Riel's (en Rianne's) GTT Matté
jammer dat de achterbalk niet mee gespoten is, dat ga je zien....
-
ziet er dik uit riel
ben erg benieuwd naar het eindresultaat..

ben erg benieuwd naar het eindresultaat..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Huh, hoe bedoel je?tutuur schreef:jammer dat de achterbalk niet mee gespoten is, dat ga je zien....
Die is origineel grijs ipv blauw...
klopt maar als je de kofferklep open doet kijk je zo langs de bumper naar binnen....
Dan is ie net als normaal toch gewoon grijs? 
NIet zo bij nagedacht, heb alle blauw wit gemaakt
Als het me stoort ga ik er wel even met een busje wit langs.

NIet zo bij nagedacht, heb alle blauw wit gemaakt

Als het me stoort ga ik er wel even met een busje wit langs.

Kitwerk.
Kwam er niet bij en kramp in mijn handen. Weet ik ook waarom carglass een elektrisch pistool heeft

Haaaa zie je, de tweede keer zal altijd beter gaan 
Was idd wel een goeie geweest. Allá, t is gelukt.

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Voortaan keukentrapje erbij Riël 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi

Riël schreef:Haaaa zie je, de tweede keer zal altijd beter gaan

Zo wil je het vast geen tweede keer doen
Verfbrander er een poosje op of ff in een emmer warm woater zetten, eitje

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Inderdaad niet de charmantste pose 
Het irriteerde me ook dat blijkbaar de buitenste rubber niet meegeleverd wordt in de nieuwe set (waar een boel rubbers inzitten) en ik had dat ding net samen met de andere ruit weggegooid.
Kosten rubber: weer 100 pegels.

Het irriteerde me ook dat blijkbaar de buitenste rubber niet meegeleverd wordt in de nieuwe set (waar een boel rubbers inzitten) en ik had dat ding net samen met de andere ruit weggegooid.
Kosten rubber: weer 100 pegels.
die trek je toch gewoon uit een oude 5? de pees die je er in klikt neem ik aan?
het buitenste rubber waar je de pees in klikt had ik wel gewoon bij m´n nieuwe raam inbegrepen.....
het buitenste rubber waar je de pees in klikt had ik wel gewoon bij m´n nieuwe raam inbegrepen.....
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
volgende keer een iets duurdere oliedruk kitpistool pakken, werkt ook een heel stuk makkelijker... Bijna iedere bouwvakker heeft er wel een in bezit. 

Project: GTT Blue Sport
Ja, maar ik had de raam + alle rubbers al in de trashcan gegooid ervanuitgaande dat ik alles nieuw had.
Ach ja een nieuwe rubber met dopje is ook leuk.
Ach ja een nieuwe rubber met dopje is ook leuk.
zelf weten, dopje kost geen drol en rubber is toch niet van nieuw te onderscheiden.....
voor het geld van dat rubber koop je een complete donor
voor het geld van dat rubber koop je een complete donor

-
- Contacteer:
ik zie ff dat je geen grondlaag op de verf laag hebt gebruikt?
succes !
dat gaat loslaten !!! je moet primeren ,alleen over een oude kitlaag hoeft dat niet !!
succes !
dat gaat loslaten !!! je moet primeren ,alleen over een oude kitlaag hoeft dat niet !!
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Het is geprimerd ! Was een grote bus met doorzichtig spul, je ziet het inderdaad niet zitten, verdampte weer.
De ruit is daarna met glasprimer geprimerd.
Ik ga er vanuit dat het goed is maar zal het extra in de gaten houden
De ruit is daarna met glasprimer geprimerd.
Ik ga er vanuit dat het goed is maar zal het extra in de gaten houden

-
- Contacteer:
juist die jah
das voor op kale lak of plekken waar de oude kit weg is
en natuurlijk de basis van je raam als en geen rubber laag op zit zoals op vele nieuwe ramen (lees van nieuwe type auto's)
die doorzichtige is vaak een cleaner activator die je daarvoor gebruikt
das voor op kale lak of plekken waar de oude kit weg is
en natuurlijk de basis van je raam als en geen rubber laag op zit zoals op vele nieuwe ramen (lees van nieuwe type auto's)
die doorzichtige is vaak een cleaner activator die je daarvoor gebruikt
Die kleine flesjes met zwart rommeltje is inderdaad voor goede hechting. Ik heb dat spul zelf gemaakt door wat ruitenkit op te lossen in Thinner en dat erop te smeren 
Net die afwerkrubber erin gemurwmd. Ook zo een klus :/

