Ik geef toe, ook wij houden wel eens van gassen, maar dit was echt "jonge-gasten-met-een-petje-gedrag" die hoog van toren aan het blazen waren.

Ieder zijn ding, maar als er gevraagd wordt dat revven niet te doen en men gaat wel verder om te laten horen hoeveel pk's ze al dan niet hebben ... :( en dat wordt naderand "afgestraft" op de dyno, dan is 1+1=2. Vooroordeel bevestigd.

Niet om mijzelf of anderen op de borst te kloppen, maar dit soort gedrag zie ik gelukkig niet (echt) bij een meeting van de RTC. Af en toe eens een burn-outje of revven moet kunnen, en dat is prima.

Houden zo.

Graag zie ik dit chat-topic weer de kant op gaan van de dyno en haar metingen waarin resultaat en verbeteringen kunnen en mogen worden besproken. (Y) (F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Vermogen is een vermenigvuldiging van koppel ivm toerental. Als je dus ziek veel toeren draaid kun je met weinig koppel toch veel vermogen halen...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

*jeukende vingers*

Nee ik ga toch aan het werk :p
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

spir@l schreef: Top Jo, bedankt voor je "nachtelijke antwoord"! :)
Maar merk je dit dan ook tijdens het rijden dat hij als het ware aan het "stotteren" is?
Als ik toch bezig ben. (en jij nog wakker.... :D )
Neen, daar voel je helemaal niks van.
spir@l schreef: Die eerste uitdraai van een renault 5...dat is toch geen turbo mag ik hopen?
twinturbo ! :lol: (neen, gewone 1.4 :wink: )
spir@l schreef: en ik ben toch ook wel benieuwd naar die honda's....
Is toch belachelijk dat die dingen er zulke lage koppels uit persen?!
Hoe is dat mogelijk?!
Ik zie zelden(nooit) dat het koppel lager is dan het vermogen.
Daar klopt toch iets niet?
Hoe krijg je "veel" vermogen zonder koppel?
Ik dacht altijd dat dat redelijk aan elkaar gekoppeld (mooie woordspeling) was?
Dit is normaal naar het schijnt bij die dingen. Ik weet ook niet precies hoe het zit maar ze draaien wel 9000+ toeren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Steven schreef:*jeukende vingers*

Nee ik ga toch aan het werk :p
Attack me if you want :D :p :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Neu, jou rape ik gewoon. >)

Nah ik houd m'n mond, deze discussie blijft terugkomen, ik doe volgende keer wel weer mee :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:snowball:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Arco schreef:Dat is een mooie vraag ja. :D

Maar goed. Om "even" terug te komen op de Honda's die daar waren.

Ik geef toe, ook wij houden wel eens van gassen, maar dit was echt "jonge-gasten-met-een-petje-gedrag" die hoog van toren aan het blazen waren.

Ieder zijn ding, maar als er gevraagd wordt dat revven niet te doen en men gaat wel verder om te laten horen hoeveel pk's ze al dan niet hebben ... :( en dat wordt naderand "afgestraft" op de dyno, dan is 1+1=2. Vooroordeel bevestigd.

Niet om mijzelf of anderen op de borst te kloppen, maar dit soort gedrag zie ik gelukkig niet (echt) bij een meeting van de RTC. Af en toe eens een burn-outje of revven moet kunnen, en dat is prima.

Houden zo.

Graag zie ik dit chat-topic weer de kant op gaan van de dyno en haar metingen waarin resultaat en verbeteringen kunnen en mogen worden besproken. (Y) (F)
Dat is wat ik bedoelde met sprinten op de weg voor de deur bij Tovami....en ik weet genoeg Honda rijders die wel serieus met die dingen in de weer zijn en waar het Fast and Furious niet de boventoon voert.

Dus kort samengevat:

respect was er voor die Honda mannen, ook achteraf maar we waren niet onder de indruk van hun vermogens, want als je dingen roept over 200+ pk en je haalt niet eens in de buurt daarvan zet een mens toch aan het denken.

En door dit soort acties kan het ook voor Tovami vervelend worden.....toch?.....nou dan
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik had eigenlijk gehoopt meer van iedereen te horen, hoe hun runs gegaan waren... helaas lees ik meer over Honda's dan Renault's :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jij had liever VW's gehad zeker? :smile:
Plaats reactie