ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Arjen

Merijn schreef:
Riël schreef:Je kunt ook over https torens trekken, desnoods VIA een proxy. Utorrent heeft niet perse portforward nodig. Gaat wel langzamer.
Dat zou inderdaad kunnen... Proxy laat ik niet toe, installeren van programma's gaat ook niet op Citrix, dus de kans is klein. Ze hebben er ook weinig aan, want de USB poorten op de Thin Clients werken niet, dus kunnen ze niks mee naar huis nemen. Enkel naar zichzelf mailen en daar zitten ook weer restricities aan. Al met al wordt het je niet makkelijk gemaakt hier. ;)
Klinkt bekend! Ik heb gelukkig normale comp op mijn werk. De rest heeft zo'n broodtrommel. Daarnaast hebben ze natuurlijk alles dichtgetimmerd. USB-poorten die je niet kunt gebruiken enz, enz. Maar dan gooi ik het gewoon via internet op dropbox.
Tim
Car: E36 M3

Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Arjen schreef:
Merijn schreef:
Riël schreef:Je kunt ook over https torens trekken, desnoods VIA een proxy. Utorrent heeft niet perse portforward nodig. Gaat wel langzamer.
Dat zou inderdaad kunnen... Proxy laat ik niet toe, installeren van programma's gaat ook niet op Citrix, dus de kans is klein. Ze hebben er ook weinig aan, want de USB poorten op de Thin Clients werken niet, dus kunnen ze niks mee naar huis nemen. Enkel naar zichzelf mailen en daar zitten ook weer restricities aan. Al met al wordt het je niet makkelijk gemaakt hier. ;)
Klinkt bekend! Ik heb gelukkig normale comp op mijn werk. De rest heeft zo'n broodtrommel. Daarnaast hebben ze natuurlijk alles dichtgetimmerd. USB-poorten die je niet kunt gebruiken enz, enz. Maar dan gooi ik het gewoon via internet op dropbox.
Ik kan mij media tank thuis wel benaderen om NZB's en Torrents naar te uploaden. Dan kun je tenminste meteen film kijken als je 's avonds thuis komt. :P Uiteraard ben ik de enige die dat mag. :banaan:
Martijn Kool

niet, ik blader er nu doorheen.

interessante collectie...

Fill Jill, goeie film?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Car: MB

Vast niemand die mij gemist heeft maar ik ben ook weer terug in het (vrij koude) Nederland :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Nee, niet echt eigenlijk ... :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas
Car: Megane RS

mwah, het aantal botte opmerkingen is redelijk op peil gehouden door andere forummers, Tom ;)
Merijn
Über-Spammer

Niemand komt op het niveau van Tom... Niet ik kwaliteit en ook niet in kwantiteit. :P
Tom
Moderator

Heb ik toch nog kwaliteiten :smoke:
Haas
Car: Megane RS

das beter dan kwalitieten :P
Steven
Car: M536

Vertel vertel, hoe was the gibb river road? Nog in de Karjini's wezen abseilen? Nog andere dikke 4x4 avonturen gehad? :)
Tom
Moderator

Gibb River road was leuk om te doen. Toch wel het meest afgelegen waar we geweest zijn. Oostelijk gedeelte was vrij rotsig en daar was echt niet lekker door te rijden (30 to 50 km/h) maar meer naar het Westen werd het steeds zanderiger wat beter opschoot. ook nog was regen gehad in het Westen daar. Dan wordt het meteen een glijbaan op de weg 8) (maar je rijd wel heel de weg meteen kapot). Effe een korte opsomming dan voor Stevie van begin tot eind.....

Paar dagen singapore. Verrassend leuke stand vond ik. Mooie dingen te zien. Erg aardige mensen, zeer veilig, lekker eten,......

