ACT: Ondersteltechniek
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
moet het nieuw zijn? tweede hands heb je meer keus denk ik
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Of even doorsparen voor b.v. de koni sportkit, van 270 naar 400 is maar 130 en dat is het wel waard vind ik.
Ja alleen als je Rob's reactie leest, moet je dan wel weer andere veren hebben.
Spax VSX las ik wel wat matige verhalen over, klinkt ook niet heel sportief 40mm verlaging klinkt wel ok, tis wel een specifieke GTI set.
Heb ondertussen voor zelfde prijs als de Spax ook een Apexset gevonden, met -25 en X-low met -50. Al vond ik die sets altijd wel stuiterig en het moet ook nog wel dagelijks rijdbaar zijn.
Zo'n sportkit is wel het mooiste ja, maarja dan moet je dus later nog eens investeren in lagere veren.
En 2ehands kan ik gewoon nix vinden? Niet op Marktplaats/Ebay/Peugeotgticlub in ieder geval...
Spax VSX las ik wel wat matige verhalen over, klinkt ook niet heel sportief 40mm verlaging klinkt wel ok, tis wel een specifieke GTI set.
Heb ondertussen voor zelfde prijs als de Spax ook een Apexset gevonden, met -25 en X-low met -50. Al vond ik die sets altijd wel stuiterig en het moet ook nog wel dagelijks rijdbaar zijn.
Zo'n sportkit is wel het mooiste ja, maarja dan moet je dus later nog eens investeren in lagere veren.
En 2ehands kan ik gewoon nix vinden? Niet op Marktplaats/Ebay/Peugeotgticlub in ieder geval...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Hoeveel verschilt een 106 van een 205? ik heb nog wel een setje serieuze 205 veerpoten liggen. Die zitten wel op het randje van dagelijks bruikbaar...
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Een 106 is toch hetzelfde als een saxo ? , wellicht kun je daar wat van vinden.
Heeft er al eens iemand geprobeerd wat een GT doet met een dunnere stabilisatorstang?
Over het algemeen is zo'n dikke stabi goed in het direct sturen, maar grip-technisch beperkt het wat. De auto krijgt meer grip op de voorwielen als je stabilisator niet zo strak is.
Nu zijn de meeste GT's hier wel verlaagd, dus je hebt al minder last van rollen, en het stuurgedrag is al directer. Zou een dunnere stabilisator van een gewone vijf niet volstaan en extra grip op de vooras kunnen creeren?
Over het algemeen is zo'n dikke stabi goed in het direct sturen, maar grip-technisch beperkt het wat. De auto krijgt meer grip op de voorwielen als je stabilisator niet zo strak is.
Nu zijn de meeste GT's hier wel verlaagd, dus je hebt al minder last van rollen, en het stuurgedrag is al directer. Zou een dunnere stabilisator van een gewone vijf niet volstaan en extra grip op de vooras kunnen creeren?
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Volgens mij is het niet zo simpel als jij schets.Riël schreef:Heeft er al eens iemand geprobeerd wat een GT doet met een dunnere stabilisatorstang?
Over het algemeen is zo'n dikke stabi goed in het direct sturen, maar grip-technisch beperkt het wat. De auto krijgt meer grip op de voorwielen als je stabilisator niet zo strak is.
Nu zijn de meeste GT's hier wel verlaagd, dus je hebt al minder last van rollen, en het stuurgedrag is al directer. Zou een dunnere stabilisator van een gewone vijf niet volstaan en extra grip op de vooras kunnen creeren?
Hoe ik het in mijn hoofd heb zitten (geen garantie dat het klopt dus

Stijvere stabi betekend meer load op het buitenste wiel en minder op het binnenste , zachtere stabi minder load op het buitenste wiel en meer op het binnenste.
(met uiteraard meer / minder onderstuur ten gevolg )
Nu heeft bij mij meestal het binnenste voorwiel het het zwaarst te verduren. Dus zou ik eerder voor een nog stijvere arb gaan.

edit:
Nu kan het ook zijn dat dat binnenste wiel te weinig grip heeft en daardoor meer doorspint en het daarom zwaarder heeft.
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op ma 30 aug 2010 9:58, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
sommige cup renaults hadden standaard toch al een dikkere stabi? waarom zou je dan in vredesnaam een dunnere nemen? ik denk dat dat wiel niet opnieuw uitgevonden hoeft te worden 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Minder onderstuur.
Een dikkere stabi zorgt voor een stijvere voortrein. Stijver betekent in de regel meer (of liever gezegd: sneller) onderstuur, maar dat stijvere zorgt er vooral voor dat je veel minder body roll hebt. Dat betekent minder gewichtstransfer naar het buitenste wiel, en dus meer naar de binnenste (daar waar je in een goede bocht al weinig gewicht hebt). Verder heb je een kleinere veerweg, en dus een minder veranderende wielgeometrie wat ook het band-wegdek contact, en dus de grip extra bevorderd.
Een dikkere stabi zal ook zorgen dat het venster tussen wel en niet onderstuur kleiner wordt. Zelfde geldt voor achter. Stijver maken = meer grip, maar sneller overstuur.
Een dikkere stabi zal ook zorgen dat het venster tussen wel en niet onderstuur kleiner wordt. Zelfde geldt voor achter. Stijver maken = meer grip, maar sneller overstuur.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Op een frans forum kwam ik nog eea tegen, ik gooi het even hier neer wie weet of we er ooit nog eens wat aan hebben.
meeste is voor een clio / megane kit kar en het kost serieus geld...
topic :
http://www.clio-williams.net/forum/view ... =2&t=32655
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/1.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/2.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/3.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/4.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/5.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/6.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/7.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/8.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/9.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/10.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/11.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/12.JPG[/img]
meeste is voor een clio / megane kit kar en het kost serieus geld...
topic :
http://www.clio-williams.net/forum/view ... =2&t=32655
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/1.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/2.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/3.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/4.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/5.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/6.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/7.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/8.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/9.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/10.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/11.JPG[/img]
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/kitkar/12.JPG[/img]
geil spul allemaal zeg, geef maar hier 

