Restauratie 5GT Turbo / Nieuwe Clio erbij

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Tom schreef:Ergens een massa probleempje? Als ik die olie temp meter van jou zie klopt er ook iets niet. Dat meter hoort nooit zo snel te bewegen :lol:
Daar zitten weerstandjes tussen :)
Er komt nog een orginele olie druk/temp zender in 1 voor die meters (Y)

Alleen die toerenteller geeft de helft te weinig aan bij 3000 rpm op de teller zit ik al in de toeren begrenzer terwijl dat 6500 rpm moet zijn :(
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Er zitten 4 draden op mijn bobine blok

1- singaal cilinder 1 - 4
2- singaal cilinder 2 - 3
3- constant +
4- massa

Nu heb ik de singaal draad op aansluiting 1 gedaan en geeft nu de helft van de toeren aan.
Nu moet ik dus van 2 pulsen per krukas omwenteling naar 4 gaan brengen op de draad die naar de toerenteller gaat.
Iemand enig idee hoe ik dat kan doen? :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Waarom moet dit probleem in 2 topics naar voren komen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Andere topic mag op slot/verwijderd worden, dan gaan we hierin verder (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je kunt 2 diodes scoren en dan beide kabels pakken, of dat proberen wat ik je voorstelde in het andere topic.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ik ga morgen weer eens verder knutselen ermee igg bedankt voor de tips jongens! :worship: 8) :beer:

Maar nu eerst lekker (S)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Met een draad wikkelen om een kabel is het niet geworden :(
Morgen eens paar diodes halen en daarmee gaan vogelen al weet k nog niet hoe ik ze moet plaatsen :lol:
Maar dat komt hopelijk wel goed :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

met de pijltjes richting toerenteller (Y)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Maar dan komen de 2 draden als nog bij de toerenteller bij elkaar toch? :S
En dan raakt de onsteking als nog in de war.. of zit ik nu fout? :)

draad 1 --|>-- \
..........................|------ Toerenteller
draad 2 --|>-- /

Zo zou het doen moeten zitten? :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ja zo ja, ze moeten toch ook allebei een signaal sturen omdat je maar de helft had, ze kunnen nu juist niet naar elkaar sturen door de diode....
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Owja nu snap ik het weer, Bedankt! (Y) :beer:
Ben niet goed in electro geef mij maar een auto uit 1970 :lol: :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

met een piëzo ontsteking, nooit gezeik (Y)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Heb liever op me werk het echte sleutel werk aan de motor ofzo, storingen en dergelijke ben ik zo slecht in.. wil het wel leren, maar krijg het maar niet in men koppie :gun: :lol: :p :beer:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hang hier nog een half jaartje rond en jou lukt het ook :p
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

half jaartje? ik blijf voorlopig nog wel een paar jaar hier :lol: :D (Y)
Eerst maar is een keer RTC meet mee maken :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

paratroeper schreef:Owja nu snap ik het weer, Bedankt! (Y) :beer:
Ben niet goed in electro geef mij maar een auto uit 1970 :lol: :p
Heb nog wel een mooie Dodge te koop. :wink:
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Dat gaat me weer wat ver :lol:
Moet natuurlijk wel een renaultje zijn :worship: :beer: (L)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Estafette kopûh? :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

paratroeper schreef:Dat gaat me weer wat ver :lol:
Moet natuurlijk wel een renaultje zijn :worship: :beer: (L)
Kwestie van tijd, dat gaat er ook nog wel een keer vanaf. :wink: :D
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Bijv als die elke keer kapot is :X O-)
Maarja voorlopig lbijf ik bij renault en de volgende wordt zowiezo weer een renault (D)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

De 19 blijft ook wel hoor. :) enkel het idee dat deze auto zo uniek is op het circuit maakt het al leuk. verder ken ik die schepen inmiddels van binnen en buiten en heb ik niet zo veel zin om wat anders te proberen.

