zo blok ligt op de grond, gisteravond even gedaan. direct alles eraf getrokken en inderdaad stevie, hij lekt nogal bij de kleppendekselpakking. tevens bij de halve maantjes en krukaskeering distributiezijde.
nouja, maar is ff pakkingsetjes bestellen. en dan weer vrolijk verder
poets ik direct ff de motorruimte, tis echt 1 dikke vette bende..
mensen vraagje,alle drukslangen zijn nogal vet aan de binnenzijde (hoge carterdruk dus veel olie gaat terug de inlaat in?)
nu zit ik er aan te denken om gewoone en catchtank te maken, moet ik dat dat stomme potje er tussen houden of kan dat weg? waar dient dat potje eigenlijk voor?
neuh zo erg is dat nu ook weer niet, vroeg me gewoon af hoe ze dat aansluiten. mn zwager heeft er ook een fanta fles in liggen maar heeft dat aangesloten op dat potje(was zo bij aankoop) en vroeg me gewoon af waar dat potje voor dient
misschien dat ik het wel gewoon origineel laat kijk wel even. heb geen zin/budget om even een revisieset van 750 euro aan te schaffen
Dat potje is een zogenoemde "swirlpot" volgens mij ...
En dus eigenlijk ook al een opvangtankje.
Wat je kan doen is of er tussenlaten, maar heeft wel enige restrictie.
Op mijn witte en groene had ik dat buisje rechtstreeks met slang op een blikje.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Die swirlpot zorgt ervoor dat de zwaarste delen in de lucht naar de aansluiting op het kleppendeksel gaan. Wat niet verwerkt kan worden word weer in de lucht inlaat gegooid.
Als je het potje er tussen houd en alleen de slang naar het filter in het potje stopt "verbruik" je dus minder olie..
Zo de 5 is bijna klaar. Motor loop weer, volgende week krijg ik mijn naaf binnen en kan het stuurtje erop. gordels hangen erin, supernette gordels overigens. Ook nog ff wat schuim om de kooi heen gepropt.
Bodem matzwart gespoten nadat ik de bitumen matten eruit gerost heb.
Morgen de stoelen afmonteren en de achterschermen uitslijpen ivm aanloopproblemen en dan 18dec vrijrijden zandvoort