- Start Darwin. Saaie stad waar weinig te beleven valt.
- Camper ophalen
- Lichtfield nat. park. Prachtig park met mooie gorges en een fantastische 4WD road naar het zuiden! Dat is denk ik de mooiste weg die we gehad hebben met smalle sporen, zand, rosten, enorme (4-6 mtr) termietenheuvels en vele vele creekcrossings (gelukkig nat).
- Katherine. Nog even een stukje Nitmiluk nat. park meegepakt.
- Kununurra
- Purnulul/Bungle Bungle nat. park. Erg mooi en indrukwekkend. Wat een grootsheid. De weg ernaar toe was misschien wel de slechtste die we gehad hebben
- Gibb river road. El questro was echt prachtig! Prachtige gorges, mooie wandelpaden en een paar zeer uitdagende 4WD tracks. Eentje zo steil (1e versnelling lage gearing) en rotsig dat de rosten op een gegeven moment zo groot werden (40-50 cm) dat ik maar achteruit (met moeite) ben terug gegaan tot keren net mogelijk was. De camper donderde bijna naar bendeden daar :lol: .
- Windjana Gorge. Tering wat een hitte daar. denk snachts nog zeker 35 graden. Wel nog een krokodil kunnen spotten.
- Tunnel creek nat. park. Best apart in het pikke donker met je zaklamp door een tunnel/rivier lopen.
- Broome
- Cape leveque. Erg mooi daar!
- Port Hedland. Aardige (ijzer) industrie daar. Wel een verdomd saaie weg van Broome naar daar (S) .
- Karijini nat. park. Erg mooi (idd een van de hoogte punten) en uitdagende paden. Alle paden helemaal gelopen tot aan sectie 6 waar je dus niet meer mag komen zonder klim/abseil spullen en gids. In het park sloegen er nog effe twee chinezen met een suzuki 4WD over de kop net voor ons (gevalltje niet kunnen rijden). Die auto kon de schroothoop op en een van de twee was er niet al te best aan toe. Toch effe schrikken!
- Tom Price (S)
- Exmouth
- Ningaloo (cape range nat. park) marine park. Mooie snorkel spots daar!
- Coral bay (via 4WD road naartoe gereden vanuit Ningaloo). Leuk klein plaatsje. Nog gezwommen met een mantaray (die ze met een vliegtuig gaan zoeken voor je!!)
- Monkey mia. dolfijnen blijven mooi.
- Francois perron nat. park. De tering wat een los zand daar. Nog vast gezeten daar tot aan de diffen voor en achter in het zand. Koste nog aardig graaf en zweet werk om daar weer weg te komen :lol: :lol:
- Kalbarri nat. park (leuk maar niet te vergelijken met een Karajini of Bungle Bungle)
- Pinnecles. wel grappig om te zien.
- Perth. Toch een beetje saaie stand vond ik. Fremantle is wel leuk.

Dat was einde campertoer. Toen nog effe naar Alice springs (Uluru/Kings canyon). Was ook mooi maar zo verschrikkelijk massaal dat toerisme daar. Dat was jammer. Alice springs is in de avond wel een beetje creepy. Vreemde figuren daar en veeeeeel meer politie gezien dan in heel de rest van australie. En tot slot nog een paar nachtjes Cairns waar we nog maar effe het Great barrier reef opgegaan zijn.

Al met al een erg mooi reis en bijna 8000 km met de camper gemaakt zonder gekke dingen (prijs verschillen in brandstof zijn ook wel leuk. Diesel gehad van 1,28 dollar per liter tot 2,05 per liter :@ ). In dat laatste geval haalde ik niet zo graag 120 liter...... Autotje deed het verder erg goed. Denk ongeveer 2000km onverhard gehad te hebben en denk dat het westen van australie toch wel het best te zien is per 4WD. anders mis je toch veel mooie dingen.
Ben er ook achter dat die 4WD erg veel kunnen :smile: en dat los zand het lastigste terrein is.

Zal eens kijken of ik nog wat mooie pics kan vinden voor jullie.
tutuur
Clubsponsor

mooi verslagje zeg! foto's zouden het idd wel af maken :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Mooi verslag Tom! :foto:

Gooi de plaatjes etc anders ff in je eigen topic, dan is het nog eens gemakkelijk terug te vinden. :beer:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jeff rsi

Word een autootje van 1987 nog old-timer?
R19 16V '91
Martijn Kool

nee
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arjen

Klopt het dat ik de wielbouten van mijn Alu-velgen niet kan gebruiken voor stalen velgen?
Steven
Car: M536

Ja klopt, voor alu velgen heb je van die wielbouten met ringetjes en voor staal zonder. Gebruik je voor staal ook die ringetjes, dan trek je ze te makkelijk over het moment heen en kun je de gaten van je stalen velg verzieken, vooral met een luchtsleutel.