Daarbij blijft het gewoon een gaaf ding, alleen voor dagelijks vind ik het niets. :)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

paratroeper schreef:Heb liever op me werk het echte sleutel werk aan de motor ofzo, storingen en dergelijke ben ik zo slecht in.. wil het wel leren, maar krijg het maar niet in men koppie :gun: :lol: :p :beer:
Para, waar werk je nou dan??
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Lex schreef:
paratroeper schreef:Heb liever op me werk het echte sleutel werk aan de motor ofzo, storingen en dergelijke ben ik zo slecht in.. wil het wel leren, maar krijg het maar niet in men koppie :gun: :lol: :p :beer:
Para, waar werk je nou dan??
AD autobedrijf de Rooy in 't Goy (Y)
Ben nu leerling voor 1ste monteur maar elektronika vindt ik erg moeilijk en probeer het te snappen maar soms moet iemand even een schop er tegen geven en dan weet ik het weer.
Maarja uiteindelijk moet ik het toch echt zelf 100% weten :)
Maar dat komt hopelijk wel weer goed.
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Zo vandaag Diodes gehaalt en het resultaat: (N) :gun: |:

Heb nog nooit gezien dat een diode 500 Ohm weerstand heeft maar als ik met de multi meter achter de diode meet krijg ik als nog ~13,8 volt bij stationair ( ~13,8 V gaat ook aan de andere kant van de diode erin?? )

Dus.. een los draadje Toerenteller op ~400 Rpm
2 diodes ertussen ( 1 diode per draad ) Toerenteller 0 Rpm?

Wie kan mij dit uitleggen als er een weerstand van 500 ohm is en dat er hetzelfde aantal Volts erkomt wat erin gaat? :(
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Toch verkeerd om? 500ohm is wss de max van je meter en je meet dus de sper stand...

Voltage zegt helemaal niks. Er moet nog wel een stroom lopen voor er iets gebeurd...
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Hmm ik ga zo eens de Amps meten kijken wat eruit komt :)
En als dat bijv laag is.. moet ik andere diodes hebben.
De beste man bij de winkel had 2100 verschillende liggen :S
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Doe de draadjes van de meter eens andersom. Dan zou je de doorlaatstand moeten meten. Heb je dan nogsteeds 500ohm is je meter gaar of de diodes...
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ik ga het zo eens meten, Bedankt (Y) :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heeft je dynamo geen W-contact?
Kun je m ook aanhangen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Dynamo heeft helaas geen W aansluiting (N)

Net gemeten de uitkomsten:

Diodes = goed
Draad zonder diodes = ~13,8 volt, 0,25 A
Draad met diodes = ~13,8 volt, 0,25 A

Kortom zelfde waardes..
ik heb ze nu zo zitten:

[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff16 ... r/e676.jpg[/img]
The Butcher
Berichten: 167
Lid geworden op: zo 26 dec 2004 11:02
Locatie: wijk bij duurstede

en dat moet dan aan mijn 5 gaan sleutelen.... :smile: nee geintje hoor broertje!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Opstelling is volgens mij goed zo...Miss dat het aan wat anders ligt (U)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hoe zit dat signaal er precies uit? Weet iemand dat?

Misschien moet je er toch een andere schakeling van maken. Ga je die diodes wel voor nodig hebben hoor :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Ik gaat eens verder kijken.
Trouwens mijn vader heeft ook een renault ( ja we zijn een renault familie :lol: )
Die heeft dus een Clio 2 ph 1 met de zelfde motor D7F en de toerenteller erin.. Dus nu ben ik wel erg nieuwsgierig hie dit zit bij deze Clio.
Morgen maar weer in de boeken duiken en kijken of ik ergens een schema kan toveren van de toerenteller.. kijken waar deze zijn singaal vandaan tovert! :worship: 8) :) :D
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Heb dit al gevonden (Y) :D

Het signaal komt binnen op aansluiting 13 van de rekeneenheid inspuiting. Als het drukcontact gesloten is,
krijgt de rekeneenheid een massasignaal. Het toerental wordt vervolgens verhoogd naar:
- 800 tr/min. bij motors D7F en E7J,
- 850 tr/min. bij motor K7M.

Dus morgen eens meten :)
Plaats reactie