ACT: Clio II
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
zou ik niet iets moeten merken tijdens t rijden dan?
zou t voorstadium kunnen zijn, dat was het bij mijn Clio ook denk ik... In het begin merkte je ook niets aan de auto, hij was toen wel nog van Ingrid.
ff EGR klep schoonmaken, dat 3 boutjes en in 15 minuten ben je klaar.
Eventueel even een weekje aankijken en uit laten lezen, dan zie je vanzelf wat de boosdoener is. Mocht t de gaspedaalsensor zijn, die kost je iets van 90 eu incl.
ff EGR klep schoonmaken, dat 3 boutjes en in 15 minuten ben je klaar.
Eventueel even een weekje aankijken en uit laten lezen, dan zie je vanzelf wat de boosdoener is. Mocht t de gaspedaalsensor zijn, die kost je iets van 90 eu incl.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Hmm vanmorgen startte die ook moeilijk, de koude start. Vaak rondgaan voor die aansloeg. Daarna starten ging gewoon zoals altijd. Misschien toch gewoon gloeibougies?
maybe? maar volgens mij gaat het lampje dan niet branden onder het rijden 

om toch maar weer terug te vallen op het dci verhaal:
heeft iemand ervaring/sleutelervaring met die dci's?
wilde toch graag op zoek naar een 80 omdat daar net wat meer pit in zit maar nu ik het zo allemaal zie op inet worden die gewoon heel weinig aangeboden...
een 65 is dus een betere optie maar rijd dat wel een beetje? en is daar nog wat mee te doen?
wat is nou het verschil in die koppelingen? en wat is het verschil tussen 65 en 80? turbodruk?
compressieverhouding is hetzelfde dus dat zal het niet zijn......
edit: oja, wat is nou de reden dat die dingen allemaal lagerschade krijgen?
heeft iemand ervaring/sleutelervaring met die dci's?
wilde toch graag op zoek naar een 80 omdat daar net wat meer pit in zit maar nu ik het zo allemaal zie op inet worden die gewoon heel weinig aangeboden...
een 65 is dus een betere optie maar rijd dat wel een beetje? en is daar nog wat mee te doen?
wat is nou het verschil in die koppelingen? en wat is het verschil tussen 65 en 80? turbodruk?
compressieverhouding is hetzelfde dus dat zal het niet zijn......
edit: oja, wat is nou de reden dat die dingen allemaal lagerschade krijgen?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik heb een 65 van 2003. staat nu 216k op, met 198k gekocht en tot dusver probleemloos. lagerschade? staan ze daarom bekend ja? ik heb ook testgereden in een 80 en vond het verschil wel meevallen eigenlijk. verschil zit m in wel of geen intercooler en de 80 heeft een iets zwaardere koppeling volgens mij (?).
ik blijf die motorophanging een kutsysteem vinden, die blokken bewegen te veel, ik gooi er binnenkort nog wel ff een nieuwe kantelsteun tegen aan hopen dat dat wat helpt, maar heb hem er al onder weg gehad en zie er weinig aan.
verder rijdt ie prima, lekker zuinig, 1 op 23 is goed te doen zolang je niet te veel snelweg rijdt.
65pk-tje is vlot zat hoor.
ik blijf die motorophanging een kutsysteem vinden, die blokken bewegen te veel, ik gooi er binnenkort nog wel ff een nieuwe kantelsteun tegen aan hopen dat dat wat helpt, maar heb hem er al onder weg gehad en zie er weinig aan.
verder rijdt ie prima, lekker zuinig, 1 op 23 is goed te doen zolang je niet te veel snelweg rijdt.
65pk-tje is vlot zat hoor.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hier ook 65pktje nu een paar maanden (4000km gereden), rijdt prima en inderdaad lekker zuinig. zoek een 3 deurs, scheelt een klasse in de wegenbelasting
zit alleen nog steeds met dat brandend lampje, en sommige ochtenden slecht starten. Martijn, bij jou ging dat lampje laatst ook branden toch? wat das toen?
Lagerschade? nog nooit van gehoord, verstuivers schijnt nog wel es voor te komen bij hogere km's (is bij de mijne al gedaan).
zit alleen nog steeds met dat brandend lampje, en sommige ochtenden slecht starten. Martijn, bij jou ging dat lampje laatst ook branden toch? wat das toen?
Lagerschade? nog nooit van gehoord, verstuivers schijnt nog wel es voor te komen bij hogere km's (is bij de mijne al gedaan).
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
bij mij niet. bij mij gaat het abs lampje branden bij 180, maar gaat weer vanzelf uit 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
hoezo niet teveel snelweg rijden? 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
als je veel 120/130 rijdt haal je de 1:20 niet volgens mij (maar zoveel snelweg rij ik niet)
las trouwens dat haas bij monteren van een nieuwe koppeling merkte dat deze groter was, dit is dan wss de koppeling van de 80 dus zo heel veel zal het niet schelen
net even met een paar velgen op de weegschaal gestaan:
rs velg 16": 9,6kg
rs lookalike 15": 7,5kg
toch niet verkeerd voor originele velgen