[img]http://fotos.marktplaats.com/kopen/7/72 ... vUNA==.jpg[/img]
weet iemand of dit een schroefset is voor een clio 1 of een clio 2?
weet iemand of dit een schroefset is voor een clio 1 of een clio 2?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
in denk een 2 , gezien de losse achterveren en wel erg lange achterdempersPaulM schreef:[img]http://fotos.marktplaats.com/kopen/7/72 ... vUNA==.jpg[/img]
weet iemand of dit een schroefset is voor een clio 1 of een clio 2?

aah ok 
http://link.marktplaats.nl/383332581
ik zag op marktplaatst hem staan, gast gemaild en hij zei dat het voor een clio 1 is met een artikel nummer van kw erbij voor een clio 1. Alleen in zijn advertentie zegt ie dat ie hem te koop zet vanwege rotte clio. Terwijl zijn overige advertenties onderdellen van clio 2 zijn die ook rot was. Vandaar
tis ook niet even naast de deur om ff te kijken vandaar

http://link.marktplaats.nl/383332581
ik zag op marktplaatst hem staan, gast gemaild en hij zei dat het voor een clio 1 is met een artikel nummer van kw erbij voor een clio 1. Alleen in zijn advertentie zegt ie dat ie hem te koop zet vanwege rotte clio. Terwijl zijn overige advertenties onderdellen van clio 2 zijn die ook rot was. Vandaar

tis ook niet even naast de deur om ff te kijken vandaar

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
is zeker een koopje zeg!!! martijn! kopen man 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
euhh nee dank je, ik heb liever comfort in dat ding ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Robke schreef:Ja, dat zeg ik toch al!![]()

sorry! bedoelde goossensMartijn Kool schreef:euhh nee dank je, ik heb liever comfort in dat ding ;p

duidelijk clio2. te zien aan de achterste dempers en de veerportbrug. Maar zeker een koopje voor een variant2 setje.PaulM schreef:aah ok
http://link.marktplaats.nl/383332581
ik zag op marktplaatst hem staan, gast gemaild en hij zei dat het voor een clio 1 is met een artikel nummer van kw erbij voor een clio 1. Alleen in zijn advertentie zegt ie dat ie hem te koop zet vanwege rotte clio. Terwijl zijn overige advertenties onderdellen van clio 2 zijn die ook rot was. Vandaar
tis ook niet even naast de deur om ff te kijken vandaar
is het er 1 voor een clio 2? 
wel jammer als je het vraagt dat je dan dit als antwoord krijgt van meneer de aanbieder:
beste paul,
de set is passend voor u auto
het artikel nummer wat op de doos staat is 014959.313 nieuw prijs 825,00 euro
k&w schroefset verstelbaar in hardheid en hoogte
voor 35-65mm
achter 30-50mm
hardheidverstelbaar dmv steldop 2 bij geleverd

wel jammer als je het vraagt dat je dan dit als antwoord krijgt van meneer de aanbieder:
beste paul,
de set is passend voor u auto
het artikel nummer wat op de doos staat is 014959.313 nieuw prijs 825,00 euro
k&w schroefset verstelbaar in hardheid en hoogte
voor 35-65mm
achter 30-50mm
hardheidverstelbaar dmv steldop 2 bij geleverd
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
edit : nog geen koffie op
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf

Hoe is het met je achteras? Na de winter heeft iedereen dat er trouwens opzitten volgens mij


-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Een handeltje begonnen ?Jean-Paul-S schreef:![]()
Hoe is het met je achteras? Na de winter heeft iedereen dat er trouwens opzitten volgens mij![]()

mijn achteras zit eronder met de mod.
Voorlopig maar even op 1 graad negatief camber.
Spul is trouwens makkelijk te monteren met de achteras er nog onder

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik had een paar setjes ja. Kwam je band bovenaan niet tegen het binnenscherm aan?
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Nope ruimte zat, zover komt het ook weer niet extra naar buitenJean-Paul-S schreef:Ik had een paar setjes ja. Kwam je band bovenaan niet tegen het binnenscherm aan?


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Nee nog niet, dingen zijn ineens allemaal uitverkocht 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Hoe ben jij aan die camberplates gekomen ?Steven(stk) schreef:Nope ruimte zat, zover komt het ook weer niet extra naar buitenJean-Paul-S schreef:Ik had een paar setjes ja. Kwam je band bovenaan niet tegen het binnenscherm aan?, al een kooi voor me gevonden ?


-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Ik heb een paar setjes van -1 liggen , dus als je een setje nodig hebt kan die wel tegen kostprijs jouw kant opRonald1916V schreef:Hoe ben jij aan die camberplates gekomen ?Steven(stk) schreef:Nope ruimte zat, zover komt het ook weer niet extra naar buitenJean-Paul-S schreef:Ik had een paar setjes ja. Kwam je band bovenaan niet tegen het binnenscherm aan?, al een kooi voor me gevonden ?
En ja, ik heb ook al een setje liggen.

die zit er al op hoorTom schreef:Haasje kan ook nog. Goed spul voor een nette prijs zo te zien
