Technische meeting bij Mannessen Motorrevisie, 06-11-2010
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
na wat ik vandaag gezien heb weet ik dat ik toch ook weer flink kan sparen voor volgende "upgrade's"...
Ik vond het iig zeker de moeite waard. En bij deze wil ik dan ook het hele team van Manessen van harte bedanken.
Ik vond het iig zeker de moeite waard. En bij deze wil ik dan ook het hele team van Manessen van harte bedanken.

Laatst gewijzigd door Gerald op za 6 nov 2010 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Mooi geregeld, al was ik natuurlijk erg kort aanwezig
Dat apparaat in de kelder was het mooiste wat ik vandaag gezien heb
Op de terugweg nog een Clio v6 ph2 in Jaune Sirius gezien, kenteken was niet zichtbaar.


Dat apparaat in de kelder was het mooiste wat ik vandaag gezien heb



Op de terugweg nog een Clio v6 ph2 in Jaune Sirius gezien, kenteken was niet zichtbaar.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Twitter : http://twitter.com/#!/mannessen
@ Mannessen : heren, bedanktt voor de leerzame dag en wellicht tot de volgende keer.

@ Mannessen : heren, bedanktt voor de leerzame dag en wellicht tot de volgende keer.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
verplaatst naar foto topic
Laatst gewijzigd door Patrick RS op zo 28 nov 2010 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Klein indrukje van de American La France ....GerryTT schreef:Was idd zeer interessant om te zien hoe en wat ze daar nu exact doen. Leuke dingen gezien. Vooral die 14,6 liter 6 cilinder in de kelder![]()
Was weer top geregeld
http://www.youtube.com/watch?v=eiSDbYAD0yg
Al is het geluid iets gekker in het echt ...betonnen kelder
Kuche kuche
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Had je ff moeten wachten ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Echt een supermooie dag! Chapeau voor de mannen van Mannessen.
Mooi om eens te zien hoe het nu in zijn werk gaat. Mooi bedrijf, zeer aardige en enthousiaste mensen en, ook niet onbelangrijk, goeie koffie.
Mocht dit nog een keer georganiseerd worden, dan ben ik er 100% zeker weer bij, al heb ik het nu al eens gezien.

Mooi om eens te zien hoe het nu in zijn werk gaat. Mooi bedrijf, zeer aardige en enthousiaste mensen en, ook niet onbelangrijk, goeie koffie.

Mocht dit nog een keer georganiseerd worden, dan ben ik er 100% zeker weer bij, al heb ik het nu al eens gezien.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Was indd erg interessant! Toch weer wat geleerd op zo'n dag
Ook leuk dat je zelf meteen weer kriebels krijgt om een blok uit elkaar te trekken

Ook leuk dat je zelf meteen weer kriebels krijgt om een blok uit elkaar te trekken

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Je probeerde het wel ......veel blauwe rook ...en alleen een rechtervoorwiel wat iets spinde de linker rolde half half meeSteven schreef:Was een leuke meeting, goed georganiseerd en erg informatief
Voor de mensen die eigenlijk misschien wel gekund hadden: Sukkels!
Verder Gerry, volgende keer gewoon normaal wegrijden, doe ik toch ooknie?

Klonk wel goed die sportuitlaat


Hulde voor de organisatie en voor Mannessen !! Leuke, interessante en toch leerzame dag gehad! (y)
Voor iedereen die er niet was, jullie hebben echt wat gemist...
Voor iedereen die er niet was, jullie hebben echt wat gemist...
btw.. van wie is de PP-LF-35 nu?
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Van Rob Cornelis.
Hehe ja het is echt een kuthok, vooral met die dakdragers is het helemaal geen pan. Die uitlaat al 3x proberen dicht te krijgen, vrees dat ik er toch geld aan moet uitgeven.Jochem de Haas schreef:Je probeerde het wel ......veel blauwe rook ...en alleen een rechtervoorwiel wat iets spinde de linker rolde half half mee![]()
Klonk wel goed die sportuitlaat![]()
Maargoed aan de stank in de auto zal er toch wel iets rubber verdwenen zijn.

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Of je koppelingSteven schreef:Hehe ja het is echt een kuthok, vooral met die dakdragers is het helemaal geen pan. Die uitlaat al 3x proberen dicht te krijgen, vrees dat ik er toch geld aan moet uitgeven.Jochem de Haas schreef:Je probeerde het wel ......veel blauwe rook ...en alleen een rechtervoorwiel wat iets spinde de linker rolde half half mee![]()
Klonk wel goed die sportuitlaat![]()
Maargoed aan de stank in de auto zal er toch wel iets rubber verdwenen zijn.