net even met een paar velgen op de weegschaal gestaan:
rs velg 16": 9,6kg
rs lookalike 15": 7,5kg
toch niet verkeerd voor originele velgen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Om terug te komen op de DCi's,
De 80 heeft indd een grotere koppeling en ook een langere overbrenging voor wat meer rust op hogere snelheden. De 80 is op papier ook zuiniger dan de 65 versie.
En de 1.5 DCi's staan indd bekend om krukaslagerschade...ben er alleen zelf ook nog niet achter waar dat door komt. Slecht onderhoud/gebruik? Of misschien komt het alleen vaker voor bij de 'zwaardere' 1.5's zoals de 100 pk?
De 80 heeft indd een grotere koppeling en ook een langere overbrenging voor wat meer rust op hogere snelheden. De 80 is op papier ook zuiniger dan de 65 versie.
En de 1.5 DCi's staan indd bekend om krukaslagerschade...ben er alleen zelf ook nog niet achter waar dat door komt. Slecht onderhoud/gebruik? Of misschien komt het alleen vaker voor bij de 'zwaardere' 1.5's zoals de 100 pk?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hoe merk je dat eigenlijk, krukaslagerschade? of pas als het over is? (uit nieuwsgierigheid)
Soms hoor je het, anders door verlies van oliedruk en oplopen olietemperatuur.
Waar hebben de krukaslagers schade, op de bovenste of op de onderste schalen? Dan is er wel wat van te zeggen.
Waar hebben de krukaslagers schade, op de bovenste of op de onderste schalen? Dan is er wel wat van te zeggen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Daar heb ik dus geen idee van. Het is wel iets wat ik interesant vindt. Iedereen roept altijd dat de 1.5 DCi's vaak krukasschade hebben, maar kan nergens terug vinden wat de oorzaak / oplossing is.
Vind er op internet weinig over terug...
Vind er op internet weinig over terug...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
idd lees ook weinig gevallen, laatst zag ik er wel 1 te koop staan met lagerschade, maarja, das eentjeMartijnG schreef:Daar heb ik dus geen idee van. Het is wel iets wat ik interesant vindt. Iedereen roept altijd dat de 1.5 DCi's vaak krukasschade hebben, maar kan nergens terug vinden wat de oorzaak / oplossing is.
Vind er op internet weinig over terug...

toen ik er 1 zocht stond er ook nog een initiale te koop met meer dan 3ton, dus dat moet makkelijk kunnen

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Dat van die krukaslager schade valt volgens mij wel mee.. Wij hebben er zat in onderhoudt . En mischien 2x lagerschade geval gehad.
Gewoon zorgen dat je er een koopt , die netjes z,n onderhoud heeft gehad.
Gewoon zorgen dat je er een koopt , die netjes z,n onderhoud heeft gehad.
miss. te vaak korte koude ritjes ofzo....
heb er al 3 gevonden met motorschade, bij een heb ik al gehoord dat het lagerschade is en de andere 2 geen id......
toch heb ik het wel vaker gehoord....
dus eentje met blok kapot kopen en een fris 100 blok
+ bak erin
heb er al 3 gevonden met motorschade, bij een heb ik al gehoord dat het lagerschade is en de andere 2 geen id......
toch heb ik het wel vaker gehoord....
dus eentje met blok kapot kopen en een fris 100 blok
+ bak erin

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb in mijn tijd bij de Renault dealer toch heel wat lagerschade's gezien bij de 1.5 DCi's.. meestal wel in combinatie met wat ver over de beurt heen en grotendeels leasebakken.. toch hoor je inderdaad dat er regelmatig zo'n ding over de 3 ton gaat zonder problemen dus ik zou er niet al te wakker om liggen. 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik kan er zo 1tje aanwijzen hier met die grote neus van mij.Steven schreef:Misschien komt dat gewoon door die lompe leaserijders...
Ik zal geen namen noemen....