Net die afwerkrubber erin gemurwmd. Ook zo een klus :/
-
- Contacteer:
Dan moet je maar eens goed de inhoud van zo een flesje bekijken,
Wat jij hebt gedaan is niet voldoende !
Wat je gedaan hebt is de ruitenkit zo verdunnen dat het vloeibaar wordt
De thinner damp je eruit na het aanbrengen ... dus wat hou je over?
ruitenkit in ultra dunne vorm...
Die laag primer wil je gebruiken omdat ruiten kit niet goed hecht op verse lak ....
Conclusie?
Wat jij hebt gedaan is niet voldoende !
Wat je gedaan hebt is de ruitenkit zo verdunnen dat het vloeibaar wordt
De thinner damp je eruit na het aanbrengen ... dus wat hou je over?
ruitenkit in ultra dunne vorm...
Die laag primer wil je gebruiken omdat ruiten kit niet goed hecht op verse lak ....
Conclusie?
We zullen zien. Ik werd bijgestaan door de ruiteninzet-dienst van mijn bevriende garage waar ik ook alle spullen (kit, primer, glasprimer) van had geleend, dus ik neem aan dat hij mij niet verkeerd voorgelicht heeft
Die zwarte glasprimer is zeer te vergelijken, je brengt inderdaad een zeer dun laagje kit aan. Door de verdunning is de initiele hechting veel groter. Kijk maar goed naar het originele spul, dat dampt ook uit (moet het niet voor niks 15 min laten zitten). (overigens is dit alleen op de ruit gekomen!)
De lak zelf is voorbehandeld door een speciale primer, ik zal een foto maken van die bus. Die PU kit kun je de auto aan ophangen (zie spoiler rianne
). De primer is ter verbetering en voorbereiding voor de hechting zoals op de bus vermeld staat. Vooral bij nieuwe auto's waar de ruit op de carroserie ligt wel belangrijk. Bedenk dat de ruit bij de 5 zo goed als ingesloten is door de carroserie, zéker nu die rubbers ertussen zitten (klemklem).
Last but not least: hij staat al een week in de zeikregen en is nog lekker droog van binnen
Ik hou het in ieder geval scherp in de gaten
.

De lak zelf is voorbehandeld door een speciale primer, ik zal een foto maken van die bus. Die PU kit kun je de auto aan ophangen (zie spoiler rianne

Last but not least: hij staat al een week in de zeikregen en is nog lekker droog van binnen

Laatst gewijzigd door Riël op vr 13 aug 2010 9:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Alweer regen. Elke dag regen regen. Schiet niet echt op met de auto zo 

hier schijnt al de hele dag de zon
, alleen staat wel een flinke wind...

-
- Contacteer:
ik waai hier van het pad af dus kan nog steeds de aandrijving van opa laten zakken
Toch wel fijn die nieuwe raamdingklemmetjes...
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 8191_n.jpg[/img]
En ja het was weer eens een beetje weer dus motorsteunen vast, en alle deurbeslag weer gemonteerd en ingevet. Toch zijn die slangen van die oliekoeler (van de RTC groupbuy) wel erg lang... inkorten is wel zonde. Misschien eens een creatief plekje zoeken voor de koeler.
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 8312_n.jpg[/img]
Weet er trouwens iemand toevallig een radiateur die qua breedte de hele voorkant heeft en alleen aan de bovenkant aansluitingen heeft?
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 8191_n.jpg[/img]
En ja het was weer eens een beetje weer dus motorsteunen vast, en alle deurbeslag weer gemonteerd en ingevet. Toch zijn die slangen van die oliekoeler (van de RTC groupbuy) wel erg lang... inkorten is wel zonde. Misschien eens een creatief plekje zoeken voor de koeler.
[img]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 8312_n.jpg[/img]
Weet er trouwens iemand toevallig een radiateur die qua breedte de hele voorkant heeft en alleen aan de bovenkant aansluitingen heeft?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
gerry heeft er een op maat laten maken geloof ik, andere optie is een r5 diesel radiator, maar dat wist je dacht ik al wel. 
Project: GTT Blue Sport
Daś die rot-aansluiting beneden onder de dynamo, die wil ik niet meer.
Een opel kadett heeft bijrijderskant boven en bestuurderskant midden, zijn van koper en kosten nog geen 50 euro 
http://start.mijngrossier.nl/images/thu ... =750&jpg=1
Krijg ik 630 mm in de breedte?
Op zich ook wel praktisch, dan kan ik van de aansluiting die naar beneden wijst voorlangs naar het midden, en van aan bijrijderskant heel kort direct naar de pomp.
Beetje á la clio.

http://start.mijngrossier.nl/images/thu ... =750&jpg=1
Krijg ik 630 mm in de breedte?
Op zich ook wel praktisch, dan kan ik van de aansluiting die naar beneden wijst voorlangs naar het midden, en van aan bijrijderskant heel kort direct naar de pomp.
Beetje á la clio.