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Zo'n dag is zo om!!
Toen ik het met Henk had besproken, dacht ik "van 11.00 tot 14.00 u, wat moet je in hemelsnaam in 3 uur over motorrevisie vertellen...?" Maar wat een leerzame, interessant en gezellige dag was het!
Om 10.45 u met René en Arco in de stortregen aangekomen en snel naar binnen gerend en kennis gemaakt met Henk Mannessen.
Koffie en cake, verzorgd door Mannessen stonden klaar, een erg fijn welkom!
Gerald had een kofferbak net motoronderdelen meegenomen, dus hij was al ruim voor 11 u aanwezig om zeker te zijn dat zijn meegebrachte waar eens goed onderhanden genomen zou worden.
Om 11 u zou de dag beginnen, maarja, met een Xantia met 3 man en wind tegen vanuit Beverwijk schiet het niet op, dus uiteindelijk kon Henk Mannessen om ca. 11.30 u met zijn introductie beginnen.
Na dit welkomstwoord met een korte uitleg over de werkzaamheden van het bedrijf, zwierven we uiteen door de werkplaats.
Henk Mannessen en zijn 6 medewerkers gaven ieder bij een bepaald onderdeel uitleg. Mooi om live te zien hoe nu werkelijk en cilinderkop wordt afgeperst of een cilinder wordt uitgehoond of de door Jacques meegebrachte krukas vakkundig werd gecontroleerd door Henk zelf. Interessante discussie volgden.
In de werkplaats stonden ook een aantal klantenauto's die onder handen werden genomen, waaronder een Porsche Speedster waarvan het 10 jarige dochtertje van de eigenaar tijdens het betalen van het tanken had bewezen dat er geen toerenbegrenzer op zat en het blok de 9.000 toeren niet echt prettig vond....
En dan zit je alweer tegen 12.45 u aan. Lunchtijd. Dus snel even de meegebrachte broodjes, beleg, melk en jus klaar gezet. Maarja, blijkbaar was het óf reuze interessant beneden in de werkplaats, of men had al teveel cake naar binnen gestouwd.
Uiteidelijk stroomden de 24 aanwezigen mondjesmaat de kantine van Mannessen binnen, waar onder het genot van een broodje de technische discussies gewoon verder gingen.
Nadat iedereen voorzien was, werden er buiten nog wat sigaretjes weg gewerkt en ging de kap van de 5 SL van Gerry nog even open. Ook hier waren de meningen verdeeld over de oorzaak van het ernstige stationair schommelende toerental....
Omdat was afgesproken dat in principe de dag om 14 u zou eindigen, was het zaak om het volk weer met enige dwang naar binnen te krijgen.
Een verlate Limbo sloot om 13.15 u nog aan.
Er werd weer van onderdeel gewisseld en de bijbehorende uitleg en discussies volgden.
Bijzonder interessant was de 'rampentafel'. Een revisiebedrijf als Mannessen loopt eigenlijk altijd 1 tot 2 jaar 'achter'. Automerken geven garantie en dan ook nog coulance op motorreparaties. Maar als die termijn voorbij is, dan is er werk aan de winkel voor Mannessen. Revisies van 2.000 tot 14.000 euro volgen dan.
Helaas moesten René ik om 14.30 u weer huiswaarts waardoor ik het laatste gedeelte van de uitleg én het geweld van die bijzondere "American La France oldtimer" in de kelder niet draaiend heb gehoord.
Met dank aan Joost van der Hammen voor het aandragen van het geweldige idee om bij Mannessen Engines een technische meeting te houden én met dank aan de positieve reacties, kunnen we meedelen dat in het voorjaar van 2011 weer een technische meeting gepland gaat worden!
De exacte datum volgt zeer binnenkort.
Het team van Mannessen zullen we binnenkort voorzien van een bedankje waar ze onder het genot van een bak koffie van kunnen smullen!
Namens bestuur en meeting commissie bedankt voor jullie aanwezigheid!
Toen ik het met Henk had besproken, dacht ik "van 11.00 tot 14.00 u, wat moet je in hemelsnaam in 3 uur over motorrevisie vertellen...?" Maar wat een leerzame, interessant en gezellige dag was het!
Om 10.45 u met René en Arco in de stortregen aangekomen en snel naar binnen gerend en kennis gemaakt met Henk Mannessen.
Koffie en cake, verzorgd door Mannessen stonden klaar, een erg fijn welkom!
Gerald had een kofferbak net motoronderdelen meegenomen, dus hij was al ruim voor 11 u aanwezig om zeker te zijn dat zijn meegebrachte waar eens goed onderhanden genomen zou worden.
Om 11 u zou de dag beginnen, maarja, met een Xantia met 3 man en wind tegen vanuit Beverwijk schiet het niet op, dus uiteindelijk kon Henk Mannessen om ca. 11.30 u met zijn introductie beginnen.