Op papier zat er toch wat meer verschil in onderdelen tussen een 65 en een 80, maar in praktijk merk ik daar weinig van. Heb er toen ook naar gekeken om m wat te kietelen, maar ja, vraag is...wat heb je er aan? Als ik hard wil gaan pak ik de 19 of (binnenkort) de Clio wel 
In mijn topic kwam de opmerking voorbij dat de 65 waarschijnlijk geen zuigerbodemkoeling hadden, maar de mijne had dat wel degelijk.
Voor zover ik weet staan die dingen bekend om drijfstanglagers die eruit lopen. Bij mij zaten er wat sporen op de bovenzijde van de lagers, heb deze gewoon vervangen voor nieuwtjes en klaar was kees. Als de hoofdlagers eruit lopen zijn de drijfstangen naar mijn idee al 10x eerder gegaan, dus ik zie het wel.
Betreft die koppelingen, geen idee eigenlijk. Heb er toen wel naar gekeken, maar ik weet niet meer hoe en wat. Volgens mij is alleen de drukgroep anders?

In mijn topic kwam de opmerking voorbij dat de 65 waarschijnlijk geen zuigerbodemkoeling hadden, maar de mijne had dat wel degelijk.
Voor zover ik weet staan die dingen bekend om drijfstanglagers die eruit lopen. Bij mij zaten er wat sporen op de bovenzijde van de lagers, heb deze gewoon vervangen voor nieuwtjes en klaar was kees. Als de hoofdlagers eruit lopen zijn de drijfstangen naar mijn idee al 10x eerder gegaan, dus ik zie het wel.
Betreft die koppelingen, geen idee eigenlijk. Heb er toen wel naar gekeken, maar ik weet niet meer hoe en wat. Volgens mij is alleen de drukgroep anders?
Mijn blok kantelt me ook te veel naar de zin. Heb ook het idee dat ik vaak wat hoor onder het rijden van die motorsteun, maar kan de vinger er niet opleggen, beetje lastig onder het rijden.Martijn Kool schreef:ik blijf die motorophanging een kutsysteem vinden, die blokken bewegen te veel, ik gooi er binnenkort nog wel ff een nieuwe kantelsteun tegen aan hopen dat dat wat helpt, maar heb hem er al onder weg gehad en zie er weinig aan.
Ik rijd bijna alleen maar snelweg en ik haal die 1:20 prima hoor, als ik mijn best doe nog wel beter. Moet je niet harder dan 130 gaan, want dan gaat t snel de foute kant op.paulvanrooij schreef:als je veel 120/130 rijdt haal je de 1:20 niet volgens mij (maar zoveel snelweg rij ik niet)
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
heb een nieuwe steun eronder gepropt zaterdag, stukken beter nu. je kunt 2 types halen bij de brezan, ik ben voor de zwaardere variant gegaan, de zwarte gewoon uit plaatstaal en niet die gedraaide alu variant.Haas schreef:Op papier zat er toch wat meer verschil in onderdelen tussen een 65 en een 80, maar in praktijk merk ik daar weinig van. Heb er toen ook naar gekeken om m wat te kietelen, maar ja, vraag is...wat heb je er aan? Als ik hard wil gaan pak ik de 19 of (binnenkort) de Clio wel
In mijn topic kwam de opmerking voorbij dat de 65 waarschijnlijk geen zuigerbodemkoeling hadden, maar de mijne had dat wel degelijk.
Voor zover ik weet staan die dingen bekend om drijfstanglagers die eruit lopen. Bij mij zaten er wat sporen op de bovenzijde van de lagers, heb deze gewoon vervangen voor nieuwtjes en klaar was kees. Als de hoofdlagers eruit lopen zijn de drijfstangen naar mijn idee al 10x eerder gegaan, dus ik zie het wel.
Betreft die koppelingen, geen idee eigenlijk. Heb er toen wel naar gekeken, maar ik weet niet meer hoe en wat. Volgens mij is alleen de drukgroep anders?
Mijn blok kantelt me ook te veel naar de zin. Heb ook het idee dat ik vaak wat hoor onder het rijden van die motorsteun, maar kan de vinger er niet opleggen, beetje lastig onder het rijden.Martijn Kool schreef:ik blijf die motorophanging een kutsysteem vinden, die blokken bewegen te veel, ik gooi er binnenkort nog wel ff een nieuwe kantelsteun tegen aan hopen dat dat wat helpt, maar heb hem er al onder weg gehad en zie er weinig aan.
Ik rijd bijna alleen maar snelweg en ik haal die 1:20 prima hoor, als ik mijn best doe nog wel beter. Moet je niet harder dan 130 gaan, want dan gaat t snel de foute kant op.paulvanrooij schreef:als je veel 120/130 rijdt haal je de 1:20 niet volgens mij (maar zoveel snelweg rij ik niet)
nog beweegt t wel, maarja, in elk geval stukken minder.
ook die van mij rammelt in de ophaning op klinkerwegen, ik erger me er niet meer aan, maar kan er niets aan zien of merken op de brug, dacht eerst ook dat het verband had met de motorsteun, maar dat was dus niet zo
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
haas: de koppeling die je monteerde was kwa diameter iets groter.
denk dat het grootste verschil de intercooler en bakverhouding is...
kan me niet voorstellen dat er veel meer nodig is om 15hp en 20nm omhoog te gaan(op een diesel zonder intercooler)
vind die 1:20 toch nog best tegenvallen.... als je na gaat dat een loggere 1.9tdi met een auto van ruim 200kg zwaarder dit ook haalt
denk dat het grootste verschil de intercooler en bakverhouding is...
kan me niet voorstellen dat er veel meer nodig is om 15hp en 20nm omhoog te gaan(op een diesel zonder intercooler)
vind die 1:20 toch nog best tegenvallen.... als je na gaat dat een loggere 1.9tdi met een auto van ruim 200kg zwaarder dit ook haalt
@Martijn.. aha.. hoef ik daar ok niet meer naar te zoeken
Inmiddels al alle kogels aan voorzijde vervangen (was ook wel nodig), schokdempers enz, had de hoop al bijna opgegeven 
@Tuur, die 1:20 durf ik te betwijfelen. Heb een 1.9 dti in mijn Megane coupe gehad destijds en daar moest ik veel meer mijn best doen die waarden te halen. Wat had je dan gedacht van een auto van 10 jaar oud?
En ik zeg toch ook, die 1:20 haal je wel, meer ook wel, ligt er maar net aan hoe zwaar je voet is en wat je rijdt