Been there, done that ;)

Al moet ik wel zeggen dat mijn Williams ook wielbouten heeft zonder ringetje.
Arjen

OK, duidelijk. Dan moet ik hier dus even het bos in om de juiste bouten te zoeken.
tutuur
Clubsponsor

Losse ringetje hoeft niet hoor.

Vaak hebben stalen velgen een bol conisch gat en lichtmetaal heeft recht conisch...
Jeff rsi

Martijn Kool schreef:nee
Ik dacht tot 1-1-1987

Was er niet meer zeker van :wink:
Ik wou die 5gtt project dingetje kopen...

Maarja als het geen old-timer word twijfel ik.
Want dan word een 2e auto toch weer duur (N)
R19 16V '91
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ja, die €16 in de maand is echt niet te doen... :( :smile:
Word een autootje van 1987 nog old-timer?
Nee
Ik dacht tot 1-1-1987
Je zegt het toch zelf al? :lol: Alles t/m 1986 is en blijft dus oldtimer.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jeff rsi

Ik dacht dat dat het was zocht ff bevestiging :wink:

Als ik eht zeker wist had ik me kpo wel gehoude :p
R19 16V '91
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb nog wel een rijdende 86-er GTT voor je
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jeff rsi

Ook voor €500,- of minder? :smile:

En wat moet daar dan allemaal aan gedaan?

PM maar even want er moet toch maar is zo'n ding komen (Y)

Begin volgend jaar hopelijk een huisje gekocht met garage :worship:
Volop in onderhandeling, dus dan is er een plekje voor een 5 :bang:
R19 16V '91
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

500?? Zelf met een 0 erachter red je het dan niet :P

Ding is in nieuw staat, staat nu in de winterstalling. Moet straks alleen nieuwe apk op
Jeff rsi

Ik zoek iets voor weinig die daar de garage in ken.

Dan ga ik er zelf wat van maken :wink:

Maar liefst dus wel een old-timer.....
R19 16V '91
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Voor een GTT zal me dat geen hol uitmaken.

Je betaald voor 9 maanden wegenbelasting, neem aan je dat em in de winter schorst.

Ding weegt 850 dus je betaalt denk ik iets van 150 euro p/j wegenbelasting.

Als je dat niet kan leiden, zou ik ook geen GTT kopen
Riël
Über-Spammer

Jeff rsi schreef:
Martijn Kool schreef:nee
Ik dacht tot 1-1-1987

Was er niet meer zeker van :wink:
Ik wou die 5gtt project dingetje kopen...

Maarja als het geen old-timer word twijfel ik.
Want dan word een 2e auto toch weer duur (N)
Een gtt kost geen drol in belasting, snap dat oldtimer gedoe niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator

Idd. Als je nou over een diesel benz van 2 ton praat maar die paar knaken in de maand.............. Als je een niet zo harde koopt dan ben je vele jaren en jaren belasting kwijt om dat ding op te lappen.
Merijn
Über-Spammer

En je moet sowieso geen auto kopen die je maar nét kunt betalen... Als die 16 euro per maand al over die grens heen zijn, dan is de 5 GT Turbo niks voor jou. :)
tutuur
Clubsponsor

Je kan er ook gewoon op kicken om het zo goedkoop mogelijk te houden (Y)
Riël
Über-Spammer

Tja, dan beperk je jezelf wel enorm in aanbod en haal je je mogelijk onevenredig veel ellende op de hals om zo'n onnodig criterium aan te houden.
tutuur
Clubsponsor

zit wat in, toch vind ik het wel aantrekkelijk om een 5 er bij te hebben die mij maar 50 euri per jaar kost ipv 200 euri per jaar (Y)
Riël
Über-Spammer

Ik vind dat klinkklare onzin, en beetje gemekker in de marge. Die vijf kost je per maand al dit bedrag aan benzine en onderhoud. Maarja, aan de andere kant, wie houdt je/jullie tegen he ;)
Gesloten