Na dit welkomstwoord met een korte uitleg over de werkzaamheden van het bedrijf, zwierven we uiteen door de werkplaats.
Henk Mannessen en zijn 6 medewerkers gaven ieder bij een bepaald onderdeel uitleg. Mooi om live te zien hoe nu werkelijk en cilinderkop wordt afgeperst of een cilinder wordt uitgehoond of de door Jacques meegebrachte krukas vakkundig werd gecontroleerd door Henk zelf. Interessante discussie volgden.
In de werkplaats stonden ook een aantal klantenauto's die onder handen werden genomen, waaronder een Porsche Speedster waarvan het 10 jarige dochtertje van de eigenaar tijdens het betalen van het tanken had bewezen dat er geen toerenbegrenzer op zat en het blok de 9.000 toeren niet echt prettig vond....

En dan zit je alweer tegen 12.45 u aan. Lunchtijd. Dus snel even de meegebrachte broodjes, beleg, melk en jus klaar gezet. Maarja, blijkbaar was het óf reuze interessant beneden in de werkplaats, of men had al teveel cake naar binnen gestouwd.
Uiteidelijk stroomden de 24 aanwezigen mondjesmaat de kantine van Mannessen binnen, waar onder het genot van een broodje de technische discussies gewoon verder gingen.
Nadat iedereen voorzien was, werden er buiten nog wat sigaretjes weg gewerkt en ging de kap van de 5 SL van Gerry nog even open. Ook hier waren de meningen verdeeld over de oorzaak van het ernstige stationair schommelende toerental....
Omdat was afgesproken dat in principe de dag om 14 u zou eindigen, was het zaak om het volk weer met enige dwang naar binnen te krijgen.
Een verlate Limbo sloot om 13.15 u nog aan.

Er werd weer van onderdeel gewisseld en de bijbehorende uitleg en discussies volgden.
Bijzonder interessant was de 'rampentafel'. Een revisiebedrijf als Mannessen loopt eigenlijk altijd 1 tot 2 jaar 'achter'. Automerken geven garantie en dan ook nog coulance op motorreparaties. Maar als die termijn voorbij is, dan is er werk aan de winkel voor Mannessen. Revisies van 2.000 tot 14.000 euro volgen dan.
Helaas moesten René ik om 14.30 u weer huiswaarts waardoor ik het laatste gedeelte van de uitleg én het geweld van die bijzondere "American La France oldtimer" in de kelder niet draaiend heb gehoord.
Met dank aan Joost van der Hammen voor het aandragen van het geweldige idee om bij Mannessen Engines een technische meeting te houden én met dank aan de positieve reacties, kunnen we meedelen dat in het voorjaar van 2011 weer een technische meeting gepland gaat worden!
De exacte datum volgt zeer binnenkort.
Het team van Mannessen zullen we binnenkort voorzien van een bedankje waar ze onder het genot van een bak koffie van kunnen smullen!
Namens bestuur en meeting commissie bedankt voor jullie aanwezigheid!

Baal er nogsteeds erg van dat ik de dag heb moeten missen, en na de reacties gelezen te hebben helemaal!!! Better Luck Next time 

Hehe dat kwam door die dakdragers die erop zaten.Willeon de Zoete schreef:Om 11 u zou de dag beginnen, maarja, met een Xantia met 3 man en wind tegen vanuit Beverwijk schiet het niet op, dus uiteindelijk kon Henk Mannessen om ca. 11.30 u met zijn introductie beginnen.![]()

Jullie hadden ook wel gewoon kunnen beginnen anders.
Maargoed zoals ik al gemeld had op de dag zelf, top geregeld

Als straf voor het afzeggen, mag je de volgende meeting niet mee!tutuur schreef:Baal er nogsteeds erg van dat ik de dag heb moeten missen, en na de reacties gelezen te hebben helemaal!!! Better Luck Next time