@Tuur, die 1:20 durf ik te betwijfelen. Heb een 1.9 dti in mijn Megane coupe gehad destijds en daar moest ik veel meer mijn best doen die waarden te halen. Wat had je dan gedacht van een auto van 10 jaar oud?
En ik zeg toch ook, die 1:20 haal je wel, meer ook wel, ligt er maar net aan hoe zwaar je voet is en wat je rijdt

heb al meerdere verhalen gehoord van VAGjes die de 1:20 halen, en die hebben ook niet de lichtste voet+ dat die auto's minimaal 200kg zwaarder zijn....
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
verhalen zijn mooi voor in de kroeg 

acha, ik ben toch al om..... mooi voor een dci 65 kijken, miss knutsel ik er zelf wel een intercooler tussen en dan laten mappen....
wil wel graag een 80 maar er worden gewoon veel meer 65's aangeboden, gierige hollanders
voor die kleine meerprijs had ik het wel geweten 
wil wel graag een 80 maar er worden gewoon veel meer 65's aangeboden, gierige hollanders


zoek een 100, die zijn pas schaars 
Ach, het zal wel zoiets zijn als kroegpeekaas

Ach, het zal wel zoiets zijn als kroegpeekaas

onderblokken zijn hetzlfde dus lijkt me niet heel moeilijk om hetzelfde er uit t halen, tenzij de randorganen bij een 100 anders zijn maar dit lijkt me niet...
Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar ga het toch vragen. Zijn bestuurders en bijrijdersstoel van een RS beiden in hoogte verstelbaar?
Maw, een engels interieur, heb ik daar wat aan of niet?
Als de hoogteverstelling verschilt, kun je de stoel op zich eenvoudig op andere sledes (lees, mijn eigen) zetten?
Heb een mooi interieur op het oog wat neit te veel hoeft te kosten, maar kom er net achter dat het een engelse is...
Maw, een engels interieur, heb ik daar wat aan of niet?
Als de hoogteverstelling verschilt, kun je de stoel op zich eenvoudig op andere sledes (lees, mijn eigen) zetten?
Heb een mooi interieur op het oog wat neit te veel hoeft te kosten, maar kom er net achter dat het een engelse is...

Hoogte verstelling in een Clio RS 2 PH2 is alleen aan de bestuurderszijde te verstellen idd...
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
was ik al bang voor... Misschien eenvoudig om te bouwen dan? 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Had je mijn PM nog gezien daarover?
Ik wilde gisteravond nog even onder beide stoelen gaan liggen om te kijken of het frame aan beide zijden gelijk vastzat. Kwam er niet van, maar ik kan me ook weer niet voorstellen dat de fabriek compleet andere stoelen maakt voor de UK.
Dus alleen het frame omzet. 99% kans dat het kan in ieder geval
Ik wilde gisteravond nog even onder beide stoelen gaan liggen om te kijken of het frame aan beide zijden gelijk vastzat. Kwam er niet van, maar ik kan me ook weer niet voorstellen dat de fabriek compleet andere stoelen maakt voor de UK.
Dus alleen het frame omzet. 99% kans dat het kan in ieder geval

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90