ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ed_pret schreef: bedoeling om het blok voor te bereiden op 150-160pk. standaard revisie in principe dus.
yep... :~ , vooral die T2 gaat dat zeker redden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik denk dat je met een set nieuwe lagers en bij MB een setje nieuwe zuigers en bussen besteld, een pakkingset compleet, spanner en ketting en de kop breng je even weg. Andere kleppen zijn echt niet nodig. Dat houdt het voor de portemonnee ook erg aangenaam.

Die bussen en zuigers en lagers krijg je, als je één rechterhand hebt, makkelijk zelf gemonteerd. Anders kun je dat altijd laten doen, dat is echt het werk niet. Ik denk dat je dan een heel aardige basis hebt.

Ik heb hier een motor die ik heel goed ken maar toch de nodige km's heeft gereden. Prima compressie en mooie loop, daar ga ik diezelfde richting mee op maar denk er niet over alles al te reviseren. Kan altijd nog :p If it ain't broken don't fix it. Ook een optie...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

En ouwe blokken lopen altijd harder anyway :smile:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:lol:
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

ARNO16V schreef:MB Performance in NL, ff op google-en :wink:
http://www.cgbmotorsport.net :wink:
R 5 Convertible Rulezz
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Even een kort APK vraagje, moet de achterklep open kunnen? Daarmee bedoel ik dan niet alleen op slot/van slot maar ook echt open?

Om van het gekraak/gepiep af te komen heb ik deze vast gezet met een tweetal draadeinden, vandaar mijn vraag.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja, dat moet...

De vraag is, kijkt de keurmeester ernaar :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

en anders schroef je ze toch los mocht ie gaan zeiken :lol:
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Bedankt Riël (Y)

Dan maak ik ze liever van te voren even los, de keurmeester geen kans geven om te gaan zeiken :wink:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Wat is het nut van een achterklep dan? Waarom moet ie voor de APK openkunnen?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

nooduitgang ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe ja dat zou wel handig zijn voor in gangsterfilms :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

In de afkorting a p k komt het woordje nut ook niet voor hoor.

Volgens mij in het hele boek niet :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Riël schreef:Ik denk dat je met een set nieuwe lagers en bij MB een setje nieuwe zuigers en bussen besteld, een pakkingset compleet, spanner en ketting en de kop breng je even weg. Andere kleppen zijn echt niet nodig. Dat houdt het voor de portemonnee ook erg aangenaam.

Die bussen en zuigers en lagers krijg je, als je één rechterhand hebt, makkelijk zelf gemonteerd. Anders kun je dat altijd laten doen, dat is echt het werk niet. Ik denk dat je dan een heel aardige basis hebt.

Ik heb hier een motor die ik heel goed ken maar toch de nodige km's heeft gereden. Prima compressie en mooie loop, daar ga ik diezelfde richting mee op maar denk er niet over alles al te reviseren. Kan altijd nog :p If it ain't broken don't fix it. Ook een optie...
Thnx Riel,

ik ben idd nog orienterend bezig. Op zich van zowel MB als van CGB aantrekkelijke deals ontvangen. Maar voorlopig gebeurt er nog niks.
Ga eerst nog op vakantie en als ik terug ben dan hakken we de knoop door. Die GTT ga ik niet wegdoen dus een grondige revisie nu scheelt me de komende jaren weer
:)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heb je die blauwe eigenlijk nog die je ooit bij mij opgehaald hebt?
:) Die was van Dennis daarvoor!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

hmm die blauwe van jou? met dat mooie gelakte dakje?
die had ik gestript en is indertijd naar de sloop gegaan.
was iets met de voorste balken die gaar waren

kheb nu een raider waar ik weer wat vaker mee wil rijden, vandaar de revisie.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

DIE ja :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als je dat soort dingen wilt vervangen zoek dan idd iets in engeland, met alle respect maar de prijzen bij mb slaan nergens op als je engelse aanbieders bekijkt....
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

moet er een dashboard uit hebben

zijn al een eind maar lees net iets over klemmen bij de voorruit? hoe krijg ik die los? en de stuurkolom moet er uit of niet?

wat een hoeresysteem, clio is veel makkelijker :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ja, stuurkolom eruit idd!

En die bovenste klemmen,...of ff je ventilatie roosters bovenop d'r uit lichten en ff met een schroevendraaier wurmen........

Of gewoon 't dashboard omhoog drukken en onder spanning houden, en dan a/d onderkant ff een klap omhoog geven, meestal lukt dit prima en schieten de klemmen wel los (Y) hij zit a/d bovenkant iig op 3 klemmen vast...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

kijk thx florus
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik denk toch dat het een soort gewenning is want ik vind dus het dash van een clio 16v eruit halen weer veel lastiger dan dat van een 5 GTT ....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Als je het beide eens gedaan hebt is het helemaal niet zo lastig. Gewoon veel schroefjes :)

Ik heb de GT eigenlijk nooit losgehad. Clio16v weer vaker en dat is pindanootjes.

ER staat voor de Clio nog ergens een how-to op het forum.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

denk er wel om dat je niet te hard slaat, heb al eens een ster in een raam getikt met een dash :lol:
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

stuurkolom hoeft er trouwens niet helemaal uit, gewoon een stukje lossen dan lukt het ook (alleen stoot ik altijd me hasses aan die stuurstang :@ )
5GTT & clio II 1.6 16v
SamBam
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 9:43
Locatie: Susteren

Mijn raam aan de bijrijderskant gaat niet meer omhoog.
Is dit een vaak voorkomend probleem en hoe is dit op te lossen.
Het gaat om electrich bedienbaar raam. Hij zit niet vast ofzo. Hij reageerd helemaal niet als ik de knop indruk.

grt, Sam
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

zekering, draadje los, motortje overleden?
5GTT & clio II 1.6 16v
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Bekleding even losmaken. De raammotor heeft 2 draadjes. Door ompolen gaat het raam de andere kant op. Zie schema beneden. Als je 12 volt op de 2 klemmentjes van je motor zet gaat het raam een kant op. Vaak is het een kwestie van contactspray of even aan het stekkertje bewegen en het raam doet het weer. In geval van twijfel gewoon even 12V direct op het motorjtje zetten.


[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ning-1.gif[/img]
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Schakelaar vervangen. (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gewoon een handbediend mechanisme erin zetten, kan ie tenminste wel snel dicht :lol:
SamBam
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 9:43
Locatie: Susteren

Tnkx daar kan ik nog eens wat mee.
Ik ga morgen eens kijken

grt, Sam
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik zeg ook schakelaar. Zelfs als de rechtse kapot is doet de linkse het ook niet, die staan in serie.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dus dan is het níét de schakelaar, zou je zeggen... ?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jwel, maar het kan zo zijn dat de rechtse (passagiers) schakelaar stuk is. Dan kun je die raam als bestuurder dus niet bedienen met je linkse (bestuurders) knopje.

Ik had rechts en links verkeerd om :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

electrische ramen in een gtt (S)
deruit met die zooi.
is alleen maar ellende en meer gewicht :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Plaats reactie